Noi audieri in Congres

Gigantii auto americani promit sa faca sacrificii pentru a obtine ajutorul federal care sa-i salveze de la faliment

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 3 decembrie 2008, 8:06 Economie | Auto

Cei trei mari constructori de automobile din Statele Unite, General Motors, Ford si Chrysler, au promis, marti, in fata Congresului american sa faca o restructurare in profunzime, asa cum a solicitat Congresul, o conditie pentru deblocarea unui ajutor financiar indispensabil pentru ca gigantii auto sa evite falimentul.

Presedintele Camerei Reprezentantilor, Nancy Pelosi, a anuntat la finalul discutiilor ca majorarea ajutorului financiar pentru cei trei nu poate fi pusa la indoiala, dar Congresul isi rezerva dreptul de a modifica planurile strategice de salvare prezentate de aceste companii, daca va fi necesar.

Cei trei au cerut impreuna un ajutor financiar de 34 de miliarde de dolari: 18 miliarde General Motors, 9 miliarde Ford si 7 Chrysler.

Dar, "vrem sa vedem un angajament pentru viitor. Vrem sa vedem o restructurare si o reforma a remunerarii", a adaugat Pelosi citata de AFP.

In cadrul audierilor din Congres de marti seara, directorul general al Ford, Alan Mulally, cu un salariu anual de 28 de milioane de dolari in 2007, a spus ca va accepta sa lucreze pentru suma simbolica de un dolar daca compania sa va primi ajutor federal. Acelasi lucru anuntasera si colegii sai, de la GM, Rick Wagoner si de la Chrysler, Robert Nardelli.

Toti au promis o restructurare importanta, in aceeasi zi in care s-au anuntat noile cifre ale vanzarilor auto din Statele Unite pe noiembrie, in scadere dramatica. GM a vandut mai putin cu 41% fata de noiembrie 2007, vanzarile Ford au scazut cu 30%, iar cele ale Chrysler cu 47%.

General Motors a anuntat ca este gata sa concedieze o treime din salariati, adica 31.500 de persoane, pana in 2012 si sa renunte la marcile Saab si Saturn, dupa ce a fost criticat ca are un numar excesiv de modele.

Ford, considerat ca ar avea cel mai putin de suferit in urma declinului de pe piata auto, a anuntat ca are suficiente lichiditati pentru a face fata crizei, fara sa foloseasca ajutorul financiar din partea Congresului. Constructorul a promis sa investeasca 14 miliarde de dolari in noi tehnologii pentru a scoate masini mai mici si mai putin poluante.

Reprezentantii Chrysler nu au anuntat ieri masuri noi, dar au explicat ca vor reinnoi gama de autovehicule.

Joi si vineri, conducatorii celor trei mari companii se vor afla din nou in fata Congresului.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1069 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Provocare (Miercuri, 3 decembrie 2008, 9:49)

    bobo [anonim]

    Restructurarea industriei auto ar trebui sa insemne:
    - masini cu un mai bun raport masa utila/masa totala (actualmente raportul este aprox. 1/10 - adica un om de 100kg se plimba cu o bazaconie de 1.000 kg)
    - motoare cu un randament mai ridicat (otto, diesel au un randament TEORETIC de 35%, parctic 25% - ceea ce este o rusine !)
    - sasiu care sa ia 5 stele la impact cu viteze mai mari de 60km/h
    - airbag-uri omologate la mai mult de 60 km/h, caci nu mai merge nimeni cu 30km/h, ca la o ciocnire frontala cu alta masina sa insumeze viteza aleasa la testele de impact de 60km/h

    Desteptarea domnilor ingineri mecanici !!!
    Lucrati pe acelasi concept de automobil propus de Ford acum 100 de ani preluat de la carute !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Motoare alternative: cu aer comprimat + cu apa (Miercuri, 3 decembrie 2008, 10:20)

    El Cy [anonim]

    Se pare ca sunt si cateva solutii interesante pentru masinile "de maine" :

    Masina care merge .... cu aer comprimat:

    video - Air Car: prezentarea motorului cu aer comprimat, al prototipurilor existente si un interviu cu inventatorul acestuia (Guy Negre, inginer cre a lucrat in Formula 1)
    http://zeropollutionmotors.us/?page_id=46

    Masina care merge ... cu apa:

    Inventie japoneza: Un nou system de generare a electricitatii doar cu ... apa
    http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20080613/153276/
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Miercuri, 3 decembrie 2008, 10:53)

    scepticu [anonim]

    @bobo

    Un raport de 1/10 inca e bun. Eu am vazut dudui de 50 de kile in jeepuri de 3 tone :-)

    @el cy

    si masina cu aer comprimat si cea cu apa au nevoie de surse de energie pentru a comprima aerul respectiv disocia apa in H2 si O2.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version