Scaderea vanzarilor Daewoo si noua taxa auto duc vanzarile de masini noi pe minus, la sapte luni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 18 august 2008, 17:30 Economie | Auto

Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 1,8% in primele sapte luni ale anului, pana la circa 174.000 de unitati, pe fondul scaderii drastice a vanzarilor Daewoo dar si din cauza noilor valori ale taxei pe poluare care sunt mai mari pentru autoturismele noi, cred reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Crestereile de 20% sunt istorie pe piata masinilor noi, acum avem scaderi care chiar si la inceputul anului erau prevazute de putini oameni din industrie. Per total si scaderea productiei uzinei Daewoo e responsabila pentru declin, vanzarile producatorului au scazut cam cu 40%. Dupa ce ani buni a fost pe locul doi, Daewoo a ajuns aproape afara din top 10, vinde stocurile, iar de la anul productia fabricii va trece la bilantul Ford.

O alta cauza a scaderii pietei tine de noile valori ale taxei pe poluare care sunt mai mari pentru autoturismele noi si reduse pentru cele rulate (inmatricularile de autoturisme rulate s-au dublat, in timp ce cele de autoturisme noi au scazut cu 2,3%). Cei de la APIA mai cred ca piata scade si din cauza anuntatelor restrictii la creditare care deja sunt aplicate de unele institutii financiare. Concluzia asociatiei este ca piata va stagna pe segmentul de autoturisme, iar pe ansamblu va inregistra o crestere, datorita vehiculelor utilitare.

Marcile din afara Europei cresc cel mai repede, cu procente foarte mari: Mazda (436%), Kia (369%), Dodge (182%), Maserati (155%), Jaguar (141%), Aici trebuie tinut cont ca vanzarile lor sunt reduse ca volum si au unde creste. Dintre marcile de volum cea mai importanta crestere a avut-o Fiat (40%). Chinezii tin capul de afis la scaderi cu marcile Geely (-73%) si Great Wall (-40%) care oricum vand putin. Totusi, scaderi importante apar si la marcile de volum, in special din Franta: Citroen (-25%), Renault (-24%) si Dacia (-17%).

Daca punem la socoteala si vehiculele comerciale, Dacia ramane liderul pietei, cu 54.632 unitati vandute, fiind urmata de catre Renault (15.881 unitati), Skoda (15.361 unitati), Ford (14.555 unitati) si Volkswagen (14.436 unitati).

Per total, piata autovehiculelor noi a inregistrat o crestere generala de 2,3% (210.749 unitati fata de 206.089 unitati in 2007), mult sub ritmul de anul trecut (23,3%).

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2190 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    EXPLICATIE (Luni, 18 august 2008, 17:50)

    CIOMBE [anonim]

    O masina nou-nouta eur 4 polueaza mai mult decat o de acelasi fel veche de 2, 3 ani si mult mai mult decat una eur3 sau chiar eur 2 veche de la 4 ani in sus! E foarte simplu! Astfel ca pentru masina nou nouta trebuie sa platesti infinit mai mult, pentru ca atunci cand o pornesti prima data degaja o cantitate imensa de noxe, care nu-i asa, polueaza, in special creierul lipsit de circumvolutiuni al domnului Varujan! Ce e asa greu de inteles!
    • -2 (6 voturi)    
      Nu înţeleg (Luni, 18 august 2008, 18:14)

      666 [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

      care-i partea cu sarcasmul şi care-i realitatea din cele scrise de tine.

      Dar vreau să remarc o nouă eroare de judecată a gloatei antiguvernamentale care acuză de zor toate cele: graţie cedării Tăriceanului la demagogiile prezidenţiale (dar nu numai), ţara se umple deja de gunoaiele pe patru roţi ale Vestului iar programările pt. RAR şi înmatriculare sunt ocupate până în noiembrie (Iaşi e numai începutul).

      Aşadar, gloată bezmetică ce eşti, ţi-ai văzut visul cu ochii: ai de-acum maşini să te saturi.
      Să te saturi aşteptând în faţa blocului pt. a ţi se elibera locul de parcare, vreau să spun.
      • 0 (4 voturi)    
        A FOST O SINGURA PARTE.. (Luni, 18 august 2008, 20:23)

        CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui 666

        si numai sarcasm! O taxa de prima inmatriculare exista peste tot, mai mica cu pentru masinile de mic litraj si eco friendly si crescatoare corespunzator, dar este acceasi pentru acelasi tip de motor indiferent de ani parcursi. Pentru anii parcursi exista taxa anuala de mediu, sau spune-i cum doresti, care determina neamtul sa renunte la masina veche (vezi vignette-le pentru accesul in centrul oraselor) plus costurile din ce in ce mai mari pe care trebuie sa la suporte pentru certificare TUV. Si mai exista si luxury taxes pentru automobilele care intra in gama de lux. Dar probabil ca mai trebuie sa moara inca 2 - 3 generatii sa incepem sa gandim si noi cu capul si nu cu partidul sau curu'
        • +2 (2 voturi)    
          LOL (Luni, 18 august 2008, 20:48)

          666 [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

          Am înţeles perfect, de fapt.
          Iar eu încerc să gândesc egoist şi îmi pun următoarele probleme: abia aştept să apară CC-ul de la faveu şi să-mi iau una. Va trebui să:
          - aştept 2, 3 luni prin RAR, după toţi mujicii care fac trafic cu rable de 20+ de ani;
          - voi plăti statului MAI MULT, după ce deja plătesc mai mult pt. o maşină şi nouă şi frumoasă şi echipată pt. a polua cât mai puţin.

          De ce?
          Pt. că aşa vrea UE? Băsescu-populistu'-iresponsabilu'?
          Tăriceanu mă avantaja: plăteam mai puţin şi-mi rezolvam problema mai repede.
          Ce-i aici - marketing sau politică?
    • +3 (3 voturi)    
      tonomatele basesciene se schimba de la o zi laalta (Luni, 18 august 2008, 18:24)

      huh [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      daca se scotea de tot taxa, erau de 10 ori mai multe harburi si mai putine masini noi
      forma actuala a taxei a fost impusa de ue(taxare mai redusa pentru masinile mai vechi)
      acum se pare ca s-a schimbat iarasi optica in anumite tonomate, taxa veche era buna si incuraja industria romaneasca, asta noua favorizeaza harburile poluante si "evident" schimbarea e vina ministrului
      • -1 (1 vot)    
        TONOMAT? (Luni, 18 august 2008, 19:53)

        CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui huh

        Cred ca esti cam de tipul lui varujan! Bai, analistu' lu' peste si una si alta, de taxe vorbim, au fost gandite pentru un scop si au fost aplicate cu partea dorsala! Ambele taxe sunt discriminatorii. O taxa de poluare trebuie sa fie aplicata invers cu sume mici pentru masinile noi si mai mari pentru cele vechi. Anual se poate aplica un impozit gen cel pentru locuinte in cuantum fix pentru toate motoarele de acelasi fel, respectiv, eur 4, eur 3, etc. sau o suma fixa inclusa in pretul benzinei si al motorinei. Cine foloseste masina, plateste. Si nu mai jigni dobitocule, sau pe net esti tare fiindca esti acoperit!
      • -1 (1 vot)    
        Tariceanu a impus taxa! (Luni, 18 august 2008, 20:57)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui huh

        Esti cumva dus cu d-huh?Aceasta taxa nu a fost impusa de nimeni,in afara de Tariceanu si Jean Valjeanul tau!
        Despre care harburi mai vorbesti nenica?
        Romanii care vin in Germania, isi cumpara masini de la 2000 incoace!Astea numai sunt harburi!Astea in comparatie cu Daciile tale sunt de lux!Au catalizator Euro3.
        Loganul tau superb nou nu avea nici un Euro!
        Uita-te intai la restul mizeriei poluante din Ro.
        si dupa aia comenteaza!Masinile(cercetat si demonstrat de specialisti)se incadreaza in grupul celor care duc la minim incalzirea climei.In Ro.exista cateva milioane de masini,dar in Germania la inceputul anului 2007,erau peste 46 de milioane!Este o diferenta nu?
        I
  • +3 (3 voturi)    
    taxa (Luni, 18 august 2008, 17:55)

    nae [anonim]

    de asta le era frica importatorilor: o taxa aplicata mai mult la norma de poluare si mai putin la varsta masinii ii dezavantajeaza si nu mai pot vinde aceleasi zeci de mii de masini.
  • +3 (3 voturi)    
    masini vechi (Luni, 18 august 2008, 19:47)

    adi [anonim]

    la mine in timis sau adus masini din germania intr-o stare tehnica deplorabila, sper sa-i verifice politia rutiera si rar pe cat mai multi!! multi se cred viteji acuma ca si-au luat masina! ( recunosc ca si eu conduceam cu viteza cand mi-am luat carnetu , da astia nu respecta nimic !!! am vazut in zona un bmw de vanzare din 1999 cu 28000 de kilometrisau passat din 98 cu 48000km la bord !!:)) oare chiar exista prosti care sa creada ??
  • +2 (2 voturi)    
    Daewoo nu mai produce din mai masini (Luni, 18 august 2008, 19:57)

    corina [anonim]

    Daewoo nu mai produce din mai dupa ce preluat Ford compania. Nimeni nu mai cumpara masini care nu se mai fabrica, este vorba de frica de piese. Ma asteptam , vedeti insa ca Daewoo a cerut sa nu mai vanda nici la programul rabla, si au marit din nou pretul la matiz, si asa nu mai sunt nici in stocuri. Deci sa vanda ce nu mai produce ?
  • +1 (1 vot)    
    SI CRESTEREA PRETULUI LA CARBURANTI!! (Luni, 18 august 2008, 21:57)

    Ghita [anonim]

    Cred ca s-a omis principalul motiv.. cresterea pretului carburantilor .. poate sunt un caz izolat .. e comod cu masina, dar pe langa intretinere, asigurare oblig, casco, rovigneta, impozite, parcare, acum si carburantul..
    Daca mergi la serviciu cu masina chiar daca platesti parcarea tot te poti trezi cu ea indoita ...
  • +1 (1 vot)    
    stam bine (Luni, 18 august 2008, 21:58)

    Cristina [anonim]

    In Spania, unde e recesiune, se vand cu 34% mai putine masini ca anul trecut. In Europa de vest cam cu 13% mai putin, iar la noi usor mai multe.
    Asta inseamna ca economia merge bine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică