Dacia nu intentioneaza sa ceara ajutoare de stat si recomanda autoritatilor sa caute solutii pentru descurajarea importurilor de masini vechi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 20 noiembrie 2008, 15:04 Economie | Auto

Francois Fourmont
Foto: AGERPRES
Dacia nu are in prezent nici cea mai mica intentie de a cere ajutoare de stat si adauga ca numai o prabusire a pietei auto romanesti i-ar face sa-si puna aceasta problema, a declarat Francois Fourmont, directorul general Dacia.  Suspendarea pentru un an a taxei de mediu la masinile noi este o masura pozitiva, insa guvernul trebuie sa gaseasca solutii pentru incurajarea vanzarilor de masini noi si dupa ce perioada de suspendare va lua sfarsit, a mai spus Fourmont la un eveniment organizat de Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR).

"E greu de evaluat in cifre ce efect va avea masura de suspendare a taxei auto, dar e clar ca multi clienti vor fi incurajati sa-si ia vehicule noi. Este o masura pozitiva combinata si cu anuntul ca in programul REMAT (Rabla n. r.) vor fi la anul 60.000 de vehicule noi, iar programul va incepe la inceput de an. Daca veti cumula suspendarea taxei cu programul REMAT veti vedea ca avem avantaje importante pentru client", crede seful Automobile Dacia.

Intrebat daca Dacia va solicita ajutorul statului, asa cum au facut si alti constructori auto europeni, Fourmont a spus ca producatorul nu ia pentru moment in calcul asa ceva. "Astazi e un subiect care nu e de actualitate pentru noi. Doar in cazul unei prabusiri a pietei auto din Romania ne-am putea pune si noi aceasta problema. Prabusirea pietei auto ar putea fi provocata doar de invazia vehiculelor vechi importate. Decat sa vedem cum ar putea statul roman sa ajute Dacia, preferam ca Romania sa adopte o serie de masuri care sa incurajeze achizitionarea de vehicule noi si sa descurajeze vanzarea de vehicule de ocazie vechi, nesigure", subliniaza Fourmont.

In octombrie, spune el, s-au importat 36.000 de vehicule second-hand, dintre care 27.000 au fost mai vechi de zece ani, mai multe decat cele noi vandute in aceeasi luna. "Anul trecut piata de vehicule noi a fost cam de 330.000 de unitati, daca nu se intampla nimic si masurile gandite sa favorizeze masinile noi nu sunt luate, ne putem imagina ca piata va cadea la circa 250.000 de vehicule, adica sa revina la nivelul din 2005", spune directorul general Dacia.

Seful Dacia spune ca e mai important ca Romania sa ia masuri pentru favorizarea pietei de vehicule noi, in fata celei a vehiculelor de ocazie. Producatorul cere si intensificarea controalelor tehnice ale vehiculelor importate si intensificarea controalelor pe care Garda Financiara le face asupra importurilor "salbatice" de masini vechi.

"Masura luata (suspendarea taxei n. r.) este buna, dar provizorie, insa trebuie privita ca o problema globala. Textul actual nu incurajeaza masinile noi pentru ca la un Logan nou taxa e mai mare decat la un vehicul mai vechi de 10 ani. (...) Guvernul roman si Parlamentul au timp sa regandeasca textul si sa ia masuri care sa descurajeze importul de masini vechi", spune Fourmont.
 





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

924 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Asta e . (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:11)

    teo [anonim]

    Nu va mai satura Dumnezeu.Incredibil.
    Auzi ???!!!!!
    Cauta-ne in Franta.
  • +2 (6 voturi)    
    ajutati escrocii francezi (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:14)

    misu [anonim]

    cate ajutoare le mai dati milogilor de la Renault?Cat este comisionul,nea Taricene,pentru toate pomenile date de tine?
  • -1 (5 voturi)    
    asa vedeti voi concurenta? (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:15)

    ady [anonim]

    mai urmeaza sa ne vaccinati...pai cum bah nene ..imi iau din Germania un mercedes cu 10000 euro de 10 ori mai bun decat loganu vostru,...si cu 30 k km la bord..nu-ti umblu la motor in urmatorii 10 ani..apoti zice acelasi lucru despre Logan..mai pun 2000 si platesc si descurajarea statului..dar macar am o masina buna..tepes unde esti?:)..descurajarea ar trebui sa vina din partea voastra incapabili..sa produceti un model care mi-l doresc pt calitatea lui ..de unde idiotenia asta de gandire..
    • +2 (4 voturi)    
      Vise (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:26)

      Autogreen [anonim] i-a raspuns lui ady

      Ce spui tu acolo sunt vise din copilarie, o sa te usture fundul la cati bani o sa bagi intr-o masina veche
      • -2 (4 voturi)    
        mai cauta... (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:48)

        francofobul [anonim] i-a raspuns lui Autogreen

        Prietene, ia mai cauta dumneata sa vezi ce poti lua cu 10000 de euro...daca tu numesti alea masini vechi, nu mai zic nimic. ady de mai sus nu e nebun....
        • +1 (1 vot)    
          Am cautat (Joi, 20 noiembrie 2008, 21:33)

          Mario [anonim] i-a raspuns lui francofobul

          Uite ce Mercedesuri am putut sa gasesc pana in 10.000 de euto din 2005 sau mai noi si cu 100.000 km sau mai putin.

          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=10001&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=100000&ambitCountry=&zipcode=&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de

          Marea majoritate sunt clasa A care nu cred ca sunt din aceeasi clasa cu Loganul (nu sariti, cand spun ca nu sunt din aceeasi clasa ma refer la marime nu calitate a produsului nou).
          • 0 (0 voturi)    
            E-klasse e bun? (Sâmbătă, 22 noiembrie 2008, 16:36)

            Handrews [utilizator] i-a raspuns lui Mario

            Mercedes-Benz E 240 Classic 2003 91.000 km

            http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=voimvbjzxghr
  • -1 (3 voturi)    
    milogi (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:25)

    tetra [anonim]

    milogi!
    nu au bani? faliment!
  • +1 (3 voturi)    
    foarte bine (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:30)

    Kpax [utilizator]

    Sa introduca 10euro/gram noxe elimante in aer
    masurarea sa se faca la RAR!

    Ca sa nu ne invadeze rablele care acum mai merg 2 3 sau 4 ani si pe urma stau cu rotile desumflate si ocupa locurile de parcare aiurea .....
    Rog pe dl primar PIEDONE sa faca curetenie de rable in sectorul 4!
    asta ma intereseaza banuiesc ca mai sunt si alte sectoare ..pt ca bucurestiul e plin de ele!
  • +2 (2 voturi)    
    Domnu' Fura Mont (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:33)

    sadwank [anonim]

    Pai n-ar fi chiar culmea ca statul sa ajute Dacia, care e a grupului Renault, la care actiuni are statul francez si NU cel roman?
    Ma puneti pe mine, care sint prea sarac sa-mi iau Logan cu 10.000 de euro si de banii astia mai bine imi iau o masina adevarata, sa-l sprijin pe ala care vrea sa-si ia Logan??
  • +2 (4 voturi)    
    hm (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:34)

    gg [anonim]

    Acuma si stifturi d'alea de masini din 94 (mai vechi de 10 ani) ar trebui cumva limitate... Ma rog mie unul bunul simt si spiritul intreprinzator imi spune sa nu aduc asa un jaf. Dar sincer prefer un VW de 3-5 ani la 7-10K euro decat un logan, iar la vechimea asta nu puteti spune ca e o masina prea veche, are tot EURO 4 si nu mai mult de 100K km. O masina parerea mea in mod normal ar trebui tinuta chiar si pana la 10 ani, respectiv 150 -200 K km.
    Degeaba iei o masina de 3K euro, ca atatia bani face, chiar daca la vremea ei era o minunatie, acum e totusi veche.
    Dar una peste alta o piata libera ar trebui sa fie libera, nu sa dicteze Renault/Dacia, etc.
    Ce vina am eu ca s-au supraestimat cifrele de vanzare si acum a venit si criza si nu le mai ies socotelile.
  • +5 (5 voturi)    
    Apoi domnule draga... (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:38)

    francofobul [anonim]

    ...om fi noi nebuni, dar nu suntem prosti...Ia scade mataluta pretul la Logan undeva pe la 5-6000 de euro cat ar fi pretul lui corect, sa vezi cum iti stimulezi vanzarea/productia. Si nu mai visati voi sa va scoateti Renault-ul din rahat pe spatele uzinelor Dacia, ca nu merge. Oricum ati avut parte de suficiente pomeni guvernamentale, acum ce mai vreti? Eeeeeee....dracia dracului! :P
  • +1 (3 voturi)    
    Nu trebuie sa fim toti posesori de masini (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:43)

    anonim [anonim]

    Taxe fff mari pentru secondurile care nu sunt cel putin euro 4. S-a umplut tara de "dashtepti" cu mercedesuri si BMW de 15 ani de pe care cad tablele si care scot fum ca niste tractoare.
    Nu trebuie sa isi ia fiecare o masina.
    Daca nu iti permiti, nu iti iei. Taxe mari sa nu se aduca tot felul de jafuri si sa fie tot romanul proprietar de BMW de pe vremea bunicii. Orice second E4 e bine venit. Orice altceva nu. Pentru desteptul care isi ia Mercedes cu 10 mii. Fraiere, ala era 30 mii . Daca face Dacia de 30 mii nou la calitatea Mercedesului, iti iei Dacia.
    • -1 (1 vot)    
      mare destept! (Joi, 20 noiembrie 2008, 17:05)

      alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

      mai istetzu' lu' peshte, dar ce faci cu tablele existente din 1970, alde dacia, wartburg, soda 1100, etc? dat cu ARO, camioane Roman?

      hai sa curatam soselele patriei de jafurile noastre non-euro, si dupa aia sa interzicem importuri de euro 3.
  • -2 (2 voturi)    
    fransoa cel cretin (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:44)

    demostene [anonim]

    D-l fransoa, esti prost? Ati obligat o tara intreaga sa isi cumpere loganul si vreti in continuare sa ne luati banii?
    • 0 (2 voturi)    
      Nu te-a obligat nimeni sa iti iei logan (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:52)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui demostene

      dar nici nu sunt de acord sa iti aduci un jaf de 2000-3000 e din afara care nu e macar e4. Daca iti permiti second de 10 mii Euro 4, bravo tie, daca nu sa fie taxe de nshpe ori mai mari sa nu poti aduce un asa jaf de 15 ani in Ro ca sa ai tu BMW si sa iti iei Logan.
  • +2 (2 voturi)    
    sa faca masini bune ... (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:02)

    Ionut [anonim]

    Mai bine ar tacea din gura si ar face masini bune, pentru ca lumea le-ar cumpara, dar din pacate ei fac masini care se pot compara cu cele ale altor producatori de prin anii 95-96. Un exemplu ar fi chiar un Audi A4 din '96 (clima, ABS,airbaguri) care e MULT mai bun decat dacia lor cea mult laudata si noua. Unde ai mai vazut sa se vanda masini in 2007-2008 cu airbag doar pentru sofer. Bine ca nu iti dau masina numai cu 3 roti :)
  • +2 (2 voturi)    
    Economie de piata (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:06)

    Cristi [anonim]

    Si asa este economia de piata ? Piata libera si economie functionala si liberala ? Cu ajutoare de stat si d-astea ? O ooo ,da !
  • +1 (1 vot)    
    masini vechi ... (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:12)

    Ionut [anonim]

    ... legat de masinile second, aduse in tara, da, sa fie aduse, pentru ca poluarea nu e de la cei care isi iau o masina de 2000-3000 euro si merg cu ea de cateva ori pe luna (cumparaturi, iarba verde,...) ci e de la cei smecheri (desigur ei se cred smecheri dar eu as spune ca sunt snobi), care au masini sport cu motor cu multi cm3 si de la cei ce ai Jeep-uri si merg cu ele zi de zi la lucru, aia polueaza. Asa ca invidiosi pe cei ce cumpara masini second si ieftine sunt doar cei care ar vrea sa-si vanda masinile lor noi, sau care nu stiu ce e aia masina sau pentru ce e folosita.
  • +1 (1 vot)    
    asa ceva se poate (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:25)

    anticriza [anonim]

    Prefera sa inchida uzinele decit sa mai scada pretul autoturismului, sau sa micsoreze salarile si asa astronomice directorilor si sefi de nustiu ce structura iar dealerii sa aiba maxim 5% adaos comercial, si atunci sa vada daca se schimba ceva. Dar e greu, vin sarbatorile si trebuie sa plece in vacanta pe meleaguri calde sau exotice??
  • +4 (4 voturi)    
    un mare fas (Joi, 20 noiembrie 2008, 17:15)

    alex [anonim]

    Dle Fourmont,

    as dori sa va aduc la cunostinta faptul ca inmatricularea in Romania a unui autoturism care a fost ultuima data inmatriculat intr-un stat UE, NU SE NUMESTE IMPORT!!!

    Avem o piata unica, asa incat marfurile pot circula LIBER in cadrul Uniunii Europene!
    Nu poti institui taxe prohibitive asa incat masinile produse la Pitesti sa nu poata fi "importate" in Suceava, Neamt, Constanta, Buzau, Cluj, etc.

    Intelegi matale dle Fourmont? In cadrul pietei unice, nu exista granite pentru circulatia marfurilor.
    Iar dumneata dle tariceanu, sa intelegi ca noi romanii nu ne permitem o masina noua de calitate, iar dacia este de fff proasta calitate pentru pretul acesteia.

    De aceea preferam sa cumparam o masina de calitate, care la 4-5 ani rulati pe drumuri de calitate (in vestul Europei) este excelenta.

    Eliminarea taxei de 300 euro pe dacia logan NU modifica decizia cumparatorului de a achizitiona Loganul.
    Problema este in sectorul de creditare, dle tariceanu, adica potentialii clienti ai loganurilor nu au acce la finantare pentru achizitia masinilor!!!

    Dar dumneata te pricepi la toate, asa ca nu imi imaginez ca nu stiti acest aspect.
    In ipocrizia dumneavoastra, va folositi de "criza financiara" pentru a justifica blamata taxa!

    Ati verificat situatiile financiare ale Dacia? Exista o diminuare a profitului in asemenea masura incat sa justifice concedierea angajatilor?
    Cat la suta din vanzari sunt in Romania? 30%? Diminuarea vanzarilor dacia sta la export, acolo unde nu poteti face nimic dle tariceanu.
    Eliminarea taxei este un mare fas...
  • +2 (2 voturi)    
    Preturi Logan (Joi, 20 noiembrie 2008, 17:22)

    johny [anonim]

    Daca Dacia Logan ar avea un pret decent de 5-6000E/bucata, adica asa cum a fost proiectata sa fie, atunci ar fi cu totul alta situatie.
    Dar atita timp cit ceri 10K/bucata pe o masina Low-Cost si mai ai si o criza financiara in spate, nu cred ca vei avea succes prea mare pe piata. ...
  • +1 (1 vot)    
    Taxa mortilor (Joi, 20 noiembrie 2008, 17:26)

    sadwank [anonim]

    O taxa de poluare trebuie sa fie pusa exact pe ce-i spune numele: pe poluare, nu pe cumparare. Eu pot sa-mi iau o masina de epoca cu care sa merg 1000km/an, la plimbare, duminica. Altul cu o masina euro 4 noua poata sa mearga de 10 - 20 de ori mai mult ca mine, cine polueaza mai mult?
  • 0 (0 voturi)    
    Impozit (Vineri, 21 noiembrie 2008, 11:26)

    cristi [anonim]

    Eu sunt de acord ca toata lumea trebuie sa aibe posibilitatea de a-si aduce o masina din strainatate. Ce ma deranjeaza este ca NIMENI nu se intreaba de ce aia din Germania de ex. isi vand masinile care au 6-8 ani vechime , din moment ce ele sunt f bune ??? Problema nu este ca masina ar fi uzata moral si fizic, problema lor este IMPOZITUL !!!! Pentru o astfel de masina ei sunt obligati sa plateasca 3-4000 euro/an impozit !!! Iar ei aleg sa plateasca aceasta suma ca avans la o masina noua, ceea ce este f logic. La nemti asta este unealta prim care statul isi obliga oamenii sa innoiasca parcul auto al tarii.
    Daca si la noi ar exista un astfel de impozit atunci sa vezi ca nu ar mai fii toate vechiturile pe strada..
    Toata lumea spune sa luam exemple de la altii. Hai sa il luam pe asta de la nemti (ca prea ii lauda toata lumea) si sa vedem atunci ce ar mai comenta toti astia care sunt impotriva marii taxei de prima inmatriculare la masinile noi...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version