RAR spune ca invazia vehiculelor mai vechi de zece ani se inteteste. In octombrie s-au inmatriculat de doua ori mai multe decat in sase luni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:22 Economie | Auto


Registrul Auto Roman a inregistrat de la inceputul anului si pana la sfarsitul lunii octombrie o crestere foarte mare a autovehiculelor mai vechi de zece ani la prima inmatriculare in Romania. In octombrie s-au inmatriculat peste 27.000 de astfel de vehicule, in timp ce per total, in primele sase luni fusesera inregistrate circa 14.400. Contextul e tulbure. Producatorii de masini si importatorii de vehicule noi se plang ca noua taxa de poluare omoara piata masinilor noi si pune in pericol mii de locuri de munca. Criza musca si ea din vanzarile de masini, iar companiile care comercializeaza vehicule noi nici nu mai stiu pe seama cui sa puna scaderile: pe criza sau pe taxa de mediu.

Numarul de vehicule mai vechi de zece ani aflate la prima inmatriculare in tara, spun cei de la RAR, a crescut de la luna la luna. Daca in ianuarie au fost inscrise peste 1.300, in aprilie s-a trecut de 2.000 de unitati, in iulie s-au depasit 10.000, in septembrie numarul a trecut de 21.300, iar in octombrie a fost de 27.802 unitati. Numarul de masini mai vechi de zece ani intrate in circulatie a trecut de 88.000 la zece luni si e de presupus ca va trece lejer de 100.000 pentru tot anul.

Situatie tensionata pe piata auto

Producatorii de masini si importatorii de automobile noi atrag de ceva timp atentia ca noua taxa de mediu intrata in vigoare de la 1 iulie favorizeaza intrarea masinilor foarte vechi in tara. Declaratiile au devenit alarmiste in ultima vreme, cand vanzarile de masini noi au scazut cu 20 - 30% si chiar cu mai mult. Diverse voci din industrie spun ca daca taxa auto nu se modifica din nou, piata masinilor noi se va prabusi in 2009, iar zeci de mii de locuri de munca din industria de profil sunt in perciol.

Conform datelor APIA, ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in totalul masinilor second hand inmatriculate a crescut enorm, de la mai putin de 1% in trimestrul trei din 2007 (cand taxele erau prohibitive, cateva mii de euro), la 42% in trimestrul al treilea din 2008. In plus, spun cei de la APIA, daca in T3 din 2007 48% din masinile second hand inmatriculate aveau varste intre patru si zece ani, in T3 2008 ponderea a ajuns la 41%.

In vechea varianta a taxei, inmatricularea unui Logan nou cu motor 1,4 benzina costa 160 de euro, iar pe noua varianta intrata in vigoare la 1 iulie e de 237 euro. Pe de alta parte, cei care vor o masina veche pot sa o inmatriculeze acum ieftin: Un VW Golf din 1993, motor 1,4 benzina, are o taxa de 118 euro pe noua varianta, fata de 2.602 euro pe vechea varianta.

Taxa ar putea sa dispara pentru masinile noi

In acest context problematic, Guvernul a anuntat miercuri ca ia in calcul eliminarea taxei pentru inmatricularea masinilor noi, pentru a stimula vanzarea de automobile autohtone si in ideea de a mai contracara efectele crizei. Masura ar putea avantaja Dacia, ale carei vanzari au scazut cu 30% luna trecuta si 50% in primele zile din noiembrie.



















1164 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    crima impotriva mediului (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:43)

    dxro [utilizator]

    Noua taxa e o crima impotriva mediului inconjurator.
    Eu as conditiona inmatricularea unei masini mai vechi de 5 ani de casarea altei masini si mai vechi.
    Nu vad ce ar mai putea comenta UE in cazul asta.
    Programul Rabla e o hotie pe fata - statul plateste prime de casare si pe de alta parte permite inscrierea altor gunoaie in circulatie.
    • 0 (0 voturi)    
      Re: crima impotriva mediului (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:56)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui dxro

      MIsto logica! Da-le dracu' de drepturi si libertati, stie Statul mai bine ce-i fericirea....

      Una este sa impui (chiar si asa, stramb cum o face statul roman) plata prejudiciului creat (poluarea) si alta e sa interzici sau sa conditionezi inmatricularea dupa fel de fel de criterii care incalca libertatile..... Ori sau nu?
  • 0 (2 voturi)    
    Unde este problema? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:43)

    Radu [anonim]

    Taxa este ok asa cum este. Dar ITP-ul trebuie sa fie mai drastic, normele anuale pentru masini poluante sa fie mai mari, amenzile pentru circulatia cu un autovehicul aflat intr-o stare tehnica necorespunzatoare trebuie sa fie mai drastice. Apoi, nu ai altceva decat sa reprofilezi oamenii pe mecanica si tinichigerie. Sa vezi pe urma locuri de munca... mai ales ca acel vestit Golf3 de 1.4 din 1993 este gaurit de rugina.
    • 0 (2 voturi)    
      OK? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:22)

      marian [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Ti se pare OK taxa? Mie nu mi se pare, ar fi trebuit sa ramana 2.000 de euroi pentru masinile vechi si 200 pentru alea noi. Asa este in toata Uniunea, doar noi suntem mai cu mot. Asa ca acum suportam consecintele.
      • -1 (1 vot)    
        Ceeeee? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:34)

        vassy [anonim] i-a raspuns lui marian

        Mai Mareane, du-te si te intereseaza inainte sa vorbesti. In toata Uniunea nu exista asemenea taxa. Da-mi cateva exemple pentru ceea ce sustii. Doar noi suntem mai cu mot ca am introdus-o. Criza in industria de automobile este in toata lumea, chiar mai mare decat in Romania. In Franta, daca nu ma insel, de vreo cateva saptamani au zis ca inchid temporar fabricile Renault. Noi dam vina pe masinile second hand.
    • 0 (0 voturi)    
      golf3 1.4 (Duminică, 16 noiembrie 2008, 10:19)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui Radu

      te cam inseli cu rugina, eu am unul si nu are gram de rugina (am ridicat masina pe elevator si e ok) ideea este ca nu toate sunt asa cum le prezinta lumea la televizor. a cui e vina daca vw scotea in 1993 motoare cu norma de poluare E2 iar dacia scotea un non euro cu tehnologie din anii 60? a cui e vina daca dacia nu a fost in stare sa scoatao caroserie ca lumea, la care piesele de schimb nu se potrivesc intre ele iar la vw desfaci doar suruburi si totul se potriveste perfect? a cui e vina ca romanul a avut bani doar pentru o masina de 4000 de euro ("toate taxele incluse") si acum e tot la fel?
  • +1 (1 vot)    
    si bunastarea (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:55)

    romanii [anonim]

    din pacate cam atat isi permite romanul mediu: o masina second de 10 ani. daca e bine intretinuta si trece testele rar nu vad probleme. acum mingea e in terenul rar: vor face inspectiile corect sau vor continua sa ia spaga?
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:56)

    gecsi [anonim]

    Oare cine isi cumpara masina mai veche de 10 ani ?... Nea Caisa care are deja un mercedes 2007 ?...isi cumpara tot soferu` de dacie ...care incearca si sa intre in rand cu soferii. Daca ai dacie , nici macar nu ti se mai acorda prioritate in intersectii .Un golf 3 , un opel corsa , te face mai european.
  • -1 (1 vot)    
    Consecinta prostiei (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:04)

    Horea [anonim]

    Asta este consecinta prostiei PDListe si PSDiste si a altor urlãi care, in frunte cu Realitatea TV s-au grabit sa ceara nici mai mult nici mai putin decat desfiintarea taxei de poluare. Va mai amintiti cu cat patos urla Boc ca el depune motiune sa se desfiinteze taxa de poluare?
  • +3 (3 voturi)    
    Rar spune.... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:14)

    Alin [anonim]

    Nu ne spune RAR ca de fapt ar vrea ca masinile din Rrom. sa-si faca ITP-uri o data la 3 luni si din cauza asta face caz?
  • -1 (1 vot)    
    Taxa de poluare (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:18)

    Ionica [anonim]

    Pana mai ieri toti l-au acuzat pe Tariceanu ca apara interesul propriu in momentul in care a sustinut vechea taxa de poluare. Aproape toti politicienii l-au pus la zid si au cerut anularea acestei taxe, sub pretextul ca romanului ii este ingradita libertatea de a-si achizitiona un autovehicul second hand pentru bunastarea lui. Aceasta taxa nu s-a anulat, ci doar s-a modificat , iar efectele sunt dezastruoase. Daca Dacia isi reduce capacitatea de productie substantial , atunci si ceilalti frunizori de componente auto isi vor reduce activitatea. Vor rezulta mii de someri si venituri mult mai mici incasate de bugetul de stat din impozite (cel mai consistent fiind impozitul pe profit). Dar avem mii de bisnitari care vechiturile vestului in Romania si care nu platesc nici un impozit (in afara de modica taxa de poluare) la stat. Romanul si-a luat un harb de 3.000 euro, dar si-a pierdut locul de munca. Oare o sa traim mai bine in acest caz ?
  • 0 (0 voturi)    
    despre skoda ce ziceti? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:20)

    eloo [anonim]

    cumparati va skoda de la avia
    sa vedeti dupa aceea ce probleme veti avea
    • 0 (0 voturi)    
      Nu va luati de SKODA degeaba (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:34)

      Kata [anonim] i-a raspuns lui eloo

      70 % din masina de razboi a lui Hitler era facuta de uzinele SKODA. Unde erau ceilalti fabricanti de masini? Se plimbau cu trasurile sau cu roaba? Astia au traditie adevarata la capitolul masini. Din cauze ce nu le pot fi imputate au mai gresit si ei poate dar raman o marca de prestigiu pentru cei ce stiu cate ceva despre masini.
  • 0 (0 voturi)    
    asta-i diversiune pe fata (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:16)

    io [anonim]

    adica sa pui declinul "industriei" auto "locale" pe seama taxei auto e o aberatie.
    declinul pietei auto este alarmant in toata lumea,
    cu sau fara taxa motocicleanului.
    mai mult, am cunostinte francezi care sint delegati aici la o filiala a unei fabrici de componente de plastic pentru masini.
    se pling ca piata merge prost, insa aici angajeaza oameni.
    mai zicea cineva intr-un comentariu, citez:
    "Ti se pare OK taxa? Mie nu mi se pare, ar fi trebuit sa ramana 2.000 de euroi pentru masinile vechi si 200 pentru alea noi. Asa este in toata Uniunea, doar noi suntem mai cu mot. Asa ca acum suportam consecintele."
    Tata, care toata uniunea, ca in Francezii si Spaniolii isi iau masini din Belgia si Germania
    si nu platesc NIMIC decit actele la inmatriculare.
    Daca nu te stii, taci din gura.
    In plus, e absurd sa platesti taxe de 10-20 de ori mai mari decit ai dat pe masina.
    aia nu mai e taxa, e jaf.
    Si nu in ultimul rind explic ghilimelele de la inceputul comentariului: productie nu fac decit Dacia si Ford, restul fac doar comert, si aici nu vad de ce trebuie incurajat comertul cu masini noi in defavoarea celor s.h.
    Ba nici macar astea doua nu sint ale noastre,
    grosul profitului merge la firmele mama.
    Noi aici sintem doar mana de lucru ieftina.
    • 0 (0 voturi)    
      confirm (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 22:47)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui io

      De 2 ani am masina in Cehia cumparata din Austria. Nu exista impozit pe masina, nu am platit nici taxa de prima inmatriculare nici de mediu. Inmatricularea m-a costat ~ 2 mil de lei, verificarea ~1.5 mil. Zilele astea am facut din nou verificarea si emisiile, total ~2 mil de lei - se face la 2 ani.
      P.S. Am o Vectra veche de 9 ani - asa ca cel cu casarea masinilor mai vechi de 5 ani daca isi permite., sa caseze el cate vrea.
      P.P.S. Am venit in tara de 4 ori cu masina in 2 ani, de fiecare data a trebuit sa bag masina in service la intoarcere....bravos Romania!
      • 0 (0 voturi)    
        cata dreptate aveti domn Florin (Joi, 13 noiembrie 2008, 9:41)

        somnorosul [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Ai sa va spun o constatre intrati pe www.dacia.ro si faceti o configurare la un Sandero de 1,4 MPI cel mai ieftin adaugati doar un airbag pasager si o sa vedeti ca veti plati ..6900 EURO (cu TVA) si nu are nici macar un amarat de aer conditionat.

        Acuma daca ati avea numerar, cash, fix aceiasi suma 6900 EUR ce ati cumpara..un golf mai vechi sau un renault clio, sau un ford fiesta..macar cu aer conditionat ....nu aud..ce ati cumpara...????
        Deci mai incet cu masina facuta la Dacia..au urcat pretul ptr ca asa a permis piata..se luau masini in leasing, credit auto...si acum..cine mai are curaj sa isi ia un credit..mai nimeni.

        Si ce ma mira este ca nu aud ieftiniri masina care costa 6900 sa coste 5000 sau mai jos...singuri or sa se inchida.

        A si ..francezi or sa isi ia talpasita la rusi ..nu coar asta fac..pe platforma Logan or sa construiasca noua Lada.

        Asa ca..nu taxa este de vina..si puterea de cumparare..a romanilor.

        Numai bine
    • 0 (0 voturi)    
      ! (Duminică, 16 noiembrie 2008, 10:24)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui io

      mai zii mai zii!
  • 0 (0 voturi)    
    Si cine a facut taxa asta destepta? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:24)

    un roman [anonim]

    Alde Tariceanu cu Vosganian...ce logica tampita poti sa ai spunand: taxa mai mare trebuie sa fie pe masina noua ca polueaza mai mult timp...pentru masinile mai vechi..gen anii 90 taxa e mai mica pt ca vor polua mai putin timp. La asa lege..asa invazie de masini
  • 0 (0 voturi)    
    q (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:30)

    ccp@ [anonim]

    poate e timpul sa recunoastem ca am gresit
  • 0 (0 voturi)    
    simplu (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 22:09)

    vali [anonim]

    VANZAREA IN NESTIRE DE CATRE PERSOANELE FIZICE DE MASINI SECOND HAND REPREZINTA ACTIVITATE COERCIALA SI CA ATARE TREBUIE SA SE PLATEASCA TVA STATULUI !!!!! CE LEGATURA ARE TAXA PE POLUARE CU ACTIVITATEA COMERCIALA?????? CE ESTE ATAT DE COMPLICAT????
    • 0 (0 voturi)    
      !! (Duminică, 16 noiembrie 2008, 10:30)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui vali

      tre sa plateasca!! si tva si impozit pe profit, macar impozit cum s-a intamplat cu terenurile vandute la mai putin de 2 ani de la cumparare


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri