Comerciantii americani de masini noi au oferit in medie reduceri de 2.900 dolari pe vehicul in decembrie, cel mai mare nivel din ultimii sase ani pentru luna respectiva, noteaza edmunds.com. La unele marci, reducerile medii pe vehicul au trecut de 5.000 de dolari, dar cu toate acestea piata auto americana a cazut cu 36% luna trecuta, iar la unele marci vanzarile s-au diminuat chiar si cu 50%, noteaza edmunds.com.

Reducerile medii au crescut in ultima luna din 2008 cu 18% fata de decembrie 2007. Dealerii au inceput sa lase in mod serios din pretul masinilor incepand cu octombrie, cand au vazut ca vanzarile se duc puternic in jos, iar in decembrie au culminat cu sume medii de peste 5.000 dolari/vehicul la marcile Lincoln si Saab. La brandurile Mercury si Jeep reducerile au avut in medie cea mai mare pondere din pretul masinii - 15%, in timp ce segmentul unde reducerile au fost cele mai mari este cel al pick-urilor mari - 16,5%.

Intr-un clasament al principalelor grupuri, Ford a oferit in medie cele mai mari reduceri pe vehicul, 4.000 dolari, urmat de Chrysler si General Motors cu 3.700 dolari, Nissan cu 2.200 si Toyota cu 2.000 de dolari.

Scaderea pietei auto americane nu a incetinit in decembrie, nici cu aceste reduceri importante, insa e de asteptat ca ele sa persiste, mai ales ca multi s-au obisnuit cu ele, noteaza edmunds.com.