In incercarea de a reduce costurile, pentru a convinge Congresul sa-i acorde un ajutor financiar de 12 miliarde dolari, General Motors e dispusa sa vanda sau sa renunte la marcile Saab, Saturn si Pontiac, scrie Bloomberg care citeaza surse apropiate discutiilor. GM a scos deja marca Hummer la vanzare, iar daca va putea renunta la alte marci, ar putea evita situatia grava de a ramane fara lichiditati.

General Motors trebuie sa predea Congresului pana pe 2 decembrie un plan prin care sa dovedeasca faptul ca cele 12 miliarde dolari pe care le cere vor fi folosite intr-un mod care sa garanteze iesirea din criza.

Voci influente din Congres au spus ca GM ar avea de castigat daca ar renunta la o parte dintre marci, mai ales ca in SUA are opt branduri, in timp ce Ford are doar patru, iar Chrysler, trei. GM a pus acum cateva luni Hummer la vanzare, dar se pare ca vor urma si altele.

Pontiac e una dintre candidate, a aparut in 1926, in anii '70, vanzarile sale s-au apropiat de un milion de masini pe an, insa anul acesta scaderea a fost de 21%. Pontiac are 1.071 de dealeri, Saturn are 400 in SUA, iar Saab 105 distribuitori. General Motors are in total 6.400 de dealership-uri in SUA.

Marca Saturn a fost creata in 1985, nivelul maxim de vanzari a fost atins acum 14 ani, 286.000 de masini, insa anul acesta livrarile au scazut cu 19%. Modelele Saturn din SUA sunt aproape identice cu Opel-urile europene: Modelul Vue e similar cu Opel Antara, Saturn Sky e practic Opel GT, Saturn Aura e aproape identic cu Vectra, iar Saturn Astra e produs in Belgia.

Cat despre marca suedeza Saab, GM a facut primele investitii in 1990, zece ani mai tarziu a preluat total controlul, iar maximul vanzarilor a fost in 2003 - aproape 50.000 de masini in SUA. Totusi, luna trecuta vanzarile au scazut cu 31%.

General Motors a spus in repetate randuri ca falimentul ar fi un dezastru pentru intreaga economie americana si insista ca ajutorul guvernamental e singura optiune viabila. Din cauza prabusirilor vanzarilor, GM a inregistrat pierderi de 73 miliarde dolari, de la sfarsitul lui 2004 pana in prezent.

Un analist Deutsche Bank estima ca General Motors ar trebui sa faca o restructurare la sange si sa ramana cu patru marci in SUA, respectiv o cota de 17-18% din piata, in comparatie cu 22% din piata, cat are acum cu opt marci.