Renault: Noul Symbol nu concureaza cu Logan pentru ca se adreseaza unor clienti mai pretentiosi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 19 septembrie 2008, 1:02 Economie | Auto

Noul Symbol costa de la 8.000 de euro in sus
Foto: Renault
Inlocuitorul lui Clio Symbol, model nou pentru care livrarile incep la 1 octombrie in tara, nu va concura cu Dacia Logan pe piata din Romania, desi e pe acelasi segment de pret si face parte din aceeasi clasa, au spus reprezentantii Renault la evenimentul de prezentare al berlinei Symbol. Ei spun ca Logan are o baza de cllienti cu venituri mai mici, interesati de spatiul oferit de masina, in timp ce clientii de Symbol sunt interesati de dotari de top.

Totusi, vor fi piete, precum Rusia, unde francezii vand ambele modele sub sigla Renault, insa noul Symbol, produs in Turcia, nu va fi vandut si in Occident pentru ca cei de acolo nu prea sunt interesati de berlinele de clasa mica. Preturile lui Symbol sunt cuprinse intre 8.000 si 11.500 euro.

Renault spune ca Logan si Symbol se completeaza, pentru ca urmaresc clienti cu asteptari diferite: cei ai Logan vor o masina cu pret redus dar spatiu mare la interior, in timp ce pentru Symbol sunt de baza clientii care vor o masina cu dotari specifice unor automobile mai scumpe, cum ar fi cutia automata de viteze sau intrarea MP3, iPod si conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil.

Criticii spun ca noul Symbol nu e foarte diferit de Logan si ca nici nu are foarte multe elemente noi. Renault spune ca modelele sunt diferite si a renuntat la titulatura Clio din numele masinii, pentru a arata ca modelul e nou ca design. Francezii spun ca Symbol are echipari superioare, va fi mai scump si va fi achizitionat si de unii clienti pentru care conteaza mult ca masina sa fie marca Renault, nu Dacia.

Preturile lui Symbol in Romania pornesc de la circa 8.000 euro pentru versiunea 1,2 litri benzina 75 CP grad de echipare Authentique. Cea mai scumpa varianta costa 11.500 euro, are motor diesel 1,5 litri 85 CP, grad de echipare Privilege. Peste circa o luna va veni si varianta cu motor pe benzina 1,6 litri 105 CP si cutie automata. Modelul mai e disponibil cu motor pe benzina de 1,4 litri 98 CP si diesel 1,5 litri 65 CP. Symbol concureaza cu masini precum Fiat Albea, Hyundai Accent, Chevrolet Aveo si Skoda Fabia sedan.

Renault spune ca momentan nu are planuri sa lanseze Symbol si in Occident, din cauza ca in acele tari nu prea se cer berline de clasa mica. Tocmai pentru ca nu va ajunge in Vest, Renault nu a putut spune cate stele va obtine Symbol la testele de impact EuroNCAP.

Berlina Clio Symbol a fost lansata in 2000 si s-a vandut in circa 600.000 de exemplare. Pentru noul Symbol, Renault estimeaza ca cea mai mare piata va fi Turcia, urmata de Rusia si Romania.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4728 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    e-te na (Vineri, 19 septembrie 2008, 11:45)

    ko [anonim]

    sa fim seriosi. e fostul clio symbol, adica un clio II in trei volume, facut in turcia. loganul este un automobil, care, desi inglobeaza subansamble dezvoltate pe clio II, si nu numai, este totusi o conceptie noua. macar pentru acest aspect, si tot nu as alege symbol-ul. este depasit tehnologic si estetic, este uzat moral.
  • 0 (0 voturi)    
    Consum mixt 5,9 l/100 km (Vineri, 19 septembrie 2008, 15:15)

    Marfa [anonim]

    Nu are concurenta masina asta avand in vedere pretul, dotarile si design-ul.
    Pt versiunea Expression motor benzina 75 CP ai consum mixt de 5,9 l/100 km, ABS, Servodirectie, Aer conditionat, Radio CD Mp3, Airbag, Computer de bord, Geamuri electrice, oglinzi electrice, proiectoare ceata... etc... totul la doar 9040 euro cu TVA inclus. Spuneti-mi o masina cu acelasi dotari la pretul asta si nu mai zic nimic.
    Este cea mai buna oferta de pe piata din Romania si vor avea vanzari foarte mari.
    • 0 (0 voturi)    
      cat mai e reclama? (Vineri, 19 septembrie 2008, 20:13)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Marfa

      motorul ala de 75 ai idee ce puturos e si cat va consuma in realitate cand vei dori sa faci fata drumurilor din romania?

      Te-ai uitat un pic la plastice? arata jenant! NU vad o schimbare fata de vechea generatie.
      Dar de cocoasa numita spate? Cred ca e f stabila in curbe.
      Orice rabla moderna are dotarile de care zici :)


      Cea mai buna oferta in in momentul asta in romania e kia cee'd ;)
      • 0 (0 voturi)    
        pe bune?? (Miercuri, 24 septembrie 2008, 11:14)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui gabi

        ai mers cu clio de 75 de cai si faci tu diferenta??? tara asta e plina de specialisti , care mai de care mai indeletnicit in ale condusului si mai sfatuitor in legatura cu masinile....... gandestete ca grupul vw are masini cu motoare de 69cp , golfu 4 , 5 au motor de 1.4 75 de cp... si sunt mai grele cu 3-400 de kg , si nu s-a plans nimeni ca e foarte lent sau ca au consumul ridicat.dar asa e conceptia .. ce e dacia sau reno sunt proaste....conceptie total eronata.
        kia nu mi-as lua nici daca ar fi mai ieftina ca dacaia .. piesele sunt f scumpe si vin f greu , cunosc persoana cu sqorento si a stat dupa compresorul de AC 3 luni..:d... deci rabdare si tutun celor ce vor kia
        • 0 (0 voturi)    
          chiar pe bune (Miercuri, 24 septembrie 2008, 13:29)

          gabi [anonim] i-a raspuns lui mihai

          tre sa fii fraier sa iti iei un golf de 75 CP :)
          Vezi cat costa o revizie la golf si dupa compara si cu kia, vezi si garantia si cat dai si cat ai.

          vw sucks ;)

          revenind la clio, 75 CP nu par putini dupa specificatii, dar oricum la limita

          revenind la specialisti, vad ca si tu te incadrezi in ei.
          "unii e mai destepti decat altii"
  • 0 (0 voturi)    
    bun (Vineri, 26 septembrie 2008, 14:34)

    bob [anonim]

    Mai baieti stati calmi si lasati cearta la o parte.Renault Symbol a avut vanzari foarte mari cu vechiul model, care trebuie sa recunoastem ca lasa de dorit nitel d.p.v al design-ului.Noul model pariu pe ce vreti voi ca va avea vanzari la fel de bune, daca nu mai bune.Decat sa imi iau un logan, cica cu facelift cu un interior oribil, cu consum prea mare pentru ce poate acel motor, plastice de 2 bani mai degraba imi iau un symbol , net superior la design exterior, iar interiorul este mult mai placut.
    Am facut drive-test cu noul symbol si impresiile sunt foarte bune.Chiar am gandesc sa dau comanda pentru unul cu motorizarea motorina 85cp, dinamica fiind foarte buna deoarece masina are sub 1000kg.
    Daca vreti sa va dati seama cat de prost inspirati au fost designerii de la dacia uitati-va numai: la ce model de masina din lumea asta ati mai vazut voi manere la portiere atat de spartane cum avea vechiul logan?
    La ce model de masina comenzile pentru geamuri electrice trebuie sa le cauti pe plansa de bord, deasupra celor pentru climatizare? sau pentru locurile din spate comenzile pentru geamuri sunt amplasat intre scaunele din fata.Sa fim seriosi logan e o masina pentru oameni mai saraci, care doresc un lucru nou in locul unui sh din afara, desi acesta e de 2 ori mai sigur , mai performant si mai fun de condus, bucurandu-se ca primesc acea garantie de cativa ani.Dar practic cam cracnesc din nas cand te duci sa iti repare ceva ..
    Cat despre kia ceed e ok masina, dar ceva mai scumpa decat symbol, practic la 11000 nu ai nici aer conditionat, pe cand symbol are clima;)
    Ce nu imi place la ceed e ca caraie cand o bagi in marce-arriere indiferent ce i-ai face si cat de usurel ai lua-o.
    Eu unul raman pe symbol.
  • 0 (0 voturi)    
    Motor OK (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 11:27)

    Spectator [anonim]

    Conduc de 2 ani un Symbol DCI 80CP...e cam inghesuit la interior,spatele cam inestetic,dar la volan te simti OK si nu te face de ras nici pe autostrazi...
    Consumul 4l/100 km la viteza de 120 km/h...
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte buna in oras, dar si la drum intins (Vineri, 3 octombrie 2008, 9:28)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui Spectator

      Noul Symbol este foarte bun pentru oras. Aici nu ai nevoie nici de o masina cu gabarit MARE si nici de foarte multi cai putere. La greutatea pe care o are (sub o tona) cei 75 de cai putere sunt mai mult decat suficienti in conditiile din orase, iar la drum intins oricum ajung pentru limitele legale de viteza - ceea ce se presupune ca trebuie sa respecte fiecare sofer care tine cont de lege, de propria masina si chiar consumul de combustibil, care... apropo... e foarte bun fata de multe alte masini.

      Nu spun ca-i cea mai "desteapta si frumoasa" masina de pe piata, dar noua combinatie de design, dotare, confort si consum vin la un pret atragator pentru cei care doresc o masina mai buna decat Dacia fara sa se ingrijoreze ca ii va afecta puternic la buzunar. Aaa... ca avem pretentii de ceva MAI bun si fara "plasticele" de care baga unii de vina? Pai daca nu iti convin de ce mai comentezi aici? Bordul oricum este decent si frumos organizat. Ca nu are insertii/imitatii de lemn sau alte abureli care te costa de-ti rup buzunarele e cu totul o alta poveste. N-are nimic daca unii sunt mai pretentiosi, dar pentru banii astia sunt tare curios ce masina noua poti cumpara si sa aiba specificatiile noului Symbol...

      Eu sunt "calculatorist" si e normal ca vreau componente de calitate in calculator, dar ma uit si la pret cand le aleg. Asta e. Compromisul nu este mare, ca si calculatorul si masina sunt niste instrumente de lucru, iar in cazul masinilor daca aspectul exterior este placut, poti face abstractie ca in interior nu ai luxul unei limuzine daca e cel putin decent - criteriu care deja este valabil cam la orice masina. Si-atunci de ce ne mai plangem? Cei cu nasul pe sus sa-si aleaga altceva. :D


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă