Taxa auto ar putea fi redusa la inmatriculare si platita anual

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 29 decembrie 2008, 17:04 Economie | Auto

Taxa auto ar putea fi redusa ca valoare la momentul inmatricularii si inclusa ulterior in impozitul platit anual de catre proprietarul vehiculului, la un nivel calculat in raport cu gradul de poluare, aceasta fiind una dintre variantele analizate de Guvern pentru modificarea regimului de taxare auto.

Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, a prezentat, luni, intr-o conferinta de presa, mai multe variante de modificare a taxei de poluare auto, precizand ca o decizie va fi luata dupa ce propunerile vor fi analizate la nivelul Guvernului si dupa consultarea institutiilor europene.

El a aratat ca una dintre variante este ca ordonanta de urgenta privind taxa auto aprobata de fostul Guvern in luna decembrie sa fie suspendata, astfel incat sa se revina la valorile din luna iulie.

Ministrul mediului a vorbit insa si de posibilitatea ca taxa de inmatriculare sa fie micsorata, iar posesorii de vehicule sa plateasca anual o suma calculata in raport cu gradul de poluare.

Nemirschi a precizat ca o decizie va fi luata dupa o serie de discutii si analize in Executiv.

"Este important raspunsul Ministerului Finantelor. Este importanta o analiza in sedinta de Guvern si nu mai putin important este modelul european care va fi decis", a spus Nemirschi, precizand ca institutiile europene au elaborat un proiect de unificare a principiilor de aplicare a taxei auto din toate cele 16 state membre UE, care au adoptat o astfel de masura.

Sursa: Mediafax





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5740 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Taxa (Luni, 29 decembrie 2008, 17:36)

    Lumy [anonim]

    Hm!Cum inclusa la impozit?Si cei care au platit-o deja integral?
    • +3 (3 voturi)    
      da anual (Luni, 29 decembrie 2008, 18:13)

      antiprostie [anonim] i-a raspuns lui Lumy

      ai 'dedus " bine . daca nu-l cunoasteti pe nemirski face parte din banda lui mazare . ce vrea el ? o taxa anuala de poluare si interzis in oras pt masini mai vechi de 8 ani . daca nu stiti ce va asteapta ,inseamna ca nu stiti nimic. in Constanta se platesc fata de alte localitati urmatoarele taxe : taxa de protectie ,taxa de oportunitate ,taxa de afisaj (reclama chiar daca ai in curte) ,taxa de bariera o stie toata lumea ,
      • +1 (1 vot)    
        asa e !!!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 30 decembrie 2008, 1:01)

        turist [anonim] i-a raspuns lui antiprostie

        Pai si taxa de bariera o platim in fiecare an.....deci nu va mirati....Ce naste din pisica ....Mazare mananca
    • +4 (6 voturi)    
      INADMISIBIL (Luni, 29 decembrie 2008, 19:29)

      INADMISIBIL [anonim] i-a raspuns lui Lumy

      inadmisibil.

      eu (euro-4) si multi-multi altii am platit-o deja.

      unde e echitatea?

      unii n-au platit-o deloc si inca n-o platesc:

      - toate vehiculele cu motor (sub apa, pe apa, pe pamint si in aer), toate motoarele ce polueaza (motopompe, drujbe, gatere, etc.), indiferent de cilindrilee (acum nu sint cuprinse toate capacitatile (de ce???));

      - toate fabricile si uzinele;
      - toate institutiile de stat (care acum sunt exceptate (de ce??? chiar daca la acest capitol statul ia dintr-un buzunar si da in altul, e bine de facut asa, ca sa ne dam seama de cit ne costa toate aceste activitati (altfel imaginea de ansamblu ar fi viciata)));

      - toate organizatiile patronale (care acum sunt exceptate (de ce???));

      - toate organizatiile sindicale (care acum sunt exceptate (de ce???));

      - toate organizatiile nonguvernamentale (asociatii, fundatii, ligi, etc-atzii, care acum sunt exceptate (de ce???)), ...

      unii, pe moment, n-o vor plati (euro-4 sau peste).

      daca taxa "va intra" in ceva (carburant, alta taxa, ...), nu inseamna ca vom plati (unii) de 2 ori, altii neplatind decit cel mult o data?????
  • +3 (3 voturi)    
    atentie taxare dubla (Luni, 29 decembrie 2008, 17:39)

    Adi [anonim]

    Acum vor aceeasi taxa sa se plateasca si anual. Dupa ce s-a platit in avans pt toata viata unei masini acum vor sa platim si anual . Adica practic unii vor plati taxa de 2 ori ?!
    Pentru ca traim in Romania ...
    • 0 (0 voturi)    
      Hai mai lasa-ma (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:17)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      cu patetismul asta. Asteapta sa vedem ce si cum si apoi comenteaza.
  • -4 (6 voturi)    
    taxa (Luni, 29 decembrie 2008, 17:53)

    mihai [anonim]

    buun.. si iata cum o sa ia bani de la toti..
    iata unde au ajuns
    vrei nu vrei ..inca o taxa..
    sa daca platesti...nu va mai polua masina!?
    hai ca s-a rezolvat!
    jupuiala pe fata
  • -3 (7 voturi)    
    Taxe (Luni, 29 decembrie 2008, 17:53)

    bubu [anonim]

    ... si din taxa se vor construi mii si mii de km de autostrazi... si marmota...
    • 0 (4 voturi)    
      aiurea (Luni, 29 decembrie 2008, 22:50)

      gica-sut [utilizator] i-a raspuns lui bubu

      Nu cred ca ati inteles. Din taxa se vor impaduri mii si mii de km patrati.

      Partea cu marmota ati inteles-o bine.
  • -3 (7 voturi)    
    Lumi paralele (Luni, 29 decembrie 2008, 17:54)

    sadwank [anonim]

    Astia sint timpiti de-a binelea!
    Ce dracu' de poluare rezolva ei daca oamenii isi inmatriculeaza masinile in Bulgaria sau Estonia / Letonia si merg cu ele in Romania?
    Faceti, ma, o taxa cinstita, care sa depinda de cit polueaza EFECTIV motorul (nu cit scrie in cataloage, fara sa tineti cont de catalizatorul montat ulterior) si de cit merge masina aia.
    • -4 (4 voturi)    
      Re: Lumi paralele (Luni, 29 decembrie 2008, 21:07)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Nu te simti putin stingher ca esti singurul dintre cei care posteaza care pune problema avand in vedere niste principii, crierii, etc?

      Saracii vor sa plateasca bogatii mult (invocand motive sentimentale) crezand ca asa se vor imbogati ei (cand vreodata s-a intamplat asta!?!) sau macar sa-i ajunga (punandu-le piedici lor, nu devenind ei mai eficieni - exclud aici bogatia obtinuta prin frauda) ....

      Cei mai putin saraci vor ca doar cei care au mai mult ca ei sa plateasca mai mult (dar de la ei in jos, inclusiv ei - nu) ....

      Nimeni (inafara de tine) nu vrea sa se plateasca CORECT, fara discriminari.

      De fapt, se poate ca tu sa fii in eroare si ei sa aiba dreptate: tu sa fi luat in serios taxa ca fiind de poluare (ceea ce nu este) si ei sa fi estimat corect ca este doar o japca, si sa vrea sa o aplice dusmanilor lor (a se citi "celor mai bogati ca ei").

      PS: De principiu (peste 90% din timp) sunt biciclist, ca sa imi definesc pozitia, sa stie lumea pe cine injura. Merg cu autovehicule doar cand nu pot rezolva treaba cu bicicleta sau cand ma duc sa ma plimb prin vacante.
      • 0 (0 voturi)    
        un sarac... (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:21)

        luci [anonim] i-a raspuns lui MLZ

        de unde naiba ai tras tu concluzia asta?
        cred ca toata lumea ar fi de acord sa plateasca o taxa de poluare in functie de cat polueaza, dar corect este sa se regaseasca in benzina, asta ca sa vezi ca tot bogatul o sa plateasca mai mult, daca nu merge cu bicicleta...sac!
        sper ca nu ti se pare nefiresc...
        • 0 (0 voturi)    
          Re: un sarac... (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:01)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui luci

          Nu mi se pare nefiresc, mi se pare firesc si mai ales corect!

          Bogatul sa plateasca mai mult daca polueaza mai mult, dar pe EXACT aceleasi criterii care i se aplica si saracului, iar plata sa fie proportionala cu poluarea EFECTIVA, nu cu cea POTENTIALA.

          Despre plata in benzina, s-ar putea sa fie varianta cea mai simpla si (pentru acest grad de simplitate) cea mai aproape de adevar .... dar nu este tocmai corecta. Dar as accepta-o ca pe un compromis.

          Daca onor statul vrea corectitudine, cred ca trebuie produse si montate niste dispozitive de masurare (pt fiecare autovehicul) si gata. Ca doar nu pot sa coste cat China.

          Doar ca statul, la randul lui, nu vrea sa-i taxeze pe pensionari sau pe functionarii lui birocratici (adica vreo 75% din detinatorii de autoturisme), ci ... pe cei care produc bogatia in momentul actual, ... asa ca este contra interesului sau sa doreasca corectitudine. Nu mai zic ca plata in benzina ar insemna dubla sau tripla taxare (mai sunt bagate in benzina accize si taxe ....)
        • 0 (0 voturi)    
          Taxa doar in benzina? (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:29)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui luci

          Si cum naiba il opreste pe ala cu cazanul ce scoate fum de nu mai vezi pana pe trotuarul celalalt? E destul sa mearga 10 km sa imputa un oras intreg. Nu-mi zi ca nu vezi cate unu de asta macar o data la cateva saptamani, ca nu te cred.

          Trebuie sa fie si o componenta a taxei platita periodic (de ex, la fiecare ITP) si care sa creasca EXPONENTIAL (nu liniar) in functie de gradul de poluare. Astfel cei "in grafic" vor plati foarte putin, iar cei cu fumigene vor plati atat de mult incat le vor da la casat.
  • 0 (6 voturi)    
    Sclavie (Luni, 29 decembrie 2008, 18:01)

    Armando [anonim]

    Inca putin si stapanii ne vor obliga sa platim o taxa zilnica, saptamanala, lunara sau anuala pentru ca traim!
  • +1 (9 voturi)    
    Aglomeratia de masini (Luni, 29 decembrie 2008, 18:10)

    Cosmin [anonim]

    Cred ca e o idee buna - sunt o gramada de masini vechi care polueaza mai mult decat 100 noi. Asa probabil mai rareste traficul - nu o sa isi mai permita multi sa aiba masina doar pentru a se duce la paine.
    Si nu de alta... dar ne ingrasam.
  • 0 (6 voturi)    
    Aglomeratia de masini (Luni, 29 decembrie 2008, 18:10)

    Cosmin [anonim]

    Cred ca e o idee buna - sunt o gramada de masini vechi care polueaza mai mult decat 100 noi. Asa probabil mai rareste traficul - nu o sa isi mai permita multi sa aiba masina doar pentru a se duce la paine.
    Si nu de alta... dar ne ingrasam.
  • +3 (3 voturi)    
    salvati padurea! (Luni, 29 decembrie 2008, 18:24)

    alexander the great [anonim]

    Daca o introduc in impozitul anual ar fi ceva asemanator cu sistemul german,ceea ce nu e chiar incorect. Dar ce se face cu banii colectati? Problema e ca nu se face nimic cu ei in legatura cu mediu...Daca cu banii colectati s-ar planta copacei in judetele COVASNA,HARGHITA si SATU MARE unde s-a defrisat cu ura padurea,atunci as fi de acord cu taxa introdusa in impozit!
  • +1 (5 voturi)    
    taxa (Luni, 29 decembrie 2008, 18:27)

    grosso [anonim]

    taxa auto a inebunit politicienii din romania,ce dracu nu inteleg ;masinile sh au fost odata impozitate la prima inmatriculare ce vor ei nu este normal,nimeni nu stie unde se duc si ce se face cu banii din taxa auto.atata prostie in tara aceasta ,se procedeaza in bataie de joc fata de cetateni niste hoti!
  • 0 (2 voturi)    
    ? (Luni, 29 decembrie 2008, 18:32)

    ion [anonim]

    Daca o tine asa noul guvern nu are sanse sa treaca de luna februarie.
  • +1 (9 voturi)    
    E foarte ok (Luni, 29 decembrie 2008, 18:56)

    Mimi [anonim]

    sa platim taxe pe masina in functie de cat polueaza masina.

    E foarte ok ca unul cu ditamai jeepul sa plateasca mult mai mult decat mine cu masina micuta si consum mic. Doar nu suntem in comunism sa platim toti aceleasi taxe infirme....

    Vrem salarii ca in vest, dar si taxele trebuie sa fie la fel.
    Si cine nu isi permite sa plateasca o taxa nu are decat sa nu isi ia masina. Totusi, masina e un lux si trebuie sa platim taxe.

    In sfarsit, o propunere inteligenta a noului guvern, sper sa mai scada si nr masinilor sa mai eliberam strazile si mai ales trotuarele.
    • +4 (6 voturi)    
      Taxa anuala,probabil cea mai buna solutie! (Luni, 29 decembrie 2008, 19:23)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Cred ca asa o sa cam functioneze(cu cat polueaza mai mult,cu ata taxa mai mare.Dupa cum stim jeepurile alea au capacitatati cilindrice f.mari,deci polueaza mai mult).
      Cred ca nu ar fi gresit acest mod de taxare(anual),dar la limita posibilitatilori.
      Asa ca in Germania: se plateste o anumita suma de inmatriculare(birocratia o numesc ei)si un impozit anual dupa capacitate(eu platesc ptr.3 masini de la nou pana la 9 ani vechime sume intre 200 - 350 Euro anual).Daca in Ro.s-ar tine cont de nivelul veniturilori,cred ca suma nu are cum sa exagereze.
      Dar va fi mai problematic,daca nu s-ar gasi o cale potrivita care sa nu-i discrimineze pe cei care deja au platit taxele lui Tariceanu!
      • +2 (4 voturi)    
        Pt cei ce au platit deja... (Luni, 29 decembrie 2008, 21:41)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Pt cei ce au platit deja, vor figura cu suma platita in avans..
        Ex: Taxa anuala 100 Eur
        Eu am platit taxa de prima inmatriculare 200 eur.
        Inseamna ca 2 ani stau calm.
        Solutii sunt, vointa sa fie
    • -4 (6 voturi)    
      Taxa (Luni, 29 decembrie 2008, 20:37)

      Lumy [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Draga,dar ce te roade ca n-ai si tu ce au altii!Esti sigura ca masina ta micuta si cu consum mic nu polueaza mai mult decat ditamai jeepul,care poate e euro 5?
      Daca or sa se elibereze strazile de masini,or sa fie datorita astora rosi de invidie care in loc sa se gandeasca cum sa-si sporeasca banul,nu pot dormi de grija vecinului.
    • +1 (7 voturi)    
      Re: E foarte ok. (Luni, 29 decembrie 2008, 20:45)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Masina e un lux.......

      Si ce mai e lux? Aerul conditionat, geamurile tip termopan, laptopul, telefonul mobil, .... Ai dreptate, doar ca te-ai nascut cu vreo 20 de ani prea tarziu....

      Si apropos, defineste te rog luxul, si explica-mi te rog cand a fost momentul exact in care computerul n-a mai fost "lux". Cam ce criteriu ai? Pretul, raspandirea, puterea ta de cumparare!?!
    • 0 (6 voturi)    
      Masina un LUX ?!?!?!? (Luni, 29 decembrie 2008, 22:09)

      volinici [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Corect!!!!
      La fel si medicamentele, si mancarea si curentul si caldura !!!!
      Prostia nu!
      Deci taxele pot sa creasca si cine nu ii permite sa moara linistit! Statul il va ingropa!

      Normal ca taxa trebuie sa reflecte poluarea. Dar conteaza i cat mergi, si norma de poluare. Un trabant micut si cu consum mic poate polua mai mult decat un Mercedes ML sau un BMW X5 cu filtre.....
      Ramane de meditat...
    • +1 (1 vot)    
      Mimisor, cred ca esti blonda! Gresesc? (Marţi, 30 decembrie 2008, 2:35)

      Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      E o propunere tembela!
      Daca tu mergi in fiecare zi cu "masina micuta si consum mic" iar ala care are jeep merge cu el doar de 2 ori pe an in concediu pana la mare sau la munte, care polueaza mai mult? Jeepul sau "masina micuta si consum mic"?
      Pe urma spui "sa mai scada si nr masinilor sa mai eliberam strazile si trotuarele", evident propunerea era sa scada nr masinilor altora, nu era vorba de tine, nu? Sa ai tu loc pe strada si pe trotuar cu "masina micuta si consum mic". Pai asta nu e decat un fel de "sa moara capra vecinului ca e mai grasa"!
      O taxa corecta ar fi o taxa platita pe norma de poluare, tipul motorului, capacitate cilindrica si pe NR de KM PARCURSI PE AN! Ca in Marea Britanie. Iar celor care au platit aceasta taxa la inmatriculare, sa le fie returnati banutii.
      Din pacate asta e o utopie curata pt ca in Romanica, smecherii o sa-si de kilometrajul inapoi ca sa nu plateasca nimic, sau, cum propunea cineva, o sa inregistreze masinile in Bulgaria.
      Asa ca cel mai corect si realist mod de plata, este la litru de benzina si motorina consumat. Cum o masina veche consuma mult, plateste mult. Cum o masina merge mult, plateste mult. In fond, un litru de benzina ars, e ars, indiferent in ce tip de motor sau la ce tip de consum. Principiul: poluatorul plateste!
      In plus, trebuie fortati cei fara catalizator sa plateasca instalarea unuia daca vor sa foloseasca masina. Cred ca ar costa cam 500 ~ 600 de euro. Si trebuie inasprite controalele de noxe la statiile de verificare si pe strada, in trafic. Asta daca se vrea taxarea poluarii nu furaciunea.
      Asta daca omul lu' Mazare tine la mediu si nu la jepcareala. Dar se pare ca e doar un jepcar nenorocit, care profita de ineptiile scrise de oameni ca tine ca sa jupoaie pielea si de pe cei care nu merg cu masina decat ocazional.
      • 0 (0 voturi)    
        Re: Nostradamus (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:51)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui Nostradamus

        In principiu sunt de acord cu tine, cu o mica diferenta:

        Presupunand ca
        1) pe stat il intereseaza mediul (ceea ce ne indoim amandoi) si ca

        2)poluarea auto are un impact major asupra mediului (ceea ce ma indoiesc iar ca asa ar sta lucrurile - vezi The Great Warming Swindle + Sidex si ceilalti mari poluatori care nici de poluare n-au auzit, nici taxa nu platesc .... Dar principial sunt de acord sa protejez mediul chiar daca poluarea produsa de mine este insignificanta! Sunt pentru protejare din principiu, nu de la un anumit grad de poluare incolo....),

        atunci:

        Cred ca cu cei 400 EUR propusi de tine pt a fi alocati obligatoriu montarii catalizatorului se pot construi niste aparate (sigilate) care sa masoare cat a poluat efectiv autoturismul pe parcursul unui an. Si sa se plateasca in consecinta. Aparatul il va monta si bunicu' cu Trabantul, si nepotul cu Cadillac.

        Iar pentru "descurcareti" - controale si daca se constata desigilare sau ceva, se taxeaza automat ca un Trabant care a mers non-stop un an intreg :o) (ca la alcool: nu vrei sa ti se ia probe in vederea alcolemiei, te considera beat mort!)

        Astfel nu incalci drepturile nimanui, .... si cine vrea neaparat sa mearga cu Trabantul zilnic, sa fie sanatos, daca ii convine. Majoritatea celor cu harburi isi vor schimba masinile, dar din proprie initiativa, nu cu japca. Un amanunt mic si important doar pentru cei mofturosi care pretuiesc drepturile individuale....
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa auto (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:40)

      Dancu Adrian [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Ai dreptate,dar nu ar trebui si salariile odata cu impozitele?
  • -1 (3 voturi)    
    taxa poluare (Luni, 29 decembrie 2008, 19:15)

    chachapoya [utilizator]

    Eu consider ca ar trebui inclusa in pretul combustibilului. Asta in cazul in care taxa respectiva se doreste a sanctiona poluarea. Daca eu fac numai 5 000 km pe an si altul face 100 000 km pe an nivelul de poluare difera foarte mult. Chiar daca eu am euro 1 si celalalt euro 6.

    Deci e clar ca poluarea e direct proportionala cu consumul. Un litru de benzina sau motorina oricum l-ai arde cam tot atat CO2 si alte noxe produce. Ideal ar fi sa se tina cont la cumpararea combustibilului si de standardul euro-ul care il poseda masina care arde combustibilul insa asta ar fi imposibil de pus in practica.

    Ca exemplu agentia de mediu din US calculeaza emisiile de CO2 per gallon-ul de benzina (3, 78 litri) ca fiind echivalente cu 2,42 kg de CO2, iar pentru galonul de diesel de 2,77 kg CO2. Sursa: http://www.epa.gov/oms/climate/420f05001.htm
    • 0 (2 voturi)    
      de acord (Luni, 29 decembrie 2008, 23:10)

      Octy [anonim] i-a raspuns lui chachapoya

      Totusi tu nu iei in calcul ca o rabla consuma si ulei pe care-l arde, deci polueaza mai mult. Catalizatorul de asemeni filtreaza anumite particule. Benzina e deja destul de scumpa deci nu e cazul sa introduci in pretul ei si taxa de poluare, altfel devine acciza. In aceeasi linie de idei, vroiau sa introduca si taxa de drum (rovigneta) in pretul benzinei, ceea ce nu e corect. Trebuie doar ca aceasta taxa sa se aplice in functie de cat polueaza masina respectiva si de capacitatea cilindrica. Pentru cei care au platit deja taxa, fie li se ramburseaza si platesc anual, fie vor fi scutiti un numar de ani de taxa anuala, cu conditia ca masina sa nu polueze mai mult in timp.
      Astept comentarii.
      • 0 (0 voturi)    
        confunzi (Marţi, 30 decembrie 2008, 0:26)

        Capsunaru.. [anonim] i-a raspuns lui Octy

        Taxa de poluare se refera la poluarea cu orice mai putin CO2 (care mai nou e si el cica poluant)

        Taxa in benzina rezolva perfect taxa pe CO2 (British Columbia are asa) dar nu si pe ceilalti poluanti de ex daca o rabla veche arde ulei.

        E greu sa faci o taxa care sa fie echitabila.. de ex masina mea sta in parcare cit eu sint la capsuni si nu polueaza deloc... Deci practic ar trebui o inspectie in fiecare an care sa vada citi km ai parcurs si sa verifice gradul de noxe al motorului. Din cite stiu eu nu exista nici o tara in lume care sa faca asa.
        Pe coasta de vest exista inspectii anuale dar sint pe principiul iti da dreptul sa circuli sau nu.
    • 0 (2 voturi)    
      asta exista! (Marţi, 30 decembrie 2008, 0:19)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui chachapoya

      Exista o taxa de poluare inclusa in pretul combustibilului! De aceea aceasta minunata taxa se numeste "de prima inmatriculare" si nu de poluare si ne-am judecat cu UE din cauza ei!
    • 0 (0 voturi)    
      poluare? (Marţi, 30 decembrie 2008, 0:23)

      nick [anonim] i-a raspuns lui chachapoya

      nu e tocmai adevarat... loganul cu motor de 1400 scoate 135 grame co2 si alte tampenii la km, cu un consum de 10-15%, in timp ce un bmw cu motor de 3500 scoate cam 180 g la km.

      unele masini emit mai multe noxe decat altele. loganul se afla cam la nivelul euro 2.

      probabil cel mai bine ar fi sa se plateasca o taxa in functie de gradul de poluare al masinii, pe o analiza facuta de rar.

      si mai bine ar fi daca asta s-ar combina cu taxa pe carburanti, care deja exista din cate stiu, doar ca d-lor au uitat ca noi o platim si pe asta.
  • +4 (4 voturi)    
    IN SFARSIT!!! (Luni, 29 decembrie 2008, 19:23)

    manolo [utilizator]

    ...asta este cea mai corecta varianta de a plati taxa de poluare. In acest fel poluatorul plateste cat polueaza.
    Pt cei care au platit taxa integral exista varianta actionarii in judecata a statului pt recuperarea taxei (daca nu va fi returnata diferenta prin noua lege).
    • 0 (6 voturi)    
      PrinLege-NuPrinJudecata (Luni, 29 decembrie 2008, 19:52)

      PrinLege-NuPrinJudecata [anonim] i-a raspuns lui manolo

      Banii sa se dea inapoi prin Lege, nu prin judecata.

      Alt TIIIIIIIIIIMP, alti bani, nervi, ...
    • -3 (3 voturi)    
      Re: IN SFARSIT!!! (Luni, 29 decembrie 2008, 20:59)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui manolo

      Ia uite aici problema mica pentru "cea mai corecta":

      Daca e anuala, platesc la fel si un tataie cu un Logan cu care se duce la tara de trei ori pe an, si un taximetrist (tot cu un Logan similar) care merge zilnic. Cum ramane cu "corect"-ul?!

      Apoi, daca platesti la inmatriculare, ce platesti? Pentru toata viata masinii? Pai... cat inseamna asta? Daca se distruge intr-un accident a doua zi? Cum ramane cu "corect"-ul?!
      • +1 (1 vot)    
        raspuns (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:22)

        manolo [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

        Daca tataie se doce la tara de trei ori pe an, n-are decat sa-si vanda masina (avantaje: nu mai plateste impozit, nu mai plateste taxa de drum, nu mai plateste revizii, nu mai plateste concesiune pt locul de parcare etc) si o sa aiba bani sa mearga cu trenul, autocarul, taxiul sau cu ce o vrea el.
        Referitor la taximetrist... plateste el destule taxe pe care un posesor de masina personala nu le plateste.
        Referitor la faza cu accidentul, tocmai aici varianta cu taxa anuala este cea mai corecta.
        Daca nici acum nu ai inteles... mai intereseaza-te prin alte tari EU.
        O zi buna!
        • -2 (2 voturi)    
          Re: manolo (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:06)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui manolo

          Manolo, imi place la tine ca respecti drepturile altora. Ba mai mult, esti gata sa-l convingi cu argumente (stii tu ce-i fericirea lui si care ar fi avantajele daca ar aplica asta) ca este cazul sa-si vanda/arunce masina (eventual dai o lege si il obligi daca moshu' e indaratnic!).

          Referitor la taximetrist, nu contest ca plateste destule taxe (unele aberante), dar NU DESPRE ASTA E VORBA AICI! (De exemplu mi se pare un abuz grav limitarea numarului de autorizatii taxi pentru un oras)

          Referitor la faza cu accidentul, ma refeream la ce sustine onor Dom' Ministru, sa platim la inmatriculare SI anual ....

          O zi buna si tie (si putere cat mai putina, ca te vad cam tiranic....) :o)
  • 0 (6 voturi)    
    Raspuns lui mimi (Luni, 29 decembrie 2008, 20:06)

    gigel [anonim]

    Mai prostie umana, daca mama ta are pensie foarte mare dupa procentii acumulati la CAP nu are decat sa te sprijine la plata acestei taxe.
    Cat timp salariile sunt asa cum sunt este o nemernicie sa percepi taxe la nivel european.
    Cat despre plata anuala a acestei aberatii de taxe, cred ca tampitii din guvern isi imagineaza ca poporul asta mai poate inca suporta atatea mizerii. Oare nu au citit in cartile de istorie ca atunci cand oamenii nu mai suporta nu ii mai poate stapani nimeni? Chiar nu mai au masura?
    Niste jigodii care si-au ras in pumni atunci cand priveau la cei ce s-au dus la vot.
    Dar sa nu aiba impresia ca daca intind pelteaua var ramane acolo sus.
    Se mai credea unul frate cu Dumnezeu si s-a dus in pizda masii in decembrie 89.
    • 0 (0 voturi)    
      io-s de acord (Marţi, 30 decembrie 2008, 16:06)

      scarbit de atata bine [anonim] i-a raspuns lui gigel

      cate taxe or sa mai fie
      pana-i mazilim?
      doar cei din guvern o STIE


      io vreau o viata mai usoara nu mai buna dar governu' face joaca cu poporu, masina la mine e o necesitate, daca vor sa scada poluarea, io zic sa ne oblige sa plantam copaci, arbusti si tot velu de chestii verde, ca daca tiu io bine minte pe vremea lu ala care se credea frate cu d-zeu si s-a dus in masa, erea toate masinile non euro si o gramada de paduri si cel mai important BINGO nu ereau taxe. Asa ca io vreau sa plantez copacii ciorditi de EI ca poate da taxa indarat. Is destept tare io. Amu as mai face io ceva la aia MARI de sus dar din respect pt cititori si pt toti care au scris pana acu acilea o sa-i las sa-si inchipuie fiecare ce le-ar face un prost ca mine unuia care ne jupuieste de vii financiar, moral si face din noi oamenii de rand sa ne sfasiem intre noi pt un trai decent. Deci domnilor guvernanti lasand totul la o parte maifurati vreo cateva milioane de roni ca prostu plateste taxe .... de bariera, de poluare, de maistiu io ce. PS Pe aceasta cale doresc sa multumesc tuturor celor ce mi-au amarat viata si celor care pe zi ce trece ma fac sa ma simt din ce in ce mai putin mandru ca sunt ROMAN. Oricum nu valoreaza mare lucru dar mi-e rusine pe unde umblu. Va multumesc pt ca ati avut rabdarea sa-mi cititi postul. Semneaza 'Scarbit de atata bine' - mihai.robert@ymail.com
  • -1 (5 voturi)    
    taxa (Luni, 29 decembrie 2008, 20:22)

    peter [anonim]

    Eu cred ca ar trebui sa trimitem POLITICENII from Ro la munca de jos sa vada cum se cistiga banii si apoi sa plateasca taxa de poluare auto in forma actuala care este imorala.
    Ce vor spune ei???
    Avind in vedere ca Romania are salariul mediu pe economie cel mai ridicat din UE taxa auto ar trebui eliminata pt ca masina nu este un lux .
    Cind ??? o sa avem salarii like 2000 eur/ month taxa de poluare este bine venita daca ? taxa se plateste in functie de km parcusi, consum si norma de poluare sau polusn like others.
    • +1 (1 vot)    
      munca (Marţi, 30 decembrie 2008, 7:45)

      georgica [anonim] i-a raspuns lui peter

      Pai mai peter, Iroga spunea ca prin munca se castiga paine si nu bani. Vad ca ai o atitudine anti-guvernamentala daca vrei sa-i trimiti la munca :-)
  • -1 (3 voturi)    
    ...... (Luni, 29 decembrie 2008, 21:19)

    cocordel [utilizator]

    mama lor de hoti
  • -2 (4 voturi)    
    Taxa auto (Luni, 29 decembrie 2008, 21:57)

    mihai [anonim]

    Taxa auto va deveni intradevar o taxa de poluare in momentul in care va fi achitata pentru toate masinile care ruleaza in Romania. Impozitul local este cel mai simplu mod de a colecta aceasta taxa. Taxa de prima inmatriculare nu trebuie sa tina cont de noxele masinii - probabil ca aceasta taxa nu se justifica. Problema va fi cum se va sti fiecare masina cat polueaza - un camion din 1920 polueaza cat 1000 de masini euro 4 dar nu avem cum sa stim cat polueaza pentru ca nu e scris nicaieri.
  • 0 (2 voturi)    
    Poluare platita prin impozit anual (Luni, 29 decembrie 2008, 22:05)

    fiscul [anonim]

    Cea mai simpla metoda prin care statul ar putea opri valul de importuri auto second-hand producatoare de poluare precum si descurajarea achizitionarii de autovehicule cu ccp mare ar putea fi stabilirea impozitului anual pe baza unui calcul in care sa fie introduse elementele care exista in acest moment in softul care calculeaza actuala taxa de poluare.
    Pentru aceasta ar trebui modificata legea privind colectarea impozitelor locale pentru ca partea care constituie poluare din impozit sa se verse in contul bugetului de stat iar partea care constituie impozit pe bun mobil detinut sa ramana la bugetul local.
    La stabilirea cuantumului care ar reprezenta poluarea din respectivul impozit ar putea sta o declaratie pe proprie raspundere a proprietarului autovehiculului in care, pe langa informatiile privind autovehiculul(an fabricatie, norma poluare, capacitate cilindrica) sa declare si nr de km parcursi in decursul unui an.
    Un soft dezvoltat care sa inmagazineze aceste date, integrat intr-un sistem national informatizat cu legaturi la RAR, Politia Rutiera(care au o baza comuna de date privind datele de identificare a autovehiculelor) ar putea fi o solutie in eventualitatea incercarii fraudarii bugetului de stat si cel local prin metode neortodoxe gen "urcare pe rampa si rulere in marsalier sau modificari din computer a nr.de km existenti la un moment dat. Astept replici.
  • 0 (2 voturi)    
    taxa zilnica (Luni, 29 decembrie 2008, 22:11)

    marius [anonim]

    Stiti bine ca masinile consuma nu atat benzina/motorina, cat taxe si accize. In benzina a fost inglobata acum cativa ani taxa de drum a lui basescu, iar taxele-de drum, acciza, TVa, etc reprezina peste 50% din pret. A scazut petrolul cu 74% fata de pretul din iulie, iar benzina a scazut cu cu 25% (de la 4 la 3lei litrul);
    Considerand 50% petrol, 50% taxe, pretul ar trebui sa fie cel mult 2/3 din cel din iulie, dar nu e cazul.
    In USA costul lunar national al benzinei a scazut de la 1,6 md $ la 0,6md$.
    Impozitul anual depinde foarte mult de cilindree, care e corelata cu gradul de poluare- impozitul pentru peste 3000cmc e 150lei/200cmc, peste 2000 e 90/200cmc, iar mai jos e 50.
    Prima inmatriculare a fost platita pana acum.
    In concluzie vorbim cel putin de o tripla impunere.
    Si cand te gandesti ce spuneau in campanie!!!
  • +2 (4 voturi)    
    parerea mea... obiectiva, sper (Marţi, 30 decembrie 2008, 0:30)

    nick [anonim]

    Daca este o taxa de poluare, sa se plateasca NUMAI in functie de gradul de poluare (norma euro, noxe, co2, zgomot) si eventual de consumul de combustibil.
    Si banii sa mearga la mediu - refacerea spatiilor verzi, reducerea defrisarilor, investitii in energie alternativa, si alte chestii de-astea.

    Daca este o taxa de inmatriculare, sa se plateasca NUMAI in functie de valoarea masinii, fara alte aberatii comuniste.

    Si fara discriminari de genul tara de origine sau marca X scutita de taxe pentru ca la importator e actionar fiul /fratele /nevasta /matusa /prietenul de bere al cine stie carui nemernic de prin parlament.


    Je - posesor de auto german cu 3500 cc care consuma si polueaza mai putin cat un logan.
  • +2 (6 voturi)    
    taxe (Marţi, 30 decembrie 2008, 1:25)

    heinrich [anonim]

    Vad aici ca sunt foarte multi dornici sa plateasca o taxa catre stat,indiferent ca este de mediu sau poluare,anuala,trimestriala sau cum omai fi!!eu sunt impotriva oricarei alte taxe date catre statul roman!consider ca platesc destule,iar cei ce sunt pentru taxe pot merge linistiti sa-si doneze o parte din venit la trezoreie in sprijinul statului!Numai cei care nu realizeaza cum se castiga un ban sunt pentru introducerea de noi taxe!!!Ajunge platim destule!
    • +1 (1 vot)    
      rezon ! (Marţi, 30 decembrie 2008, 4:14)

      alex [anonim] i-a raspuns lui heinrich

      rezon ! totusi sunt de acord cu impozitul auto.....dar sa fie rezonabil. sau.....fara taxa de inmatriculare, si un sistem de impozitare ca in franta. impozit pe masina anual si la schimbarea proprietarului autovehiculului o taxa in functie de ......cai fiscali ( in franta ) care sa tina cont numai de cm3 ai masinii. un cal fiscal costa in franta in jur de 35 euro. un motor diesel de 1.9 cm3 are 6 cai fiscali. daca respectiva masina e mai veche de 10 ani calul fiscal sa injumatateste...carevasazica....exemple sunt cu duiumul.....cand nu vrei sa furi contribuabilul cu o formula de calcul complet debila.....vezi si sistemul uninominal ....à la BALKANI....
      am zis !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Da, taxe (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:39)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui heinrich

      Nu cumva erai tu ala cu un Opel din '87 care lasa o dara de fum de 500m in urma lui, de ziceai ca tocmai a trecut un avion cu reactie? Doar fiecare e liber sa faca ce vrea, nu? Da-i naibii pe ceilalti, cat timp ai cazan, esti barosan!!!
  • -2 (2 voturi)    
    pai ce credeati (Marţi, 30 decembrie 2008, 7:42)

    gica [anonim]

    Pai ce credeati tugulanilor votanti ca vi se vor ridica taxele ? Da unde va credeti ? In paradis ?
    Puneti mana si munciti ca si asa nu va permiteti masini noi , munciti cu spor si va platiti taxele impuse de guvernantii alesi !
  • +1 (1 vot)    
    bataie de joc (Marţi, 30 decembrie 2008, 7:48)

    gica [anonim]

    Astia isi bat joc de noi.
    -uite taxa nu e taxa
    -Ia nene banu inapoi
    -uite reducerea nu e reducerea
    -uite marirea nu e marirea
    -plata pe loc, plata anuala
    -la capacitate , la poluare, la vechime, la interes

    parca am fi pe planeta maimutzelor.
  • +2 (2 voturi)    
    promisiune (Marţi, 30 decembrie 2008, 9:06)

    MG [anonim]

    Domnule Boc, inainte de alegeri sustineati cu vehementa eliminarea taxei, promisiune care a atrsa destule voturi. Eu v-am dat votul cu toate ca platisem deja taxa. Acum ca aveti sacii urcati in Mercedes, o dati pe nuante. Luati inregistrarile de acum o luna si jumatate si vedeti ce trebuie sa faceti cu taxa. Nu de alta, dar Basescu o sa o traga in toamna, la alegeri, ca votul meu si al altora o sa stea acasa. Nu migram la alte partide, doar stam acasa.
  • 0 (2 voturi)    
    iar taxa (Marţi, 30 decembrie 2008, 9:27)

    jak [anonim]

    cred ca smecherii din guvern s-au gandit cum sa mai jecmanesca din nou romanul de rand daca pana acum tacxau doar pe unii romani acum vor lua taxa de la totii ,au gasit smecheria , nu e frumos??? au sa mai urmeze multe ........
  • 0 (0 voturi)    
    vechime (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:03)

    ion [anonim]

    Este normal ca eu cu un motor de 1,6 cu care merg odata la 2 saptamani sa pletesc la fel cu unul care are motor de 2.0 si merge zilnic cu masina, masinile avand aceiasi vechime????
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:13)

    satul de romania [anonim]

    M-AM SATURAT DE ROMANIA!!brusc ne-am transformat in aparatorii cei mai inversunati ai mediului,nu vedem ca sunt ditamai gunoaiele pe oriunde mergi in natura,ca sunt fosrte multe fabrici si exploatari carora nu le pasa de poluare,dar noi trebuie sa platim din putinul ce-l avem o taxa dupa masina care pana acum ceva vreme era un lux pentru multi dintre romani.....CONDUCATORI DE PAE-IE AI TARII AVEM!!
    • 0 (0 voturi)    
      RE: hmmm (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:41)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui satul de romania

      Atunci de ce mai stai aici? Mai sunt inca 26 de tari in UE unde te poti muta; tu si cazanul tau.
  • 0 (0 voturi)    
    Un leu/gram de emisii poluante (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:14)

    Catalin I. [anonim]

    Un leu vechi/gram de emisii poluante-asa cred ca ar trebui calculata taxa de poluare, in locul celei de prima inmatriculare.La o distanta parcursa anual de 15000 km, un autovehicul cu 150g/km emisii poluante ar plati 2.250.000 lei.Distanta parcursa poate fi masurata si declarata de fiecare proprietar pe proprie raspundere,iar noxele pot fi masurate si ele, pentru toate tipurile de masini in cadrul RAR.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai bine (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:49)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Catalin I.

      Exponential. 0, A, B, ..., Z sunt cantitati.

      0.1 lei/gram de la 0 pana la A
      0.2 lei/gram de la A pana la B
      ....
      1 leu/gram de la S pana la T
      ....
      1000 lei/gram pt ce depaseste Z


      Iar o masina ce depaseste cu mai mult de 50% nivelul de noxe inscris in cartea tehnica sa nu poata trece ITP-ul fiindca mai mult ca sigur e varza (chiar daca acea masina Euro 3 + 51% polueaza mai mult decat una non-Euro + 0%)!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:30)

    ionut [anonim]

    trebuie sa vedem ce se intampla.nu trebuie sa mai speram pana nu se da o lege ca lumea.oricum la valorile care sunt acum e imosibil de platit.e mai bine sa platesti anual.nu se resimte la fel la buzunar.cum dracu sa dai taxa 2500 de euro.trebuie sa te duci la fisc cu plasa de bani sa plateti o taxa de inmatriculare.e ceva de neconcepiut.daciile din 80,camioanele,autobuzele alea de cade tabla de pe ele nu polueaza.toate uzinele,gaterele,si altii nu polueaza.masinile sh is cei mai mari poluatori din tara asta.vrajeala,vrajeala.suntem intoxicati la tv cu tot felul de miciuni.
  • 0 (0 voturi)    
    Asteptam cu interes si " jus primae noctis " (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:45)

    AlinN [anonim]

    La cat de disperati sunt astia ca sa faca bani, le propun eu o metoda : sa se revina la " jus primae noctis " - legea prin care nobilul trebuie sa petreaca noaptea nuntii cu mireasa. Cine vrea sa evite asta sa plateasca 5000RON.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version