Profitul net al BMW a scazut cu 63%, vanzarile si productia cu circa 10%, in trimestrul al treilea, dupa ce criza si-a facut simtita prezenta si in randul clientilor marcii premium germane, noteaza AP. BMW nu se mai hazardeaza sa dea prognoze pentru anul 2008 si 2009, dupa ce conditiile de piata fac tot mai grea achizitia unei masini sport.

Profitul net pentru perioada iulie-septembrie a scazut de la 803 milioane euro anul trecut, la 298 milioane euro anul acesta, in timp ce vanzarile s-au dus cu 9% in jos, de la 14 miliarde euro, la 12,6 miliarde euro.

Nemtii au micsorat si productia, care a ajuns la 335.000 de masini trimestrul trecut, fata de 372.000 in T3 2007. Livrarile pentru masinile BMW au scazut cu 5,3%, de la circa 305.000, la 290.000. La marca Mini, livrarile au urcat cu 1,4%, trecand de 58.000 unitati, in timp ce productia diviziei moto a urcat cu 15%, la 23.000 de vehicule.

Vanzarile BMW in Romania au urcat cu 21% in primele noua luni, pana la 1.900 de unitati, cel mai vandut model fiind X5, cu peste 700 de unitati vandute.