Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Programul Rabla ar trebui sa aiba un numar nelimitat de locuri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2008, 15:45 Economie | Auto

Brent Valmar
Foto: AGERPRES
Programul de reinnoire a parcului auto, cunoscut popular sub numele Rabla, ar trebui sa aiba un numar nelimitat de locuri pentru ca ar fi capabil sa se autofinanteze, crede vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, Brent Valmar. Asociatia a inceput discutiile pentru ca aceasta schimbare sa se produca, iar Valmar spune ca cei care vor participa la program vor avea mai multa libertate in a se duce la ce marca doresc. Programul Rabla a inceput acum cativa ani cu 15.000 de masini, iar anul acesta a ajuns la 40.000 de locuri.

"Eu cred ca trebuie gasita o formula, si deja am initiat cateva analize si discutii pe tema asta, ca programul sa inceapa de la 1 ianuarie si sa fie nelimitat pentru ca el s-ar autofinanta, ce taxe se incaseaza pe o parte se platesc pentru sprijinirea programului (...) Sa fie nelimitat ca numar de masini si ca marci, sa nu mai existe cote distribuite jucatorilor din piata", spune vicepresedintele APIA.

El crede ca important e ca programul sa porneasca repede, si sa nu mai fie restrictionat de cote, fiecare client sa decida, si daca vrea sa mearga la Fiat, sa mearga la Fiat, daca vrea la Dacia sa mearga la Dacia, sau daca nu vrea sa mearga la niciuna din acestea sa se duca la Volkswagen sau Skoda, spre exemplu.

Jocul impartirii cotelor, spune Valmar, a facut ca anumiti producatori, cum ar fi Dacia, sa piarda timp si clienti  "Noi ne luptam sa gasim o formula  si sa-i convingem pe cei de la butoane sa accepte asta fara sa fie lezata concurenta".

Programul de innoire a parcului auto s-a desfasurat in doua etape anul acesta: prima a fost intre 1 iunie si 25 septembrie si a doua intre 1 octombrie si 12 decembrie. De program trebuie sa beneficieze 40.000 de posesori de masini mai vechi de 12 ani, care dupa ce-si caseaza masina veche primesc 3.000 lei ca avans pentru o masina noua.

Suma de 3.000 lei, de care beneficiaza fiecare persoana inscrisa in  "Programul de stimulare a innoirii parcului auto national", numit si programul "Rabla", este virata din bugetul Administratiei Fondului pentru Mediu direct operatorului economic de la care cetateanul achizitioneaza noul autoturism.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

234 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Citroneanu (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:55)

    Al [anonim]

    Avandu-l la butoane pe prietenul vostru, presedintele de onoare APIA, treaba e ca si rezolvata.
  • 0 (2 voturi)    
    chiar asa? (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:06)

    antiprostie [anonim]

    adica niste samsari aduc toate rablele in tara si peste un an, doi, noi trebuie sa le dam 1000 de euro ? de ce ? pt ce ? in programul rabla ar trebui sa fie incluse numai autoturismele ce au circulat cel putin 12 ani in tara
    • 0 (0 voturi)    
      anti-smecherie (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:54)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui antiprostie

      Pai si noi (adica eu) de ce sa dau aluia care are masina 1000 de euro ca sa si-o schimbe? Ai naibii smecheri, padurile le-au taiat, cotele de poluare le-au vindut acu' vor sa-si scoata pirleala pe spatele meu?
  • +1 (3 voturi)    
    valmar milogu (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:17)

    sorin [anonim]

    domnul valmar nu stie pe unde sa mai scoata camasa ca i se duce biznisu de rapa :) si dupa ce a stat atat timp cu mana intinsa pentru taxa de prima inmatriculare acum a pus ochii pe programul rabla pai pana stai asa ca milogu de ce nu rezolvi treaba direct in curtea proprie ia da matale prima de casare din buzunarul tau de dealer si gata
    las ca vine el maturoiu ani de zile piata protejata bine de sus-pusi a mers de la sine ia luptati-va voi putin pentru clienti
    • 0 (2 voturi)    
      Masini (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:32)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Sa stii ca odata cu "biznisu" lui se duc de rapa o gramada de locuri de munca bune, rele asa cum au fost. Banii care ajungeau in economie vor ajunge acum in mainile unor samsari care nu platesc nimic la stat.
      Atitudinea asta este aia tipic balcanica, o stii tu cu capra vecinului.
  • +1 (1 vot)    
    Inca unul... (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:18)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    care incearca sa gaseasca solutii pentru criza!

    Din pacate uita ca orice buget, inclusiv cel pentru "Rabla", e limitat. Dar ce sa cerem unui VP APIA?
  • +1 (3 voturi)    
    degeaba (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:28)

    make21 [anonim]

    Programul rabla ar trebui pur si simplu desfintat , eu unu care nu am masina nu mi se pare corect sa platesc uni destepti sa isi cumpere pe bani mei masini noi.Mai degraba tb programul rabla pt biciclete daca tot se gandeau la mediu tembeli astia
    • 0 (2 voturi)    
      Mediu (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:06)

      ford [anonim] i-a raspuns lui make21

      Si ai lasa masinile vechi sa fumege pe sub geamul tau, nu-i asa?
      Bravos, gandire pozitiva ce mai.
  • -1 (1 vot)    
    800 de euro (Joi, 13 noiembrie 2008, 18:20)

    vlad [anonim]

    Sunt 3000 ron fix, nu 1000 de euro , si care e problema ? Nu merita 800 de euro amarati ca sa elimini un pericol public de pe drumuri? O rabla este pericol public pentru sanatatea si pentru siguranta celorlalti.
  • 0 (0 voturi)    
    valmar (Duminică, 16 noiembrie 2008, 10:38)

    nistorsc [anonim]

    "deja am initiat cateva analize" astfel incat romanul sa plateasca in afara bani ca sa cumpere masini produse in afara, in plina criza de lichiditate omul se gandeste la solutii sa faca ei rost de lichiditati, mai mai sefule mai. nu ai auzit ca mai nou Europa doreste piete protejate de catre stat si numai sua mai vrea piata libera? nu ti se pare normal sa ne protejam producatorii nostri, nu pe cei care construiesc in afara romaniei? nu e normal ca dacia sa aiba cote preferentiale?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri