Anul viitor pare sa stea sub zodia crizei, producatorii auto nu sunt prea optimisti, vor taia din productie, insa nu vor taia din lansarile de noi modele. La anul, pe piata romaneasca vor intra o serie de modele noi interesante, Alfa Romeo va lansa cel mai mic model al marcii, Peugeot vine cu inca o decapotabila, Toyota aduce si un supermini, la fel face si Ford, in timp ce Seat aduce o berlina. In plus, modele importante vor veni cu noi generatii: Renault Megane, Volkswagen Polo, Toyota Avensis sau Ford Fiesta. La Dacia, vin motorizarile diesel pentru Sandero, iar la finalul anului viitor incepe productia SUV-ului care insa va intra pe piata in 2010. Iata in ordine alfabetica o lista orientativa, dar nu exhaustiva, cu ce vor aduce mai interesant principalele marci auto.

In primele luni ale anului, importatorul Autoitalia va aduce in Romania compacta in trei usi Alfa Romeo MiTo. Masina este disponibila in trei versiuni de motorizare in Europa, cu puteri intre 78 si 155 CP, iar preturile pornesc de la circa 16.000 de euro. MiTo are 4,06 metri lungime, iar printre concurentii sai se numara BMW seria 1 si Audi A3. Masina se adreseaza in special tinerilor intre 18 si 30 de ani si are ca scop sa duca productia mondiala a marcii la 300.000 de unitati in 2010.

Marca germana Audi va avea si ea noutati la anul. In primavara lui 2009, Audi va aduce in Romania modelul A4 Allroad si tot in prima parte a anului va sosi si A5 cabrio. Tot anul viitor va intra pe piata A5 Sportback, in timp ce spre sfarsitul verii, SUV-ul Q7 va beneficia de o restilizare.

La BMW, noutatea principala este lansarea in primul trimestru a noii generatii a masinii sport Z4. Noul Z4 va dispune in momentul lansarii de o gama de trei motoare pe benzina cu sase cilindri dispusi in linie, cu puteri cuprinse intre 204 CP si 306 CP.

La Chevrolet cel mai important model ce va ajunge la noi va fi Cruze, inlocuitorul lui Lacetti. Masina va fi disponibila in Europa cu doua motoare pe benzina: 1,6 litri 112 CP, 1,8 litri 140 CP si un turbodiesel de 2 litri 150 CP. Va fi disponibila optional si transmisia automata. Cruze este construit pe asa-numita platforma Delta a General Motors, pe care vor fi construite masini precum viitorul Opel Astra, Saab 9-3 si vehiculul electric Chevrolet Volt.

Pentru Citroen, o lansare interesanta va fi cea a monovolumului C3 Picasso. Modelul va fi produs in Slovacia si va dispune de patru versiuni de motorizare. Masina are 4,08 metri lungime si dispune de doua motoare pe benzina, VTi 95 CP si VTi 120 CP, carora li se alatura doua motoare diesel: HDi 90 si HDi 110 FAP. Nivelul emisiilor de CO2 este mentinut la un nivel scazut: cu motorul HDi 90 poate atinge 125 g/km.

Pentru romanii cu multi bani, la inceputul anului va fi lansat oficial pe piata modelul Ferrari California. Decapotabila costa de la circa 180.000 de euro in sus, romanii interesati au facut deja comenzi dar isi vor primi masinile peste cateva luni.

Pentru romanii cu mai putini bani, o optiune ar putea fi achizitionarea unui model nou de la Ford. La inceputul lui 2009 va veni atat noua generatie a supermini-ului Ka, cat si noul Fiesta. Ka este produs in Polonia la fabrica unde Fiat face micul 500. Mezina gamei Ford va fi disponibila in Europa pentru inceput cu un motor pe benzina 1,2 litri 69 CP si un diesel de 1,3 litri 75 CP. E posibil sa vina si propulsoare mai puternice dar inca nu s-a decis cand.

Noua Fiesta e produsa din august la Koln, iar in ianuarie va incepe productia si la Valencia. Printre concurentii Fiesta se numara Renault Clio, Skoda Fabia si Volkswagen Polo.

Nici coreenii nu vor sta degeaba, la inceputul lui 2009 iese pe piata Hyundai i20, inlocuitorul lui Getz. i20 e produs in India si va concura cu modele precum Volkswagen Polo si Opel Corsa.

Si colega de alianta a Hyundai, Kia, are un model nou pe care-l va aduce la inceputul anului viitor. Soul este un crossover de 4,1 metri lungime si cu garda la sol mai mare comparativ cu o masina de clasa compacta. Noul model va fi disponibil cu doua motoare pe benzina si un diesel.

Si Nissan vine cu noutati, crossover-ul Qashqai va avea o versiune cu ampatament marit si sapte locuri, iar volumul de incarcare va creste si el.

La Peugeot doua noutati vor tine capul de afis anul viitor: versiunea decapotabila a lui 308 si SUV-ul 3008. Peugeot 308 CC va fi disponibil fie cu motorul pe benzina de 1,6 litri 150 CP si cu dieselul de 2 litri - 140 CP. Acoperisul metalic se poate retracta in 20 de secunde, iar capacitatea portbagajului este de 266 litri cand automobilul este decapotat si 465 litri cand nu este decapotat. Mai spre finalul anului ar trebui sa fie lansat si crossover-ul 3008 care a fost anticipat la salonul auto de la Paris de conceptul Prologue.

Un model cu pretentii va veni si de la Porsche. Germanii vor aduce la anul sedanul Panamera, de la care se asteapta foarte mult la capitolul vanzari. Este de asteptat ca masina sa dispuna de propulsorul V6, 3,6 litri, dar si de unul mai puternic V8 4,5 litri. Masina va fi construita la Leipzig si va concura cu modele precum Mercedes CLS63 AMG si Maserati Quattroporte. Panamera va fi o alternativa mai ieftina la masini precum Aston Martin Rapide si Bentley Continental GT.

Francezii de la Renault nu stau nici ei degeaba, dupa ce anul acesta vanzarile le-au scazut sever in tara. In primavara ar trebui sa ajunga pe piata noua generatie Megane hatchback si cam in aceeasi perioada si noua Laguna coupe. Mai spre final pe piata ar trebui sa intre si Megane sedan.

Si Seat va lansa un model de la care se asteapta mult: berlina de clasa medie Exeo ce se inspira din alte modele ale grupului VW: Passat si A4.

Si la Toyota va fi un an plin. Producatorul va lansa in Romania noua generatie Avensis in ianuarie sau februarie 2009, in timp ce supermini-ul iQ ar trebui sa ajunga in martie la noi. SUV-ul de oras Urban Cruiser, prezentat si el la salonul de la Paris, ar trebui sa ajunga in showroom-urile din tara in luna mai anul viitor.

Volkswagen vine si el cu o noutate "grea", noua generatie Polo ar trebui sa ajunga in tara spre finalul lui 2009, dar pana atunci va veni Golf Plus.