Ca urmare a scaderii brutale a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile, Dacia isi intrerupe productia in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 si va reduce cadenta de productie incepand cu 12 ianuarie 2009. Desi Dacia inregistreaza un succes la export, cresterea cotelor de piata nu compenseaza scaderea generala a pietelor auto din Europa, anunta compania. In plus, Dacia isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro.

Cele 620 de contracte pe durata determinata care ajung la termen in decembrie 2008 nu vor fi reinnoite. Incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia va trece de la o cadenta de productie de 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi.

Dacia isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro. Investitiile care vizeaza ameliorarea conditiilor de munca si imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor nu vor fi afectate. Dacia isi mentine, de asemenea, investitiile in dezvoltarea si diversificarea gamei de modele.

Dacia intrerupe productia pentru o luna si reduce cadenta de la 1.360 la 1.085 vehicule pe zi, incepand cu 12 ianuarie. Ca urmare a crizei, Dacia este nevoita sa intrerupa productia in perioada 11 decembrie 2008-11 ianuarie 2009. Lucrul va fi reluat in data de 12 ianuarie 2009.

Piata romaneasca de vehicule noi se prabuseste

In Romania, cererea de vehicule noi a inregistrat o scadere de peste 50% in noiembrie 2008. In aceeasi luna, Dacia a comercializat 4.698 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 52% fata de noiembrie 2007.

Aceasta scadere brutala este provocata de invazia de vehicule vechi si de limitarea accesului la credite (70% dintre masinile noi sunt achizitionate prin credit sau leasing).

Incepand cu 1 iulie 2008, un numar extrem de mare de vehicule de ocazie vechi au patruns in Romania. Numai in luna noiembrie, Registrul Auto Roman a primit 50.912 cereri de verificare pentru vehicule de ocazie. Numarul cererilor primite dupa data de 1 iulie a ajuns la 217.510, in timp ce pe ansamblul primelor 11 luni ale acestui an, numarul acestora se ridica la 331.558. Majoritatea vehiculelor de ocazie importate dupa 1 iulie 2008 au peste 10 ani, mai precizeaza Dacia in comunicat.

Conform datelor furnizate de RCI Banque Roumanie, numarul de contracte de achizitie pentru vehicule Dacia in sistem de leasing a scazut cu 59% in noiembrie 2008 fata de aceeasi luna din 2007, dupa ce in octombrie se inregistrase deja o scadere cu 22% fata de perioada similara din 2007. Valoarea finantarilor a scazut cu 62% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007.

Succesul inregistrat de Dacia la export nu compenseaza scaderea pietelor din Europa

Dacia a exportat 15.328 unitati in noiembrie 2008 si 157.859 unitati in primele unsprezece luni ale anului.

In Franta, Dacia a comercializat luna trecuta 3.845 automobile; astfel, numarul total de masini Dacia comercializate pe piata franceza din 2005 pana in prezent a atins nivelul de 100.403 unitati. Procentual, inmatricularile de vehicule Dacia in Franta au crescut cu 13,9% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007, si cu 38,6% in primele unsprezece luni ale acestui an fata de perioada similara a anului trecut. Dacia se situeaza printre primele zece marci din Franta, inregistrand o cota de piata 2,6% in luna noiembrie 2008.

In Germania, a doua destinatie de export pentru marca Dacia, s-au vandut aproape 50.000 de unitati din 2005, anul lansarii sale pe aceasta piata, si pana in noiembrie 2008.

Pietele auto isi continua scaderea din ultimele luni. Astfel, piata de vehicule noi a scazut in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007, cu 49,6% in Spania, cu 36,8% in Marea Britanie, cu 36,4% in Suedia, cu 29,5% in Italia, cu 17,6% in Germania, cu 16,4% in Belgia, cu 14,1% in Franta.