Traian Basescu cere suspendarea temporara a aplicarii taxei de prima inmatriculare pentru masini noi

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2008, 13:29 Economie | Auto

Presedintele Traian Basescu a propus, luni, 4 masuri pe care viitorul Executiv ar trebuie sa le ia pentru buna functionare a uzinei Dacia. In opinia sefului statului, este nevoie de suspendarea temporara, pentru o perioada de 6 luni, a aplicarii taxei de prima inmatriculare auto pentru masinile noi, "in cazul in care aceasta masura nu contravine regulilor CE", continuarea programului Rabla, supravegherea inmatricularii ilegale a masinilor si creditarea furnizorilor pentru uzinele Dacia.

Seful statului a vizitat, luni, uzina Dacia Pitesti, unde a discutat cu conducerea Dacia, el avand programata, in aceeasi zi, si o vizita la combinatul de produse chimice Oltchim din Ramnicu Valcea.

Vizita sefului statului la Dacia si Oltchim vine in contextul in care saptamana trecuta cele doua companii au anuntat ca isi vor reduce sau intrerupe activitatea din cauza crizei financiare internationale.

Dacia va intrerupe activitatea in perioada 20 noiembrie – 7 decembrie din cauza scaderii brutale a pietelor auto, iar salariatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, a anuntat compania saptamana trecuta.

De asemenea, Oltchim SA isi va reduce temporar cantitatea de etilena si propilena cu care se aprovizioneaza de la Petrom, pe fondul crizei financiare internationale, si in luna noiembrie isi va reduce activitatea cu pana la 40%, pentru a evita acumularea de pierderi. Combinatul de produse chimice Oltchim Ramnicu Valcea a inregistrat pierderi de 27,68 milioane lei (7,6 milioane euro) in primele noua luni din an, comparativ cu profitul de 3,37 milioane lei din intervalul similar din 2007, potrivit rezultatelor financiare transmise Bursei la inceputul lunii noiembrie.

La finalul discutiilor de la Oltchim, seful statului a declarat ca le-ar spune angajatilor companiei ca nu au in momentul de fata perspectiva somajului pentru ca se stie ce trebuie facut in relatia cu OMV si cu AVAS.

"In situatii de criza economica, riscurile sunt mari, dar eu cred ca nu este cazul la Oltchim sau as exclude Oltchim-ul ca fiind intr-o astfel de situatie. Trebuie sa gasim mijloace de a ne intelege cu OMV-ul", a afirmat Basescu.






















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

3184 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Garantat PDL va forma guvernul (Luni, 17 noiembrie 2008, 13:34)

    un om de dreapta [anonim]

    Fie cu PNL, fie cu PSD, fie cu UDMR.
    • +8 (10 voturi)    
      Presedintele poate desemna premier pe oricine (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:01)

      Adam [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      Constitutia ii da acest drept. Cred ca o alianta PDL-PNL cu un premier loial lui Basescu e cea mai buna solutie posibila acum
      • +5 (7 voturi)    
        Desemnarea premierului se face prin decret (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:11)

        Adam [anonim] i-a raspuns lui Adam

        conform constitutiei desemnarea premierului se face prin decret semnat de presedinte. psd+pnl+pc nu il pot obliga pe basescu sa semneze un decret pe care e trecut numele lui geoana.
        • +1 (5 voturi)    
          dureri de cap (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:47)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Adam

          Cred ca PDL si PNL vor forma un guvern de tehnocrati. Cam asta este solutia pentru iesirea din criza economica si pentru progresul european, cu o majoritate politica confortabila (conform sondajelor recente). Probabil ca UDMR vor dori si ei sa participe la o coalitie de guvernare.
        • -5 (5 voturi)    
          FALS (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:13)

          aa [anonim] i-a raspuns lui Adam

          Conform Constitutiei si articolului 103 Presedintele trebuie sa numeasca Prim Ministru din Majoritatea Parlamentara ... deci nu e vorba de vrut sau nu e vorba de o obligatie Constitutionala,dar evident ca circarul de la Cotroceni tipa de mama focului doar doar o trace ceva inspre partidul lui PDL-ul.
  • -7 (9 voturi)    
    majoritatea va forma guvernul (Luni, 17 noiembrie 2008, 13:58)

    aa [anonim]

    Conform Constitutiei majoritatea va forma guvernul Presedintele nevand nici un cuvant de spus legat de cine ,conform Constitutiei.

    legat de propunerea cu suspendarea taxei de prima inmatriculare doar pentru masinile noi este ilegala si contravine normelor UE,lucru stiut clar de Presedinte da rcare disperat fiind ca PDL nu va intra in Parlament fara el le face campanie electorala.
    • +4 (4 voturi)    
      Constitutia Romaniei (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:37)

      Adevarul [anonim] i-a raspuns lui aa

      ARTICOLUL 85 Constitutia Romaniei
      (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.

      Basescu este, oarecum, consecvent deorece tot timpul a militat pentru eliminarea taxei.
      • -4 (4 voturi)    
        articolul 103 spune CLAR MAJORITATEA (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:02)

        aa [anonim] i-a raspuns lui Adevarul

        ARTICOLUL 85
        (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.

        ARTICOLUL 103
        (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

        asa ca nu mai visati la basme Presedintele are rol CONSULTATIV si atat. Majoritatea Parlamentara DECIDE.
        • +4 (4 voturi)    
          Pentru juristii agramati si imbecili din... (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:36)

          FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui aa

          PSD/PC/PNL si parsivii din UDMR, sa mai vada ce specifica DEX, autoritate incontestabila in privinta sensurilor limbii romane si apoi sa mai indrazneasca sa mai deschida gurile mincinoase si insinuante:
          DESEMNÁ1, desemnez, vb. I. Tranz. A indica, a numi o persoană considerând-o cea mai potrivită pentru desfăşurarea unei activităţi, pentru ocuparea unei demnităţi sau a unei funcţii. ♦ (Rar) A indica unei persoane un anumit lucru. ♦ A numi într-o funcţie. – Din fr. désigner, lat. designare (după semn).
          Sursa: DEX '98 |
          • 0 (0 voturi)    
            TOVARASE PDL-ist citeste CONSTITUTIA (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:00)

            aa [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

            pdl=comunism=furt=tot ce e rau in tara asta . dovada clara este "argumentul de mai sus.constitutia nerespectata de nenumeroase ori constitutia spune clar presedintele are obligatia conform art. 103 de a desemna premier din cadrul majoritatii parlamentare! lucru normal tinand cont de faptul ca romania este republica parlamentara.
    • +5 (5 voturi)    
      recomandare (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:41)

      ar [anonim] i-a raspuns lui aa

      1. mai citeste Constitutia (pana o intelegi)
      2. nu te cred pana nu argumentezi
      3. mai citeste un sondaj
      • -3 (3 voturi)    
        UITE AICI CONSTITUTIA art 85 si 103 (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:04)

        aa [anonim] i-a raspuns lui ar

        ARTICOLUL 85
        (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
        (2) În caz de remaniere guvernamentală sau de vacanţă a postului, Preşedintele revocă şi numeşte, la propunerea primului-ministru, pe unii membri ai Guvernului.

        (3) Dacă prin propunerea de remaniere se schimbă structura sau compoziţia politică a Guvernului, Preşedintele României va putea exercita atribuţia prevăzută la alineatul (2) numai pe baza aprobării Parlamentului, acordată la propunerea primului-ministru.


        ARTICOLUL 103
        (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

        DECI : Presedintele are rol consultativ si numeste Premier din Majoritatea Parlamentara COnform CONSTITUTIEI!
        • +4 (4 voturi)    
          Gresesti (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:40)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui aa

          Citeste atent textul art. 103: cand niciun partid nu are majoritatea absoluta (50% +1) presedintele se consulta cu partidele si desemneaza un premier. Conform art 85, Parlamentul poate sa nu acorde votul de incredere Guvernului numit de acel premier.
          In momentul urmator, in curs de o zi presedintele poate convoca partidele pentru consultari si poate desemna al doilea premier. Parlamentul atunci poate acorda votul de incredere si avem Guvern sau poate sa pice si al doilea guvern, caz in care avem alegeri anticipate.

          Niciun parlamentar proaspat ales nu va renunta la fotoliul de parlamentar. Vor vota automat al doilea Guvern, indiferent cine ar fi in el!

          Parlamentul nu are timp sa il suspende - procedura e de durata, trebuie si avizul Curtii Constitutionale, care poate amana o decizie cateva zile, astfel ca presedintele a castigat.

          Va avea guvernul dorit de el!
          Repet, pana hotarasc sa il suspende (procedeu care dureaza cel putin 2 saptamani) - si trebuie sa aiba un argument solid ca sa il suspende - presedintele are timp suficient (ii trebuie maxim 48 ore) sa desemneze un al doilea premier.

          Asa ca deja stim cine va decide viitorul guvern. Viitorul parlament va face ce doreste presedintele, sau risca dizolvarea in alegeri anticipate. Scaunul de parlamentar e mult mai comfortabil decat o alta campanie electorala. Si se vor gandi, cinic, ca pot oricand dupa, sa pice prin motiune de cenzura,guvernul lui Basescu, sau chiar sa il suspende ulterior pe presedinte.
          • 0 (0 voturi)    
            FALS - CIRC -LEGEA E ALTA (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:03)

            aa [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Conform Constitutiei Presedintele Romaniei va desemna Premier din MAJORTITATE Parlamentara.Princupala putere in stat e Parlamentul ! Conform aceeasi Constitutii. Prin urmare majoritatea sau alianta majopritara va forma guvernul Presedintele avand OBLIGATIA de a numi Premier din acea alianta. lasati circul PDL-iostilor ca oricum nu mai intrati in Parlament.
          • 0 (0 voturi)    
            conform COnstitutiei MAJORITATEA (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:11)

            aa [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Conform Constitutiei Romaniei prevederilor, spiritului ei majoritatea Parlamentara va decide noul guvern. orice alta solutie fiind una generata artificial de Basescu pentru a acapara total tara asta si de ao duce de rapa.de asemenea ai pierdut probabil la scoala de dezinformare nu v-au invatat sa spuneti faptul ca Curtea Constitutionala are un cuvant de spus in aceasta privinta.
      • -4 (4 voturi)    
        ARGUMENTE PDL NU ARE ASA CEVA! (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:09)

        aa [anonim] i-a raspuns lui ar

        Legat de taxa de prima inmatriculare :
        uite aici motiunea de cenzura depusa de PDL :

        http://www.horatiubuzatu.ro/documente/docs/motiune_simpla_febr_2008.pdf

        sondaj :) te referi cumva la cele comandate de Realitatea ? am vazut sondaje si la PMB si la Europarlamentare si atunci monstrii de la PDL care au nenorocit tara asta 8 ani 1996-2000 si 2004-2008 tot asa bine stateau in "sondaje"
        • 0 (0 voturi)    
          PD-L....in 1996?...si chiar si in 2004!... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 19:38)

          muky [anonim] i-a raspuns lui aa

          ...cred ca habar n-ai cand s-a format si cum;in primul rand in perioada 1996-2000 tara a fost guvernata de CDR(mai pe inteles:Conventia Democrata Romana)din care facea parte si PD-ul dar si PNL-ul;iar daca punem la socoteala ca PD-L-ul actual s-a format prin absorbtia(s-au daca iti convine mai mult fuziunea)PD-ului cu PLD-ul,condus de Stolojan si Flutur,care s-a desprins,ghici de unde?....din marele partid PNL condus de actualul premier;ei si daca facem o legatura logica vom vedea ca o buna parte a "monstrilor" provin din ...PNL(PNL care a fost la guvernare in perioada 1996-2000,si care a ramas si in ziua de azi, din 2004,cu sprijinul PSD-ului,la putere.
          Asa ca se impune o intrebare: cine a nenorocit 8 ani tara asta?daca nu esti tembel(si cred ca nu esti daca poti bate intr-o tastatura),iti poti da singur un raspuns.
          Iar,daca e sa fim corecti .nici PSD-ul(PDSR-ul si cum s-o mai fi numit inainte),in frunte cu "mult iubitul" Ilici si "Bombonel"&comp.,n-au fost mai buni vreo 11 ani(ca norocul ca nu consecutivi,ca altfel se ducea tara de rapa;furau astia tot si nu le ramanea la "ceilalti" nimic;poporul nu se pune la socoteala;-lui i se aruncau firmituri,si alea numai in campaniile electorale).Asa ca...mai gandeste inainte sa bati ceva in tastatura,sau daca nu poti, informeaza-te(asta poate oricine)Eu merg la vot....cu bine
  • -2 (12 voturi)    
    cum le stie el pe toate ?? !! (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:00)

    nufarul alb [anonim]

    acum cateva luni, cand oamenii cu cap din tara asta spuneau ca este absolut normal sa existe o taxa de prima inmatriculare al carei cuantum sa fie mai mare in cazul importului de harburi si mai mica in cazul produselor noi (fabricate la noi sau in UE), pEdE-Leul impreuna cu vANTU si Realitatile lui ... faceau un spectacol electoral ieftin !
    acum, dupa ce inmatricularile de masini second hand s-au dublat iar cele de masini noi au scazut semnificativ, se trezi si marinelu nostru (nu-l impingeti c-ameteste ... prietenii stiu de ce!) sa sprijine industria nationala !
    sa vedem partea plina a paharului (hai sus ... hai sus ... hai sus ...): mai bine mai tarziu decat deloc !
    Pareara mea (citat din alt consumator ... in viata) .
    • +1 (3 voturi)    
      da cum le 'zici' tu bibicule mai rar (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:36)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

      pai cine a introdus taxa auto -poluare- ? nu d-na Sulfina -pd-? ca ea ,taxa, a fost transformata de citroen tariceanu in taxa de protectie este o poveste la care dumneata ai 'inchis ochii'
      Taxa 'conceputa ' de recuperatoru' tariceanu la 'sugestia' unor amici din ind.auto si dealerii auto s a transformat din taxa de mediu in taxa de protectie-asta a fost si opinia UE-,si acum daca tot stam la un 'pahar' de vorba iti mai spun 2 chestii:
      1]daca romanii ar avea un venit decent nimeni nu ar mai cumpara masini la tura a 2 a
      2]renunta la a mai copia 'modele' consumatoristice ,fie ele si in viata
  • +4 (8 voturi)    
    Dacia Reno (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:01)

    George [anonim]

    Cand s-a introdus taxa si oamenii strigau sa o scoata, Dacia & Reno era pentru pastrarea taxei, acum nu o mai vor. Ba e taxa de inmatriculare, ba de poluare, ba pro Dacia...
  • +2 (10 voturi)    
    prostu de mine (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:03)

    prostu [anonim]

    ... si eu, care am platit taxa ...

    (Vreau "minusuri" la comentariu, ca sa ma auto-pedepsesc pentru prostie si mai tare!)
    • 0 (0 voturi)    
      hehe (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:07)

      McChicken [utilizator] i-a raspuns lui prostu

      De-al naibii ti-am dat vot pozitiv, sa te oftici. Asa suntem noi romanii, nu ne lasam aproapele sa se bucure... :)
      Revenind la subiect, eu cred ca ar trebui sa se plateasca in functie de norma de poluare impozit anual... chestia cu "harburile nu mai circula multi ani" nu sta in picioare, sunt oameni care ar merge cu o masina de prin '80 inca 20 de ani de aici incolo (mai ales ca pe vremea aia se faceau masini durabile). Asa ii determinam pe posesori sa le mai si caseze cand nu le mai folosesc in loc sa le lase in paragina prin oras.
  • +4 (8 voturi)    
    De ce nu elimina taxa ? (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:08)

    teo [anonim]

    De ce nu voteaza si parlamentul elimarea taxei de poluare ? De ce se cere o suspendare temporara ? Sa inteleg ca masinile noi sunt toate electrice si nu polueaza deloc ? Care e diferenta dintre un SUV Euro 4 nou si o masina de clasa medie second Euro 4 ? Suv-ul cumva nu va polua deloc fiind ca e nou ? Stiam ca e taxa de poluare.
    Oricum sunt pentru eliminarea definitiva a taxei si nu pentru suspendarea temporara pentru masinile noi. Ori platim toti ori nici unul.
    • +5 (5 voturi)    
      Cred ca ai dreptate, taxa nu se mai justifica (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:18)

      me [anonim] i-a raspuns lui teo

      Era justifiucata in conditiile in care vanzarile de masini cresteau de au speriat vestul :) (prin 2005).
      Acum, daca vanzarile scad, se schimba radical datele problemei
    • -1 (3 voturi)    
      poate fi o diferenta (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:20)

      aa [anonim] i-a raspuns lui teo

      un SUV euro4 poate polua mai mult decat o masina din clasa medie euro4 daca motorizarea pe SUV e mai mare. dar ceea ce zici tu are sens in ideea in care o masina euro4 noua sau veche are acelasi tratament din punct de vedere concurential conform directivelor UE.
  • -5 (7 voturi)    
    taxa (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:14)

    perish [anonim]

    Nu-i e rusine acu' nesimtitului sa para cu asa ceva? Cand urla in gura mare ca taxa aia e pentru firma lui Tariceanu nu se gandea la consecinte, acu' vine cu solutii... Prosti is ce-i cel voteaza, nu el.

    Hai noroc!
  • +2 (4 voturi)    
    taxa inmatriculare (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:18)

    dxro [utilizator]

    trebuie sa existe si sa fie proportionala cu cantitatea de noxe/100km
    Asa nu are ce sa comenteze nici UE , se salveaza si bugetul si plamanii cetatenilor
    In plus banii rezultati trebuie investiti intr-un transport in comun civilizat nu in afaceri dubioase gen "Rabla"- unde se muta banii din buget in buzunarele anumitor firme...
  • -6 (8 voturi)    
    ce incompetent (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:19)

    io [anonim]

    "in cazul in care aceasta masura nu contravine regulilor CE"

    Pai contravine, nea Basescule, contravine, ca de asta se batu Tariceanu cu CE vreun an, ca a incercat sa protejeze Dacia punand taxa mai mare la masinile vechi si UE a zis ca e discriminare. Si acu un an, cand Tariceanu zicea asta si se certa cu UE, mata sustineai pe UE, ii sareai in cap si faceai gura cu Citroen si alte prostii. Bine ca te-ai trezit la spartul targului.
    • -3 (3 voturi)    
      contravine dar PDL-istii au uitat ce motiune aveau (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:27)

      aa [anonim] i-a raspuns lui io

      Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa si propusa de doamna Sulfina Barbu membru al PDL. si atunci si acum.

      tot PDL la argumente a uitat ce motiune de cenzura a depus in Parlament in februarie 2008 . o lectura interesanta :
      http://www.horatiubuzatu.ro/documente/docs/motiune_simpla_febr_2008.pdf

      Probabil ca asemenea lui Basescu si PDL -ul isi schimba parerea dupa cum bate vantul sau interesele ... ca oricum de doctrina se stie clar ca o schimba ori de cate ori e nevoie ca sa stea la putere.
  • +4 (4 voturi)    
    85% din salariul brut???? (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:40)

    NICU [anonim]

    ...pai atunci e super, nu?

    In alta ordine de idei, se vad acum efectele dorintei gibonilor, aprigi doritori de masini nemtesti facute varza, de a se da mareti cu cerculetele lor. E drept, criza industriei auto nu se manifesta numai in Romania, dar parca e prea mare coincidenta, nu?
  • +7 (7 voturi)    
    Multa prostie e pe site ! (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:45)

    martin [anonim]

    In timp ce unii vad ca singurul care are idei utilizabile in actuala conjunctura de criza este ca intotdeauna Basescu, clonele de servici se napustesc sa profereze tampenii,numai sa scrie ceva.
    Astfel cunoscutul " aa" declara repede ceva care arata ca nu numai nu a citit Constitutia, dar nici nu stie cu ce se ocupa.
    Este insa intrecut de "nufarul alb " care reuseste performanta de a scrie ceva atat de confuz, incat cred ca a inventat claritatea etilica.
    Oricine e liber sa scrie pe acest site, indiferent de preferinta politica, dar macar sa fie clar si explicit si daca se poate,sa aiba si ceva de spus !
    • -3 (3 voturi)    
      FALS declaratia e electorala (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:36)

      aa [anonim] i-a raspuns lui martin

      Stimate domn matrin in prostia mea neasamuita am demonstrat cu citat din Constitutia Romaniei de ce Presedintele are obligatia de a numi Premier reprezentant al Majoritatii Parlamentare.

      Legat de declaratia constructiva conform argumentelor PDL-ului din februarie 2008 prezentate mai sus se vede de ce este imposibila o astfel de varianta prin urmare declaratia a fost data clar in scop electoral. simplu.
      • 0 (0 voturi)    
        esti culmea (Luni, 17 noiembrie 2008, 21:29)

        boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui aa

        citeva posturi mai sus mai ca iti pocneau plaminii cit de tare sustineai ca presedintele are doar un rol consultativ, acu' ii dai cu obligatia (pe care, culmea, ai si demonstrat-o :)) N-ai vrea sa fii consecvent? poate te mai baga lumea in seama, cit de cit...
        • 0 (0 voturi)    
          DECI ca orice PDL-ist DEZINFORMEZI (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:06)

          aa [anonim] i-a raspuns lui boogeyman

          Deci Presedintele are rol consultativ la formarea guvernului si obligatia de a desemna Premier din randul majoritatii Parlamentare.Oricat de mult v-ati zbatea voi PDL-istilor nu veti putea sa schimbati Constitutia iar incercarile monstrulkui de la Cotroceni sunt din ciclul "dati-mi majoritate in consiliul local" pe vremea cand candida la Bucuresti si atunci a facut praf Bucurestiul ci clica lui de interese si a lui Videanu.
    • 0 (0 voturi)    
      D-le... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 20:12)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui martin

      ...cred ca ceri prea multe simultan...de la unii;...lasa-i sa"traiasca"si ei;astazi vor zice trei prostii,maine doua si poate peste un timp ...nimic;"fiecare pasare pe limba ei piere";sau...poate se vor destepta si vor gandi inainte sa scrie(se vor maturiza),sau poate ca ma insel?... sa auzim de bine
  • +2 (4 voturi)    
    solutie dacia (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:48)

    mac [anonim]

    fratilor, cu taxa sau fara taxa, cu Base' sau fara, asta e solutie asa pe termen relativ scurt. E clar, daca nu se cumpara, nu se produce. E f simplu.
    • 0 (0 voturi)    
      Romania poate fi aspru sanctionata de UE (Marţi, 18 noiembrie 2008, 14:32)

      aa [anonim] i-a raspuns lui mac

      asa cum arata si PDL-ul in februarie 2008 nu ai dreptul , conform normelor UE sa favorizezi un concurent pe piata libera.o astfel de masura nu se poate lua deoarece poate aduce prejudicii grave de imagine si economice Romaniei.
      Daca Basescu sustinea suspendarea taxei si atat
      fara a face deosebirile intre masinile noi sau vechi sau intre producatori atunci eram pentru o astfel de masura,singura legala.Oricum poate membra PDL Sulfina Barbu ar fi trebuit sa ceara voie ca toti ministrii PD , PDL Presedintelui inainte de a introduce aceasta taxa.
  • 0 (4 voturi)    
    logan, pseudo masina (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:00)

    dan.p [utilizator]

    Dupa ce au facut profit de nici in visele cele mai frumoase nu au visat, frantuzi fac acum presiuni sa-si vanda troacele. Ar trebuii sa mai reduca din profitul astronomic si sa vanda loganu pe la 4000-4500 de euro, care este un pret corect pentru un logan si la care pret ei inca au un profit bunicel. Sau sa faca o masina competitiva la bani astia (8500 - 11000) nu sa tot chitaie!
  • +3 (5 voturi)    
    Taxa vanzatorului de k-poate,k-pote,de kk-ma(r)ca (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:27)

    Poetul prozaic [anonim]

    Vai, sa nu-i sara bujia,
    Nebunului cu mandria !
    Calin, file de poveste,
    Cand vede ca taxa-i creste

    Pana sus, la jugulara,
    Suspendata ca de-o sfoara.
    Nici n-a trecut saptamana,
    De cand si-a aratat vana,

    K el a decis sa ploua
    Si mentine taxa noua,
    De parca nu i-am sti placa,
    Vanzator de KK-maca :

    De la chilotzi la smoking,
    Pe manechin-modeling,
    De masini, gogosi ...cu clatza,
    Neveste si aliantza.

    In tara-i mandra ...prospera
    Vanzatorul de himera.
    Nu vezi ca sageata-i clapa,
    Iti va trage alta tzeapa.
  • -1 (1 vot)    
    forma initiala (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:44)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Pai nu era mai bine sa o lase dracului de taxa de prima inmatriculare asa cum a fost ea initial si la mama ei?
    Trebuia modificata si pocita ca sa avem ce suspenda acum? E cam tarziu.
    Circ ieftin.
  • 0 (2 voturi)    
    problema (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:25)

    luci [anonim]

    nu este doar taxa de prima inmatriculare....
    situatia fiind la fel sau chiar mai rea si in vest
    la noi problema tine de veniturile populatiei, pentru ca nu este usor sa-ti cumperi o masina de 8-9000 euro, in conditiile cand tu castigi 200 euro si ii dai la intretinere...
    de asemenea pretul combustibilului, chiar daca barilul a scazut la jumatate fata de pretul din vara, pretul la carburanti aproape ca a ramas nemodificat...
    taxa de poluare, daca este impotriva poluarii, trebuie platita de toti sau de nimeni, altfel suna a discriminare, iar daca o platim toti, ar trebui sa se regaseasca in pretul benzinei, daca se invarte roata poluezi, daca nu, nu, indiferent de ce masina ai...
    • 0 (0 voturi)    
      In principiu ai dreptate,dar... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 20:37)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui luci

      ...trebuie sa nuantam;-toate masinile sunt poluante-unele mai mult altele mai putin,iar altele deloc(cele electrice,pe hidrogen si vor urma pe apa;s-ar putea sa urmeze si pe aer comprimat,depinde de teste)-masinile mai pot fi si hibride(combustibil clasic+curent)
      Deci nu la orice masina cand se invarte roata polueaza- se poate vorbi si de o poluare fonica;dar si acolo cele cu motor electric sunt foarte putin poluante(de aceea org. de nevazatori nu "vad cu ochi buni" introducerea masinilor cu motor electric)
      Problema e un pic mai compexa ,decat cum ai prezentat-o tu,si necesita o impartire pe mai multe capitole si care sa tina cont de mai multi factori ce conduc(sau nu)la poluarea mediului inconjurator.Cu bine


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă