Salonul auto nord-american de la Detroit, unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen la nivel gloabl, pare sa fie compromis anul viitor, in contextul dificultatilor cu care se confrunta cei trei mari constructori auto din Statele Unite, potrivit Wall Street Journal, citat de Mediafax.

Evenimentul, deschis pentru presa incepand din 11 ianuarie, va avea loc intr-una dintre cele mai dificile perioade cu care s-a confruntat vreodata piata auto din SUA. Totodata, locul de desfasurare, Detroit, este unul dintre cele mai afectate orase in urma crizei financiare si recesiunii. Economia locala, sustinuta de General Motors, Ford si Chrsyler, se confrunta cu probleme severe ca urmare a situatiei fara precedent a celor trei concerne.

General Motors si Chrysler au cerut finantare de urgenta din partea statului american, avertizand ca ar putea intra in faliment in prima parte a anului viitor. Ford are, de asemenea, nevoie de ajutoare de stat, insa exclude posibilitatea insolventei, aratand ca doreste fonduri pentru a investi in restructurarea gamei de autoturisme asamblate. Cele trei grupuri industriale sustin ca sunt responsabile, direct sau indirect, de 10% din locurile de munca de pe teritoriul Statelor Unite. In aceasta situatie, esecul unui conglomerat din industria auto ar declansa o criza economica fara precedent in America.

Problemele constructorilor auto afecteaza Detroit din toate punctele de vedere. Institutiile culturale reduc cheltuielile in lipsa banilor, organizatiile caritabile se confrunta cu o lipsa acuta de resurse, dupa ce majoritatea firmelor si companiilor care le sustineau si-au retras sprijinul din cauza lipsei de lichiditati, pana si publicatiile locale vor anula majoritatea serviciilor oferite gratuit abonatilor, precum livrarile la domiciuliu, pentru a reduce cheltuielile si a supravietui crizei.

Pe langa problemele comunitatii gazda, salonul auto nord-american se confrunta si cu reticenta marilor grupuri auto internationale de a investi sumele obisnuite, uriase, in standurile de expozitie. Spre exemplu, BMW si alte companii importante nu vor construi etaje superioare ale standurilor cu "zone de ospitalitate", asa cum fac in fiecare an. Astfel de stabilimente servesc mancare si bautura si au scopul de a atrage jurnalistii si publicul. Honda Motor va dezvalui, in cadrul evenimentului, noul model hibrid Insight, insa nu va respecta traditia si va renunta la prezentarea si conferinta extravaganta cu care a obisnuit publicul.