Dacia suspenda productia inca doua saptamani, intre 26 ianuarie si 8 februarie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 12 ianuarie 2009, 13:40 Economie | Auto

Criza forteaza Dacia sa ia inca doua saptamani de pauza
Foto: AGERPRES
Ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto, in special a celei din Romania, Dacia isi suspenda productia in perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009, a anuntat producatorul. Compania si-a reluat luni productia dupa o luna de intrerupere, iar noua oprire anuntata este a cincea din ultimele luni.

Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009, precizeaza compania, intr-un comunicat. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.

"Dacia se vede nevoita sa recurga la aceasta masura pentru a-si adapta productia la scaderea comenzilor ca urmare a declinului pietelor auto", informeaza producatorul.

Acest declin este manifestat cu deosebire in cazul Romaniei, prima piata a constructorului, unde in 2008 a fost comercializata peste o treime din productia uzinei de la Mioveni. In decembrie 2008, Dacia a comercializat 3.622 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 55% fata de nivelul inregistrat in decembrie 2007, mai precizeaza Dacia.

Piata de vehicule noi din Romania a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor incepand cu luna octombrie 2008. Dupa declinul de 30% inregistrat in octombrie 2008 fata de luna octombrie a anului 2007, vanzarile de vehicule noi au scazut cu 55% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 53% in decembrie 2008 in raport cu decembrie 2007.

"Prabusirea pietei romanesti de vehicule noi este provocata de efectele crizei financiare, care au redus accesul clientilor la credite, de invazia de vehicule de ocazie importate si de indecizia clientilor, cauzata de posibila modificare a taxei de poluare", spune Dacia.

Dacia a reluat luni productia, dupa ce o suspendase intre 11 decembrie si 11 ianaurie, pentru a reduce stocurile. Incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia a redus cu 20% productia, de la 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi. Dacia anuntase anterior ca isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro.

Dacia a anuntat ca vanzarile sale pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, pana la peste 257.000 de masini si caracterizeaza rezultatele ca fiind bune, deoarece pe multe piete de export vanzarile au crescut puternic fata de anul trecut.

In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Cel mai vandut model a fost Logan berlina, cu peste 51.000 de unitati, urmat de Logan MCV, cu peste 15.000 de unitati si Sandero, cu aproape 9.000.

Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata. In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus pe 9 ianuarie, Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1756 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    dacia (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:49)

    unu [anonim]

    Daca tot prezentati statistici de ce nu aratati si in ce plaje de preturi sunt aceste vehicule SH ? S-ar putea sa aveti surpriza sa fie majoritatea mai scumpe ca Loganul mediu.
    In timpul asta o sa aiba timp si de greva si cred ca e mai bine sa stai acasa cu 85% decat sa mergi la serviciu.
    • -1 (1 vot)    
      Conform... (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:10)

      X [anonim] i-a raspuns lui unu

      ... statisticilor valoarea medie a masinilor SH aduse in Romania in ultimul an este de .... 2500 de euro. Deci in mare parte niste coji. Cam astea sun masinile "ravnite" de romani.
      • 0 (0 voturi)    
        statistici (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:23)

        unu [anonim] i-a raspuns lui X

        aia s-o crezi tu , mai cauta pe net
  • +2 (4 voturi)    
    Culegeti roadele inselaciunii (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:50)

    dana [anonim]

    Ce a-ti semanat asta culegeti acum. Daca veti oferi asemenea masini cu tabla proasta si vopseua la fel nimeni nu va mai cumpara aceasta masina. Daciile vechi aveau tabla mult mai buna decat actualele logan. Pacat ca nu a-ti dorit sa faceti o campanie de gen skoda, mare pacat.
    • 0 (4 voturi)    
      CORECT !!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:11)

      alein [anonim] i-a raspuns lui dana

      Dacia este sub orice critica. Parintii mei au o dacia Solenza, a cazut rasina de brad pe masina si toata vopseaua s-a decojit.
      Au facut reclamatii la Dacia la Pitesti si au primit un raspuns de-a dreptul stupefiant:
      nu ati tinut masina in conditii bune.
      Vreau sa precizez ca masina inca este in garantie la caroserie

      Dacia se pare ca are probleme cu vopseaua, ei ar trebui sa retraga modelele de pe piata la un asemenea defect si sa le repare.
      Oricum eu acum ma pregatesc sa ii dau in judecata, poate voi incerca sa string mai multi pagubiti de acesti banditi de la Dacia si sa ii tavalim putin prin tribunale
      • 0 (2 voturi)    
        hmm... (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:20)

        john [anonim] i-a raspuns lui alein

        hmm...traiti pe luna multi dintr voi...falimentul Dacia inseamna in mod direct si falimentul producatorilor de subansamble (presuri, stergatoare, orice tampenie care va trece voua prin cap...vad ca asta va trece tot timpul)...aici nu discutam daca este sau nu buna masina, daca iti place sau nu...dar cum spuneam, voi sunteti pe luna...criticati orice produs romanesc ...

        Offtopic (oricum nu sunt primul) ...posed o masina marca Audi A4 din 2004 ... noua la vremea ei ... si o Dacia Logan din 2005 (initial a sotiei, acum a mea)...o sa va spun ceva de-a dreptul socant...nu am avut nicio problema cu Dacia (nici macar cu vopseaua) ... pe cand brandul german Audi m-a trimis de vreo 4 ori in service cu diverse probleme, marunte ce-i drept (computer bord, lumina pe bord ..etc.) dar nu o sa spun niciodata ca Audi e o masina proasta....
        • -1 (1 vot)    
          Pune-o sub un brad (Luni, 12 ianuarie 2009, 18:59)

          alein [anonim] i-a raspuns lui john

          Draga Ion, pune masina sub un brad si asteapta sa curga putina rasina pe ea si dupa aceea mai discutam

          Si care este problema daca intra firme in faliment ? Este ceva normal, au sa se ridice altele , asta-i viata

          Dar din ce vad la unii chiar nu le poate iesi din cap socialismul, ii acolo bine cimentat
  • +1 (5 voturi)    
    DACA DACIA NE RESPECTA NOI O SA CUMPARAM (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:55)

    FANE BOY [anonim]

    In primul rand DACIA trebuie sa respecte intelegerea cu STARUL ROMAN: Masina de 5000 de e, dar masina adica abs, aer, aibag, mp3 etc ca pentru asta au primit atatia ani ajutoare de la stat si scutirii de impozite.
    Romanii nu cumpara dacii pentru ca ei isi bat joc de cumparatori, au promotii inexistente 4 cauciucuri de iarna ( aprox 250 e) fara de 2-3-4 mii de e reducere la alte marci.
    Cand dacia la modelele actuale o sa fie 7000 full atunci cred ca o sa aiba clienti; oricum sa faca o dacie ii costa 2500 max 3000 de euro
    • -1 (1 vot)    
      Daca... (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:12)

      X [anonim] i-a raspuns lui FANE BOY

      ...romanii nu cumpara dacii cum de Dacia este cea mai cumparata masina din Romania ?
    • 0 (0 voturi)    
      Baietas, (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:03)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui FANE BOY

      Fiindca te pricepi la masini, de ce nu face Volkswagen sau Ford sau alte marci "bengoase" o masina din alea, cum spui tu, cu ABS, MP3, aer conditionat si airbag-uri multe la 5000 de Euro?
      Sau la 3000, ca vorba aia, sunt mai performanti...
  • +1 (5 voturi)    
    Mai lasati la pret (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:58)

    tt [anonim]

    ..sau in maximum doua luni o sa va apucati sa fabricati galeti din tabla! Oricum tehnologia nu difera mult fata de ceea ce ziceti ca fabricati acum. Cu un singur amendament: galetile chiar trebuiesc facute ca lumea...altfel ...pierd apa!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Cei de la Dacia sa lase specula (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:16)

    steve [anonim]

    Nu sunt de vina cumparatorii ca Dacia are produse proaste. Trebuie sa inteleaga ce insemna cu adevarat raportul calitate/pret. Eu, unul, nu sunt dispus sa le platesc lor salariile lor mari si nesimtite (nu ma refer la negrii pe plantatie) si tabla proasta. Destul cati fraieri le-au cazut in plasa sa le cumpere tabla, de frica sa nu platesca taxele pentru prima lor optiune (o masina sh care bate in calitate orice produs Dacia la acelasi pret). Un produs prost, piata il face sa dispara, de oricata protectie s-ar bucura. Deci, ciocul si preturile mai mici! Mars d-acia!
  • +2 (4 voturi)    
    Pretentii......de francezi (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:26)

    Teo [anonim]

    In perioada asta de criza voi aveti numai pretentii. Pe langa faptul ca sunteti firma privata, ati primit sprijin de la stat cu milioane de euro (pentru vacante prin tarile calde), de reduceri sa nu auziti (toata lumea face reduceri si voi va ganditi la scumpiri :"Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata" mai vreti si taxe triplate aberant. De ce nu cereti si introducerea unei legi prin care fiecare cetatean al acestei tari sa cumpere obligatoriu cate un Logan ?
    Si eu lucrez in industria auto si statul nu a oferit nici un ajutor firmei la care lucrez. In cazul in care firma nu o sa mai aiba comenzi, eu ce fac? Rog statul sa "bage" o taxa un impozit pentru asta ?
    Si eu platesc taxe si impozite ca orice altcineva in tara asta. Nu am dreptul sa aleg ? Sau aveti impresia ca aveti voi acest drept, de a alege penrtu mine ? Nu prea cred.
    Sunt in situatia in care am un " harb sau fumigena" Golf IV 2000, achizitie 7.000 euro - taxa poluare 6.800 si am renuntat de a mai spera in vreo schimbare. Asa ca in timp ce va plangeti voi atat mi-am depus actele pentru un proces cu statul Roman.
    Asa ca de pe partea mea faceti taxa de 100 de ori.
    Sunt tanar si am rabdare asa ca o sa vedem care pe care.
    Va "doresc vanzari bune".
  • +3 (3 voturi)    
    taxa (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:35)

    BMW [anonim]

    Taxa de prima inmatriculare este triplata si tot nu merge Dacia, dovada fiind articolul de mai sus!
    Cu ce i-a ajutat aceasta masura absolut aberanta?
    Nu taxa scazuta a fost de vina, este evident pentru oricine, degeaba insista cei de la Dacia!
  • +5 (5 voturi)    
    Dacia in sus si-n jos (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:45)

    tibirk [utilizator]

    Masina nu se cumpara zilnic (ca si painea) .... nu se schimba la cateva luni (ca si incaltamintea)....nu se schimba nici macar la cativa ani.... Era normal ca piata sa ajunga suprasaturata de masini noi iar aceasta criza a grabit un pic apogeul constructorilor de masini. Guvernele noastre pot lua cate decizii vor ele pt salvarea constructorilor....acestia nu mai pot fi salvati. Singura masura care i-ar putea salva ar fi interzicerea vanzarilor de masini SH.....ceea ce clar nu este posibil....acum se vede cine are cohones sa ramana in piata (aici e vorba numai de calitate....faza cu pretul cam pica). Prefer masina sh, nu vreau sa platesc taxe de prima inmatriculare si nu ma intereseaza daca dacia face sau nu disponibilizari. Statul roman sa-si vada de treaba si Dacia sa produca atat cat poate vinde. Eu nu platesc impozit la stat pt ca statul sa dea banii mei pomana catre "protejati". Oamenii se pot reprofila daca sunt dati afara....sunt atatea hectare de camp care stau in paragina....mana la sapa nu mana intinsa catre stat.......avem nevoie de ceva care sa functioneze si sa se reflecte in economie (cum ar fi agricultura unde avem mare potential si nu se face nimic)...dacia deja poate fi facuta istorie...s-au dus zilele de glorie ale fabricii pitesciene......de acum inainte toti banii "donati" pt sprijin sunt doar bani aruncati...pot fi investiti in altceva care chiar poate sa functioneze..
  • +1 (1 vot)    
    ... (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:55)

    Vladutz [anonim]

    daca nu scad preturile consistent dacia o sa moara.
    poa' sa primeasca 1000 de facilitati si scutiri de taxe, ca pretul e prea mare.
  • 0 (2 voturi)    
    dacia (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:04)

    anonim [anonim]

    buna sau rea cum e Dacia e un motor al economiei, aduce bani la buget. Din buget sunt platite salarii, burse, alocatii etc. Este foarte posibil ca toti cei care critica sa aiba o ruda platita de Dacia. Asta e realitatea si nu daca Dacia face masini pe masura mofturilor de pe-aici.
    Ce faci ca patron de firma daca vrei sa cumperi masini ieftine pentru angajati? Ce faci daca ai o firma de distributie si ai nevoie de masini ieftine? Iei Dacia nu harburi de 10 ani din Germania.
    Dacia e o masina foarte buna la pretul ei.
    Am vecini la bloc cu ML , Laguna, Audi, Bmw etc si stau la 2 camere e incredibil cata fatarnicie e in tara asta. Dar deh mai bine cu un harb cu 200.000km decat cu un Logan.
    • +2 (2 voturi)    
      :( trist (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:36)

      tibirk [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      stau cu chirie in Bucuresti la o garsoniera de 49 mp, platesc 300 de euro pe luna pt asta. Mi-am facut un credit de nevoi personale de 6500 Euro ca sa imi iau masina....si ....ghici ce....sunt prea sarac ca sa-mi iau lucruri ieftine si mi-am achizitionat o frumoasa si buna masina Renault Laguna cu 68 .000 de km la bord si .....ghici ce...a trecut un an de atunci si nu am cheltuit bani decat pt o revizie.....ghici unde...nu la service-urile Dacia-Renault ca sa ma cheleasca de bani ci la un service de cartier cu ulei si filtre luate din Carrefour.....poti sa-mi spui si mie de ce sa-mi iau Dacia cand Laguna mea o bate peste fund la orice? (pret, performante, confort, fiabilitate...pot sa continui da' n-am inspitatie....si....la naiba...e facuta tot de Renault)
      • +1 (1 vot)    
        si uitasem ce era mai important (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:03)

        tibirk [utilizator] i-a raspuns lui tibirk

        ...sa mai zic de "siguranta" ce o ai in Dacie?
      • -2 (2 voturi)    
        Laguna (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:08)

        antic [anonim] i-a raspuns lui tibirk

        Bravo, esti prea sarac pentru a intretine corespunzator o masina. Dar nu ai Logan, masina ta este mult mai buna si are doar 68.000 km si nici o problema deoarece au vazut-o baietii din cartier si oricum a fost masina unui doctor din Germania etc.
        Sa fiu rau si sa spun ca intre Logan si Laguna nu e o diferenta atat de mare?:))
        • +1 (1 vot)    
          :) @antic (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:31)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui antic

          @antic
          nu-i prea mare diferenta....

          Le despart 8 airbag-uri(5 stele euroncap), un rahat de dublu-climatronic, un computer de bord cu tempomat, un ESP, o asistenta la franare, o punte spate autoadaptabila, niste scaune incalzite si culmea...acelasi pret la revizii


          cred ca mai sunt niste maruntisuri d'astea....
    • 0 (0 voturi)    
      esti liber sa-ti faci stoc .. (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:55)

      yo [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Il auzeam pe stroie "vanzarile au scazut inacceptabil" parca noi am avea datoria sa cumparam dacia.. nu se mai cer masini faceti trenuri/avioane ... asta e economia de piata!
      impresia mea e ca ne cred prosti tre sa inghitim ce ne ofera ei .. Gresit ei trebuie sa produca ceva vandabil nu noi avem datoria sa cumparam cu orice pret ce ne ofera ei ..
      am inteles ca vor sa le faca low cost, atunci sa fie low cost!
      Si sa le faca ceva mai competitive ce e asa greu?! sa pui un termostat ca sa ii poti zice climatronic :) sau mai stiu eu ce alte imbunatatiri sa mai arate a masina facuta in mileniul 3..de siguranta nu mai vb..
  • +3 (3 voturi)    
    "Luminite de crize" (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:12)

    DiscussionX [utilizator]

    Salut
    Romania are cel putin 20.000 de oameni angajati doar in Brasov, Pitesti, Craiova in industria furnizoare de piese pentru constructori de masini (Tier 1 si 2), adica volane, centuri, ornamente, rulmenti, alte cele...( estimare proprie)
    Nu stiu cati or fi angajati in industria auto producatoare la nivel national - dar sa zicem pana in 100.000 de oameni.

    DACIA
    Problema nu cred ca este calitatea masinii. Sa vinzi 17.000 de Dacii in Germania e ceva, sau 15.000 in Franta... e ceva. Cred ca Dacia Logan e o masina buna si utila - mai urtaica, mai de baza, mai ieftinache, dar merge si nu e scumpa. (Logan MCV)
    In afara de VW - majoritatea companiilor au inregistrat un declin in vanzari.

    Faptul da taxa de inmatriculare e sus sau jos nu ajuta sau impiedica vanzarile Dacia. Problema nu este nici PRETUL.
    Problema este ca pentru a achizitiona o masina (= cheltuiala) ai nevoie de credit - iar acum, in criza, oamenii opresc cheltuielile.
    Dacia - pentru a nu avea stocuri imense si banii blocati in masini, care nu se vand - opreste productia - si exact asa fac si restul furnizorilor (Brasovenii stiu la ce ma refer).

    Problema este ca oamenii nu vor fi platiti saptamani intregi si se vor gandi daca peste cele 2 saptamani vor mai avea un loc de munca pe de o parte, apoi ca statul Roman nu incaseaza la buget din impozitele de la Dacia si astfel economia noastra nu prospera.

    Taxa cred ca e ultima problema si cred ca nivelul acesteia nu este justificat.

    d
  • +1 (1 vot)    
    Cumparati-va Dacii (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:21)

    M-Teo [utilizator]

    Cine vrea sa isi cumpere 10.000 de Dacii. Au stoc facut, asa ca nu e problema. Eu nu vreau Dacia. Sunt cumva obligat sa imi cumpar ?
    In felul asta poate ajut Dacia si patronii de firma. Sunt o persoana foarte altruista asa ca banii pentru mine nu sunt o problema si va dau cat doriti. Uite aici buzunarul, bagati mana fara frica.
    Mai terminati cu prostiile astea de doi lei.
    Cine vrea sa isi cumpere, nu sa ii oblige pe ceilalti sa faca ce nu vor.
  • -2 (2 voturi)    
    Pentru... (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:23)

    X [anonim]

    ... prostanacii care posteaza comentarii fara a gandi. Taxa auto ar fi trebuit sa fie asa cum e acum inca de la inceput. Nu sa se aduca in tara toate harburile. Industria auto din Romania nu inseamna doar Dacia. In domeniul auto lucreaza in Romania cateva zeci de mii de oameni in fabricile de subansamble, foarte multe dintre ele lucrand pentru marii producatori de automobile din vest. La Dacia sunt doar 3000 de oameni. Toate firmele care comercializeaza masini noi au fost afectate de cojile aduse din vest, ca vorba aia.."mi-am adus de dincolo o bijuterie de masina cu 650 de euro". Nu va obliga nimeni sa cumparati Dacia daca fundurile voastre fine nu suporta sa stea in produse autohtone. Vreti SH ? Puteti cumpara din Romania. Nu vreti, luati din afara si platiti taxe pe masura ? Nu vreti nici asa, atunci RATB.
    • +1 (1 vot)    
      Statistici "destepte" (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:32)

      M-Teo [utilizator] i-a raspuns lui X

      Uite unul care nu stie ce vorbeste.
      Lucrez in domeniu auto si mi-am luat masina SH. Si care e problema ? Am cerut ajutor statului sa imi ajute firma ? Nu. Ti-am cerut bani tie ? Nu. Vrei sa platesc o taxa aberanta sa te ajut pe tine ? Nu. Sau nu ai loc pe strada ca ti-a luat tata masina si nu ai pe unde sa te plimbi ? Du-te tu cu RATB sa vezi cum arata inauntru. Ahh, nu. De ce ? Nu stii cum arata un bilet ? Sau nu poti memora programul ? Dupa un timp te obisnuiesti.
      Nu doare cand gandesti ? Nu cred.....
      • -1 (1 vot)    
        M(ai) Teo (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:51)

        X [anonim] i-a raspuns lui M-Teo

        Cred ca te-a durut tare capul pana ai scris comentariul. Ca doar ai gandit . Sau nu ? Mai degraba nu. Pot sa-ti spun ca sunt un adept al RATB-ului, al bicicletei si al mersului pe jos. Masina pe care o am mi-am cumparat-o cu banutii munciti de mine. Taica-meu nu are bani sa-mi dea sa-mi iau masina. Poate al tau are.

        Cel putin in judetul Bv. sunt trimisi in somaj cateva mii de oameni din industria auto. Iti spune ceva? Hai, pune-ti neuronul la treaba. Mi-ai demonstrat ca stii orarul RATB-ului si cum arata un bilet. Acum treci la nivelul urmator de gandire. Vrei SH de dincolo ? Plateste.

        Apropos, ia un antinevralgic sa te mai lase durerea.
        • +1 (1 vot)    
          X (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:08)

          M-Teo [utilizator] i-a raspuns lui X

          Nu imi spune nimic faptul ca sunt trimisi in somaj sute de oameni. Nici nu ma intereseaza. Nici lor nu le pasa de mine, asa ca eu de ce as fi atlfel ? Lasa mai baiete ca se gandesc altii la voi si poate te vor recompensa pe viitor cu un impozit sau o taxa. Poate atunci vei gandi altfel cu neuronul tau. Stiu cum arata biletul de RATB si am si bicicleta acasa, dar m-am cam saturat de inghetat prin statii iar cu bicicleta mi-e cam frica sa circul ca nu cumva unul disperat ca tine sa ma loveasca cu masina cumparata de tata. Dar ma inspaimanta si gandul ca poate un trancalau ca tine s-a gandit sa-si vanda masina si nu are rost sa dau banii pe ea dupa ce te-ai plimbat prin toate gropile.
          PS: Sunt locuri la spitalul nr.9. Suna repede sa iti rezervi loc. Sa mergi incet cu RATB.
          :-)))))))))))
          • 0 (0 voturi)    
            Ultimul... (Luni, 12 ianuarie 2009, 18:26)

            X [anonim] i-a raspuns lui M-Teo

            ...loc vad ca a fost ocupat de tine :))). Ai si tu frustrarile tale. Ai o masina SH insa nu poti sa o inmatriculezi sau ma rog, nu-ti convine sa dai inca pe atata. Te vazusei cu masina si brusc te vedeai peste "fraierii" care circulau cu RATB-ul. Oricum, sa lucrezi in domeniul auto si sa nu-ti spuna nimic faptul ca mii de oameni din bransa ta nu-ti spune nimic ... hmm ... e un indiciu clar al modului in care gandesti. Asa ca nu mai recomanda la nimeni spitale.
  • +1 (1 vot)    
    Logan (Luni, 12 ianuarie 2009, 17:14)

    Ion [anonim]

    De ce sunt preturile la Dacia in EURO? Daca e 'producator national.. autohton" Daca primesc ajutoare de la stat din banii nostrii, de ce au preturile in functie de EURO, actualizat saptamanal (si la un curs mai mare decat cel al BNR)?
  • 0 (0 voturi)    
    a inebunit lupul (Luni, 12 ianuarie 2009, 19:36)

    mihai [anonim]

    sa dea faliment/sa i cumpere altcineva/sa se reprofileze/si cei ce lucra in ind auto adiacenta/oricum nui bine/dar sa mi se impina/totul are o limita oameni buni.nu mai fiti doar perdanti/sau sclavi na/pe fiecare l doare doar de el sa fim seriosi/m am saturat sa platesc pt altii/trezitiva/////
  • +1 (1 vot)    
    rabla (Luni, 12 ianuarie 2009, 19:45)

    misu [anonim]

    de ce ii zice "programul rabla" !? pai daca iti cumperi dacie, e rabla de noua. ma si mir cate verze de dacii au vandut la cat de scumpe si proaste sunt. si cat de buna ar fi masina noua, dupa cca. 5-6 luni de mers prin gropile din soselele patriei , cu siguranta sunt mai terminate ca una sh de 2-4 ani din vestul europei care circula doar pe autostrazi ca-n palma. si te doare buzunarul sa dai 12-15.000 euro pe una noua si s-o faci praf pe drumurile noastre, fata de un 5-7 mii euro si sa-ti iei o masina buna sh , euro 4, cu toate dotarile posibile pe ea , care daca ar fi pe logan ar duce dacia la un pret de 20.000 euro. si ce euro 4 are dacia daca la un motor de 1,4 scoate emisii de 191g/km, fata de un vw cu motor de 2 litri care scoate 135g/km. care e harb si care polueaza mai mult !?
    cand auzi la logan de consumuri de 10-12 litri/100 km te gandesti ca o avea un motor de 6 sau 8 cilindri in "v" si 3-4 mii de cm. cubi. ce sa mai vorbim de siguranta si comfort !?
    si de ce sa fiu obligat sa-mi aleg dintre un singur model de la un singur producator? asta mai e alegere? ca la celelalte daca pui taxe de 5.000 de euro cum sa le mai cumperi !? daca esti bun poti concura cuorice masina noua sau sh fara tot felul de protectii,ajutoare si taxe aberante. de aceea mi-am luat vw golf 4 sh si nu logan nou. eu am luat-o cand avea 3 ani, altul si-a luat logan nou atunci. acum , dupa inca 3 ani, vw merge si arata f. bine, loganul e ruginit si varza. eu am facut 90.000 km in 3 ani, el 30.000 si deja plange cati bani a bagat in el. vrea s-o vanda, dar cine mai cumpara rable acum !?
  • +1 (1 vot)    
    productia (Luni, 12 ianuarie 2009, 20:05)

    misu [anonim]

    Si daca si-ar suspenda definitiv productia si s-ar incide pe veci fabrica, nu ar fi nicio problema, nicio catastrofa, ba chiar ar fi mai bine, poate am scapa de taxe aberante puse doar din cauza ca dacia face masini proaste si scumpe si nu le poate vinde.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 12 ianuarie 2009, 20:46)

      Germanu [anonim] i-a raspuns lui misu

      Am auzit ca se va construi in Romania o fabrica de Golfuri second hand ca sa dea la toti romanii doritori de masini germane. O sa fie ieftine, nu mai mult de 100.000 de km facuti pe bancurile fabricii si cu garantie. Asa nu veti mai plati taxa de inmatriculare si o sa le dati peste bot francezilor cu Loganul lor :)))))))
  • 0 (0 voturi)    
    ceva nu merge la Dacia ... (Luni, 12 ianuarie 2009, 20:40)

    Technicus [utilizator]

    Pai chiar in articol e scris ca Dacia are o cota de piata in Romania de 28%. Deci cam un sfert.
    E clar ca masurile administrative contra masinilor second-hand de import nu pot ajuta Dacia in fata concurentei.
    Daca nu se mai vinde in Romania, sa faca un studiu de piata si sa vada de ce prefera romanii alte marci (ma refer la cele noi, de import).

    Nici eu nu sunt de acord cu ajutarea cu orice pret a companiei.
    Trebuie subliniat ca Dacia nu este romaneasca. Este frantuzeasca.
    Dacii se produc si in Rusia si poate chiar si in Iran sau Brazilia.
    Asa ca productia mondiala de Dacii nu este exclusiv Made in Romania.
  • +1 (1 vot)    
    sh (Luni, 12 ianuarie 2009, 21:06)

    MISU [anonim]

    Ar fi bine la pretul de 6-7 mii buc, decat sa iei la 10-11 mii /buc masini noi deja ruginite cu pitici nervosi sub bord si care consuma 10-12 litri/100km si care polueaza de noua cu 40 % mai mult desi are motorul mult mai mic(1400 cmc fata de 2000cmc) si care oricum dupa 1 an nu mai e masina noua, ba chiar e facuta varza pe sosele noastre "ca-n palma" . Am avut masina noua si ma tocat de bani in garantie ca trebuia sa fac totul la service agreat de producator altfel pierdeam garantia, asta sh o am de 3 ani si n-a avut nevoie de nimic in 3 ani,doar schimburi de consumabile la 15.000 km si combustibil.
  • 0 (0 voturi)    
    sh (Luni, 12 ianuarie 2009, 21:39)

    misu [anonim]

    Pai deja exista o fabrica care face masini second hand de peste 3-4 ani vechime si 100.000 km, chiar si fara servo directie, AC, ABS, ASR, ESP, fara scaune electrice si inalzite, fara pilot automat sau RADIO CD, fara geamuri electrice si oglinzi electrice si incalzite si costa cam 7-8 mii de euro si e gata ruginita, e compania franco- romana Dacia cu modelele sale LOGAN, copii nereusite dupa Renault .
  • 0 (0 voturi)    
    E logic!!! (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:33)

    EUGEN [anonim]

    Bai fratilor va explic eu ce sa intampla ! Francezii sunt la fel de tepari si hoti ca si noi , deci nu e normal sa traga si ei din toate partile . Ca ne vinde logan cica diesel cu 12mii euro , bravo lor . Nu stiti ,nu e prost cine cere e prost ala care da .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică