Dacia anunta o noua intrerupere a productiei, in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 10 noiembrie 2008, 18:48 Economie | Auto

Din cauza scaderii brutale a pietelor auto, Dacia se vede nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008. Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie duce la o scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei, a anuntat luni compania, intr-un comunicat de presa.

Astfel, piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania cu circa 30%, in Spania cu 40%, in Marea Britanie cu 23%, in Suedia cu 22,7%, in Italia cu 18,9%, in Germania cu 8%, in Franta cu 6,2%.

Aceasta tendinta va continua probabil si in lunile urmatoare, precizeaza uzinele Dacia.

Salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut

Dacia - un succes la export pe piete in cadere

In conditiile in care piata mondiala a scazut cu 9% in octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.

Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in Franta au fost vandute 35.329 unitati (vezi anexa).

Desi Dacia este un succes la export, cresterea cotelor sale de piata nu poate compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.

Vehiculele uzate sufoca Romania

Conform datelor preliminare ale APIA, piata de vehicule noi din Romania a scazut cu circa 30% in octombrie 2008 fata de aceeasi luna a lui 2007, adica de la 33.835 unitati in octombrie 2007, la 23.526 unitati in octombrie 2008.

Dacia a vandut in Romania in octombrie 2008 un numar de 6.664 unitati (in raport cu 9.094 in octombrie 2007), ceea ce reprezinta o cota de 28% din piata.

Aceasta scadere se explica prin consecintele crizei financiare asupra creditului (peste 60% din masinile noi marca Dacia se cumpara pe credit sau leasing), dar mai ales prin invazia de vehicule uzate importate odata cu aplicarea noii legislatii. In perioada iulie-septembrie 2008 s-au importat 93.996 unitati, fata de 123.842 pentru tot anul 2007. In plus, marea parte a acestor masini are o vechime de peste 10 ani.

Importul masiv de vehicule uzate duce la pierderi de locuri de munca in sectorul productiei si distributiei de autovehicule noi, reducerea veniturilor la buget din neincasarea de TVA si a impozitului pe profit, evaziune fiscala, descurajarea investitiilor, scaderea sigurantei in trafic, cresterea poluarii.

Aceasta situatie aduce prejudicii industriei auto nationale, care asigura peste 200.000 locuri de munca. O parte dintre aceste locuri de munca este acum in pericol.

Conform cifrelor furnizate de APIA, volumul vanzarilor de masini uzate a crescut de la 123.842 unitati in 2007 la 168.339 unitati pe primele 9 luni ale lui 2008.

Impactul legislatiei a fost semnificativ. Pe primele 6 luni ale lui 2008 s-au vandut 75.349 vehicule uzate, in timp ce doar in lunile iulie - septembrie 2008 s-au vandut 93.996 unitati.

Daca pe primele 9 luni ale lui 2007 ponderea vanzarilor de masini uzate era de 27% din totalul vanzarilor de vehicule din Romania, in aceeasi perioada a lui 2008 ponderea a ajuns la 43%.

Daca in trimestrul 3 din 2007, ponderea masinilor importate cu vechime de peste 10 ani in total masini uzate era zero, in trimestrul 3 din 2008 ea depaseste 42%.

Dacia intrerupe productia in perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008

Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu-si creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008. Doar activitatea CKD va continua.

Salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Munca Dacia 2008. Totodata, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a activitatii, tichete pe care le-au primit in avans.

Dacia se afla in topul primelor zece marci in Franta

Inmatricularile Dacia in Franta au crescut cu 42,1% in primele zece luni ale anului in curs, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Dacia se afla in topul primelor zece marci in Franta.

Dacia a mai exportat in primele zece luni din 2008 in Germania un numar de 21.164 unitati, in Ucraina 12.082 unitati, in Algeria 10.946 unitati, in Italia 6.762 unitati, in Spania 5.516 unitati, in Olanda 4.057 unitati etc. (anexa 2).

Vanzarile Dacia in Europa au crescut cu 125% in octombrie 2008 fata de octombrie 2007. Vanzarile Dacia in Europa pe primele zece luni ale lui 2008 au crescut cu 43,7% fata de perioada similara a lui 2007. In interiorul acestei cresteri, succesul Logan MCV este intarit de sosirea Sandero diesel.

Dacia a atins cote de piata de 1,72% in Franta, 1,71% in Austria, 1,08% in Germania, 0,92% in Elvetia, 0,84% in Olanda etc. Dacia a atins cote de piata semnificative de 28,6% in Republica Moldova, 14,9% in Maroc, 10,5% in Belarus, 10% in Mali etc.

In acest an, Dacia a inceput sa exporte si in Grecia, unde a livrat 327 de unitati in perioada august – octombrie si in Portugalia, unde a livrat 309 unitati.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1198 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:41)

    owl [anonim]

    1. Masina s-a mai ieftinit?

    2. Parca acum cateva luni erau in strada - cu sindicate cu tot - sa ceara marire de leafa.... Sau era in alt film?
    • 0 (0 voturi)    
      ce sa mai iasa in strada (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:45)

      je [anonim] i-a raspuns lui owl

      Acu le tremura pantalonii sa nu-i dea afara...


      Asta e doar preludiul la oprirea productiei. In curand o sa inceapa oprirea de tot cu 15% din salar.
  • +1 (1 vot)    
    logan electric (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:22)

    electricu nicu [anonim]

    Sa puna mana si capul sa lucreze la un hibrid sau la un Logan electric.Sunteti in stare?
    • +1 (1 vot)    
      logan electric????!!!!!!! (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:02)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui electricu nicu

      Pentru a se ajunge sa se lucreze la un "logan electric", trebuie sa se treaca prin mai multe etape. Dacia e inca la inceput. Daca habar n'aveti nu mai comentati degeaba pe unde apucati. Incepeti sa fiti mai nationalisti, in loc de cine stie ce cataracta de masina la mana a doua, luati-va o Dacia ca e foarte buna.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 11 noiembrie 2008, 8:38)

        mim [anonim] i-a raspuns lui ionut

        ai dreptate dar am un comentariu. ar trebuie sa fie ceva mai ieftina la dotarile pe care le are. francezii au profitat ca nu au concurenta pe segment si au impus un pret mai mare decat cel corect. pana acum a mers. acum pot sa mai reduca pretul.
        • -2 (2 voturi)    
          pretu (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:40)

          vector [anonim] i-a raspuns lui mim

          Mda toti sunteti din cur de doamna, pretentiosi si stresati, nu cumva sa va umiliti sa va cumparati logan.
          nuuu niciodata

          daca e ieftina, apoi nu are dotari
          daca are dotari apoi nu se compara cu un SH german care nou costa dublu
          daca se iese mai bine la pret decat una germana cu dotari echivalente, tot nu e bine ca vezi doamne e facuta in Romania si ma rad vecinii ...

          bai pretentiosiilor sunteti toti proletari da vreti masini de oameni mai banosi.
          pretu este corect pentru o masina care poate ceea ce poate loganu

          sigur ca in context de criza e de preferat sa reduca din pret ca sa mai creasca vanzariile, dar tare teama imi este ca asa o masura nu isi permit fiindca atunci nu mai vinde nimc Renaultu din masiniile consacrate Simbol, Megane ....etc
          • +2 (2 voturi)    
            te inseli (Marţi, 11 noiembrie 2008, 10:53)

            mim [anonim] i-a raspuns lui vector

            1. am si un logan. este o masina buna de folosit la "tavaleala".
            2. niciodata nu as cumpara un SH in locul unei masini noi chiar daca are mai putine dotari.
            3. atunci cand o sa apara concurenta pe piata masinilor low cost o sa vezi care este pretul real al loganului. pana atunci castiga renault.
  • +1 (1 vot)    
    Unde e masian de 5000 €? (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:38)

    same.dan [utilizator]

    Va dau eu solutie simpla de revenire a vanzarilor. Micsorati pretul la masina la nivelul pe care l-ati promis la lansare: 5000€.

    Cel mai ieftin diesel Dacia :8200€.

    Cel mai ieftin model cu aer conditionat: 8200€.

    In schimb cer bani inclusiv pentru turometru sau ABS. Orice masina facuta in Asia are asa ceva in standard si modelul cu aer conditionat nu incepe de la acelasi nivel cu finalul de gama.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia e slabutza (Marţi, 11 noiembrie 2008, 6:52)

    Nu-si merita banii chiar daca e noua [anonim]

    Raportul calitate - pret sufera la Dacia din ziua de azi, nu spun ca masinile sh. sunt neaparat bune sau rele dar un sh vechi de 4-5 ani intretinut normal este net superior la ceea ce inseamna Dacia in anul 2008 si poate in 2009. In plus, e aproape sigur ca peste 5-6 ani un Logan luat de nou va fi cel mai sigur folosit pentru gazduirea pasarilor de curte.
  • +2 (2 voturi)    
    Dacia (Marţi, 11 noiembrie 2008, 10:23)

    Westbam [utilizator]

    Am vrut sa imi cumpar Dacia, mai precis Sandero...La dealer am aflat ca pretul uneia cu AC este fix 9000 euro, pe o versiune inferioara nu se poate pune AC. Am preferat sa mai pun 1500 euro si sa imi iau un Opel Corsa cu dotari mai multe decat Sandero de 9000 euro si cu motor mai potent (capacitate mai mica dar CP mai multi). Intr-adevar era un pret promotional...
    La Dacia problema e raportul calitate/pret !
  • 0 (0 voturi)    
    Asta ar fi stire adevarata : (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:40)

    Kata [anonim]

    DACIA si toate derivatele sale isi intrerupe productia DEFINITIV.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri