Dublare pentru inmatricularile de masini second-hand, la zece luni, scadere de 2% pentru cele noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2008, 12:01 Economie | Auto

Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 105% in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceleasi perioade de raportare, la 252.935 automobile.

In perioada ianuarie-octombrie a anului trecut au intrat in circulatie 100.098 automobile rulate si 259.154 masini noi, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Din aceste date rezulta ca dupa primele zece luni din acest an numarul total al inmatricularilor de autoturisme - noi si rulate - a crescut cu 27,4% fata de intervalul ianuarie-octombrie al anului trecut, de la 359.252 inregistrari la 458.021 inmatriculari, avansul fiind dat exclusiv de noile intrari in circulatie ale masinilor second-hand de import.

In luna octombrie din acest an numarul de masini noi inmatriculate a scazut cu 10,7% fata de aceeasi luna a anului trecut, de la 27.376 unitati la 24.438 automobile.

In cazul autoturismelor second-hand, pentru aceeasi perioada de raportare, s-a inregistrat o crestere de 139%, de la 15.359 masini (in octombrie 2007) la 36.747 unitati (in octombrie 2008).

Datele DRPCIV aferente primelor zece luni din acest an arata ca piata auto second-hand isi continua trendul de crestere de peste 100%, inceput in a doua jumatate a anului, dupa modificarea taxei auto, la 1 iulie. Taxa a fost redusa semnificativ pentru masinile rulate si a crescut usor in cazul autoturismelor noi.

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a anuntat, miercuri seara, ca Guvernul va analiza un set de masuri pentru diminuarea efectelor generate de importurile de masini second-hand, care au creat probleme industriei auto din Romania, precizand insa ca taxa de poluare auto pentru masinile noi nu va fi eliminata.

Sursa: Mediafax




















644 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    nu-i totuna (Joi, 13 noiembrie 2008, 12:30)

    kllaus [anonim]

    e buna si statistica asta, dar trebuie sa stii s-o si interpretezi. Cresterea la cele vechi in ultimele 2 luni este de fapt de 500%, iar scaderea la cele noi la fel.
  • 0 (0 voturi)    
    Se pare ca Tariceanu stia ce zicea (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:17)

    Anonim [anonim]

    Unde sunteti mai PD-L-ilor revoltati de taxa auto?
    Unde ati disparut?

    Ne transformat sau nu in lada de gunoi a europei?
    Dau sau NU?
    • -1 (1 vot)    
      nu (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:10)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      daca Tariceanu, pe care iti place tie sa-l pupi undeva, ar fi pus taxa auto in functie de poluare SI vechimea autoturismului, nu am mai fi devenit cimitirul Europei. Si oricum, cimitir suntem datorita parcului de masini plin de dacii 1300 si camioane roman si dac, ce polueaza de zeci de ori mai mult decat orice autoturism de pana in 10 ani luat de pe piata din vest si care trec de orice teste RAR si ITP. Si oricum, astia de cumpara masini second, nu le cumpara mai vechi de 5 ani...
      • 0 (0 voturi)    
        ce se intampla acum e normal (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:16)

        c [anonim] i-a raspuns lui dan

        Daca vrem sa protejam industria romaneasca in defavoarea altor industrii, atunci e aproape imposibil pentru ca se autosesizeaza UE-ul. Asta inseamna UE: piata libera si performanta economica. De ce Loganul e mai scump in Romania decat in alte tari ? De ce sunt oferite mai putine bonusuri ca in alte tari(gen perioada de garantie mai mica) ? Dacia si-o face cu mana ei, nu masinile second hand sunt de vina. In sfarsit activeaza pe o piata libera concurentiala, cum ar trebui sa fie normal. Cand vezi ca scad vanzarile tre sa vii cu promotii sa-ti mai reduci marja de profit, sau sa vii cu alte modele mai competitive.
        • 0 (0 voturi)    
          a (Vineri, 21 noiembrie 2008, 11:03)

          a [anonim] i-a raspuns lui c

          Esti un tip destept
  • +1 (1 vot)    
    Cimitire de masini (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:36)

    marian [anonim]

    In acest mod europa occidentala scapa de masinile vechi iar la noi o sa vedem curand numai cimitire de masini pe marginea soselelor.
  • 0 (0 voturi)    
    si marmota? (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:59)

    mda [anonim]

    Cati va permiteti o masina de 30k euro? Asa, decat sa iau o masina proasta la prima mana si sa dau 10k mai bine iau una second-hand care e muuuult mai performanta.

    Lasati vraja cu stiri de genul asta. Cum a fost si cea cu Rar-ul facut aleator pe drumuri. Praf in ochi pt a prosti fraieri ca voi sa se mentina taxa.
  • 0 (0 voturi)    
    care cimitir? (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:42)

    toto [anonim]

    marea majoritate a celor care cumpara second hand iau masini bune sub 5 ani. apoi taxa de poluare ar fi buna daca ar fi aplicata pe gradul de poluare a masinii. stim cu totii ca nu-i asa si ca nenea Tariceanu isi protejeaza afacerile lui si ale lui Tiriac. Asta chiar crede ca suntem asa de idioti? Nu este evident?
  • +1 (1 vot)    
    mda (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:47)

    alex [anonim]

    parol!!

    decat sa dau o avere pe niste chinezarii de 10.000 euro, mai bine dau 5000 euro pe un second din germania care e de 4 ori mai buna.

    Tot ce vreau e sa mentina starea de acum ca in primavara sa-mi aduc si eu "un harb" din germania :)) asa cum zice articolul..

    Pacat ca nu se stie ca acel "harb" e mai bun decar orice logan care nici nu a iesit pe poarta uzinei.
  • 0 (0 voturi)    
    Manipulare josnica a guvernantilor si dealerilor (Joi, 13 noiembrie 2008, 19:03)

    Dealerul Saracit [anonim]

    Stimatilor, guvernul face o prezentare cit se poate de polarizata si manipulatoare a problemei.
    Nu stiu pe nimeni, care sa fie fraier ca sa vrea cumpere o rabla cu mii de euro. Cu 10,000 EURO din Germania iti iei o masina super, pe care poti sa o folosesti cel putin 5 ani fara reparatii.Dar unele masini noi,din Romania, se defecteaza dupa citeva luni.Problema este ca oricare din noi si-ar cumpara o masina noua daca si-ar permite.Nu trebuie sa ne ingrijoreze ca se va umple tara de rable. Va fi un proces economic sanatos. Pe masura ce nivelul nostru financiar se va ridica, se vor cumpara tot mai putine masini vechi si treptat acestea se vor elimina din trafic. Dar la salariile noastre actuale nu se poate sa vinzi numai masini noi, cum vor nesimtitii astia de dealeri, care pun adausuri de citeva mii euro la o masina iar statul pune nu stiu cite taxe si impozite.
    Sa lasam piata economica sa se autoregleze si nu sa intervenim in scopul imbogatirii ticalosilor de dealeri si politicieni.Acum intreaga piata auto e afectata de criza mondiala, deci e normal sa fie si in Ro si nu poate fi din cauza importului masini second hand.

    Conform teoriei economice solida,expusa de Ludvig Von Mises,inainte de criza din 1929:trebuie protejate intereselor consumatorilor finali si prin aceasta se egleaza si interesele muncitorilor.Pt.stabilitate e necesara existenta consumului si satisfacerea consumatorului final, nu prin subventionarea unor industrii/fabrici,prin privilegii. Daca nu ar fi masinatiuni si interese ticaloase,fiti siguri ca si amaritul ce isi ia o masina bunicica cu 2500 de EURO, nu ar distruge o industrie serioasa. Asa i se da si lui o sansa sa aiba si el o masina si va stimula pe dealeri sa scada preturile, la niveluri rezonabile, cu adausuri de 5 -10%, nu 50 -60%. Am vazut de curind o reclama la o masina,nu de lux,care se vindea cu o reducere de 5000 EURO. Sigur,inca in profit.Cum e posibil?Asta vrem sa sustinem din banii cumparatorului?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri