Congresul SUA a trimis, luni, Casei Albe planul de salvare a industriei auto americane, anunta AP. Potrivit documentului, cele trei mari companii (GM, Ford si Chrysler) vor primi fonduri de 15 miliarde de dolari. De asemenea, Casa Alba va numi o persoana ce va avea rolul de monitorizare a procesului de reforma a industriei auto. Documentul ar putea fi supus la vot in cursul acestei saptamani.

Ajungerea la un acord privind salvarea industriei auto a venit dupa un week-end in care s-au facut progrese importante la discutiile purtate de Guvern si Congres.

Industria auto americana este in agonie si are nevoie de schimbari la varf, a declarat un influent senator american al Partidului Democrat, la discutiile prin care Congresul si Casa Alba le poarta pentru a decide in ce mod ajuta cei trei mari producatori auto sa supravietuiasca acestei crize, noteaza Reuters.

Senatorul democrat Christopher Dodd, seful comisiei pentru banci, spune ca planul de salvare va include si conditii pentru directorii General Motors, Ford si Chrysler care au pledat pentru a primi ajutor.

"Nu e treaba mea sa angajez sau sa dau afara, insa vreau sa sugerez ca trebuie sa fie alte echipe la varf", a spus senatorul la emisiunea Good Morning America de la ABC.

Declaratia e in acord cu cele spuse recent de presedintele ales Barack Obama care era de parere ca sefii constructorilor auto ar trebui sa plece daca nu sunt dornici sa aplice masurile dure necesare pentru salvarea companiilor.

Cei trei producatori aflati la ananghie au cerut impreuna 34 miliarde dolari ajutor, dar se pare ca autoritatile vor sa dea imprumuturi pe termen scurt de 15 miliarde dolari, cel putin pentru inceput. Dar nu e sigur daca o astfel de idee ar putea deveni lege, chiar daca democratii, care sunt majoritari in Senatul compus din 100 de membri - vor sustine acordarea ajutorului.

In afara de reorganizarea dura pe care producatorii vor fi obligati sa o faca, autoritatile vor sa existe un "tar" al industriei auto, numit de Guvern, persoana care va trebui sa supervizeze implementarea planului de salvare si sa urmareasca ce concesii se pot face sindicatelor.