Toyota previzioneaza, pentru prima oara in istoria sa, pierderi de exploatare

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 22 decembrie 2008, 9:38 Economie | Auto

Gigantul japonez Toyota Motor a anuntat, luni, ca va inregistra, in timpul exercitiului financiar 2008-2009, prima sa pierdere de exploatare din istoria constructorului de masini, criza mondiala antrenand "o situatie de urgenta fara precedent" pentru grup, potrivit AFP.

Pentru exercitiul care se va incheia in martie 2009, Toyota prevede o pierdere de exploatare de 150 miliarde yeni (1,22 miliarde euro), a anuntat presedintele grupului, Katsuaki Watanabe.

Anterior, grupul miza pe un profit de exploatare de 600 miliarde yeni.

Daca previziunile Toyota se adeveresc, ar fi prima oara cand contul de exploatare al grupului va inchide pe rosu, de cand constructorul a inceput sa publice rezultate financiare, in 1940.

Puternica apreciere a yenului fata de dolar si de euro din ultimele luni va avea un impact negativ de 200 miliarde yeni asupra rezultatului de exploatare.

Degradarea pietei auto mondiale va avea un impact negativ de alte 570 miliarde.

"Mediul in care actionam este din ce in ce mai dur si mai dificil. Este o situatie de urgenta fara precedent", a declarat Watanabe.

"Aceasta criza are o natura diferita fata de celelalte. Dar, luand in considerare dorintele clientilor si ale concesionarilor nostri, vom fi capabili sa depasim criza si sa cream o noua Toyota, puternica si flexibila", a adaugat el.























990 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Foarte probabil (Luni, 22 decembrie 2008, 10:26)

    Claudiu Vasilescu [anonim]

    Daca ultima fraza din articol apartinea vreunui CEO american, nu punea nimeni 2 bani pe vorbele lui. In cazul de fata insa...nu cred ca se indoieste cineva ca asa va fi.
  • 0 (0 voturi)    
    supraproductia necesita masuri speciale (Luni, 22 decembrie 2008, 17:05)

    automotive [anonim]

    Este SUPRAPRODUCTIE pe sectorul de automotive.
    Cetatenii din tariile cu apa calda isi schimba masina nu neaparat din nevoia reala a unei noi masini
    ci mai ales fiindca vor sa fie in trend de design, cai in plus,navigate integrata, accesorii etc.
    In sfarsit acesti cetateni isi permiteau sa piarda o caruta de banii cand renuntau la vechea masina in
    favoarea uneia noi tocmai pentru ca s-au inventat metode de achizitie gen leasing.
    In aceste zile de lipsa de lichiditati firmele de leasing nu mai au banii de dat si astfel nu se mai face consum.
    Firmele puternice trebuie sa caute metode de a reduce costurile si in acelasi timp mecanisme de a fianta potentialii
    clienti doritori sa cumpere masini noi.
    Toyota este o firma competitiva dar putin cam aroganta.
    Nu sunt sigur ca chiar vor gasi resurse sa iasa singri din criza.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri