Dacia estimeaza ca luna aceasta va primi intre 1.000 si 1.500 de comenzi pentru masinile sale in Romania, nivel de patru ori mai mic decat in prima luna a anului trecut, a anuntat marti directorul general al companiei, Francois Fourmont.

El a precizat ca situatia e cauzata de o incertitudine ce exista pe piata vehiculelor noi, ca urmare a controversei legata de taxa auto, a neinceperii programului Rabla si a inaspririi conditiilor de creditare.

Forumont a precizat ca, in mod normal, Dacia vindea cam 10.000 de masini pe luna, iar in lunile cele mai slabe intre 6.000 si 7.000 de unitati.

Totusi, in actualele conditii de pe piata, Dacia astepta cel mult 4.000 de comenzi in ianuarie, dar situatia din primele zile s-a dovedit mult mai grava.

Seful Dacia a spus ca, in medie, se inregistreaza 50 de comenzi pe zi, ceea ce inseamna ca ianuarie se va incheia cu circa 1.000 - 1.500 de comenzi, nivel nemaintalnit de la privatizarea uzinei.

El sustine ca aceasta situatie este cauzata de incertitudinea ce planeaza pe piata vehiculelor noi, generata de modificarea taxei auto, dar si de neinceperea programului de innoire a parcului auto.

Piata sufera si din cauza inaspririi conditiilor de creditare, dar si din cauza scumpirii masive a creditelor. Seful Dacia a dat un exemplu in acest sens: astfel, daca in ianuarie anul trecut cineva care cumpara un Logan de 7.000 de euro platea o rata lunara de 350 de lei, pentru un credit pe 10 ani, in decembrie 2008 rata pentru acelasi credit era cu 35% mai mare, respectiv 480 de lei.

Seful Dacia a spus ca, din cauza deselor intreruperi de activitate la uzina, furnizorii sunt si ei nevoiti sa opreasca activitatea si au mari probleme financiare. El a aratat ca un furnizor si-a inchis activitatea pe platforma de la Mioveni, fara a-i da numele, dar si alte firme sunt nevoite sa recurga la concedieri.

Dacia are 15.000 de angajati, dar mai exista 125 de furnizori care sunt dependenti de productia uzinei, in conditiile in care peste 75% din produsele fabricate sunt achizitionate de Dacia.