Noul ministru al mediului doreste suspendarea OUG privind triplarea taxei auto

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 22 decembrie 2008, 20:55 Economie | Auto

Noul ministru al mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat luni, dupa investirea Guvernului, ca doreste sa se suspende ordonanta de urgenta privind triplarea taxei auto emisa de Guvern in decembrie si sa ramana in vigoare doar cea din vara, anunta NewsIn.

"Ar trebui suspendata ordonanta de urgenta din decembrie si sa ramanem la cea din iulie", a declarat luni Nicolae Nemirschi, referindu-se la OUG privind taxa auto.

Noul ministru al mediului a precizat ca va propune premierului si Guvernului sa suspende aceasta ordonanta de urgenta pe motiv ca Guvernul Tariceanu nu a facut o analiza intemeiata si nu a consultat Comisia Europeana si pe cei direct interesati, adica patronatele si producatorii de masini.

Sambata, in cadrul audierii, Nicolae Nemirschi a declarat ca taxa auto va trebui nuantata, urmand a fi platita in functie de gradul de poluare al masinii, stabilit dupa noxele emise, si nu dupa vechimea autovehiculului. "Taxa auto trebuie nuantata, nu anulata. Lucrurile trebuie diferentiate. E nevoie de un certificat de noxe clar, in care sa fie stabilit exact cat se plateste in functie de cat polueaza masina, iar nu sa conteze daca aceasta e la prima sau la a cincea inmatriculare", a spus Nemirschi.

El a adaugat ca taxa deranjeaza ca valoare, iar actualul act normativ trebuie sa fie revizuit, propunand chiar crearea unor roviniete care sa limiteze accesul in centrul orasului al masinilor cu grad mare de poluare. "Actuala lege nu e in regula si trebuie revizuita. (...) Cred ca vor trebui facute niste inele in oras, prin care masinile care polueaza foarte mult sa fie impiedicate sa ajunga in centrul orasului. Cei care au astfel de masini le-ar putea lasa la periferie, iar de acolo sa ia tramvaiul", a spus ministrul desemnat al mediului.

Nicolae Nemirschi a precizat ca nu s-ar pierde foarte multi bani daca actul normativ actual privind taxa auto de poluare ar fi modificat, astfel incat programele finantate din acesta - Rabla, Casa Verde si reimpaduririle - sa fie in continuare sustinute din aceasta taxa.

Miercuri, 10 decembrie, Guvernul a decis printr-o noua ordonanta de urgenta, ce a modificat OUG emisa la inceputul lunii decembrie, sa tripleze incepand cu 15 decembrie taxa pentru autoturismele si autoutilitarele care nu au Euro 4 si care sunt inmatriculate pentru prima data pe teritoriul Romaniei si al altor state comunitare.























3100 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Taxa depoluare (Luni, 22 decembrie 2008, 21:33)

    Greseala [anonim]

    Ce este gresit in noua forma de taxare stie noul ministru. Nici nu cred ca si-a insusit textul de lege.S-a modificat numai grilele de reducere si numai la autoturisme. A facut un studiu sa vada cate autoturisme SH de 500-1000 eur au intrat in tara. Tarile din jur si ma refer aici in special la Cehia au inasprit regulile la ITP iar pentru a inmatricula o masina de 500 eur trebuie sa faci service de 3500 - 4000 eur.Nu trebuie sa ne gandim la incasari ci la a DESCURAJA. Astazi este un moft sa aduci un SH si e la moda spun unii. Astazi am vazut o Honda la inmatriculare cu o taxa de 2900 eur si proprietarul se grabea pentru ca de la 1 ianuarie va pierde la cursul eur din 1 octombrie 2008.Si vreau sa spun ca masina nu era prea grozava. Nu sunt variante de masini daca vrem sa cumparam?
    • +1 (1 vot)    
      acest infractor (Marţi, 23 decembrie 2008, 12:56)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Greseala

      nu urmareste decat scopul mafiei condusa de mazare -strutinski. 1. lacul mamaia sa fie distrus (dupa ce au distrus mamaia a devenit oras) 2. vrea sa faca port ( vaporasul este pe pozitie din 2004 dar au pierdut guvernul )la cazino - mamaia el si gasca sa fara licitatie la fel ca la telegondola, aqua magic ,distrugerea spatiilor verzi de la perla,cazino,butoaie etc; 3. drumul de coasta va face legatura in special intre zona lazu -agigea (unde tot terenul este cumparat de mafia mazare ) si constanta. cat despre rable sa fiti sanatosi ii doare in pix de voi ,daca au introdus bariera vor introduce in fiecare localitate pt rable " la marginea orasului " acolo este locul lor asa a declarat mafiotul lui mazare.
  • 0 (4 voturi)    
    nu este clar (Luni, 22 decembrie 2008, 21:51)

    Ovidiu A. [anonim]

    Nu este clar un aspect: pe un site am citit si am inteles ca autoturismele Euro 4 NU vor vor fi taxate triplu. De asemenea, am gasit cateva site-uri cu "calculatoare" ale noii taxe, unde bine merci, masinile euro 4 erau, da, taxate de 3 ori mai mult.
    Cum este, pana la urma?
    • 0 (2 voturi)    
      Nemirschi,daca se tine de treaba ca-n Constanta (Luni, 22 decembrie 2008, 23:03)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu A.

      ..cred ca o faca lucruri bune!
      Mazare se prajea cu luleaua in gura sub razele soarelui brazilian,iar Nemi ducea greul!
      O masina care a fost odata inmatriculata(fie in UE sau Ro.)la reinmatriculare(dupa OUG Tariceanu)plateste taxa tripla.Un Euro 4,care nu a fost inca nicaieri inmatriculat,acela este scutit de taxe!
      • -1 (1 vot)    
        NU (Marţi, 23 decembrie 2008, 9:53)

        tinichea [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Nu, si pentru masinile noi E4 se plateste taxa de poluare tot de 3 ori marita, doar alea sub 2000 cmc, cele hibride si E5 nu platesc taxa, in rest toate sunt taxate de 3 ori, NOI SAU SECOND.
        • +1 (1 vot)    
          ba da (Marţi, 23 decembrie 2008, 13:04)

          je [anonim] i-a raspuns lui tinichea

          E bine asa. Cine vrea sa fie smecher de smecher si isi ia motor peste 2000cmc sa plateasca de 3 ori...pacat ca nu plateste de 10 ori mai mult. In acest moment cu 2000cmc poti sa ai peste 200 de cai putere...mai mult e nesimtire.
  • -2 (4 voturi)    
    taxa (Luni, 22 decembrie 2008, 21:54)

    dan [anonim]

    in sfarsit un prim pas inteligent al noului guvern ,cu timpul trebuie adoptata o taxa de inmatriculare echitabila. bravo domnule ministru al mediului NICOLAE NEMIRSCHI
    • -1 (3 voturi)    
      taxa (Marţi, 23 decembrie 2008, 9:01)

      crv [anonim] i-a raspuns lui dan

      sa ne fereasca D-zeu de oameni asa destepti ca tine....
  • +2 (4 voturi)    
    asa sa ife (Luni, 22 decembrie 2008, 22:00)

    donjose [anonim]

    Doamne ajuta! Ma nualata nu ci cum zice taxarea sa se faca dupa poluare si nu dupa ani! Succes D-le ministru
  • +3 (3 voturi)    
    vad ca pune lumea botul (Luni, 22 decembrie 2008, 23:55)

    CosminG [utilizator]

    am avut impresia asta de cand s-a triplat taxa
    Tariceanu a fost rugat sa o tripleze ca sa vina "cei noi" sa o readuca in loc sa o scoata si asa toata lumea e multumita ....
  • 0 (2 voturi)    
    o idee buna zic eu (Luni, 22 decembrie 2008, 23:59)

    raduch [anonim]

    important ar fi ca oamenii obisnuiti care au 5000-10000 euro sa nu fie obligati sa cumpere logane din cauza acestei taxe
  • +2 (2 voturi)    
    taxa pentru toti (Marţi, 23 decembrie 2008, 7:05)

    petru2008 [anonim]

    Taxa de poluare trebuie sa fie pentru toate masinile, mari si mici, nu numai cele noi inmatriculate. Dar cred ca nu se doreste scoaterea masinilor mari si vechi din uz, ca asa se mai spala niste bani. In Iasi sunt niste masini la Salubris........... Sa le vezi cand unda rasadurile de flori; nu stii ce sa mai crezi.
  • 0 (2 voturi)    
    bravo (Marţi, 23 decembrie 2008, 9:32)

    vasile dan [anonim]

    in sfirsit unul care gindeste normal......sa dea dumnezeu sa si faca ce spune...
  • +1 (1 vot)    
    nu gandim, dar copiem ca e mai simplu (Marţi, 23 decembrie 2008, 9:41)

    automotive [anonim]

    Nicolae Nemirschi,vad ca in loc sa vina el cu o solutie corecta, copiaza ce au facut altii in materie de poluare
    dar in state complet diferite dpdv infrastructura.
    In Germania in cele mai multe localitati nu ai nevoie de masina!
    Au transport in comun exemplar si extrem de bine organizat si nu in ultimul rand IEFTIN!!!
    Am locuit in Germania, si acolu imi luam bicicleta, ma puneam pe tren mergeam 200km, ma dadeam jos din tren vizitam
    traseul ce mi l-am propus si apoi tot c trenul ma inotceam inapoi!
    In Romania nu am putut merge nicaieri cu bicicleta cu trenul. Ai intentia sa urci bicicleta in tren?Amenda! Ori mituiesti nasu.
    In Romania e vai si amar de transportul in comun.

    Este complet idiot sa introduci sisteml cu timbre si inele de poluare in orasele din Romania.
    O astfel de masura este de-a dreptul tembela.
    Nu conteaza ca in Germania se aplica o astfel de masura!
    Trebuie sa fii nebun sa nu vezi diferentele intre infrastructura nemtiilor si a noastra!
    Apoi chiar asa cate masini non euro au nemtii? La ei euro1-2 sunt pe cale de disparitie!!
    Cate masini non-euro,1,2 sunt in Romania?
    E vedeti ca in RO sunt 75% masini non-euro,euro1,2 (din care 60%nonEURO).
    Daca se interzice accesul acestor masini in centrul oraselor mari atunci sa vedeti manifestatii de nemultumire.
    Dl Nemirschi,vad ca se lasa intimidat de 3 samsari care acum manifesta ca Tariceanu le-a tras tzapa si
    i-a prins cu stoc de vechituri nevandute si neinmatriculate.
    • -2 (2 voturi)    
      lol (Marţi, 23 decembrie 2008, 10:05)

      Pintea [utilizator] i-a raspuns lui automotive

      "si apoi tot c trenul ma inotceam inapoi!
      "

      Bine ca nu te intorceai inainte ca cine stie ce pateai.
      • 0 (0 voturi)    
        :)) (Marţi, 23 decembrie 2008, 12:49)

        automotive [anonim] i-a raspuns lui Pintea

        -scuze de amestecul de litere, tastatura asta imi cam face fite si am postat in graba

        - da, ma intorceam inapoi :))
  • 0 (2 voturi)    
    in sfarsit o veste buna (Marţi, 23 decembrie 2008, 10:20)

    ionut [anonim]

    sa speram ca se va scoate aceasta oug aberanta.toti care polueaza trebuie sa plateasca .asa e in toata lumea.nu numai masinile care se aduc de afara.cum sa platesti o taxa de inmatriculare mai mare decat valoarea reziduala a masinii.sa se plateasca in fiecare an de toti si asa o sa fie si o valoare mica sa nu se simta la buzunarul ceteteanului.asa castiga si statul foarte multi bani fara sa jupuiasca pielea de pe cetatean.
    • 0 (0 voturi)    
      aspiratii second hand, doar atat pot romanii ??? (Marţi, 23 decembrie 2008, 12:44)

      automotive [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Mai baiete cred ca tie nu iti este clar ca daca ai o masina oricum platesti pentru ceea ce poluezi!
      Carburantul este suprataxat prin accize (poluare/lux spune-le cm vrei) gramada.
      Astfel daca ai o masina veche non-euro sa spunem o sa iti consume oricum mai multa benzina per 100km comparat cu un Euro4.
      Astfel daca insisti sa te dai cu un harb oricum platesti mai mult cu fiecare km parcurs.
      Teoretic asa e corect, daca popuezi platesti mai mult.Ai motor mare si neperformant , la fel te arde la buzunar.

      Romanul este frustrat si vrea neaparat o masina germana second chiar daca are deja 10-12 ani. Asta e o problema de mentalitate si prostie a romanului.
      Un neamt isi vinde buuros rabla pentru ca stie ca ii mananca banii gramada daca o mai tine si investeste bani in ea ca sa fie sigura pe drum.
      Un neamt intotdeauna e zgarcit!Dar nu e prost!!!!
      Asta spre desebire de Romani, care sunt "saraci", cu dare de mana dar prosti de put si culmea tot timpu se cred jmecheri si superiri nemtiilor.
      Daca faceti un calcul corect o sa vedeti ca un neamt ia de la inceput in calcul sa schimbe masina pentru ca dupa o anumita varsta clar de tot pierde banii cu ea in intretinere, asta ca sa nu mai spun ca o masina veche nu are nici pe departe SIGURANTA si eficienta unei masini noi moderne(f. economice/100km, putere mai mare, litraj mai mic, taxe mai mici,beneficii fiscale). Faptul ca o masina noua protejaza si mediul este doar un alt bonus.

      In contradictie cu un neamt un roman se gandeste sa cumpere 2 rable ca sa aiba imediat 2 masini cu care sa iasa din cartierul lui, mocirlos al noilor zone rezidentiale. Sau se mai gandeste sa care porcu de Craciun, si sa mearga la gratar cum da caldura pe coclauri.
      Cu siguranta rablele aduse in Romania snt expirate moral, si noii lor proprietari nu o sa mai investeasca un cent in intretinerea lor. sunt adevarate bombe pe drumurile publice!
      • 0 (0 voturi)    
        mai....romane (Marţi, 30 decembrie 2008, 22:54)

        superior [anonim] i-a raspuns lui automotive

        ce prostii indrugi si tu...esti beat?
        Ba un neamt cu 2-3000 euro pe luna face "linistit" leasing pe 3 ani cu casco la 300 euro rata pe luna (10% din salar)...romanul cu 300 euro pe luna cum dracu sa dea 100% din salar pe aceasi rata pe aceasi masina....
        Ba tu crezi ca si in romania au toti romanii 2-3000 euro ca sa se compare cu nemtii...ba baiete ai calculat cati romani isi permit sa aiba un leasing la un logan de 11.000 cu abs si ac?
        DUPA CE CALCULEZI SA MAI REVII PE AICI!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    gandirea nemtzeasca... (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:47)

    neamtul [anonim]

    Candva BOC, era nervos pe Taxiceanu si se dadea cu CARAMIDA in piept, ca TAXA de poluare TREBUIE ELIMINATA!!! Acuma ca a fost ''ALES ''de ce TACE??
    Neamtzul cumpara masina noua din alte motive decat cele specificate de cei ce au scris pe forum sau aici ( mai sus )
    Traiesc in Germania inca din 87 si cred ca stiu mai multe despre masinile de productie germana sau franceza ( Citroen ) asa ca CIOCUL mic !
    TAXA este si ramane un abuz !
    In Germania calculul se face la IMPOZITUL ce se plateste pentru masina in functie de norma de poluare / 100 Cm cubi si nu ca in ROMANIA pentru MEDIU!
    Daca la renumitul RAR s-ar lua in calcul ce poluare iese pe teava si nu pe ce scrie in acte, iar incadrarea masinilor in norma de poluare s-ar face in urma acestei masuratori, ar fi mai bine.
    O masina cumparata din Germania ( care are verificare tehnica si de gaze ) valabila un an, e mai sigura de cat o Dacie iesita de pe banda.....
    Pe Romani ii compatimesc , ca nu pot inscrie o masina pentru ca taxa e mai mare de cat efortul facut pentru achizitie si transport in tara !
    Daca REVOLUTIA din 89, a fost teatru si voi ati ales un partid ce era un front de salvare nationala ( FSN in frunte cu ILICI ) uitand ca cineva ( ILICI ) va vorbea de pe o blindata, cum ca ei nu vor participa la alegeri........A ajuns unde a dorit, iar acuma primeste monede peste ochi, pentru tot ce a facut !
    Taricenu v-a TRASO si voi inghititi in sec. O sa v-o traga si astia care sunt acuma si voi o sa-i aplaudati si o sa inghititi ca inainte !
    I-ati ales pupatii in ce loc vreti voi, dar nu va mai tot PLANGETI !
    Cand nu va convine ceva, amintiti-va de DECEMBRIE '89 si urlati cat va tin plamanii '' OLEEEE, OLEEE, OLEEE, CEAUSESCU NU MAI E !
    Ca sunt altii mai rai ca el !
    SARBATORI FERICITE! si ' SA TRAITI BINE, inca 4 ANI, alaturi de cei pe care tot voi i-ati VRUT !
    CEI CARE NU S-AU DUS LA VOT, CIOCUL MIC !
    • 0 (0 voturi)    
      gandirea nemteasca e de kkt! (Marţi, 23 decembrie 2008, 19:46)

      rusul [anonim] i-a raspuns lui neamtul

      Din comentariul tau reiese clar ca esti direct interesat in problema. Mai mult ca sigur, daca ai emigrat pe timpul lui Ceasca in Germania, din '87 pana in '89 ai facut foamea. Pe la inceputul anilor '90 te-ai scos. Ai devenit samsar auto si ai inceput sa trimit rable SH in Romania. Si eu am adus ceva masini in Ro si am o idee despre piata din Germania si Olanda. Sunt si acolo o gramada de rable cu toata verificarea lor tehnica si de gaze la zi. Si cele mai multe ajung in Ro prin oameni ca tine care fac destui euroi din "afacerea" asta.
      In plus, din gargara ta despre Revolutia din '89 e clar ca tu confunzi libertatea cu anarhia. Sunt multi in Ro care gandesc la fel ca tine, "pai da' de ce sa n-am voie sa fac galagie, sa scuip, sa bat, sa urlu, sa fur, sa omor etc, ca-i democratie, ce p#@a mea!"
      Tu chiar daca locuiesti acolo, esti neamt cum sunt eu martian! In Germania sau aiurea, tu tot un roman manelist esti! Binele general e inexistent pt tine, iar democratia inseamna doar drepturi, nu si obligatii. Esti la fel ca cei care sunt prinsi ca au depasit viteza legala cu inca 100 de km pe ora, si care tipa din rarunchi "Ce ma opresti, ba militianule, ce-mi iei carnetul? Comunistule!" Dar nu te gandesti nici tu, nici ei, ca in tari mult mai democratice (SUA, Franta) SE CONFISCA SI MASINA, nu doar permisul! Asa ca lasa Revolutia din '89 in pace! Nu ai inteles pt ce au iesit in strada oamenii aia riscand sa fie impuscati! De altfel, tu nici nu ai fost in Ro, ai vazut moartea doar la TV.
    • 0 (0 voturi)    
      Dacia Logan, Sandero FOARTE DIFERIT de berlina (Miercuri, 24 decembrie 2008, 0:49)

      automotive [anonim] i-a raspuns lui neamtul

      Nu stiu daca ai observat ca totusi sunt enorme diferentele in ceea ce priveste produsele Dacia din ultimii anii fata de ceea ce probabil ca stii tu vechea dacie berlina.
      Motoarele Renault care echipeaza Logan & Sandero sunt performante si la un pret corect. In ceea ce priveste restul: habitaclu design exterior produsele Dacia sunt din capu locului facute sa nu concureze nici macar cu Renault Symbol.
      Totusi pentru ceea ce platesti primesti o masina noua acceptabila si conforma cu standardele actuale de siguranta & mediu.


      Cunosc diferentele de abordare intre ingineria germana si cea franceza. Germanii au un renume castigat, fac prodse bune dar destul de scumpe atat la achizitie cat si la intretinere.
      Francezii fac si ei produse bune, dar nu pun atat de mult pret pe partea mecanica cat pe design exterior & componenta sexy a produsului.
      In sfarsit nu consider ca francezii sunt mai slabi decat germanii in inginerie, si unii si altii au modele reusite sau mai putin reusite.
      Oricum cand cumperi o masina sunt mult prea multe variabile de care ar trebui sa tii cont. In general e prea complicat si pentru un specialist ca sa obtina cel mai bun si mai echipat auto la o categorie de pret/clasa/dotari.
      Astfel omul e tentat sa mearga mai degraba pe ideei preconcepute si in general daca are banii dar nu se pricepe merge pe mana masiniilor germane, ca asa zice lumea.
      In realitate atat modelele germane cat si cele frantuzesti din ziua de azi sufera toate de pe urma programelor de reducere de costuri, prea mult plastic reciclat si prea multa electronica complexitate si service cu oameni care habar nu au sa faca diagnoza corect.
      Indiferet de brand si categoria e cost a a masinii risti sa ai probleme cu ea in garantie pentru ca toti producatorii chiar si cei germani ies pe piata cu produse insuficient testate pentru a reduce ceea ce numesc ei time to market,apoi te cheama ei la revizii si iti fac diverse sw update, etc ...
  • 0 (0 voturi)    
    Test de imaginatie (Joi, 25 decembrie 2008, 0:09)

    Puneti-va in locul altora [anonim]

    Se dau urmatoarele date (faceti abstractie de situatia dvs. financiara actuala si imaginati-va 5 minute):

    -sunteti saraci , adica faceti parte din cei 60% din romani (familia traieste dintr-un salariu de 200-300 euro )
    -vreti o masina (daca luati Dacia Logan, veti plati 3/4 din salariu lunar rata)

    Vreti sa ramana ordonanta si sa mergeti cu transportul infect in comun (poate luati rujeola)?

    PS: Nu uitati ca Dacia nu duce lipsa de bani, mai ales ca sponzorizeaza o echipa cunoscuta de fotbal din Italia. Asadar, masura de protejare a industriei auto romanesti nu sta in picioare (o duc greu si Toyota, Honda, Chrysler etc - in tarile lor de resedinta de ce nu tripleaza taxele?)

    Sa nu uitam ca o lege nu poate sa isi produca efectele retroactiv asupra unui contract de vanzare-cumparare (situatia celor care au cumparat masina inainte de a se modifica taxa, deci sub actiunea altor prevederi legale privind taxa auto, in lipsa carora actul de vanzare-cumparare poate nu s-ar fi incheiat.

    Ok, sa revenim. V-ati imaginat ce am scris mai sus? Care e raspunsul dvs. ?
    • 0 (0 voturi)    
      re: test de imaginatie (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:58)

      alexmax84 [anonim] i-a raspuns lui Puneti-va in locul altora

      Sunt de acord si spun ca nu se poate ca o lege sa produca efecte retroactiv: Am dat banii pe masina, acum sa ma lase o sa inmatriculez si sa spuna ca de la 01.01.2009 cine cumpara masina veche plateste noua taxa. Dar lasati oamenii care au cumparat masini pana in 2008 inclusiv, sa le inscrie potrivit vechiului mod de calcul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version