Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Suspendarea temporara a taxei auto pentru masinile noi e un ajutor, dar nu o solutie definitiva

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2008, 14:37 Economie | Auto


Dacia incearca sa fenteze criza
Foto: AGERPRES
Suspendarea taxei de mediu la masinile noi - propusa luni de presedintele Basescu in vizita la uzinele Dacia - este un ajutor pentru marca autohtona insa nu o solutie definitiva, a spus pentru Hotnews.ro, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. El a adaugat ca, datorita eliminarii taxei de prima inmatriculare si prin "eforturile uzinei", pretul masinilor Dacia va scadea.

El a spus ca vizita lui Basescu la Dacia e binevenita, insa a precizat ca va cadea in sarcina viitorului guvern sa puna in practica cele discutate luni, din cauza ca alegerile sunt aproape. Stroe spune ca prin traditie, primele trei luni ale anului sunt mai slabe la vanzarile de masini, insa e optimist ca apoi lucrurile se vor mai imbunatati. El a observat ca "presedintele si Guvernul, cand e vorba de auto, gandesc la fel".

Viceliderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache, a declarat la Realitatea TV ca efectele discutiilor de luni se vor vedea in curand, dar prioritatea este pastrarea locurilor de munca, chiar si dupa perioadele de intrerupere a productiei, mai ales ca "salariatii au in general rate la trei banci" si va fi greu pentru ei, a mai spus Iordache.

Presedintele Traian Basescu a propus, luni, patru masuri pe care viitorul Executiv ar trebui sa le ia pentru buna functionare a uzinei Dacia. In opinia sefului statului, este nevoie de suspendarea temporara, pentru o perioada de 6 luni, a aplicarii taxei auto pentru masinile noi, "in cazul in care aceasta masura nu contravine regulilor CE", continuarea programului Rabla, supravegherea inmatricularii ilegale a masinilor si creditarea furnizorilor pentru uzinele Dacia.

Numeroase voci din industria auto romaneasca atrag atentia ca piata masinilor noi se prabuseste din cauza taxei de inmatriculare care incurajeaza importul de masini second-hand vechi. Directorul general Dacia, Francois Fourmont, declara ca daca situatia se va inrautati, e posibil ca unii dealeri Dacia sa-si inchida portile, iar concedierile nu sunt excluse nici la uzina si nici in randul furnizorilor.

Constantin Stroe declara recent pentru Hotnews.ro, ca piata auto romaneasca a masinilor noi ar putea scadea la anul cu 30%, daca taxa de inmatriculare, a carei ultima varianta e in uz de la 1 iulie, nu este modificata, iar Brent Valmar, vicepresedinte APIA, spunea saptamana trecuta ca vanzarile de autoturisme vor fi de circa 275.000 de unitati anul acesta, si "ar merita sa deschidem o lada de sampanie daca vor atinge 250.000 la anul". In 2007 s-au vandut 315.000 autoturisme noi.

Si legat de industria de componente s-au tras semnale de alarma, vin comenzi tot mai mici pentru ca producatorii de masini reduc numarul de unitati fabricate. Circa 200.000 de locuri de munca din sectorul auto sunt in pericol, atrag atentia multe voci care subliniaza ca cei mai vulnerabili sunt componentierii foarte mici care depind de un singur beneficiar.

Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 105% in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceleasi perioade de raportare, la 252.935 automobile.



















1866 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de poluare (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:53)

    Vlad [anonim]

    Vadeti ca nu e taxa de prima inmatriculare ci de poluare, si s-ar parea ca pentru unii statul e muma (desfiintand-o) iar pentru altii ciuma. Asta inseamna libera concurenta?
    • 0 (0 voturi)    
      Si criza e temporara, nu definitiva (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:12)

      Evreul Strauss-Kahn [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Probabil domnul Stroe nu si-a dus pana la capat rationamentul, altfel ar fi priceput imediat ca la o criza temporara (prin definitie) se aplica uneori masuri temporare (pe durata crizei). Alea "definitive" pot fi luate cand managementul incepe sa observe stabilizarea mediului economic.
      Romania trebuie sa ia orice masura, legala in UE, care i poate ajuta sa depaseasca perioada de criza fara probleme prea mari. Orice poate ajuta economia romaneasca, producatorii si exportatorii nostri.
    • +1 (1 vot)    
      RE: Taxa de poluare (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:49)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      1) ... si nu doar atat. Hai sa ne amintim cine urla mai tare pentru introducerea taxei ...... :o))))

      Ia sa se declare Dl. Stroe inconsecvent si sa ceara drept de cetatenie in Republica Mancatorilor de Versiuni!

      2) Liderul de sindicat: "salariatii au in general rate la trei banci" Si lui nu-i e jena sa reprezinte asa oameni ignoranti (sau daca vreti naivi in ce priveste viitorul lor roz la momentul luarii creditelor) ?

      3) "Numeroase voci din industria auto romaneasca atrag atentia ca piata masinilor noi se prabuseste din cauza taxei de inmatriculare care incurajeaza importul de masini second-hand vechi"

      Sa zica merci ca au avut parte si de aceasta taxa (abuziva), ca fara ea resimteau mai devreme criza. Asa ca .... basca in mana si fruntea in pamant. Fara comedia vociferarii...

      4) Si vor sa imi ia mie banii (din taxe, impozite, prin facilitati) ca sa subventioneze industria auto, umbalndu-mi la sentiment ... ca "raman oamenii someri" ....!?! Si cam ce imi spun, sa-i tin eu pe banii mei cand ei au productivitate zero in conditiile date si din cauza suprataxarii mele poate imi moare mie afacerea si raman eu somer? Mi se rupe inimaaaaa....... Nevlegii dracu'!


      PS: Sunt biclist convins, deci n-am interese auto...
  • -5 (5 voturi)    
    vax stroe, vax renault (Luni, 17 noiembrie 2008, 14:59)

    dacia 1100 [anonim]

    ma stroica, ma baiatule, ... de ce nu va duceti voi sa luati bani de la stapanii vostri frantuzi (sarkotzi) ... ?

    ma stroica, ma baiatule, ... de ce nu inchide renaultul intai fabricile lor din francia ... ?

    sa-ti spun io ma stroica: tu ai dat de pomana francilor dacia, si acum aceasta pomana se intoarce impotriva voastra ...
    • +2 (2 voturi)    
      vax tu (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:13)

      alex [anonim] i-a raspuns lui dacia 1100

      Si cand Renault o sa puna pe liber cateva mii de muncitori care vor papa din taxele pe care le platesti tu la fondul de somaj... tot asa o sa aberezi?

      Ai o minte prea stramba ca sa intelegi ca fara Renault fabrica aia ajungea probabil ca si ARO sau alte "bijuterii" ale comunismului romanesc.
      • 0 (2 voturi)    
        Dacia? (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:26)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui alex

        Preferam sa fi fost Dacia falimentara decat sa fie sustinuta artificial prin ajutor de stat (a se citi clauzele din contractul de privatizare si taxa de poluare). Daca nu suntem in stare sa facem masini bune, care se pot vinde, sa le faca altii. Oare de ce se pune problema comparatiei oricarui SH vs Logan? Daca era Loganul superior (pe langa faptul ca e masina noua) se mai punea problema? Oare dilema asta nu exista in celelalte state UE -evident la alte niveluri de pret si venit? GM e falimentar tocmai din cauza legaturilor pe care le are cu dealerii, sindicatele si furnizorii. Si s-ar parea ca si in RO se incearca acelasi lucru - fortarea notei .
      • -2 (2 voturi)    
        ba vax tu ca pentru aro ... (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:32)

        dacia 1101 [anonim] i-a raspuns lui alex

        ... nu mai plateste nimeni nimic ,da pentru voi trebuie sa plateasca tot romanul ...

        ... rusine, rusine cersetorilor si hotilor ..

        ... la munca dacoiotilor, la munca ...
  • 0 (0 voturi)    
    masuri electorale mincinoase (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:02)

    tyty [anonim]

    vanzarile de masini noi scad datorita crizei economice, nu datorita taxei de prima inmatriculare. oamenii nu pot face credite mari pentru a-si lua masini noi si apeleaza la solutii de avarie. atata vreme cat nemtii isi pot lua o masina cu 2000E, ar trebui sa ne luam si noi, ca oricum nu se pot compara cu daciile 1300. fac precizarea ca am o dacie 1400 pe injectie, euro 2, dar nu se compara cu un golf din 90 din nici un punct de vedere. ar mai fi multe de spus, dar e campanie electorala, si ce vorbim noi aici nu stiu cat conteaza...
  • +1 (3 voturi)    
    Impresii (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:27)

    ghita [anonim]

    Oprirea productiei de la uzinele Dacia (si mai mult ca sigur probabila restructurare) nu poate fi pusa neaparat pe seama crizei ... consider ca aceasta situatie deriva si din faptul ca s-a dorit sa se faca o restructurare in vara si s-au lovit de greva angajatilor (idem arcellor mital - sidex). Se arunca acum pe criza masurile de optimizare a costurilor ce vor fi luate asta mi se pare ipocrizie.

    Solutie: nu ar fi fost mai bine ca in loc de trimitere in concediu a angajatilor cu 85% sa le fi dat 99% si sa lucreze zilele astea uitandu-se la masinile din stoc cat de bine sunt facute pentru a avea totusi o calitate demna de un produs european? ... Nu de alta dar la 9000 euro logan chel (cu aer si vopsea) pretul e cam piperat ... iar calitate ioc.
  • 0 (2 voturi)    
    Basescu este de stinga? (Luni, 17 noiembrie 2008, 15:36)

    andy [anonim]

    ...sau de dreapta?
    ajutoarele propuse de el nu au nimic in comun cu politica de dreapta a carui adept cica este! nu zic ca nu trebuie gindita o strategie pt a ajuta economia romaneasca, dar nu sa arunce niste idei care nu au fundament. Sa intelegem ca in acest moment Basescu este la curent cu imatricularea ilegala a unor masini? stie ceva ilegal si tainuieste acel fapt? ma intreb si eu.
    • +1 (1 vot)    
      Multzi vede,putzini cunoaste! (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:53)

      Arthur [anonim] i-a raspuns lui andy

      Uite asa ajunge tariceanu cassandra Romaniei si Basescu & compania de sunete privighecioara ei!
      In curand il auzim ca e mai bine sa suspendam legea de crestere a salariilor porfilor iar pe Boc aducand argumente ca ce dastept e presu"
  • +1 (3 voturi)    
    TAXE (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:30)

    GOGU [anonim]

    Nu fiti orbi, toate tarile vor sa dea un ajutor industriei auto, numai noi vociferam ca fraierii. Orice reducere de productie inseamna disponibilizari si asta inseamna bani scosi de la buget pentru ajutor de somaj si nu numai pentru angajatii Dacia ci si pentru furnizori.
    Nu mai fiti obtuzi
    • +1 (3 voturi)    
      mai bine prosti decit hoti (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:32)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Gogule, nu toata lumea trebuie sa traiasca! Eu de exemplu nu sint in stare sa fiu star pop si sa cistig milioane pentru ca nu am voce dar nu ma deranjeaza treaba asta, fac si eu ce sint in stare. Statul roman ar face bine sa gaseasca altceva de facut pentru romani, nu sa dea pomana la Renault. Japonezii fac roboti, francezii fac brinza, vin si masini, Germania face masini etc. Numai statul roman face pe anti-haiducul, ia de la saraci si da la bogati numai ca sa nu moara Renault si o mina de angajati. Pai pe mine, daca sint angajat la o firma care face cuie, cine ma mai protejeaza?
  • +1 (1 vot)    
    management prost la Renault (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:37)

    c [anonim]

    Deja pentru masinile Volswagen nu se mai plateste taxa de poluare. Nemtii au inteles ce au de facut si au bagat milioane de euro in motoare euro5 cu emisii de noxe mici. Si consumul de combustibil a fost micsorat, deci si emisiile de CO2 sunt mici. In orice format de taxa de poluare corect, ar trebui sa aiba avantaj. Asa au ales managerii de la VW sa rezolve problema. Nu prin cerere de pomeni. Sa puna si Dacia motoare euro5 pe masini si scapa de taxa.
  • 0 (2 voturi)    
    die Dacia, die Renault! (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:24)

    sadwank [anonim]

    Domnu' Tariceanu, domnu' Basescu, domnu' Stroe!
    Haideti domne sa punem taxa de prima bagare in priza pentru masini de spalat si de prima imbucatura pentru salam de vara!
    Ti-ai dracu' cu taxa voastra si cu cutiile voastre de tabla, ca nu sinteti in stare sa faceti un lucru corect, tot de furtisaguri va tineti, numai sa nu muriti.
    Concret, eu vreau sa-mi iau o masina non-Euro care are catalizator, astfel incit o aduc la nivelul Euro 2. Credeti ca pe RAR il intereseaza catalizatorul meu? Ei baga in calculator seria motorului si acolo "iese" ca e non-euro, asa ca trebuie sa platesc toata taxa.
    Mars, ma, daca taxa e 9 euro o platesc, dar daca e 10, NU o platesc si tot o sa merg cu masina aia. Gasiti-va dracu' alti prosti sau muriti.
  • -1 (1 vot)    
    nedumerire (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:26)

    Omu' [anonim]

    Stiu ca unii vor sarii ca lupii la ce voi spune:)) dar: am un Matiz, luat la mana a doua, are acum 72.000, e din 2003. Matizul se ansambla, ca si caroserie, din kituri aduse din Coreea. Are AC si alte optiuni si... merge perfect! De consum nu mai are rost sa pomenesc. Ca si finisare si constructie este o masina net superioara "subiectului" si atunci intreb, de ce matizul asta costa nou 6000 E iar "subiectul", la clasa echivalenta, undeva la 8000? Ieftiniti-l d-lor si sa vedeti ce de-a clienti...
  • 0 (0 voturi)    
    propunere (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:43)

    dan [anonim]

    d-nule stroe,eu propun ca bugetul statului sa va subventioneze integral daciile pe care le produceti...doar sunteti un investitori starini f. seriosi.dupa subventie,puteti sa vindeti masinutele voastre la pret de second-hand.asa o sa faceti profit si toate vor fi roze in aceasta tara.
  • 0 (0 voturi)    
    logan= masini pt tarani (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:09)

    tickit [anonim]

    hotilor nu va potoliti! daca cei de la renault nu sunt in stare sa produca o masina competitiva cu cele din europa nu inteleg de ce tot noi populatia trebuie sa suportam aceste trucuri ieftine?lasa-ti sa intre in faliment si sa preia alta firma producatoare de autoturisme capabila.textul cu 2000 de oameni care isi pierd loculde munca este alta aberatie,locuri de munca sunt .
  • 0 (0 voturi)    
    MERITATI! (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:22)

    catalin [anonim]

    Acum vreo 3 ani doream sa cumpar un Logan cu programul rabla, dar datorita faptului ca la dealerii Dacia autovehiculele nu se achizitionau decat pe "pile" sau cu "spaga", nu am reusit sa cumpar. Astazi nu mai am nevoie si chiar daca as avea nu as lua de la voi. Sunteti neprofesionisti nu numai in vanzari dar si in fabricatie sau service. Fiecare ne primim ceea ce meritam mai devreme sau mai tarziu. Sa fiti sanatosi!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version