Dacia va intrerupe, "temporar, partial si limitat", activitatea de productie in zilele de 20 si 21 noiembrie 2008. Aceasta masura a fost decisa ca urmare a necesitatii de adaptare a programului de fabricatie la evolutia pietei auto. Anuntul vine la putin timp dupa ce Dacia a intrerupt productia doua zile la finalul lui octombrie, tot pentru a evita acumularea stocurilor. Alte opriri ale productiei vor fi pe 13 si 14 noiembrie.

Numarul de zile cu productia intrerupta va ajunge astfel la un total de sase, in care s-ar fi putut produce circa 8.000 de masini in total.

Activitatea va continua fara intrerupere in cele doua zile la fabricatia Pieselor de schimb, Centrul CKD, precum si la departamentele Expeditii vehicule si Finisari. Totodata, fabricatia de cutii de viteze, precum si alte activitati din cadrul Uzinei Mecanice se vor derula in regim normal.

Salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Munca Dacia 2008. Totodata, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a activitatii, tichete pe care le-au primit in avans.

Uzina Dacia de la Mioveni a produs in primele 10 luni ale lui 2008 un numar de 224.043 vehicule, depasind productia intregului an 2007, de 222.914 unitati.

Directorul general Dacia, Francois Fourmont, declara recent ca, in functie de conditiile de piata, numarul zilelor lucratoare va fi redus pentru a nu se acumula stocuri. Tot el declara ca disponibilizarile ar fi o masura extrema, putin probabila si era de parere ca Dacia este mai putin afectata de criza fata de alte companii, datorita pretului masinilor si pentru ca are o gama de modele tanara.

Criza din prezent si greva din primavara vor face ca Dacia sa produca in 2008 cu 50.000 de masini mai putin decat isi propusese la inceputul anului si va totaliza 260-270.000 de unitati.