INTERVIU Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Criza ii va determina pe romani sa devina mai pragmatici si sa mai renunte la fiţe cand isi cumpara masini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:05 Economie | Auto

Valmar: Un SIAB low-cost nu-si avea rostul
Foto: Porsche Romania
Clientul roman de automobile va mai renunta la pretentii acum cand criza ii afecteaza finantele. Va mai renunta la optionale de fite cand isi ia masina noua, se va gandi si la dotarile utile in viata de zi cu zi in detrimentul celor care creeaza imagine, a declarat intr-un interviu acordat Hotnews.ro, Brent Valmar, vicepresedinte APIA si director general la Porsche Romania. Referitor la anularea salonului auto din 2009 el spune ca membrii APIA nu au luat in calcul organizarea unui salon auto low-cost, pentru ca asta ar fi insemnat un regres fata de editiile anterioare. Valmar spune ca vanzarile scad si la Porsche Romania, insa nu sunt in plan disponibilizari sau amanari de proiecte, dar cheltuielile excesive vor fi evitate.

Rep: De ce s-a amanat salonul auto cu atat de mult timp inainte?

Brent Valmar: Am convocat saptamana trecuta o adunare generala a APIA in care am dezbatut subiectul, a reiesit de la majoritatea celor implicati in discutii ca exista o retinere in a porni pregatirile salonului auto. Deja ar fi trebuit sa inceapa pregatirea participarii si sa se fixeze bugetele. Marea majoritate a colegilor au fost de parere ca e foarte dificil de facut un salon. Am preferat sa luam o decizie care doare, dar macar am luat-o acum si nu mai tarziu, si macar nu ne stricam imaginea in fata publicului si a organizatiei internationale OICA.(...) Practic am decis sa folosim eficient resursele financiare care in ultima vreme nu sunt in exces. Poate va trebui sa folosim acele resurse financiare pentru a sprijini activitatea curenta sau pentru a extinde liniile de credite de lucru acordate dealerilor, sa ne sustinem in continuare programul de investitii

Rep: Nu era o solutie organizarea unui salon mai modest ?

Brent Valmar: Salonul auto e intr-adevar un prilej ideal pentru public sa ia contact cu noutatile, totusi toti producatorii si importatorii au o baza materiala bine pusa la punct, ma refer la showroom-uri, si pana la urma opinia unanima a fost ca un salon mai mic si mai modest nu are rost. Sa te duci inapoi si sa faci compromisuri nu avea rost, salon low-cost sa faca altii, noi facem saloane internationale.

Rep: Credeti ca noua formula a taxei auto va tempera importurile de masini foarte vechi ?

Brent Valmar: Sunt foarte multe masini vechi aflate in tara si probabil ca vor aparea in statistici in decembrie si ma astept ca 30 - 40.000 de masini vechi sa avem si luna aceasta in statistici. Oricum, avem nevoie de o astfel de legislatie prietenoasa fata de industria autohtona si care sa incurajeze inmatricularea de masini noi. E o decizie corecta, temporara. Totusi, ceea ce nu e chiar asa de bine, si ma refer la masinile noi Euro 4 de peste 2.000 cmc, e ca pentru ele se plateste mult, o triplare a taxei e o masura extrema, de inteles pentru o perioada de timp, insa masura trebuie regandita pentru ca si importatorii care au in paleta de modele motorizari superioare celor de 2 litri creeaza locuri de munca si contribuie la cresterea economica.

Rep: Sunteti un sustinator al programului Rabla si al extinderii lui, insa cum explicati faptul ca 10.000 de locuri au ramas anul acesta neocupate?

Brent Valmar: Programul Rabla a fost sabotat in ultimele luni de importurile masive de rable de-asta nu s-au completat locurile si s-a ajuns la situatia tragi-comica de a incasa taxe la vanzarea de masini noi, iar de la samsarii de rable nu am incasat nimic, ei neplatind taxe, neplatind TVA

Rep: Se va schimba si gandirea clientului roman sub presiunea crizei ?

Brent Valmar: Practic vom asista la o reorientare intre clase, o reorientare intre modele, Si clientul roman o sa inceapa sa fuga de anumite echipamente care sunt doar de imagine, ca sa nu spun de fiţe, si o sa se orienteze mai pragmatic catre ce are nevoie, un portbagaj mai mare, o masina care sa mearga in teren, un echipament care e util ca siguranta si mai putin pentru imagine. S-au schimbat si alti clienti in Europa, buzunarul il va determina si pe roman sa se schimbe, daca nu mai are suficienti bani pentru rosii cartofi si branza, renunta la cartofi, spre exemplu. Pragmatismul trebuie sa invinga si in zona asta, de ce ti-ar trebui neaparat la o masina scaune comandate electric, poate nu le folosesti niciodata?. Toate dotarile optionale au rolul lor, dar daca poti sa-ti faci treaba spre exemplu cu un Polo, de ce sa-ti cumperi un Golf?. Lumea se intoarce la nevoi mai simple, se vor vinde mai bine masinile mici.

Rep: Cum vor evolua vanzarile Porsche Romania si ce masuri anti - criza veti lua?

Brent Valmar: O sa vindem ceva mai putin, dar intr-o piata care scade, noi vom scadea mai putin decat altii si ne vom creste cota de piata. Pentru anul viitor ne asteptam la un regres la fel cum asteptam si pentru piata totala. (...) N-am modificat planurile de investitii si nu avem de gand sa facem disponibilizari, insa e nevoie sa cheltuiesti banii mai eficient (...) Nu vreau sa fac economii, ci sa cheltuiesc mai eficient, iar la noi se poate adapta bugetul de cheltuieli la cota de piata pe care vrem s-o luam din piata totala. Nu mi-am propus ca de maine sa taiem, spre exemplu, deplasarile, insa ne vom deplasa acolo unde e strict nevoie. O sa mai reducem spre exemplu numarul masinilor de serviciu la numarul strict necesar, vom evita excesele sau o sa renuntam la Golf si il inlocuim cu un Polo, dar tot o sa avem masini.

Rep: Vanzarile mai slabe din ultimele luni au determinat acumulari de stocuri la Porsche Romania?

Brent Valmar: Noi avem un plan limpede de gestionare a stocurilor si il vom urma, practic avem la fiecare marca un model nou si cautat, cum ar fi Golf la Volkswagen, Superb la Skoda. Daca e vorba de stocuri, putem identifica niste nepotriviri, spre exemplu in perioada trecuta se vindeau foarte bine SUV-urile, acum, cu taxa tripla nu se mai vand SUV-urile la fel de bine si toti importatorii care au in paleta de modele SUV-uri probabil ca au niste stocuri care o sa se miste ceva mai greu, dar romanii o sa-si cumpere SUV-uri si in continuare.

Rep: Piata masinilor premium e si ea afectata de criza ?

Brent Valmar: Da, insa reactia e intarziata, primele care sunt influentate de criza financiara sunt buzunarele mai subtiri, aceste persoane nu mai primesc usor credite si criza ajunge la segmentul premium cu intarziere. Si aici e vorba si de puterea marcii, o marca puternica in perioada de criza sta mai bine pentru ca are un capital de incredere.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3522 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Oare? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:32)

    Je [anonim]

    Asta nu cunoaste romanii. La noi se locuieste in ghetou, se mananca paine cu ceapa, dar Mertu sau Audi Qx tre sa fie la scara, sa parchezi chiar la intrare restaurant, banca, etc...sa nu mergi mai mult de 5 m pe jos si sa faci "poza" la cele mai tari terase din oras chiar daca in pahar ai apa chioara.
  • +1 (1 vot)    
    Nu, nu faceti disponibilizari (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:41)

    Sa mori tu [anonim]

    Doar avertizati angajatii ca ar fi bine sa-si caute de munca.
  • +4 (8 voturi)    
    fara masini (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:41)

    atreus [anonim]

    pentru mine masina este un mijloc de transport si nimic mai mult. Nici macar nu am carnet si nici nu imi propun sa mi-l iau in viitor. E infinit mai sanatos sa merg pe jos cand pot.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa gandesti acum... (Joi, 18 decembrie 2008, 12:12)

      Rali [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Presupun ca nu ai mai mult de 30 de ani si deci nu ai copii. In momentul cand o sa ai si o sa ai ghinionul sa se imbolnaveasca si sa faca febra de 40, iarna si nu o sa il poti duce la doctor o sa vezi ca iti va trebui masina. Sa te deplasezi cu ala mic dintr-o parte in alta, sa mergi la cumparaturi cu copilul, etc.
      Si eu gandeam la fel la varsta ta!
  • +4 (6 voturi)    
    Titlu articolului (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:49)

    Autoliebhaber [anonim]

    / Masinile de fite (aici probabil te referi la masini de peste 100 K Euri) sunt mult sub 1% din totalul masinilor vandute in Romania. Asijderea si daca vorbim de cele de peste 50 K Euri.
    Restul NU sunt masini de fite. Si daca vorbim de oprionale de fite (aci chiar nu stiu cum sa interpretez), atunci de ce nu spune TATA Valmar ca de fapt, NU iti poti comanda orice optionale vrei, ci pur si simplu esti OBLIGAT sa cumperi unele care nu au legatura cu ...nimic. Spre pilda, nu iti poti lua xenoane fara...instalatie de spalare. Nu iti poti pune ESP daca nu iti pui senzori de lumina si de ploaie, nu iti poti pune senzorii decat cu oglizi cu rabatare electrica (la ce dreq o folosi?) etc. etc. etc. Masina cu accesorizarea cea mai slaba nu se poate folosi (unele pur si simplu nu au ac - de exemplu), esti obligat sa pui si ceva "optionale" pe ea. Diferenta de pret intre ce ar trebuie sa aibe si ce are la livrare in echiparea cea mai slaba este de peste 30% din pret!!!
    • -1 (1 vot)    
      optionale (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:11)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Autoliebhaber

      Nu e chiar asa. Sunt pachete de optionale care vin de la producator... unele din motive de omologare (xenon cu spalator), altele probabil din motive tehnice (poate senzorii de parcare vin pe acelasi circuit electric cu oglinzile rabatabile si atunci se monteaza ambele) sau din motive comerciale (o dotare nu se doreste si atunci se conditioneaza de alta mai vanduta). Mai mult, pachetele au preturi mai bune decat dotarile puse separat si stfel se ajunge la o masina mai dotata la un pret mai bun (chiar daca unele dotari nu iti folosesc, dar lungesc lista). Oricum, e mai bine decat la masinile asiatice unde nu prea exista optionale... sau daca exista, sunt niste pachete foarte cuprinzatoare dar care costa cateva mii de euro
      • 0 (0 voturi)    
        pai, si el ce-a zis? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 14:08)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Nu asta spunea si el? Ca sunt "conditionate"?
    • +1 (1 vot)    
      Daca e asa... (Joi, 18 decembrie 2008, 10:09)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui Autoliebhaber

      Daca doar masinile peste 50000 de euro sunt de fite, atunci sa inteleg ca o masina de 49000 de euro este modesta ?
      Macar sa-si poata permite toti romanii in urmatorii ani o masina de 15000 de euro si ar fi fericiti.
      Din pacate insa sunt foarte multi care inca viseaza la Logan. Asa ca atentie la cuvinte ...
  • +3 (3 voturi)    
    Seminte si Audi (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:53)

    bogdan [anonim]

    este bine ca mai exista o nota de "optimism" in peisajul autohton... personal, nu cred ca se va intimpla acest lucru dintr-un motiv extrem de simplu si vizibil: in romania inca se fura la scara foarte, foarte mare: nu avem infrastructura, avem insa functionari publici (directorii tot functionari publici sint) care se plimba in masini de 20 000 eur.
  • -2 (2 voturi)    
    Domnu Valmar, apropo de fite, ce masina aveti? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 10:54)

    y [anonim]

    din cate stiu eu mai jos de VW Touareg n-ati coborat niciodata
    • 0 (0 voturi)    
      masina lui Valmar (Miercuri, 17 decembrie 2008, 15:17)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui y

      Tu chiar crezi ca da vreun ban din buzunar pe masina pe care o conduce?
      Cu ce masina ar trebui sa mearga un presedinte al unui holding? Cu un Polo????
      In 2009 se vor cumpara NUMAI masini de stoc nimeni nu va pune in productie masini noi cand au 2000 pe stoc.
      Se poate si fara clima, se poate si fara senzori etc. veti vedea.
  • +2 (2 voturi)    
    unu... (Miercuri, 17 decembrie 2008, 11:31)

    fisiica [anonim]

    Au disparut in istorie stahanovisti si au aparut ... din vest !
  • +1 (1 vot)    
    cum era vorba aia? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 14:56)

    Vrent Balmar [anonim]

    Nu aveti bani de paine? OK, mancati cozonac!

    Nu conteaza ca romanii nu au bani de masini noi, si astfel se vad nevoiti sa cumpere masini second hand, important este ca Mr. Valmar e de parere ca romanii trebuie sa renunte la fite.
  • 0 (0 voturi)    
    ha! (Joi, 18 decembrie 2008, 2:11)

    stoicadrian [utilizator]

    "Criza ii va determina pe romani sa devina mai pragmatici si sa mai renunte la fiţe cand isi cumpara masini" . si cine spune asta ? tocmai Directorul General Porsche :)))))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi