Paul Krugman, Nobel-ul pentru economie: Probabil ca industria auto a SUA va disparea

de George Florea     HotNews.ro
Luni, 8 decembrie 2008, 7:46 Economie | Auto

Paul Krugman
Foto: Princeton University
Ultimul laureat al Premiului Nobel pentru economie, Paul Krugman, a declarat ca, probabil, industria auto a SUA va disparea "din cauza dinamicii geografice si economice". "Aceasta industrie nu mai este sustinuta de economia reala", a declarat Krugman, citat de influentul blog Huffington Post.

Profesor la Universitatea Princeton si editorialist al New York Times, Krugman a mai spus ca planul de salvare a industriei auto reprezinta "o solutie pe termen scurt, rezultata din incapacitatea de a accepta falimentul unei intregi industrii in mijlocul crizei".

Reamintim ca legislativul american discuta de aproape doua luni pe marginea unui ajutor financiar de citeva zeci de miliarde de dolari pentru cei trei mari producatori de automobile: Ford, General Motors si Chrysler.























10664 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Dubito ergo sum (Luni, 8 decembrie 2008, 8:16)

    Cartesius [anonim]

    PROBABIL va dispărea, spuse de fapt Krugman. PROBABIL ... dar oamenii nu l-au înţeles...
    • +3 (3 voturi)    
      PROBABIL... (Luni, 8 decembrie 2008, 9:28)

      RON [anonim] i-a raspuns lui Cartesius

      Si... probabil vor importa masini ieftine de la noi!!!! LOL!
      • +1 (1 vot)    
        Oare pot lua un Nobel si la geografie? (Luni, 8 decembrie 2008, 21:16)

        Paul Krugman fara kippa [anonim] i-a raspuns lui RON

        Genul asta de afirmatii merita expuse la "neuronul stingher":). E ridicol de sumar si absolut orice student in economie putea emite o asemenea gogoritza :) Nu e probabil, e sigur ca democratul asta vrea neaparat sa fie bagat in seama de mass-media, poate spera si el la vreo slujba in administratia Obama, ca tot e loc pt. toti invartitii. Nu e ne voie de CV, e de ajuns sa scrie "sunt Nobel si il injur pe Bush inca din 2000", aceasta simpla afirmatie il face automat competent pt. orice post in secta obamiana. mai ales ca in Shabbat se poate intalni cu coreligionarul Geithner la sinagoga, iar in timpul saptamanii poate sta la cafea cu Rahm, langa biroul Oval, mai relaxat, fara kippa !
    • +4 (8 voturi)    
      probabil (Luni, 8 decembrie 2008, 11:22)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Cartesius

      Probabil Krugman e genul caruia ii place publicitatea, iar autoritatea pe care a castigat-o primind premiul nobel vine ca o manusa. Dorinta de a iesi in evidenta il conduce catre pronosticuri mai degraba de senzatie decat precise. ...ma rog, in opinia mea (cu mai mica autoritate).
      • +6 (8 voturi)    
        cam greu de crezut.... (Luni, 8 decembrie 2008, 11:31)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Alex

        omul asta, care a luat premiul nobel, se lamenta "dupa" ca nu a putut prevedea criza ipotecara din america si tot ce a urmat....si eu cred ca tipul e mai bun la publicitate decit la economie....
        • +2 (4 voturi)    
          notorietate vs. adevar (Luni, 8 decembrie 2008, 12:49)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          ma bucur sincer ca in romania notorietatea nu este un motiv pentru o crestere a credibilitatii. Ma bucur de asemenea ca inca mai gandim liber si ca prestigiul unui personaj nu adauga nimic la credibilitatea lui. La fel poate gresi un personaj cu premiu nobel ca si orice alt specialist sau diletant. Apoi, nici eu nu cred ca industria auto americana va disparea...
  • +2 (4 voturi)    
    sindicatele (Luni, 8 decembrie 2008, 8:39)

    tsunami [utilizator]

    sindicatul cwa a avut o contributie hotaratoare in falimentul celor 3 prin beneficii si salarii rupte de realitate.
    nu-mi trebuie premiul nobel sa stiu ca asta va fi sfarsitul.
    noroc cu honda si toyota. se vede clar diferenta dintre japonezii nesindicalizati cu o mai mare flexibilitate in toate domeniile, financiar, calitatii si cei trei muribunzi cuprinsi de plaga.
    fiecare vehicul vandut trebuia sa suporte salariul unui maturator de $25 pe ora NUMAI pentru ca facea aceasta treaba de 20 de ani.
    • -1 (1 vot)    
      criza (Luni, 8 decembrie 2008, 17:22)

      Bob [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      ...ai gandi altfel daca Tu a-i fi maturatorul respectiv.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Luni, 8 decembrie 2008, 17:36)

      Shogun [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      Eu am auzit chiar si versiuni cu SALARIU MEDIU de 78-80 de dolari pe ora......Situatia imi aduce aminte (desi nu e asemanatoare) de fabrica de camioane de la Brasov. Sindicatele isi umfla muschii, guvernul da bani de salarii, etc.
      Diferenta fata de japonezi se vede si in calitatea masinilor. Cele americane consuma mult mai mult comparativ cu cele japoneze sau coreene, indiferent de clasa din care fac parte. Finisajele interioare sunt proaste, fiabilitatea componentelor e naspa, iar garantia e de trei lei....Cine a condus o Honda Civic, o Toyota Corolla si un Chrisler PT Cruiser stie despre ce vorbesc ;)
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt zvonuri (Luni, 8 decembrie 2008, 22:48)

        Laura [anonim] i-a raspuns lui Shogun

        pe blog la Krugman era un grafic cu costurile medii/ora/salariat.
        Atentie, costuri - adica salariu+asigurare sanatate+pensie+nu mai stiu ce.
        Pentru producatorii americani, costurile medii erau de 74 usd, pentru japonezi costurile medii erau vreo 45 usd.

        ceva interesant. Cand s-au dus mai-marii de la Ford, GM, Chrysler sa ceara bani de la congress, acu' vreo 2-3 sapt, s-au dus cu avioane private, fiecare cu avionul lui, si presa s-a dat la ei - cum adica n-aveti bani de salarii, dar aveti bani de avioane private?
        Saptamana trecuta, au venit baietii cu masini hibride! de la Detroit la Washington!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Probabil ... (Luni, 8 decembrie 2008, 8:40)

    Mihai [anonim]

    ... dar sper ca nu.
    Insa nu e doar "din cauza dinamicii geografice si economice". Managementul defectuos, calitatea slaba a produselor, preturi mari pentru performanta oferita si neadaptarea la contextul actual ii trag in jos de ani de zile. Nu e o surpriza ca in conditii de criza sunt primii care sa se scufunde.
  • +5 (7 voturi)    
    Probleme (Luni, 8 decembrie 2008, 9:37)

    Sic transit [anonim]

    TOTI producatorii auto au probleme, in plus industria auto americana este depasita: produsele sunt putin fiabile si consuma mult. Pe de alta parte tsunami are dreptate, excesul de sindicate dauneaza grav sanatatii...

    Ar fi pacat sa dispara complet, industria auto americana a produs totusi modele de referinta, la care noi nu puteam decat sa ne uitam cu jind atatea decenii la rand...
  • -3 (5 voturi)    
    Ba nu va . Se va muta cu toata USA in Romania. (Luni, 8 decembrie 2008, 9:45)

    MIHAI 2 [anonim]

    General Motors a fost o vreme la Craiova.

    Stie ce fete dragute si ci ce baieti harnici locuiesc aici .

    Si ce ieftin pot fi cumparati si ele si ei.

    Ford este deja cu un picior aici
    (era sa spun IN GROAPA).

    Despre Chrysler au existat de asemenea zvonuri.

    Soldati americani avem, McDonald si Coca Cola
    cat cuprinde , mulatrii autohtoni o puzderie....

    Deputati si senatori EZICSTA

    Presedinte curvar precum Clinton si
    amator de miscat armatele precum Bushii
    (senior si junior) la un loc IS.

    Telefoanle sunt ascultate la fel ca la ei
    tot pentri COMBATERE
    (...terorism....sau coruptie tot un drac),
    iar un Guantanamo ...hehe...visul de aur al domnului Morar ...
    se poate usor amenaja ...
    la Cluj de exemplu in sediul Nokia
    care tot o sa se inchida ....
  • 0 (6 voturi)    
    Probabil !! (Luni, 8 decembrie 2008, 9:48)

    Mircea [anonim]

    Laureat al premiului NOBEL care nu a reusit sa prevada aceasta criza mondiala !!
    Imi vine sa rad !
    Acum toate lucrurile i se par PROBABILE !
    Incompetenta ridicata la cel mai inalt rand !
    Ar trebui sa doneze premiul si sa stea la ...cutie vreo trei ani !
    • -2 (6 voturi)    
      Esti dashtept.. (Luni, 8 decembrie 2008, 10:29)

      EccE [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      /Pentru americani sa scape de industria de masini e un pas inainte..a venit vremea sa mearga si astea in lumea a treia, dupa textile si alte prostii cu valoare adaugata mica. Tu stii care e profitabilitatea in indutria auto? Lasa sa se bucure coboratii astia din copaci gen rumani, indieni pakistanezi ca fac ei masini si trancariciuri..lumea civilizata va lucra numai cu autocad si alte instrumente de proiectare care cer minte mai multa decat muschi
      • 0 (0 voturi)    
        Asta e o prostie (Luni, 8 decembrie 2008, 19:27)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui EccE

        Au constatat-o si americanii si europenii, da' americanii au fost cam putori cand a venit vorba sa aplice ce au invatat. Anume ca inovatia si creativitatea se nasc acolo unde exista manufacturile. Ideile bune nu vin din nimic, ideile care cresc in mod enmijlocit productivitatea si calitatea vin de la oamenii din productie. Ori daca pe astia-i exporti, iti exporti capacitatea de a inova. Adica dupa o vreme ajungi sa ai o economie necompetitiva - exact ca americanii.

        Ce trag acuma americanii, si toata lumea cu ei, e exact consecinta externalizarii intregii productii. Tot ce le-a ramas au fost serviciile financiare, pt. ca alea sunt cu valoare adaugata mare, raportat la manopera, si un om care doar muta milioane castiga cat sa hraneasca o suta de idioti care freaca menta. E clar ca asa un mecanism e nesustenabil, si e sortit esecului.
  • +4 (10 voturi)    
    hardughii de doi bani (Luni, 8 decembrie 2008, 10:04)

    touretul [anonim]

    era si timpul. industria auto americana se circumscrie spatiului american. e plina de masini mari si grele cu caracteristici dinamice execrabile, cu consum ridicat de benzina, cu calitate indoielnica a interioarelor cu o tehnologie invechita care le garanteaza pretul scazut. americanii fac inca masini sport de 500 de cai fara diferential pe puntea spate si cu arcuri lamelare ca la carute. succesul ei se bazeaza doar pe patriotismul taranoiului american care a ramas in cap tot cu imaginea de lux a Cadilacului, desi acesta e tot atat de avansat tehnologic ca o sareta de la curtea lui Ludovic a IV-lea. Ford ce mai face niste masini mai de doamne ajuta, dar pentru piata europeana, pentru ca in SUA cel mai vandut model al sau, de altfel cea mai vanduta masina din SUA, e un pick-up truck fara diferential, cu motor de tractor, cu elementele de bord cracanate intre ele ca un puzzle cu piese din jocuri diferite si o directie care nu garanteaza translatia optima decat in linie dreapta.
    • -2 (4 voturi)    
      Vai de capul tau!! (Luni, 8 decembrie 2008, 10:36)

      jooo [utilizator] i-a raspuns lui touretul

      Ma,tu esti Vadim??
      Ca prea moscovit vomiti.....
      Ai pus piciorul /,macar o data in viata ta intr-o masina americana?? (nu made in europa)...
      Tu sti ca dacia inca fabrica masini fara servo directie??....si ca masinile americane inca din ani ´60 aveau asa ceva in serie!!!...si nu extras precum logan...sau altele.... lada---cu care f probabil sa fi mers si tu...Plus ca daca ai avea habar de istoria automobilului,ti-ai da seama si de unde vine...adica cine a descoperit TOTUL!!!!! in materie de automobilism.
      Dar cum comunisti erau specialisti in toate,doar sa nu-i pui sa faca ceva,la fel si tu,PRICEPUTEANULE!
      • +4 (4 voturi)    
        realism (Luni, 8 decembrie 2008, 11:42)

        kimbo slice [anonim] i-a raspuns lui jooo

        in primul rand este trist ca milioane de oameni vor ramane far un job .
        Dar nu trebuie sa te superi pe altii care au pareri diferite de a ta..."Touretul" si-a exprimat doar parerile care,intamplator sau nu coincid cu ale unora ( Jeremy Clarkson & CO ) .Oamenii astia profesionisti (peste 30 ani de cariera) si,intr-o emisiune,au "desfiintat" Coervette-ul si tehnologia sa. Cat despre pick-upurile americane......... :)
        Nu trebuie sa mergi in USA pt a avea contact cu tehnologia americana.Nu trebuie sa fii comunist pentru a iti displacea masinile americane :) Poti foarte simplu sa compari raportul putere/performanta/consum si vei vedea ca masinile americane sunt inferioare celor vest europene si japoneze.
    • +3 (3 voturi)    
      USA (Luni, 8 decembrie 2008, 10:54)

      coeur [anonim] i-a raspuns lui touretul

      Mda si tu ai fost in State sa verifici personal asta.....
      Pentru multi americani masina este doar un mijloc de transport care trebuie sa fie spatios, ieftin, consumul nu e foarte relevant daca tii cont ca un galon e vreo 2 $, masinile lor consuma in bani cat un diesel de la noi.
      Diferentiale, suspensii independente? Ce sa faci cu ele cand infrastructura lor este impecabila si cand poti merge coast to coast fara sa fii nevoit sa depasesti o masina sau sa iei o curba mai serioasa.
      O sa fii surprins ca in tarile civilizate masina nu inseamna mai mult decat un frigider si ca mai important este sa calatoresti, sa ai o casa buna, sa stai cu familia (fara sa ajungi la stirile d la ora 5). Asta e filozofia americana.
      • 0 (2 voturi)    
        Americanii si case bune (Luni, 8 decembrie 2008, 19:31)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui coeur

        Asta-i o contradictie in termeni. Din intamplare, pe langa ca am fost eu pe-acolo, am mai discutat cu prieteni care au stat acolo multa vreme. Acolo o casa buna e o casa construita din rigips, dar lustruita bine. Mancare buna e aia sterila, nu conteaza cat de sintetica e. Americanii au cam aceeasi sensibilitate fata de calitate cat are un bolovan din mijlocul drumului.
        • 0 (0 voturi)    
          din pacate la capitolul mancare... asa e (Marţi, 9 decembrie 2008, 5:59)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui Eu

          nu stiu de altele cum sunt dar mancarea e execrabila, exceptand restaurantele cu specific european parca rontzai carton. Din punctul asta de vedere de abia astept vacantza in romania... cu mancare cu gust...
    • 0 (2 voturi)    
      Corect (Luni, 8 decembrie 2008, 11:21)

      bobo [anonim] i-a raspuns lui touretul

      Iti dau dreptate. Restructurarea industriei auto ar trebui sa insemne:
      - masini cu un mai bun raport masa utila/masa totala (actualmente raportul este aprox. 1/10 - adica un om de 100kg se plimba cu o bazaconie de 1.000 kg)
      - motoare cu un randament mai ridicat (otto, diesel au un randament TEORETIC de 35%, parctic 25% - ceea ce este o rusine !)
      - sasiu care sa ia 5 stele la impact cu viteze mai mari de 60km/h
      - airbag-uri omologate la mai mult de 60 km/h, caci nu mai merge nimeni cu 30km/h, ca la o ciocnire frontala cu alta masina sa insumeze viteza aleasa la testele de impact de 60km/h

      Desteptarea domnilor ingineri mecanici !!!
      Lucrati pe acelasi concept de automobil propus de Ford acum 100 de ani preluat de la carute !!!
      • 0 (0 voturi)    
        Greu, chiar nerealist (Luni, 8 decembrie 2008, 19:40)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui bobo

        Daca stai mata sa studiezi fizica de liceu, ai sa ajungi la concluzia ca exista limitari fizice care nu permit un randament mai mare de cca. 30%. (randamentul real nu poate sa se bazeze pe ciclul Carnot, ca ala include doua transformari izoterme, si alea-s lente).

        In alta ordine de idei, greutatea e un factor de siguranta. Daca esti pe o trotineta de 20 kg, mergi cu 60km/h, si dai intr-un pom, e nasol. Daca esti intr-o masina de o tona, rupi pomul, nu pe tine. Plus ca unde pui sisteme de siguranta intr-o greutate suficient de mica?

        Parerea mea e ca nu motoarele cu ardere interna sunt solutia, ci celulele de combustie. Se lucreaza intens la ele, asa ca ai sanse bune ca in cativa ani sa fie suficient de ieftine pt. utilizare pe scara larga. Si atunci pe de-o parte scapi de poluare (apa nu polueaza), pe de alta parte industria petroliera da in colaps in cativa ani - ceva mai repede de ritmul de schimbare a parcului auto la nivel global, ca multe masini vor suferi upgrade.

        Acuma, doua intrebari de zece puncte: care tara are cea mai dezvoltata comunitate de afaceri in petrol pe glob? oare ce interes are aceasta comunitate de a intarzia aplicarea pe scara larga a unor tehnologii energetice curate, care sa nu foloseasca combustibili fosili?
        • 0 (0 voturi)    
          fizica de liceu ... :-)) (Marţi, 9 decembrie 2008, 9:50)

          bobo [anonim] i-a raspuns lui Eu

          Nu cu fizica de liceu se restructureaza o industrie de varf! Ce zici de fizia cuantica, matematica neeuclidiana, etc? Siguranta nu are nici o legatura cu greutatea masinii. De ce se construiesc sasiuri din otel stiid ca structura interna a acestui material este optima pentru solicitari de tractiune si nu de compresiune?! Solutii sunt si vor fi implementate de oamenii care nu se tem de conspiratia mondiala a petrolistilor!
          /
  • +2 (4 voturi)    
    "Regret ca n-am prevazut criza actuala" (Luni, 8 decembrie 2008, 10:04)

    Paul Krugman [anonim]

    Krugman e un teoretician, e "probabil" bun la catedra si in mod cert mult mai putin bun cand e vorba de prognoze.
    Dovada propria sa delacratie, la 48 de ore dupa ce a primit Nobelul: "imi pare rau ca n-am stiut sa prevad criza actuala" :))
    Sunt pline bancile, organizatiile economice, universitatile, de tot felul de "experti" care au fost incapabili sa avertizeze asupra cauzelor, duratei si amplorii crizei pe care o traversam.
    Ce afirma Krugman e rizibil pt. orice economist, dar da bine in presa (el publica permanent articole, inca din 2000, in ziarul democrat New York Times).
    Evident ca unele industrii dispar, altele noi apar, etc.
    Industria auto americana nu va "disparea" ci se va transforma, isi va reduce dimensiunile si va deveni mai competitiva.
    Republicanii si George Bush se opun de saptamani planului iresponsabil adus de democrati "sa dam bani industriei auto". Liderii republicani si Casa Alba au cerut planuri concrete si presedintele a anuntat ca va pune veto daca Congresul democrat vrea sa treaca in forta.
    Democratii sunt traditional laxisti cu banul public, insa in cazul de fatza e si mai evidenta legatura ideologica: sindicatele din industria auto au sustinut masiv pe Obama, acum vor "taxa de protectie politica"-ajutoare de stat!

    Evident, Krugman, contaminat ideologic, refuza sa aduca in discutie rolul extrem de negativ jucat de sindicate (in industria auto americana sunt salarii mai mari decat cele din industria auto japoneza, germana sau franceza, incepand de la maturator pana la directori, iar grevele sunt la fel de frecvente ca cele de la francezi!)
    Daca Toyota sau Volskwagen merg mult mai bine ca GM e si pt. ca acolo sindicatele au dovedit simtul raspunderii si n-au cerut mariri exagerate de salarii. Sindicalistii americani vor pricepe cam tarziu ca si-au ingropat singuri viitorul si profesia!
  • +2 (2 voturi)    
    Cam tarziu.... (Luni, 8 decembrie 2008, 10:27)

    Catalin [anonim]

    La aceasta concluzie a cam ajuns toata lumea acum. Era ceva daca venea cu aceasta afirmatie acum 1, 2 ani.

    E slab.
  • -2 (2 voturi)    
    ii dam un nobel si dupa aia ne agitam sa iasa asa (Luni, 8 decembrie 2008, 10:42)

    ela [anonim]

    similar cu al gore.... numai ca adevaratele motive nu sunt cuprinse in motivatia dansului, la fel cum Al Gore nu zice ce se intampla cu clima exact, dar este perfect pentru promovarea investitiilor colosale in energie verde ...care daca tot e gratis hai s-o facem nerentabila. Adica de ce sa nu dam maturatorului din fabrica o caruta de bani daca tot vindem niste baterii solare care functioneaza singuri (3-5 ani) ca dupa aia vor fi nevoiti sa-si ieie altele noi ...ca tot avem grija sa nu aiba omul nimic gratis pe acest pamant ce ne-a fost dat pe gratis.
  • +2 (2 voturi)    
    Probabil vor face auto electrice. (Luni, 8 decembrie 2008, 10:47)

    Alin [anonim]

    Si in acest caz toata planeta va incepe sa cumpere de la ei.
  • -1 (1 vot)    
    subtire afirmatie... (Luni, 8 decembrie 2008, 11:02)

    eu [anonim]

    eu as lua subiectul altfel: acest domn a luat premiul nobel pentru niste idei valabile la un moment dat in contextul economic de dinaintea crizei ( pe care de altfel nu a prevazut-o). Cei ce prevedeau o criza erau luati in deradere de marite caste de economisti, ganditori, analisti si alti bagatori de seama...asa a fost dintotdeauna si asa va fi mereu - CINE GANDESTE INAINTEA TIMPURILOR IN CARE TRAIESTE ESTE IGNORAT ( istoria e plina de exmeple).

    deci...ce autoritate are acum un astfel de on sa emita judecati de valoare...

    nu mai e nicio diferenta intre el ( laureat de Nobel) si un comentator sportiv care inaintea unui meci spune ca echipa gazda va castiga cu 2-0 pentru ca toate predictiile asta arata, jucatorii sunt motivati, totul e bine, adversarii trec printr-o perioada slaba si alte clisee...iar la final de meci, dupa ce ia bataie cu 3-1 revine si motiveaza de ce a luat bataie si nu a invins...

    este acelasi lucru....

    in astfel de momente proverbele vechi capata sens...a se vedea banalul cu: Dupa razboi multi viteji se arata.....

    traiasca analistii...
  • 0 (0 voturi)    
    Cine a omorat masina electrica (Luni, 8 decembrie 2008, 12:02)

    Pop [anonim]

    Eu zic sa va documentati mai intai, prin vizionarea acestui film:
    http://www.ecomagazin.ro/cine-a-omorat-masina-electrica-film-documentar/
  • -1 (1 vot)    
    Ford, to be or not to be (Luni, 8 decembrie 2008, 12:38)

    Valentin [anonim]

    Aceasta FALSA criza este pt ca managerii sa isi poata pune in aplicare anumite strategii samavolnice, si nu pt altceva. Aceasta criza este precum gripa aviara, la fel de falsa; nu va mai lasati prostiti. Adicatelea, poporul nu mai mananca, nu se mai imbraca, nu isi mai cumpara masini, etc pt ca e criza ? FALS ! Daca acum s-au speriat cumparatorii si intr-adevar este o scadere a vanzarilor de masini este pt ca piata a fost speriata voluntar ! Tineti minte: cei mai multi bani se fac in perioadele de criza ! Si anumiti omuleti destepti AU NEVOIE de aceasta criza.
    Au fost cateva comentarii vizavi de Ford, care cred ca vin de la posesori de Volkswagen si Audi, adica ce e la moda acum sa aiba taranul in Romanica. Tin sa le spun ca am un Ford Mondeo (2001) pe care l-am luat la 110.000, iar acum am 182.000 km. In aceasta perioada a fost nevoie sa schimb un singur pivot. Si credeti-ma ca am fost pe tot felul de drumuri, acesti 70.000 km facandu-i in mai putin de 2 ani. In interior nu zdrangane nimic, iar motorul are acelasi demaraj ca acum 2 ani. La confort nu mai discutam pt ca se stie ca masinile americane sunt facute pt a fi cat mai spatioase/comode. S-ar putea ca urmatoarea masina sa fie tot ford, pt ca are distributie pe lant, iar marcile care au asa ceva sunt numarabile pe degetele de la maini. Oricum, celor care au in cap cum ca masinile germane sunt „da top”, le dau acest clasament ca sa se linisteasca: http://www.sfin.ro/articol_5381/cele_mai_fiabile_masini.html
    Recomandarea mea pt romanii care vor o masina si ieftina si fiabila si cu sufletu-n Rai: Honda Accord. Dotarile ei pe la 26.000 euro te costa cam DUBLU la un Audi. Motor Euro 5 (de multi ani), ceea ce pe nemti nu prea ii duce capul inca. Una din 10 masini are probleme in primii 3 ani de functionare. Interesati-va cum stau europenele la capitolul asta 
  • 0 (0 voturi)    
    6% (Luni, 8 decembrie 2008, 12:49)

    Valentin [anonim]

    Aa, si am uitat sa adaug ca am un consum MEDIU de 6,2 %, la un motor de 2 litri. Sincer, ca altfel as vinde-o.
  • 0 (0 voturi)    
    Regret (Luni, 8 decembrie 2008, 12:52)

    fLoreign [utilizator]

    Unicul lucru pe care il regret este ca daca dispar colosii astia cu roti de lut din showroom-uri, mai dispare un concurent, asa ca pe cand imi iau urmatoarea masina va fi mai scumpa.
  • +1 (1 vot)    
    concurenta-sufletul progresului (Luni, 8 decembrie 2008, 14:02)

    doru [anonim]

    problema industriei auto americane este paradoxala: creatorii automobilului modern (henry ford) cei ce au un cult pentru automobil, risca sa ramana fara industria auto. Paradoxul se accentueaza cand te gandesti ca e cea mai mare si mai bogata piata auto din lume! deci cei mai mari producatori-GM si Ford sunt intre primii 4 producatori mondiali- fornizorii celei mai mari piete din lume, risca falimentul, in conditiile exceptionale in care scaderea dolarului avantajeaza producatorii la export cel putin! Cel mai interesant lucru mi se pare faptul ca Ford Europa, producator oarecum autonom ce isi proiecteaza masinile aici este pe profit-anul trecut peste 1 mld de dolari si fac fata cu succes concurentei, iar fratii din America dau faliment, sau aproape. O cauza neatinsa aici este lipsa, o perioada lunga de timp, a concurentei! Da, America, sufletul capitalismului, a practicat o politica extrem de prohibitiva, vreme de 25-30 de ani fata de masinile de import. Combinat cu celebrul "Buy American", industria auto americana a avut o viata de huzur, in care competitia era aproape inexistenta, iar americanul cumpara hardughia, cu credit ieftin, punea benzina multa dar ieftina si se credea buricul pamantului! In momentul cand nemtii si japonezii au inceput sa produca in America, a venit inceputul sfarsitului: masini fiabile, performante, cu consum redus, si culmea, mult mai avansate tehnologic! E greu de crezut ca in America sa vina cineva cu produse tehnologic superioare, dar iata ca suficienta si costurile enorm de mari cu personalul au dus aici, aproape de faliment. Nu ma bucur americanii stiu sa faca masini superbe- sau stiau, dar asta e capitalismul, nu iarta!
  • 0 (0 voturi)    
    lasand la o parte faptul... (Luni, 8 decembrie 2008, 14:05)

    liviu_ [utilizator]

    ca intr-un an in care america a reusit sa aduca criza montiala in toata lumea... premiul nobel il ia un america... (probabil asta si-au propus si nu stim noi?)
    pot spune ca mi se pare ca spune numai tamplenii...
  • +1 (1 vot)    
    Lipsa de viziune (Luni, 8 decembrie 2008, 15:47)

    Vlad I [anonim]

    Industria auto americana pe langa alte buble, practic fabrica camioane si autobuze pt. transportul personal. Unde sa exporti masini de 5000 cm si de 3 t? sa faci masini doar pt. o piata, cand celelalte tari vand peste tot in lume, cum ar fi Japonia sau Corea de sud?
    • 0 (0 voturi)    
      Criza gigantilor mondiali. (Luni, 8 decembrie 2008, 16:57)

      Stefan A. [anonim] i-a raspuns lui Vlad I

      Ai perfecta dreptate. In plus, in SUA, firmele participa si la sistemul pensionistic privat obligatoriu. Exemplu: GM plateste pensi la un numar de 500.000 de fosti angajati si cotizeaza lunar la viitoarele pensi pentru peste 100.000 de angajati actuali. Cheltuielile totale nu mai pot fi sustinute,GM are deja datorii de 64 miliarde dolari pentru contributi la pensii. Un punct in favoarea GM, detine impreuna cu FIAT, in Polonia, una dintre cele mai moderne fabrici de motoare, Powertrain. Aici vin produse motoarele ultramoderne turbo- diesel Multijet. Opel este proprietate GM . Ford produce si in Europa,in Germania,are mai putine probleme ca GM.
  • 0 (0 voturi)    
    citat gresit (Marţi, 9 decembrie 2008, 0:44)

    PK [anonim]

    tocmai am fost la Krugman pe blog, si omul a corectat ceea ce a aparut in presa.
    s-a citat singur: 'cel mai probabil concentrarea industriei auto in zona Detroit va disparea'.
    adica nu industria auto, ci concentrarea ei intr-o anumita zona.
    "What I actually said was that the concentration of the industry around Detroit would disappear."
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 9 decembrie 2008, 6:24)

      schmoukiz [anonim] i-a raspuns lui PK

      Acest comentariu ar trebui inclus in corpul articolului ca "later edit".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version