Vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, iar cele ale grupului Renault au scazut cu 4%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 9 ianuarie 2009, 10:17 Economie | Auto

Grupul Renault a vandut anul trecut peste 300.000 de berline Logan
Foto: HotNews.ro
Vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, la peste 257.000 de unitati, in timp ce vanzarile totale ale grupului Renault s-au diminuat cu 4,2% la 2,38 milioane vehicule, au anuntat francezii intr-un raport. Renault noteaza ca piata auto mondiala s-a diminuat cu 4,8% anul trecut, iar grupul detine o cota de 3,6%.

Vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 11,7%, de la 230.000 de unitati, la 257.594, dintre care peste 16.000 au fost vehicule comerciale, Logan VAN si Pick-up. In Romania, vanzarile au scazut cu 17%, pana la 84.707 unitati, dar exporturile au dus Dacia la un nivel superior celui din 2007.

In decembrie, vanzarile Dacia pe plan mondial au scazut cu 15%, de la peste 22.000 de unitati, la sub 19.000. Vanzarile totale ale grupului Renault (marcile Renault, Dacia, Samsung), au scazut cu 4,2% anul trecut, de la 2,48 milioane automobile, la 2,38 milioane, dar grupul si-a marit cota de piata.

Francezii noteaza ca piata mondiala a mers bine pana in aprilie, cresterea vanzarilor grupului era de 7%, insa din luna mai stabilitatea a disparut si scaderile au trecut la ordinea zilei. Din octombrie, declinul s-a generalizat si a afectat chiar si cele mai mari piete emergente ale Renault (Romania, Turcia, Rusia).

Renault vinde vehicule construite pe platforma Logan in 75 de tari, iar anul trecut vanzarile acestor masini au trecut de 500.000 de unitati. Cel mai vandut model a fost Logan sedan care in tari precum Rusia si Brazilia se vinde sub sigla Renault si si-a gasit pe plan mondial 312.000 de clienti. Logan MCV si-a gasit 101.000 de cumparatori, iar Sandero, peste 85.000.

Vanzarile cumulate ale Dacia si Renault in Romania s-au apropiat de 107.000 unitati anul trecut, echivalentul unei cote de 34,5%. Totusi, daca vanzarile Dacia au scazut cu 17%, cele ale Renault s-au diminuat cu circa 30%, de la 32.000 de masini, la 22.242 unitati.

Din momentul lansarii Logan berlina, in 2004, Renault a vandut pe plan mondial peste un milion de masini, atat sub sigla Renault, cat si Dacia.

In Franta, vanzarile cumulate ale Renault si Dacia au totalizat 637.000 de vehicule, adica un sfert din piata. In Germania grupul francez a vandut 165.000 de automobile anul trecut, detinand 5% din piata, iar in Spania a trecut de 136.000 de unitati, echivalentul a 10% din piata.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

851 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Dar mai au putin si inchid toate fabricile !!! (Vineri, 9 ianuarie 2009, 12:05)

    Faneboy [utilizator]

    Anul trecut, in vara,in Franta aia dadeau afara mii de oameni ca nu mai aveau vanzari si doar Dacia prin Logan mai vindea ceva.
    Pana aici totul bine.
    Dar a venit criza, nimeni nu mai are bani lichizi, bancile nu mai dau credite si aia de la la Dacia cer protectie de la Statul Roman sa vanda in continuare masina de 5000 de euro cu vreo 9000-10000 de euro, ca de asa e libera concurenta in Romania.
    Apropo cine ii trage la raspundere pe cei de la Dacia si pe guvernanti ca au primit ajutoare de mai bine de 5-6 ani sa faca o MASINA la 5000 de euro si cand a parut a costat vreo 7000-8000 ??? Ca pentru masina de 5000 au primit si inca mai primesc ajutoare de la stat si scutiri de impozite.
    Apoi vin cu Sandero, la noi e doar pe benzina in UE e si pe Motorina, la noi vine fara martor de usi inchise in UE cu martor de usi inchise, cred ca e diferenta de vreo 5 euro, dar conteaza.
    Toate firmele vin cu promotii, reduceri etc ca sa vanda sa mearga treaba si sa nu inchida fabricile, la noi Dacia cere ajutor de la stat, cere taxa de poloare ca sa nu mai cumpere prostimea SH dar sa faca si ei reduceri ...... .Loganul sa il produca ii costa aprox 2500 de euro dar il vand cu 7000-8000 asa ca o sa isi merite soarta cand o sa inchida cosmelia.
    Era o reclama la Dacia anul trecut cand in Germania un dealer taia un WV in doua si zicea ca de bani aia iei Logan, e acum putem taia Loganul in doua si de banii aia iei MASINA BUNA SH.
  • +1 (1 vot)    
    raspuns faneboy (Vineri, 9 ianuarie 2009, 17:01)

    ccp [anonim]

    mi-am luat un logan acu 2 ani cu 8400 euro.la 60000 km am cerut si eu sevisantului de curiozitate piesele schimbate sa vad ce uzura au si am constatat cu surprindere ca pe anumite piese scrie 'made in china'.pai daca la 8400 euro am piese chinezesti pe masina la 5000 de euro o sa puna piese din Mozambic sau Tanzania (apropo eu am oroare de chinezisme) si o sa arate ca masina lu' Fred & Barney si de acord cu tine ca sa cistige si distributia si sa plateasca chirii enorme(iar imobiliarele isi baga coada aici,unde romanul e cretinul perfect si a platit oricit pt 4 pereti) pt showroom un logan nu poate costa real mai mult de 2000 de euro la poarta fabricii
  • 0 (0 voturi)    
    Ajutorarea Renault de Guvern (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:56)

    misa [anonim]

    Nemernicul de Tradiceanu pe ultima suta a apucat sa acorde un ajutor de 17 mil euro producatorului DACIA, care a scapat neobservat opiniei publice.
    Daca Renault e actionar majoritar si profitul de 190 milioane euro/an merge in Franta la actionari, tot la ei ca ceara ajutoare, si in vreme rea, ca atunci cind le merge bine nu au dat reduceri romanilor din profitul lor...suporti profitul dar suporta si pierderile cind apar!
    Cum ziceti si voi mai sus, sa faca o promotie cu inscrieri pt. LOGAN la 4000-5000 euroi/buc si chiar daca in loc de 190 mil euroi o sa repatrieze in Franta numai 60-100 o sa aiba destula productie sa tina fabrica si vinzarile in ritm; si or sa castige destul si din service si componente.
    Dar nemernicii de francezi , meschini cum ii stim au declarat ca nu vor reduce preturile la Logan...conteaza pe marimea taxei de inmatriculare; astia prefera sa nu produca si sa inchida fabrica decat sa faca reduceri la pret; asta-mi aminteste de vremurile de acum 20 ani cind vedeam la tv ca fermierii francezi preferau sa arunce laptele pe strazile Parisului(era supraproductie) in timp ce in Senegal si Zimbabwe copii negrii rahitici cu burtile umflate mureau de foame si rahitism..
    Asa ca boicotati DACIA ca oricum e mai bun un Opel Corsa full option de 5000-6000 euroi pe diesel de 4-6 ani decat un logan de 8000 euroi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri