Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Programul "Rabla" a fost sabotat puternic prin modificarea taxei auto la 1 iulie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 12 septembrie 2008, 10:20 Economie | Auto

Brent Valmar
Foto: AGERPRES
Autoritatile au sabotat practic programul "Rabla", dupa modificarea taxei auto la 1 iulie, data de la care romanii au inceput sa aduca masini tot mai vechi din import, in detrimentul masinilor noi, sustine intr-un interviu acordat Hotnews.ro, Brent Valmar, vicepresedinte al APIA. Totul pe fondul unei piete auto in care vanzarile de autoturisme vor fi in 2008 sub nivelul celor de anul trecut. Doar piata de vehicule comerciale noi va fi in continuare pe plus, stimulata de sectorul constructiilor si de productia locala a Dacia si Ford (din 2009), mai spune Valmar care este si director la Porsche Romania.

Rep: De ce merge atat de rau piata autoturismelor noi?

Brent Valmar: Punem laolalta masinile noi vandute in Romania si masinile second-hand importate, numarul total de masini a ramas constant cat de cat de la luna la luna si de la an la an. Datele prelimare pentru august ne arata ca s-au importat 40.000 de masini second-hand, e a doua luna cand se vand mai putine masini noi decat second, iar asta ne incurca rau de tot. Mai este un aspect, pana in iulie s-au importat masini mai noi, an de fabricatie 2007, 2006, 2005, relativ noi. Din iulie incoace lucrurile incep sa se schimbe si vin din ce in ce mai multe vechituri.

Rep: A avut un impact semnificativ si modificarea taxei auto la 1 iulie?

Brent Valmar: Taxa a ramas cam la fel, doar a scazut puternic la masinile foarte vechi. E o actiune criminala a noastra, abordarea asta are efecte catastrofale. Pe de o parte sustinem programul de reinnoire a parcului auto, marit la 40.000 de masini, dar pe de alta parte importam masini mai vechi de zece ani, le lasam liber sa intre, curatind curtile din alte parti. Am citit ca nu s-au inregistrat decat 16.000 de inscrieri in programul "Rabla". Asa e, dar a inceput abia in iunie, volumul e mai mare decat anul trecut pana acum, dar programul a fost sabotat puternic prin modificarea taxei la 1 iulie. Nici nu prea s-au vandut masini Dacia in ritmul scontat de producator. Se pare ca avem doua tipuri de politici: una de a aduce tot felul de "rupturi", alta de innoire a parcului auto, care e normala (...). Cred ca totusi in ciuda situatiei negative cam doua treimi din locuri se vor completa.

Rep: E posibil ca piata masinilor noi sa treaca pe plus in acest an?

Brent Valmar: N-avem nicio sansa sa avem crestere fata de anul trecut, e exclus, terminam pe minus. Atata vreme cat producatorul local pierde teren in fara rablelor, reculul e limpede. Probabil ca la un moment dat vor intra atatea masini, ca tot e teoria ca fiecare trebuie sa aiba doua-trei prin curte, incat  nu o sa avem unde sa circulam, poluam ca la balamuc iar la sfarsitul vietii masinilor o sa platim o factura de dezmembrare care ne va cocosa. E un cumul de efecte negative, avem printre cele mai proaste drumuri din Europa, avem cel mai batran parc auto si cred ca avem si printre cei mai nepregatiti soferi pentru traficul in conditiile acestea. Suntem un popor de colerici, am vazut scene oribile in trafic de disperare ca oamenii nu pot sa mearga mai departe. (...) E un cerc vicios, cu cat avem parcul auto mai vechi, poluam mai mult, consumam mai mult, avem costuri mai mari.

Noi am avansat un procent moderat de crestere pentru 2008 de 5% la sfarsitul anului trecut, sub presiunea colegilor din mass-media si a unor voci din APIA, desi eu si alti colegi credem ca vorbim de o stagnare si chiar de un recul in vanzarile de autoturisme, lucru pe care il vedem si acum. Situatia mai e cat de cat echilibrata pentru ca au fost livrari bune in ianuarie si februarie, insa de atunci piata a inceput sa se duca la vale, iar in ultimele doua luni s-a dus la vale rau de tot.

Rep: Vanzarile de vehicule comerciale au vansat pana acum cu 25%. Ce se va intampla pe viitor?

Brent Valmar: Vehiculele comerciale au o piata mare pentru ca e nevoie de ele si or sa creasca in continuare. Un aport substantial vine de la productia Dacia dar si de la viitoarea productie Ford, cand va incepe. Clar vor creste pentru ca sectorul constructiilor avanseaza puternic. Totusi e greu de dat un procent.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1655 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Durerea in cot fata de consumator (Vineri, 12 septembrie 2008, 10:39)

    IceCub [anonim]

    Dl. Brent Valmar ar trebui sa se gandeasca si la buzunarul consumatorului roman, nu doar la buzunarul membrilor APIA. Dupa ce ne jecmaneste statul cu taxa de poluare se plang si astia ca nu mai au de la cine stoarce bani. Cati romani isi permit o masina noua?
  • +2 (2 voturi)    
    clasificare (Vineri, 12 septembrie 2008, 10:46)

    george [anonim]

    Romanii importa masini de mana a doua pentru ca suntem o tara de mana a treia cu politicieni de mana a patra si ignoranti de prima mana care se pot plange ca nu prea le mai merg afacerile.
  • 0 (0 voturi)    
    DA (Vineri, 12 septembrie 2008, 10:51)

    Tony [anonim]

    Asa s-a dorit , ca Romania sa devina groapa de gunoi a Europei. Cineva trebuia sa devina, iar noi "am castigat licitatia" sabotandu-ne propriul program de reinnoire a parcului auto.Oameni foarte destepti in tara asta
    • +1 (1 vot)    
      Nu repetati ceeace spune Tariceanu! (Vineri, 12 septembrie 2008, 12:04)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Tony

      Nu cred ca Ro.a devenit,devine sau va deveni groapa de gunoi a Europei!Romanii inca sunt franati de taxe ca sa-si poata cumpara rable din Germania&Co.Restul tarilor fost comuniste,sunt zi de zi cu TIR-uri pline cu "gunoaie"si le transporta ptr.pietele lor locale.Deci Ro.a pierdut aceasta licitatie si nu cum susti tu ca ar fi castigat-o!
      Cine a fost in Bruxelles,cred ca a vazut muntele de "rable"la marginea Sennei.Romanul stie sa fure sinele de la CFR,balustradele de pe autostrazi,etc.,dar nu stie sa faca bani din asemenea "gunoaie",ca de ne cere prea multa munca cinstita.
      Maj.masinilor aduse din Germania sunt cel putin cu 60%mai curate si bine pastrate decat cele care circula pe strazile Ro.
      Emisia CO2 nu are nicio tangenta cu vechimea masinii.O masina de 10 ani,care are catalizator de Euro 2-3,astazi nu produce alta emisie decat cea care i s-a certificat la fabricare(bineinteles daca in urmatoarea perioada, nu s-au facut controalele tehnice,se poate vorbi de contrariu).
      Nu cunosc scopul,smecheria,ipoteza chestiei cu cat masina mai veche cu atat poluare mai mare!
      In Germania prima serie de masini cu catalizator Euro 1 au aparut in anii 80(cei care nu aveau catalizator si-au reinoit sistemul cu ajutorul statului).Si-n Germ.astazi circula peste 45 milioane de PKW(autoturisme)si inca nu se vorbeste de "gunoaie",de vinovatul nr.1 de poluare.Politica dusa de APIA,de Guvern,de reprez. concernelor , trebuie intai inteleasa si apoi comentata.Cine a inteles-o si-a aplecat capul si a inghitit (ca de obicei)galusca!
    • 0 (0 voturi)    
      groapa de gunoi (Duminică, 21 septembrie 2008, 13:40)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui Tony

      Ideea cu groapa de gunoi e o tampenie, in cercul meu de prieteni nimeni nu are masina noua, toti avem masini aduse din afara si nu ne plangem de ele, nu avem probleme cu ele, deci nu le vom dezmembra prea curand. Apropo nea Valmar, in Romania nu se percepe taxa de dezmembrare!!! Dupa cum se observa domnul Valmar nu are argumente. Cine este Brent Valmar, un nene care vine de la Porsche (Auto, Leasing, Broker, Bank si mai nou am inteles ca vor sa-si faca si companie de asigurari). Nenea Valmar tuna si fulgera pentru ca nu-i mai vin banutii, nu mai e protejat de stat. Stiati ca daca iei in leasing o masina de la ei esti obligat prin contract sa inchei polita de asigurare prin Porsche Broker? Aceasta este de fapt mentalitatea d-lui Valmar: te oblig prin orice mijloc sa-mi dai mie banii: lege, contract, facilitati date de stat, taxe protectioniste, eventual un pumn in gura.... dar da-mi banii mie omuleeee!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu le convine concurenta! (Vineri, 12 septembrie 2008, 10:53)

    Tudor [anonim]

    Mie mi se pare foarte corecta noua taxa de inmatriculare.Din moment ce niciunde in UE nu exista o asemenea taxa..de ce ar fi fost la noi?
    Acum vor fi nevoiti sa vine cu oferte si asta e problema mare,nu prea sunt dispusi sa le faca fiind obisnuiti da castige mult fara prea mult efort.

    Acum sa va vedem:EXISTA CONCURENTA!
  • +1 (1 vot)    
    toata lumea ar vrea masina noua (Vineri, 12 septembrie 2008, 11:02)

    shefu [anonim]

    Orice om sanatos la minte ar cumpara o masina noua, daca ar avea bani. Dar, cum nu au bani, cumpara second-hand. Si asta datorita acestor vajnici "intreprinzatori" - distribuitorii de masini, care isi pun adaosuri astronomice. Este anormal ca o masina produsa in UE sa intre in Ro cu pret de 10000 Euro, pret inscris pe declaratia vamala, si sa ajunga la vanzare la 16000 Euro. O fi tVA 19% dar restul de 3000 Euro adaos!!! N-ati vazut ce sedii au dealerii de masini. Asa ca ciocul mic si adaos mic, domnilor importatori!!
    • +1 (1 vot)    
      oare? (Vineri, 12 septembrie 2008, 11:39)

      the great cornholio [anonim] i-a raspuns lui shefu

      ai dreptate dar nu suta la suta. un om care isi cumpara o masina SH nu are bani? mai sa fie, o ia cu banii jos. deci are 7000-10000Euro deja pusi deoparte. Daca ar fi sa o ia pe credit/leasing ar avea nevoie de cateva mii pentru avans si apoi cateva sute de euro pentru rata lunara.

      avantaje si dezavantaje, una ustura la sfarsit alta la inceput.
      • 0 (0 voturi)    
        cred ca da, parerea mea (Vineri, 12 septembrie 2008, 15:45)

        shefu [anonim] i-a raspuns lui the great cornholio

        cu actualele credite de nevoi personale, nu mai e un impediment cumpararea unui sh de 10K euro, chiar si noua. E dobanda mai mare, dar nu mai platesti, obligat - fortat, CASCO la nu stiu ce companie, cum e cazul creditului auto/ leasing-ului (adica 700-800/an). Unde mai pui ca Leasing-ul a devenit pentru persoane fizice la fel de scump precum creditul(nu iti deduce nimeni TVA). Ai vazut noile preturi Sandero diesel? Hai sa fim seriosi, dai 11000 pe Sandel sau iei cu 8000(all inclusive) un Astra G bun si te fatai cam la fel prin oras(au dimensiuni asem., optiuni asem.) ?Daca era Sandel-ul DCI 9000 te mai gandeai, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      tipic (Vineri, 19 septembrie 2008, 15:48)

      lehel [anonim] i-a raspuns lui shefu

      vorbesti in necunostinta de cauza, daca nu stim sa nu vorbim!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    prostia de la Bucuresti? (Vineri, 12 septembrie 2008, 11:14)

    Gabriel Ba [anonim]

    se pare ca cei de la conducere chiar ca sunt ori prosti sau chiar nu au habar de nimica,
    prin toate orasele din vest se gasesc masini aduse acuma recent cu nr (cu banderola rosie) din germania toate Euro 2 si intre 1991 si 1995 taxa"mediu" (prostiei mereu este sub 600euro deci e clar ac se vaita acuma cei care vand masini noi. in + sunt foarte multe masini cu numere de bulgaria! chiar nu si-au dat seama cei de la "conducere" ce prostie fac? e clar ca daca omu vrea masina si nu vrera sa plateasca taca "misterioasa" merge la vecini de sub dunare si plateste 350 euro si are masina inmatriculata. rusina sa va fie, lasati oamenii sa mearga al vecini sa inmatriculeze masini decat sa scoateti taxa tampita. si sa intre bani pt inmatricular in RO! mai bine platesc la bulgari decat sa platesc in romania! asa se gandesc multi care aduc masini non euro cu motor mare. RUSINE!
  • +1 (1 vot)    
    mare prostie (Vineri, 12 septembrie 2008, 11:53)

    Cristian [anonim]

    Programul rabla e o subventie ascunsa data deal-rilor. Daca chiar vroiau sa scoata rablele de pe sosea nu te conditiona sa cumperi o masina noua.
  • -1 (1 vot)    
    taxa sau perpetuum mobile (Vineri, 12 septembrie 2008, 12:13)

    obiwan [anonim]

    Cei care au decis modificarea taxei au facut-o in primul rand la presiunea mare exercitata de interesele interne ale afacerilor cu masini second-hand ce manipuleaza anual sume de ordinul a milioanelor de euro.... Prin nivelul scazut de trai al Ro, suntem exact ce trebuie ca sa "aspiram" masini-second hand din occident. In ochii romansului dornic de o masina ieftina, pretul mic face sa estompeze orice idee de insecuritate in trafic, noxe mari si alte pb adicente varstei inaintate a masinii. Aici ar fi trebuit sa intervina taxa auto, sa limiteze prezenta de "junghiuri" in tara ca urmare a dorintei (justificata) a romansului de a cumpara masini cat mai ieftine. Or, acum taxa face exact invers, incurajeaza cumpararea masinilor cat mai vechi posibil, unde taxa tinde catre 0. De ce nu au pus o limita sa zicem de 5-6 ani vechime (varsta rezonabila ptr masinile de marca) de la care taxa sa creasca exponential astefel incat o masina de 12 ani sa nu mai merite sa fie achizitionata. Programul de innoire a parcului auto ar avea sens in acest caz. Pai daca acum se aduc la greu masini vechi (ajung si la 20 ani conf. declaratia RAR Iasi), programul Rabla e o gluma. Fratilor, chiar daca pe masina scrie VW, nu e un perpetuum mobile, are si ea o viata, lasati-o sa moara la ea acasa ...
  • 0 (0 voturi)    
    e piata libera sau ce e ? (Vineri, 12 septembrie 2008, 12:16)

    c [anonim]

    Vechea taxa a fost o taxa mare, de prost gust care avantaja clar anumiti jucatori de pe piata. Nu putea sa existe la nesfarsit o asemenea taxa pe o piata libera. Totusi cred ca ar trebui descurajate mai mult masinile care elimina foarte mult CO2(>180g/km) indiferent ca sunt noi sau SH...si cele fara macar un euro 2. Daca cantitatea de CO2 pe km e ok si macar euro 2 exista atunci taxa nu trebuie sa fie mai mare de 100 euro pentru ca in cazul asta sunt descurajati cumparatorii si iarasi piata nu e libera.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxe idioate (Vineri, 12 septembrie 2008, 12:46)

    adrian [anonim]

    Eu il inteleg pe bietul Presedinte al APIA, dar nu ii pot da dreptate, cand salariul mediu in RO este 330 de Eur, iar o rata la o masina noua e tot pe acolo, de unde vrea asta, sa dea romanu, pt cei care vorbesc de 7-10000 euro, masini sh din Germania, va anunt urmatoarele, o masina in Germania, este mult mai bine intretinuta, decat oriunde in Europa, are mail multe optiuni, si inka ceva, este o masina care iti confera siguranta, in comparatie cu loganul amarat care este chel la nivelul sigurantei. Daca la ei nu exista aceste taxe, si au destule masini pe strazi, ei si le permit pe celel noi, si incearca sa scape de celel vechi datorita taxelor de parcare imense pe care le platesc.
    Noi daca am plati pe locul de parcare 1000 de euro pe an, am vinde masina instant, nu sunt multi dispusi sa plateasca asemenea taxe pentru parcare in oras. Acum cat il priveste pe musiu presedinte, ar trebui sa invete ca in Germania, firmele care vand masini noi, au la vanzare si masini SH, la noi nu e cazul, ca o masina dupa 3 ani in RO, nu o mai cumpara reprezentanta nici daca le dai masina cu 1000 de eur, asa ca sa avem pardon, cand se va reglementa si o piata sh la dealerii de masini noi, atunci poate nu va mai merge nimeni in Europa sa isi aduca masinile de acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    taxe, taxe,taxe (Vineri, 12 septembrie 2008, 13:52)

    paraipan [anonim]

    fratilor trezitiva! de 18 ani auzim tot aceleasi minciuni, voi numai nu credeti ca dragii nostri alesi ar fi reusit singuri sa integreze gunoiul asta de tara in UE e clar ca pe de o parte uniunea le spune : mai ....voi trebuie sa va reinnoiti parcul auto si bla bla bla , si pe de alta parte : mai Taricene....ce fac ministrii tai , ce e cu taxa asta extrem de mare! DECI pana la urma urmei ce facem ? innoim parcul auto sau ii scapam pe nemti de rable cum am scapat ungurii de dacii dupa ce le-au rupt ei ?? Acum in cazul asta ca avem si noi muritorii de rand de castigat nu pot sa zic nimik dar sa nu credeti ca ai nostri au micsorat taxa aia pentru noi , sigur e ceva la smecherie la mijloc , chiar Tariceanu zicea ceva de scos din circulatie pana in2012 parca , masinile mai vechi de nustiu cati ani si daciile produse pana in1995 , ei sa vedeti atunci fratilor ce tzeapa o sa luam cand o sa ne oblige astia sa ne aruncam la gunoi 'joncku' cumparat din germania si o sa ne ceara si taxa !

    Fratzilor vedeti ca asta nu suna a bine doar nu credeti ca o sa faca astia ceva in favoarea noasta !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri