Dacia renunta la 300 de angajati cu contracte pe perioada determinata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:14 Economie | Auto

Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, a anuntat, luni seara, ca, pe langa masura opririi productiei pentru alte doua saptamani, s-a decis ca 300 de contracte de munca pe perioada determinata, care expira la sfarsitul acestei luni, sa nu mai fie prelungite.

Cei 300 de angajati care ar urma sa isi incheie activitatea la Dacia la sfarsitul lunii ianuarie se adauga celor 620 de salariati ale caror contracte pe perioada determinata au expirat in decembrie 2008 si nu au mai fost prelungite.

"Deciziile privind programul de productie de la Automobile Dacia se iau doar pentru intervale de maximum o luna, din cauza incertitudinii existente pe piata. In situatia actuala, nu putem lua decizii pentru intervale de timp mai lungi. De asemenea, am decis sa nu acordam tichetele restaurant in aceasta luna", a declarat, luni seara, la uzina din Mioveni, Francois Fourmont.

Dacia a anuntat, luni, ca va intrerupe din nou productia, pentru doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie-8 februarie, ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto.

Salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut, conform contractului colectiv de munca pe 2008.

Uzina de la Mioveni a reluat lucrul luni, dupa ce productia a fost intrerupta in total timp de aproximativ o luna, in mai multe zile ale lunilor octombrie, noiembrie si decembrie. Activitatea a fost intrerupta tot din cauza scaderii cererii.

Odata cu reluarea productiei, luni, Dacia a scazut cadenta de productie, de la 1.360 de unitati la 1.085 vehicule pe zi.

Sindicatul Automobile Dacia a anuntat ca va organiza, marti, la Mioveni, un miting de protest la care sunt asteptate cateva mii de persoane.

Sursa: Mediafax

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

658 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    pardon? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:27)

    calugaru' vaxile [anonim]

    protest ... contra cui? sau contra ce?

    protest contra scaderii cererii pe piata mondiala de autovehicule?

    asta-mi aduce aminte de mitingurile pentru pace si adeziunile la revolutie.

    io zic sa se faca un miting si impotriva gerului asta nasol ... pi se poate? in perioada asta de incalzire globala, minus doojshunu de grade? iesiti in strada sa protestatz!!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:30)

    asd [anonim]

    nu trebuie sa produceti 1.085 cutii pe zi, luati si construiti 800, dar masini de calitate ... atunci altfel o sa fie situatia.
    • +1 (1 vot)    
      stii tu ca nu-s de calitate??? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:57)

      Je [anonim] i-a raspuns lui asd

      Eu chiar cred ca e un mare pas inainte ce a facut Renault cu Dacia. Produc masini ieftine si la ultimile standarde (poluare si siguranta).

      Le tremura chilotii la concurenta si la samsarii de masini vechi.

      Bineinteles, romanii is mai destepti si compara mereu Loganul cu Audi, BMW, etc.

      Si apoi vaite...e mai slaba ca Audi Q7, si e scumpa domle...scumpa. Nu se uita ca daca ar fi sa cumpere nu-s in stare sa cumpere nici o roata de la Q7.

      Ce mai ...snobism....gasit din plin la romani.
      • -1 (1 vot)    
        nimei au a comparat un audi cu un logan ... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:41)

        asd [anonim] i-a raspuns lui Je

        eu nu compar Audi cu Logan, dar raportul pret/calitate lasa foarte mult de dorit. Exista 2 solutii:
        1) sa construiasca masini la acelasi pret dar de o calitate competitiva.
        2) sa construiasca masini de aceeasi calitate care este acum, dar la un pret competitiv, adica 5000 euro, cum este cazul.
        • 0 (0 voturi)    
          si cum masori tu raportu pret/calitate??? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 12:17)

          Je [anonim] i-a raspuns lui asd

          Eu in 2 taxi logan m-am uitat la Km si una avea 185.000 iar cealalta peste 220.000Km. Am intrebat soferii daca au avut probleme. Raspunsul?
          Numai intretinerile normale din carnet, si ceva mestereli pe dedesupt datorita drumurilor noastre minunate. In rest NICI o problema MAJORA.

          La confort. Pai in 8-10K Euro primesti ABS, airbaguri, muzica, cotiere si ce mai vrea mama ta.

          La orice alta marca AI DOAR ROTILE SI VOLANUL!!!!!!!!!!

          Care e raportul asta pret calitate? Masoara-l, exprima-l in ceva!!! Sa fie ceva ce exclude subiectivismul apartenentei fata de o marca si poata fi aplicat la toate masinile. Sa vad eu ca e mai mic la DACIA decat la alte marci.
          • -1 (1 vot)    
            5000 euro pentru abs, airbaguri si muzica ?? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 12:35)

            asd [anonim] i-a raspuns lui Je

            pai cum sa inteleg eu trebuie la platesc in plus 5000 euro, la pretul care ar fi normal pentru o masina ca dacia si la calitatea ei 5000 E, doar pentru ca sa am optional ABS, airbag, muzica si sa ma coste 10 mii ?
      • -1 (1 vot)    
        Sunt un prost pacalit de Dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:52)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Je

        Daca tu vezi calitate la Logan atunci nu mai este nimic de zis. Cand ma gandesc la tabla lor jalnica , la vopseaua pe care o dau cu picatura , si in 2 ani se cojeste si la rugina care apare in maxim 3 ani , atunci iti vine sati dai cu pumnii in cap , ca ai fost un prost si ai cumparat aceasta masina.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:02)

    Vladutz [anonim]

    sau macar sa faca 1000 unitati/zi dar de calitate si la un pret mai adaptat conditiilor pietei auto actuale.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version