Michelin, al doilea producator de anvelope din lume, a anuntat luni ca va reduce productia pentru a face fata cererii scazute pe piata de profil, in contextul in care se confrunta cu costuri de aproape 150 milioane euro (209 milioane dolari), potrivit Reuters, citata de NewsIn.

"In noiembrie, ne-am confruntat cu o scadere lunara a cererii de anvelope pe toate pietele din Europa, America de Nord si Sud, precum si Asia. Ca raspuns la aceasta situatie, Michelin a redus productia in aproape toate fabricile detinute", a anuntat compania.

Producatorii de anvelope se confrunta cu o scadere a castigurilor, din cauza reducerii vanzarilor de automobile la nivel global, scrie Bloomberg. Michelin a redus estimarile de profit pentru a sasea oara in 29 octombrie si a anuntat ca vanzarile scad mai repede decat se anticipase.

Bridgestone Corp, cel mai mare producator de anvelope, dupa vanzari, a redus cu 82% estimarile privind profitul din acest an, din cauza aprecierii puternice a yenului fata de dolar.

Anuntul companiei vine in contextul in care Toyota Motor Corp, cel de-al doilea fabricant de autoturisme din lume, estimeaza prima pierdere operationala din ultimii 71 de ani, din cauza scaderii drastice a vanzarilor in America de Nord si Europa si pe fondul aprecierii yenului.

Toyota prevede ca pierderile din anul financiar ce se va incheia in martie s-ar putea ridica la 150 miliarde yeni (1,7 miliarde dolari), comparativ cu estimarea anterioara, ce presupunea un profit operational de 600 miliarde yeni, a anuntat grupul intr-un comunicat. Producatorul auto a coborat estimarile cu privire la profitul net cu 91%, la 50 miliarde yeni.