Detroit Auto Show - Constructorii promit ca vor lansa pe banda rulanta vehicule 100% electrice si hibride in urmatorii doi - trei ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 12 ianuarie 2009, 12:29 Economie | Auto

Desi e criza si vanzarile de masini scad puternic, companiile prezente la salonul auto de la Detroit au anuntat numeroase noutati si promit ca vor scoate masini hibride si 100% electrice in numar mare anii urmatori. De la companii aflate pe marginea prapastiei, cum ar fi Chrysler, pana la chinezii necunoscuti de la BYD, aproape toti se jura ca vor produce in serie masini cu tehnologii alternative.

General Motors tocmai a primit imprumuturi de aproape 10 miliarde dolari pentru a nu se prabusi, iar compania e increzatoare si spune ca masina electrica Volt va iesi, conform planului, la sfarsitul lui 2010.

GM isi pune toate sperantele in Volt, masina  capabila sa parcurga 60 de kilometri exclusiv cu motorul electric si cateva sute cu ajutorul unui motor pe benzina care va reincarca bateriile. Trebuie spus ca spre deosebire de masinile hibride stil Prius, Volt va fi propulsata exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzina nu conduce niciodata direct rotile, ci furnizeaza energie pentru propulsorul electric.

Ford, care nu e intr-o situatie financiara atat de disperata, promite ca in 2011 va scoate in SUA o masina electrica ce va avea o autonomie de circa 160 km pentru care la inceput are obiective de vanzari reduse la cateva mii de unitati. Producatorul va lansa in 2010 o varianta cu motor electric a vehiculului comercial Transit Connect si spre 2012 va lansa si hibride ce se pot incarca la priza.

Chrysler e tinuta in viata de ajutoarele guvernamentale, dar e convinsa ca isi va reveni, iar in 2010 va putea sa scoata o masina electrica.

Totusi, directorii companiilor se plang ca nu mai e un climat favorabil pentru hibride, acum cand benzina s-a ieftinit mult, iar oamenii cauta sa dea cat mai putini bani pe o masina noua. Hibridele si masinile electrice sunt, din cauza tehnologiilor incorporate, mai scumpe decat masinile care au doar clasicul motor termic, iar acest lucru descurajeaza multi clienti.

O prezenta interesanta, greu de trecut cu vederea, este cea a companiei chineze BYD Auto. Asiaticii vor sa lanseze anul acesta in China o masina 100% electrica, dar ambitia lor este sa aduca peste doi ani in SUA si Europa hibride incarcabile la priza. Vehiculul 100% electric, numit E6, foloseste baterii litiu - fier fosfat, despre care chinezii spun ca sunt mult mai ieftine si mai durabile decat litiu - ion. Problema este ca la masina E6 bateriile sunt foarte grele, cantarind 600 kg. Este totusi inca prea devreme pentru a stii daca masinile BYD sunt fiabile, iar bateriile atat de durabile precum spune producatorul. In plus, producatorii chinezii isi propun de ani buni sa cucereasca pietele din SUA si Europa, insa pana acum nimeni nu a rupt gura targului.

Dar cand e vorba de lucruri serioase legate de hibride, Honda si Toyota sunt in frunte pentru ca au o istorie de un deceniu in domeniu. In ultimii zece ani, Honda a vandut 300.000 de hibride, iar Toyota 1,7 milioane. Honda incearca sa recupereze din diferenta si a prezentat varianta de serie a hibridului Insight care va intra pe piata japoneza in februarie. Interesant e ca producatorul spune ca Insight face parte din noua generatie a hibridelor "low-cost", iar in Japonia, unde preturile masinii ar trebui sa inceapa de la sub 20.000 dolari.

Toyota e numarul unu mondial cand e vorba de hibride, iar cea mai asteptata noutate este a treia generatie a hibridului Prius. Japonezii vor ca imediat dupa 2010 sa vanda anual un milion de hibride, iar pentru asta vor lansa zece modele noi din aceasta categorie.

Toyota vrea sa mearga si mai departe, iar in 2012 intentioneaza sa lanseze in SUA o masina 100% electrica, de mici dimensiuni, destinata drumurilor prin oras.

La nicio alta editia a salonului auto Detroit (11 - 25 ianaurie) nu au fost prezentate atat de multe proiecte de masini hibride si total electrice. Chiar si daca numai o mica parte dintre ele vor deveni realitate, e clar ca pe piata vor fi tot mai multe modele cu propulsie alternativa, iar clientii vor avea din ce alege. Ramane de vazut daca si preturile noilor modele vor fi suficient de atragatoare.























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1903 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Orice reduce dependenta de petrolul arab/rus e bun (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:16)

    Babu al Baril [anonim]

    Asa zisa "peak oil", dublata de preturi uriase la baril in iulie 2008 (147 $), pusesera deja pe ganduri guverne si constructori auto, decisi sa fabrice masini cu un consum cat mai redus.
    Insa lovitura de gratie pt. automobilul "clasic" a venit, cred, cu aceasta criza dura in industria auto.
    Nu mai exista nici un constructor auto care sa nu aiba in plan sa treaca in urmatorii ani la modele hibride si electrice.
    Factura de import va scadea astfel foarte mult, mai ales ca electricitatea necesara noilor motoare va fi ea insasi produsa din ce in ce mai mult cu energii alternative!
    Se creeaza noi tipuri de industrii si tehnologii, se amelioreaza situatia poluarii in orase, se diminueaza dependenta de petrolul parazitilor din Golf.
  • -2 (2 voturi)    
    Ce nu stie toyota? (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:29)

    mihai [anonim]

    E ca in US nu se merge prea mult prin oras. Teoria lor poate ar functiona in Europa....dar in state ma indoiesc. Multa bafta Toyota!
    • +2 (2 voturi)    
      aham (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:31)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ce nu stii tu e ca in US s-au vandut foarte bine modelele hybride de la Toyota cum ar fi Camry si Prius, iarasi nu stii ca US e principala piata de desfacere pt Toyota, deci au idee de nevoile populatiei.
  • 0 (0 voturi)    
    Sfarsitul industriei auto europeano-asiatica. (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:43)

    AlinN [anonim]

    Daca americanii vor scoate pe banda rulanta vehicule electrice cu autonomie 160km la preturi decente s-a zis cu industria europeana si asiatica de automobile.
    Si asta poate este imbucurator intrucat, nu s-a inovat mai nimic in acest domeniu. Nici o firma n-a avut curajul pe care se pare ca il au americanii.
    • +1 (1 vot)    
      curaj.. pe hartie (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:22)

      alin [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      proiecte.. hartia suporta orice. asteptam realitatile vietii.
      sa nu uitam ca la americani a picat curentul ziel in sir din cauza supraincarcarii retelei. pune cateva milioane de masini in priza seara si vezi ce iese.
      160km e rezonabil pentru europeni.. dar in Europa este oricum mai simplu sa dezvoltam caile ferate pe modelul tgv/ice si 2-3 linii maglev care sa lege toata europa.
      la 250km/h iesi din tzara in 2 ore..
    • +1 (1 vot)    
      romanii (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:26)

      foarte incruntati [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      e greu de inteles ca o inovatie poate aduce bunastare la mai multa lume? nuuuu, romanii vad sfarsit, moarte, apocalipsa.
      de ce crezi tu ca daca americanii vor reusi ceea ce isi propun europenii si asiaticii nu vor adopta o solutie asemanatoare sau vor veni la randul lor cu o inovatie?
      in fond in industria auto marcile inovatoare s-au tot schimbat. nicio companie nu poate ramane prea mult timp varf de lance in inovatie.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e sfarsitul, vine doar competitie serioasa (Luni, 12 ianuarie 2009, 23:49)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Nu o sa fie sfarsitul, doar ca or sa primeasca competitie serioasa in curand. Electricitatea convine americanilor pentru ca au din plin si au si potential mare de energie alternativa (pamant mult si vant puternic, soare, oameni destepti).
  • 0 (2 voturi)    
    Who killed the electric car? (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:30)

    Gus [anonim]

    Who killed the electric car?---documentar de vazut... masina electrica a existat...s-a vandut...a avut succes...dar pierdeau afacerile cu piese de schimb si vanzatorii de petrol....imediat dupa ce a fost oprita productia au fost rascumparate masinile vandute si distruse. dupa acest experiment GM a lansat cu succes hummer-ul. si totul s-a intamplat acum apoape 20 ani...
  • +1 (1 vot)    
    masina electrica exista din 1996 (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:49)

    Maran Emil [anonim]

    masina electrica 100% exista din 1996 , creata de GM, care apoi a distruso...si se numea EV1 !

    http://www.youtube.com/watch?v=xcdhAFC7SjI

    http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri