Renault si Ford au cerut sprijin de la statul roman in valoare totala de 500 milioane euro

de M.M.     HotNews.ro
Luni, 15 decembrie 2008, 9:49 Economie | Auto

Constructorii de automobile Ford si Re­­­­­nault au cerut sprijin din partea statului ro­­­­man, sub forma unor garantii de stat pentru finantari BEI de 400 de milioane de euro, respectiv 100 de milioane de euro, anunta Cotidianul, citand surse Mediafax.

Ford si Renault vor garantii de stat pentru credi­te asigurate de Banca Europeana de Investitii (BEI) cu valori de 400 de milioane de euro, respectiv 100 de milioane de euro, au afirmat sursele citate.

Pe de alta parte, pe langa garantia pentru cre­­­dite, cei de la Renault au vrut sa se asigure si asupra viitorului investitiei in centrul tehnologic de la Titu.

Sambata, presedintele Traian Ba­­sescu l-a primit la Cotroceni pe Christian Esteve, presedinte al Renault pentru Europa si regiunea mediteraneana. "In cadrul discutiilor au fost abordate doua subiecte importante pentru producatorul de automobile: continuarea proiectului de la Titu si situatia subfurnizorilor din Romania.

Pre­sedintele Traian Basescu a sustinut necesitatea sprijinirii industriei auto din Romania de catre autoritatile romane, inclusiv in baza concluziilor Consiliului European din 11-12 decembrie, pe fondul crizei economice si financiare", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.

Cu alte cuvinte, presedintele le-a transmis celor de la Renault ca ar putea beneficia de bani europeni in proiectele pe care le deru­­­­­leaza in Romania dupa reuniunea Consiliului European de iarna, presedintele aratand ca cele 30 de miliar­de de euro, despre care se stia ca vor fi acordati de BEI pentru infrastructura si IMM-uri, vor putea fi orientati si spre industria auto.























1679 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    ?? (Luni, 15 decembrie 2008, 10:09)

    kin3zu78 [utilizator]

    Pai astia sunt foarte tupeisti , ce sa inteleg ca in fiecare tara in care au unitati de productie vor cere ajutoare de stat ?? Dar cand au avut profituri cu multe zerouri dadeau ceva in plus la stat ?? Sau cand incasau salarii de milioane de euro/dolari lunar ?? De ce nu ar primi si firma mea ajutor de la stat ?? Pentru ca noi astia mici nu trebuie decat sa stim sa cotizam la stat atata tot , insa acum suntem si noi afectati de criza si noi avem nevoie de sprijin , insa se pare ca IMM-urile nu prea sunt bagate in seama de catre guvernul nostru !
    • +1 (1 vot)    
      mai bine cititi articolul (Luni, 15 decembrie 2008, 12:50)

      mim [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      nu a cerut nimeni bani de pomana. vor numai ca statul roman sa le garanteze imprumuturile. atata timp cat firma functioneaza, statul roman nu plateste nici un ban.
      avantajul firmelor respective este ca in acest fel primesc imprumut cu o dobanda mai mica, iar avantajul statului roman este ca primeste in continuare impozitele de la firmele respective.


  • +3 (3 voturi)    
    Nu sint populist (Luni, 15 decembrie 2008, 10:16)

    Anonymus [anonim]

    Pare "interesant" sa ajutam "marile" firme care au investit in Romania.
    Astfel, dupa ce aproape le-am dat "de-a moaca" fabricile/uzinele, ne asteptam (ca popor, ca tara) sa beneficiem si noi de ceva (nu cred ca acest lucru inseamna ca noi cersim).
    Cu toate acestea, vad ca bogatii vor sa scoata castanele din foc pe baza saracilor.
    Altfel ce inseamna GARANTIA statului roman la imprumuturile facute de ei?
    Cu alte cuvinte (pentru cine nu intelege) daca Ei nu pot sa returneze imprumutul, ramine ca NOI sa platim!
    Bravo Renault!
    Bravo Ford!
    Sa vedem daca picam (sau ne bagam?) in plasa ...
  • +1 (1 vot)    
    Chestiune de detalii (Luni, 15 decembrie 2008, 10:29)

    Eu [anonim]

    Renault si Ford sunt angajatori imporanti, daca ajutorul de stat determina pastrarea locurilor de munca, merita analizata posibilitatea.

    Dar ar trebui ca statul roman sa analizeze situatia, si sa negocieze cu cei doi. Adica ajutor da, dar nu pe gratis. De ex. cum e in state: FED baga bani in banci, ca sa le ajute sa supravietuiasca, dar capata actiuni. Si evident statul n-are nici un motiv sa nu negocieze de pe o pozitie de relativa forta cu Renault si Ford.

    Nu cred ca e de neglijat nici faptul ca Renault si Ford pot face lobby eficient si puternic pt. ca Romaniei sa-i revina o halca zdravana din fondurile EU pt. trecerea prin criza.

    Ce ar mai trebui sa faca statul: sa se asigure ca ramane actionar minoritar, si sa incheie un acord cum ca actiunile sau macar parte din ele vor fi rascumparate de Renault/Ford. Ca sa fie sigur ca-si recupereaza banii la iesirea din criza.

    Vorba lu' unu de canta rap: if life gives you lemons, make lemonade. Daca tot e nasol, sa vede ce bine putem scoate din nasoleala asta.
  • +4 (4 voturi)    
    Mars la munca Renault & Ford!!! (Luni, 15 decembrie 2008, 10:30)

    Daniel [anonim]

    Acum ies toti la capra podului dupa ajutoare de lux, aberatie completa, absolut revoltator, cu banii astia construiesti fabrica ta.
    De ce sa ii imprumuti cand ai putea sa-i cumperi? Nu?
    Ei spun ca sunt disperati dupa ajutoare, altfel dau faliment, pai daca e asa, arunca-le 50 de mil si cumpara toata fabrica, dupa asta profitul va fi 100% al tau. Asa ar gandi orice afacerist, dar statul e generos, el da pomana, ia de la saraci si da la bogati.
    Fratilor, cat o sa mai suportam lipitorile si fanariotii care ne conduc?
    HAI LA REVOLUTIE ! La ghilotina cu toti coruptii(politicienii).
  • +2 (2 voturi)    
    sa ceara... (Luni, 15 decembrie 2008, 10:35)

    handrews [anonim]

    ... da' de la statul lor. nu pricep de ce trebuie sa ceara ajutor de la statul roman?!?
  • +1 (1 vot)    
    ROBIN HOOD! (Luni, 15 decembrie 2008, 10:49)

    platin [anonim]

    Niste nesimtiti!!!Firma mea plateste in fiecare luna in jur de 30.000 RON la statul nenorocit roman si pentru fiecare zi de penalizare imi ia dobanada de 36 % pe an!!!!Daca nu platesc 10 zile imi blocheaza contul si se duce naibii afacerea mea si nenorocitii astia vor 500 mil euro????Daca nu mai sunt productivi sa inchida!Eu nu sunt obligat sa-i tin din banii mei si e si concurenta neloiala!!!
  • +1 (1 vot)    
    Da? (Luni, 15 decembrie 2008, 10:53)

    Coco [anonim]

    Dar sa mai puna si mana la munca! Ce obraznici! Sa ia credit din SUA si Franta ca sunt tari cu PIB de multe ori mai mare decat la noi. Sper sa le dea guvernul un mare sut in dos.
  • +1 (1 vot)    
    previzibil (Luni, 15 decembrie 2008, 11:43)

    Alex [anonim]

    ...chiar l-am auzit ieri pe Tariceanu la Antena 3 cum ca e necesar ca statul sa ii ajute. Pe de alta parte, nu stiu daca dansul e la curent cu decizia congresului american vizavi de aceeasi chestiune, acestia din urma au zis ca nu e tocmai de dorit, adica ca ei nu vor ajuta in mod direct constructorii auto, ci vor sprijini doar sistemul bancar, iar constructorii sa apeleze la banci. Nu stiu daca varianta lor se potriveste la noi, dar totusi 500mil e o suma vizavi de care nu ar trebui emise pareri decat dupa analize si dezbateri.
  • 0 (0 voturi)    
    Renault (Luni, 15 decembrie 2008, 13:26)

    Silviu [anonim]

    NU stiu ce au astia in cap e comunism pt cei mari si capitalism pt cei mici -managementul incompetent de la Renault si Ford-cind au exportat miliarde profit cum a fost - lasind la o parte aspectul social ar tb sa plece acasa daca nu sunt in stare sa tina fabrica deschisa (lacomia de a sari de la 40 masini /ora la 60 /ora si-a aratat si partea negativa ) - unde este d-nl Goshn acum - cu managementu vizionar
  • 0 (0 voturi)    
    E usor sa judeci din pripa... (Luni, 15 decembrie 2008, 13:56)

    liv [anonim]

    si din varful nasului.

    Ganditi-va ca Grupul Renault are in jur de 20.000 de angajati in Romania (in diversele entitati), ca sa nu mai vorbim de furnizorii care depind si ei de activitatea Grupului etc. Ford e in aceeasi situatie (aproape).

    Nu credeti ca e important ca statul sa se preocupe de astfel de angajatori, si de viitorul oamenilor angajati de ei?

    Sustin parerea lui Eu, de mai sus, statul ar trebui sa sprijine aceste companii si sa preia actiuni in schimb, iar la restabilirea situatiei sa-si recupereze investitia.

    E usor de zis, "sa se descurce singuri", dar nu e vorba numai de top managementul cu salarii fabuloase, ci in primul rand de zecile de mii de oameni "normali" care lucreaza in aceste companii...
  • 0 (0 voturi)    
    tupeu (Luni, 15 decembrie 2008, 15:27)

    ma-lasi [anonim]

    Sunt de acord cu ajutorul ,
    la dobinda interbancara
    si 99,9 la% din reperele care intra in ansamblul masinilor si tipurilor de masini care ies pe poarta fabricii sa fie de productie autohtona Made in RO...nu cu bani respectivi sa finantzeze fabrici din afara RO sa furnizeze repere si subansamble
  • 0 (0 voturi)    
    acici ar ajunge banii de pe taxa de poluare (Marţi, 16 decembrie 2008, 11:04)

    Catalln [anonim]

    Uite unde ar ajunge banii de pe taxa de poluare (prima inmatriculare) si nu numai.
    O sa puna cat mai multe biruri pe capu romanilor care sunt la limita subzistentei, sa le dea la nesimtiti astia (ei merg cu avioane particulare la intruniri) sub paravanul catorva angajati.
    Numai angajatii de la dacia ii vedeti, pe ceilalti angajati care isi pierd zilnic locurile de munca nu ii vedeti. Celelalte industrii pt voi nu exista.
    Cum e cu economia aia de piata (legea de baza a capitalismului) cine este puternic rezista pe piata cine nu PA !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version