Dacia isi propune sa mentina actualele preturi la masini si spune ca nivelul stocurilor este normal, 10.000 de unitati

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 9 ianuarie 2009, 14:55 Economie | Auto

Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata. In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.

"Dacia isi concentreaza eforturile pentru pastrarea pretului masinilor, sa-l crestem ar fi o sinucidere in conditiile de acum", spune Jacques Daniel. El a adaugat ca nu are cunostiinta despre intentia producatorului de a scadea preturile masinilor, asa cum a aparut in presa recent. "Nu am mai marit pretul la Logan din septembrie 2006, iar de atunci am mai pus diverse lucruri pe masini, cum ar fi ABS in serie, fara sa le marim preturile", spune directorul comercial Dacia.

Referitor la stocuri, Daniel spune ca producatorul are in prezent 10.000 de masini, nivel normal si corect pentru perioada aceasta. Daniel a adaugat ca stocurile variaza pe parcursul anului, spre exemplu sunt mai mari in iulie, fiindca in august uzina nu produce - si cresc si inaintea lansarii unui nou model cand trebuie constituit un stoc de lansare pentru dealeri.

Dacia a anuntat ca vanzarile sale pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, pana la peste 257.000 de masini si caracterizeaza rezultatele ca fiind bune, deoarece pe multe piete de export vanzarile au crescut puternic fata de anul trecut. Franta a fost cea mai buna piata de export pentru Dacia, cu 43.000 de masini, urmata de Germania cu 25.000, Ucraina cu 14.000, Algeria cu 10.000 si Turcia, cu peste 9.500. Dacia produce si in Maroc, unde a vandut aproape 15.000 de masini.

In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Cel mai vandut model a fost logan berlina, cu peste 51.000 de unitati, urmat de Logan MCV, cu peste 15.000 de unitati si Sandero, cu aproape 9.000.

Compania va lansa in lunile urmatoare Sandero cu motorizare diesel.

Preturile pentru Logan sedan pornesc de la 6.400 euro, cele ale Sandero, de la 6.890 euro, iar la Logan MCV, de la 8.400 euro. Pentru vehiculele comerciale, preturile pornesc de la 7.000 euro pentru VAN si 7.300 pentru Pick-up. Cele mai scumpe versiuni costa 11.200 euro la Logan sedan, 12.150 pentru MCV, 9.850 euro pentru Sandero, 9.550 euro pentru VAN si 9.450 euro la Pick-up.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation: Ce trebuie sa faci pentru a beneficia de cei 200.000 lei disponibili prin programul StartUp Nation si pentru a-ti dezvolta afacerea

Ai primit un acord de acceptare in programul StartUp Nation. Care sunt urmatorii pasi? Cu ce costuri te vei confrunta pentru a te putea folosi de acesti bani? Mai intai trebuie sa pui in practica ideea de business castigatoare, iar apoi sa iti cresti afacerea. Pentru asta ai nevoie, in primul rand, de clienti noi, strategii adaptate la nevoile pietei si de un ochi atintit permanent asupra propriei afaceri si asupra pozitionarii tale in cadrul unei oferte adesea variate.

1487 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    constant cum (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:02)

    ela [anonim]

    in lei sau in euro??
    ca daca le mentine constante in euro atunci este vorba de o crestere de 10%
  • +1 (1 vot)    
    Oare este cea mai buna strategie? (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:34)

    AlinN [anonim]

    Multi scad semnificativ din pret.
  • +2 (4 voturi)    
    daca e in euro, vor ajunge la faliment (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:37)

    dragos [anonim]

    cand toata industria auto mondiala vine cu scaderi semnificative, d-acia.. se gasesc sa mentina si euro va creste cu 10%....faliment scrie pe ei..
    logan decent cu pretz de ford sau altceva dracu si va lua...dar de la romani merge, nu cumpar eu se gasesc alte mii de fraieri..
    • +1 (1 vot)    
      Interesant (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:51)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      Cred ca uiti ca pretul la Ford e tot in Euro, deci daca Dacia pastreaza pretul va fi aceeasi diferenta procentuala ca pana acum
      • +2 (2 voturi)    
        .... (Vineri, 9 ianuarie 2009, 16:14)

        Vladutz [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        pai se referea la reducerile facute de cei de la ford, care sunt chiar si de 25% din pretul masinii.

        e clar, daca dacia nu va face nicio reducere consistenta, la groapa cu ei.

        acum na, avand in vedere ca dacia e renault, trag si francezii cat pot de romanasii nostrii. fraierici.
  • +2 (2 voturi)    
    Logan la export (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:40)

    catalin [anonim]

    Se vor vinde ca painea calda la export loganurile....si noi vom cumpara masini noi importate(se tot ieftinesc).
    :) cam ironic
  • 0 (2 voturi)    
    ela (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:41)

    cmister [anonim]

    Draga ela ... pretul este in euro. Dacia are atat furnizori locali cat si externi, asadar sunt multe componente care sunt cumparate in euro (motoare, cutii de viteze etc) Pana si furnizorii locali isi cumpara materia prima din afara granitelor tarii asa ca ... nu crezi ca e normal ca pretul sa fie in euro?
    In tarile Vestice , pretul este mai mare decat la noi deaoarece si veniturile sunt mai mari ... Abonamentul la mobil in ce il platesti? Energia electrica? Sunt valori in Ron la cursul BNR din ziua platii ... sau facturarii ...
    • +1 (1 vot)    
      in euro.. (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:57)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui cmister

      gUVERNUL, e de vina, ca platim totul in euro, bataie de joc..pai majoritatea castiga in lei, daca ai ceva rate pt o casa, ca altfel n ai cum si 1-2 copii si totul e in euro, ce te faci? ajungi sa dai in cap? sau ce urmaresc politicienii nostri, cand ne bucuram si noi ca s a ieftinit motorina, creste euro,sa le dea motiv sa o scumpeasca.. halal tzara... castig minim de 150 e sau mai putin si preturi de UK, mancare mai scumpa cu 20-30% ca in UE. si multe altele..
      dar si populatia e de vina.. nici nu voteaza, dar la fel de adevarat e ca nici nu ai pe cine..
      dar asa e in romanica.. n-ai si tu 3 salarii minime sa mergi 2 zile la marea neagra-cenusie-verde de alege,..?? ce naiba? nu esti roman...
      vorba lor: sa traiti bine..fara sa mancati si sa va plimbati..eventual sa platiti doar intretinerea, ca e mai mare decat salariul..minim..
      copiii primesc alocatie, 10 euro, unde s a mai pomenit asa ceva??? cand rechizite, haine si sa nu mai zic de mancare costa 100 e pe luna pe prost?

      v-am pupat!!! sper ca anul asta sa ntind din mizeria asta...
      PS: am si casa ,si masina, si casa in afara B, si salariu >2000e cu sotia, dar nu mai suport prostia, spalarea de creier, minciuna si un primar pacalici..
      hai ca nu mai scriu ca ma ia tensiunea...
      • +1 (1 vot)    
        Raspuns (Vineri, 9 ianuarie 2009, 17:57)

        io [anonim] i-a raspuns lui dragos

        "gUVERNUL, e de vina, ca platim totul in euro, bataie de joc"

        Tzuca, am vrut in EU? EU avem! Astia vor sa adopte euro peste cativa ani, si tu o dai pe bazaconii. Nu spun ca e bine sau rau, dar afirmatia ta e un pic deplasata.

        "PS: am si casa ,si masina, si casa in afara B, si salariu >2000e cu sotia, dar nu mai suport prostia, spalarea de creier, minciuna si un primar pacalici.."

        Opaaa! Pare-se ca nu te deranjeaza faptul ca ai salariul negociat in euro. Pffoaaai! Cata ipocrizie! Lasa-te de tastat prietene.

        Da, ai dreptate cu privire la prostie si minciuna, dar abordarea ta lasa de dorit.
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Vineri, 9 ianuarie 2009, 17:57)

        io [anonim] i-a raspuns lui dragos

        "gUVERNUL, e de vina, ca platim totul in euro, bataie de joc"

        Tzuca, am vrut in EU? EU avem! Astia vor sa adopte euro peste cativa ani, si tu o dai pe bazaconii. Nu spun ca e bine sau rau, dar afirmatia ta e un pic deplasata.

        "PS: am si casa ,si masina, si casa in afara B, si salariu >2000e cu sotia, dar nu mai suport prostia, spalarea de creier, minciuna si un primar pacalici.."

        Opaaa! Pare-se ca nu te deranjeaza faptul ca ai salariul negociat in euro. Pffoaaai! Cata ipocrizie! Lasa-te de tastat prietene.

        Da, ai dreptate cu privire la prostie si minciuna, dar abordarea ta lasa de dorit.
    • 0 (0 voturi)    
      se vede ca inca ai de unde manca (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:59)

      elaxxx [utilizator] i-a raspuns lui cmister

      si nu musti mana care te hraneste
      dara daca maine nu te va mai hrani?!
      In euro scad foarte mult preturile datorita caderilor unor valori de pe bursa care au fost cotate in dolar (dolar care scade)
      fierul este sub 50% inclusiv ce rezulta din el scad ca si cost - tabla, piese turnate..etc
      Titeiul a scazut, implicit si costul de transport al acelor componente, care au poate 5-10 intermediari prin care trec si sunt binecuvantati cu un adaos....acsti intermediari incep sa pice pentru ca nu pot credita (accepta termene de plata mari) companii de cateva ori mai mari decat ei.
      Nemaimentionand componenetele ce ajung din china trecand prin companii europene si 'scumpindu-se' peste noapte.
      Forta de munca a scazut avand in vedere ca marile companii platesc salariatii in lei, cresterea euro i-au scazut semnificativ costurile.

      Daca ai impresia ca le stii pe toate mai documenteaza-te si alte tari au trecut prin probleme de genul la scara mult mai mare. http://lucys6.blogspot.com/2008/12/sweat-shops-labor-and-code-of-conduct.html
  • +2 (2 voturi)    
    Dar mai au putin si inchid toate fabricile !!! (Vineri, 9 ianuarie 2009, 15:58)

    FANEBOY [anonim]

    Anul trecut, in vara,in Franta aia dadeau afara mii de oameni ca nu mai aveau vanzari si doar Dacia prin Logan mai vindea ceva.
    Pana aici totul bine.
    Dar a venit criza, nimeni nu mai are bani lichizi, bancile nu mai dau credite si aia de la la Dacia cer protectie de la Statul Roman sa vanda in continuare masina de 5000 de euro cu vreo 9000-10000 de euro, ca de asa e libera concurenta in Romania.
    Apropo cine ii trage la raspundere pe cei de la Dacia si pe guvernanti ca au primit ajutoare de mai bine de 5-6 ani sa faca o MASINA la 5000 de euro si cand a parut a costat vreo 7000-8000 ??? Ca pentru masina de 5000 au primit si inca mai primesc ajutoare de la stat si scutiri de impozite.
    Apoi vin cu Sandero, la noi e doar pe benzina in UE e si pe Motorina, la noi vine fara martor de usi inchise in UE cu martor de usi inchise, cred ca e diferenta de vreo 5 euro, dar conteaza.
    Toate firmele vin cu promotii, reduceri etc ca sa vanda sa mearga treaba si sa nu inchida fabricile, la noi Dacia cere ajutor de la stat, cere taxa de poloare ca sa nu mai cumpere prostimea SH dar sa faca si ei reduceri ...... .Loganul sa il produca ii costa aprox 2500 de euro dar il vand cu 7000-8000 asa ca o sa isi merite soarta cand o sa inchida cosmelia.
    Era o reclama la Dacia anul trecut cand in Germania un dealer taia un WV in doua si zicea ca de bani aia iei Logan, e acum putem taia Loganul in doua si de banii aia iei MASINA BUNA SH.
  • +2 (2 voturi)    
    programul rabla (Vineri, 9 ianuarie 2009, 16:00)

    unu_De_aiutea [anonim]

    pai daca totzi suntetzi de acord ca pretzul la dacia e in euro, de ce atunci la programul rabla se ofera doar 3800 lei ?(ca acest program fusese lansat ca "1000 de euro pentru mashina ta veche") sau aici nu se aplica cursul euro-leu ?
    nu shtiu de ce, dar parca atunci cand e sa itzi ceara, totzi itzi cer in moneda tare, iar cand e sa itzi dea ceva, totzi itzi dau in moneda slaba... :D
  • +2 (2 voturi)    
    optzionale radio-cd (Vineri, 9 ianuarie 2009, 16:06)

    unu_de_aiurea [anonim]

    nu am intzeles niciodata pretzurile astea(de pe situl oficial):
    Radio CD, 2x15 W, panou detaşabil 180 EUR 728.95 RON
    Radio CD MP3, 4x15 W, panou detaşabil 50 EUR 202.48 RON

    Cum dreaq pot ashtia sa ceara pe un radio-CD 180 euro(si 50 extra pt mp3) cand deja astea sunt mult mai ieftine in magazine, iar ei se presupune ca le cumpara si le instaleaza in serie in fabrica, obtzin pretzuri speciale... deci ar trebui ca la ei sa fie mult mai ieftine...?!?!?
    Mi-ash dori sa il cumpar de la ei, ca sa fie bine instalat si turnat in bord, dar cum sa faci asta cand itzi potzi lua cu mai putzini bani unul cu o mult mai buna calitate?!?!?
    Incredibil...
    ca mare reducere iarna asta ei ofereau un set de cauciucuri de iarna...in timp ce altzii dadeau a doua mashina gratis...iar incredibil...
    Imi propusesem sa iau un sandero cand ma intorc in Ro, dar acest Sandero va mai trebui sa astepte...
    • 0 (0 voturi)    
      sandero (Marţi, 20 ianuarie 2009, 3:37)

      verestiuc liviu [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      vizavi de sandero cred ca te inteleg perfect...
  • +2 (2 voturi)    
    preturi mai mici in 2004, la aparitia Logan (Vineri, 9 ianuarie 2009, 16:23)

    Lucian [anonim]

    In momentul cand a fost lansat, Logan avea preturi mai mici ca si acum. Exact aceeasi configuratie Logan Ambition pe care am cumparat-o cu 8000 euro, acum costa cam 9000 euro.
    In 2004 nu aveau profit?
    Nu vor nicicum sa lase din pret, profita de faptul ca e criza, si prefera sa plateasca mai putin oamenii sau sa-i dea afara, pentru ca oricum in perioada asta nu se vinde asa mult.
  • +2 (2 voturi)    
    Dacia (Vineri, 9 ianuarie 2009, 16:36)

    AS [anonim]

    Vai, vati gandit sa nu cresteti preturile.Dar sa luati in calcul scaderea lor, vati gandit?
  • +2 (2 voturi)    
    Preturi (Vineri, 9 ianuarie 2009, 17:50)

    daniel [anonim]

    Uitati un singur lucru: euro a crescut cu 5 % intr-o saptamana, deci, daca veti cumpara masinile cu lei TOATE masinile s-au scumpit saptamana aceasta cu cca 5%. Masinile in realitate sunt mai scumpe ca anul trecut si mult mai scumpe decat in 2007.
  • +1 (1 vot)    
    :-) (Vineri, 9 ianuarie 2009, 23:46)

    Haha Ha [anonim]

    Ma tavalesc pe jos de ras. Adica ei se gandesc sa nu mai majoreze preturile la dacie, ca ar fi sinucidere. Pai sinucidere ar fi sa le tina asa, ca daca vor sa mai vanda ceva, ar trebui sa le scada cel putin la jumate, avand in vedere criza, cresterea rapida a euro (si pretul daciilor e in euro) , dificultatea de a lua credite. Si in plus, masina e invechita tare, nu stiu cum ar putea spera sa mai vanda o masina de acum 5 ani tot cu pretul de la lansare, ca nu i-au facut decat o mica cosmetizare. Dar poate ceva naivi mai gasesc, insa asa, cat sa ii numeri pe degete. Sunt vremuri in care toti producatorii auto fac reduceri drastice de pret, dar cei de la dacia au scos din putul gandirii ideea ca ar fi bine sa nu le mai majoreze. Ma tin de burta de ras.
  • 0 (0 voturi)    
    Scadere de preturi sau faliment scrie pe voi (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 17:57)

    bran [utilizator]

    Sa vedem cat o sa tina actualele preturi. Multi au luat teapa cu logan. Cand ma gandesc la tabla de pe aceasta masina care rugineste in maxim 2 -3 ani , la vopseaua proasta si la pretul mare pentru ce ofera aceasta masina ,vad mai curand falimentul Dacia. Pacat ca nu s-a dorit sa se faca din dacia o companie gen skoda.
  • 0 (0 voturi)    
    precizari (Marţi, 20 ianuarie 2009, 3:20)

    VERESTIUC LIVIU [anonim]

    Intradevar stocul e normal,insa vanzarile sunt dezastruoase...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi