Piata auto indiana a ajuns in noiembrie la cel mai slab nivel din ultimii opt ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 11 decembrie 2008, 11:03 Economie | Auto

Criza nu a iertat nici India, piata auto din tara cu peste un miliard de locuitori a inregistrat in noiembrie cea mai dura cadere lunara din ultimii opt ani si jucatorii iau masuri. Se reduce productia, se micsoreaza investitiile viitoare, sunt solicitate ajutoare de stat pentru producatori si furnizorii lor, noteaza Financial Times. Si modelul Logan produs in India de Renault si Mahindra a avut scaderi spectaculoase de vanzari in noiembrie.

Vanzarile de autoturisme au scazut luna trecuta cu 19%, pana la 83.000 de unitati, iar cele de camioane cu 50%, spre 20.000 de unitati. "Piata e intr-o situatie extrem de rea acum, fie ca e vorba de India sau la nivel global, si multi nu se asteapta sa-si revina mai repede de 12 - 18 luni", crede Abdul Majeed, analist pentru sectorul auto la PwC.

In ultimii doi ani, o serie de constructori auto importanti au incheiat parteneriate cu constructori locali indieni, iar acum se vad nevoiti sa reduca productia si sa modifice planurile de investitii. Spre exemplu, Renault si Nissan vor incepe productia la o noua fabrica in prima parte din 2010, insa cu un singur schimb, nu cu doua cum prevazusera. Iar Nissan va amana cu sase luni debutul productiei de vechicule comerciale grele cu Ashok Leyland, spre finalul lui 2011.

Dar cresterea economica a tarii nu va mai fi viguroasa ca in trecut, iar guvernul s-a vazut nevoit sa dea un pachet de stimulente fiscale cu reduceri de taxe pentru a incuraja vanzarea de masini noi. Tata Motors a anuntat miercuri ca va reduce preturile medii ale masinilor sale cu aproape 500 de dolari, ca efect al diminuarii taxelor.

Luna trecuta, vanzarile producatorului Mahindra & Mahindra au scazut cu 41%. Compania produce si sedanul Logan impreuna cu Renault, iar vanzarile modelului au scazut enorm, de la 1.500 de unitati in noiembrie 2007, la 300, luna trecuta.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

270 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    criza pe piata auto indiana (Joi, 11 decembrie 2008, 12:50)

    habib [anonim]

    au scazut vanzarile la elefanti cu tractiune integrala sau ce?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi