Dacia va inregistra, in ianuarie, un minim istoric al comenzilor, de la privatizarea uzinei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:19 Economie | Auto

Dacia estimeaza ca luna aceasta va primi intre 1.000 si 1.500 de comenzi pentru masinile sale in Romania, nivel de patru ori mai mic decat in prima luna a anului trecut, a anuntat marti directorul general al companiei, Francois Fourmont.

El a precizat ca situatia e cauzata de o incertitudine ce exista pe piata vehiculelor noi, ca urmare a controversei legata de taxa auto, a neinceperii programului Rabla si a inaspririi conditiilor de creditare.

Forumont a precizat ca, in mod normal, Dacia vindea cam 10.000 de masini pe luna, iar in lunile cele mai slabe intre 6.000 si 7.000 de unitati.

Totusi, in actualele conditii de pe piata, Dacia astepta cel mult 4.000 de comenzi in ianuarie, dar situatia din primele zile s-a dovedit mult mai grava.

Seful Dacia a spus ca, in medie, se inregistreaza 50 de comenzi pe zi, ceea ce inseamna ca ianuarie se va incheia cu circa 1.000 - 1.500 de comenzi, nivel nemaintalnit de la privatizarea uzinei.

El sustine ca aceasta situatie este cauzata de incertitudinea ce planeaza pe piata vehiculelor noi, generata de modificarea taxei auto, dar si de neinceperea programului de innoire a parcului auto.

Piata sufera si din cauza inaspririi conditiilor de creditare, dar si din cauza scumpirii masive a creditelor. Seful Dacia a dat un exemplu in acest sens: astfel, daca in ianuarie anul trecut cineva care cumpara un Logan de 7.000 de euro platea o rata lunara de 350 de lei, pentru un credit pe 10 ani, in decembrie 2008 rata pentru acelasi credit era cu 35% mai mare, respectiv 480 de lei.

Seful Dacia a spus ca, din cauza deselor intreruperi de activitate la uzina, furnizorii sunt si ei nevoiti sa opreasca activitatea si au mari probleme financiare. El a aratat ca un furnizor si-a inchis activitatea pe platforma de la Mioveni, fara a-i da numele, dar si alte firme sunt nevoite sa recurga la concedieri.

Dacia are 15.000 de angajati, dar mai exista 125 de furnizori care sunt dependenti de productia uzinei, in conditiile in care peste 75% din produsele fabricate sunt achizitionate de Dacia.





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1115 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Vai vai (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:34)

    Cosmin [anonim]

    Nu mai au francezii profituri astronomice. Vai Vai. Saracutii. Oare din ce o sa mai faca ei excursii ???
    Propun achizitionarea de catre fiecare familie activa din Rom a unei superbe masini Dacia Logan tocmai pentru a nu falimenta mandrie de fabrica.
    • +1 (3 voturi)    
      vai vai (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:51)

      maximus [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Ar trebui sa sustinem in schimb samsarii de masini second hand care cad pe butuci dupa circa un an!!!

      Eu cred ca trebuie sa sustinem industria locala care ar impacta un numar de cateva sute de mii de oameni daca nu chiar 1 - 2 milioane si nu cativa "smecherasi" care aduc masini din afara.

      De bine de rau Dacia se vinde binisor la export insa romanii nostri sunt prea snobi sa cumpere Dacii (prefera sa stea la Garsoniera cf 3 si sa conduca BMW sau mai stiu eu ce alte masini scumpe).

      Mai important insa este ca aceste masini SH polueaza mult mai mult decat Dacia asa ca....
      • -1 (3 voturi)    
        o fi .. (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:12)

        dejanes [anonim] i-a raspuns lui maximus

        eu as zice sa te gandesti mai intai la oamenii care nu au 7000 de euro sa dea pe o masina si totusi au nevoie de ea (din varii motive). De ce sa nu poata omul de rand sa isi cumpere o masina la mana a 2 a cu 2-3000 de euro cu care sa isi faca treaba? Si apoi daca ii sa ne gandim, am exemplu chiar un vecin: cu 10350 de euro a adus un audi A4 din 2004 (euro 4 norma de poluare) piele alba in interior cu dvd , motor de 2.5 tdi v6 cu 140.000 de km. Cu banii aia iti cumperi un logan cat de cat echipat cu 2 airbaguri, servodirectie si proiectoare de ceata. Deci nu e vorba de snobism. Asta e gandire comunista. De ce sa cumpar dacia cand la aceiasi bani am confort de 5 stele? Din pacate nu sunt de vina muncitorii si managerii renault care nu au stiut decat sa scoata banii din Dacia. Dacia a avut parte de 10 ani de politica protectionista. Cred ca a fost de'ajuns pt a produce ceva performant. La skoda cum s'a putut?
        • +2 (2 voturi)    
          Daca taceai ... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:41)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dejanes

          1. Daca ai doar 3000 eur esti prea sarac sa ai masina sa o poti intretine asa ca mergi cu autobuzul.

          2. Daca iti iei Dacia, si intretinerea va fi facuta cu Costuri reduse.

          3. Boul de roman snob nu gandeste in perspectiva

          4. Dacia a bagat bani pana acum, nici macar nu si-au scos investitia

          5. Boul de roman nu se gandeste ca daca Dacia nu mai merge si se inchide vor ramane niste sute de mii de oameni fara serviciu care nu vor mai contribui la bugetul de stat etc.

          6. Daca nu mai sunt bani la buget, canci protectii sociale, drumuri, pensii etc.

          La Audi A4 ala din 2004 sa nu dea naiba sa cada ceva la el ca a pus-o. Romanul este prea snob ca sa gandeasca. Afla cat e o turbina pentru Audi 2.5 tdi :) Are bani sa o cumpere?
          • -1 (1 vot)    
            afla cat e o turbina la Dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:47)

            Catelu [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

            Piesele nu sunt mult mai ieftine nici la Dacia. Adica nu mai sunt. O bujie de Dacia Supernova e 5RON una de Logan e 12RON. Si cam la toate piesele e la fel raportul. Deci las-o mai moale cu intretinerea ieftina, ca e cam la acelasi nivel cu Ford si Opel.
      • -1 (3 voturi)    
        Fa o demonstratie si spune pe cine sprijina Dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:24)

        chiti [anonim] i-a raspuns lui maximus

        arata mi te rog si mie (un orb in economia capitalista ) acele 1-2 milioane
        1. Ai spus bine industrie locala.
        2 nu se vinde bine la export (se vede)
        3 Prefer un mediu concurential pe piata( se vede cu suportati concurenta)
        4 masina mea sh polueaza mai putin decit un logan
      • -1 (1 vot)    
        re vai vai (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:10)

        Dapyx [anonim] i-a raspuns lui maximus

        mai "nou" fiecare e liber sa aleaga. La 7000 cit e un Logan chel (nu mai zic de piese care's scumpe ca dracu) iti iei o "rabla" muuult mai buna. E vorba de raport calitate pret, iar Dacia sta prost la capitolul asta.
      • -1 (1 vot)    
        Logan (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:27)

        oschy [anonim] i-a raspuns lui maximus

        Cred ca ar trebui atacati samsarii de masini noi cum ar fi, de exemplu Tariceanu cu firmele de import Citroen. Astia pun Dacia in pericol. Aduc Citroen, o dau la tineri cu zero lei si acestia dau rate 10 ani ca s-o plateasca. E normal ca-ti iei o masina ca lumea in aceste conditii chiar daca contribui la marirea veniturilor lui Iuda Tariceanu de 50 de ori in cei 4 ani de guvernare. Acesti samsari care lovesc zdravan in economia nationala ar trebui impozati de zece ori mai mult. Pe Ceausescu l-au impuscat pentru subminarea economiei. Astia ce pazesc acum ?
        Am avut Dacia noua si am avut probleme mai ales dupa ce s-a mai invechit iar eu nu eram vreun specialist in motoare. Mi-am luat un V W de vreo 3 ani vechime, 100.000 km, si a mers traznet vreo 12 ani. Nu m-as mai intoarce la Dacia. E o deosebire.
        Nu inteleg ce are guvernul Romaniei cu o fabrica franceza in timpul unei crize mondiale !!
  • -1 (3 voturi)    
    10 ani? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:52)

    alex [anonim]

    "Seful Dacia a dat un exemplu in acest sens: astfel, daca in ianuarie anul trecut cineva care cumpara un Logan de 7.000 de euro platea o rata lunara de 350 de lei, pentru un credit pe 10 ani, in decembrie 2008 rata pentru acelasi credit era cu 35% mai mare, respectiv 480 de lei."

    Pai de ce si-ar face careva credit pe 10 ani pentru cumpararea unei Dacii? Masina asta nu rezista 6 ani pe "drumurile europene" ale Romaniei, urmand ca pe urmatorii 4 ani sa mergi cu metroul/ autobuzul si sa platesti rate...
    • +1 (3 voturi)    
      Sunt sigur ca tu oricum mergi "perpedes" (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:43)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui alex

      .
  • -1 (3 voturi)    
    ne bucuram.... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:56)

    hazard [anonim]

    foarte mult pentru cei care nu mai pot sa-si cumpere rablele alea
  • +1 (5 voturi)    
    dle Fourmont... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:08)

    alex [anonim]

    Va rugam sa acceptati faptul ca intreaga industrie auto la nivel mondial este afectata de criza financiara globala!

    O masia este un bun de folosinta indeungata, iar decizia de achizitie a unui asemenea bun cantareste semnificativ in bugetul consumatoului; in actuala conjunctura nefavorabila intregii industrii auto, pur si simplu oamenii nu au acces la finantare pentru a-si cumpara masini. Bancile nu mai acorda credite! Ce este asa greu de inteles?

    Obisnuiti-va cu ideea ca ratele de crestere semnificative a vanzarilor de la an la an pentru industria auto au apus... piata a ajuns la o saturare de masini.

    Lasati romanii sa decida singuri ce masini doresc sa conduca, fie ele noi sau "second hand"; asta inseamna democratie dle Fourmont, sa ai optiunea de a alege, nu sa fii constrans sa faci o anumita alegere!

    Am auzit ca intreg grupul Renault a raportat pierderi din vanzari tot mai slabe de masini. De ce nu introduce si statul francez o taxa similara? Pentru ca aceasta este o taxa antieuropeana dle Fourmont!

    Am mai auzit ca aproape toti competitorii grupului Renault (BMW, Chrysler, Toyota, Peugeot, etc.) au vanzari din ce in ce mai slabe. Nu va ganditi ca scaderea vanzarilor sta in alta parte si nu in taxa auto "de poluare"?
    Nu va ganditi ca oamenii prefera sa dea mai putini bani pe o masina second hand decat mai multi pe o masina noua, in conditiile in care satisfactia utilizarii acesteia este de multe ori mai mare cu masina second hand?

    Nu am vazut nicio masura prin care sa contracarati efectele vanzarilor mai reduse de dacii... alti competitori au scazut preturile autoturismelor, ofera promotii... Dacia nu ofera asa ceva. Si stiti de ce? Pentru ca inca aveti vanzari, si asteptati de la statul roman (la care contribui si eu prin taxe si impozite)

    Dle Fourmont, util ar fi ca Dacia sa se maturizeze, sa inceteze a mai cersi facilitati de la stat, sa faceti fata cu barbatie acestei crize, si sa va obisnuiti cu profituri mai mici.
  • +1 (3 voturi)    
    dacia nu are notiunea de reduceri de preturi (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:11)

    adi [anonim]

    Spre deosebire de alti dealeri, la Dacia nu exista nici un fel de reducere de preturi, avand in vedere contextul economic dificil in care ne aflam. La alti dealeri sunt oferte la Dacia nimic, de parca nimic nu s ar fi intamplat. Domnii de la Dacia luati modelul de la Fiat (cumperi acum platesti la anu), altfel comenzi nu o sa apara. Dacia si Fiat sunt aproximativ la acelasi nivel de pret; cum cei de la Fiat pot si dvs ar trebui sa puteti. Intentionez sa cumpar o masina si am vizitat un show room, dar cand am vazut inflexibilitatea reprezentantiilor dvs am ramas dezamagit! La vremuri de criza, preturi de criza. Concurenta nu sta pe loc! Si o sa va goleasca buzunarele
  • -1 (3 voturi)    
    economia de piata.. (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:16)

    neanonim [anonim]

    sa desfaca pe alte piete ce e asa mare lucru?
    sa-si diversifice oferta .. si alte solutii

    nu, ei se asteapta sa le cumparam noi cu orice pret ..singura solutie pe care o au e tina pretul sus si sa reduca productia ..

    tembeli pt asta merita sa dea faliment..

    si actiunea rabla e o prostie! cine are rabla o are pt ca n-are bani iar acum creditele sunt scumpe ..
  • 0 (4 voturi)    
    rablele alea (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:22)

    johngood [utilizator]

    in viitorul apropiat rablele alea vor costa 5000 de euro dar pentru asta e nevoie ca 1/3 din angajatii de la dacia sa fie disponibilizati.
  • -1 (1 vot)    
    aroganta (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:47)

    popys [anonim]

    Musiu Fourmont aroganta asta demonstrati vreti parale cu orice pret nu lasati la pret de loc vati invatat prost bre musiu dacia ta ( ca e a-voastra a lu renault nu e a romanilor) atiti bani face juma din pretul ei actual hai ca plec .Faliment usor .
  • 0 (2 voturi)    
    ptr unul alexandru care si spune pe "nume" (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:58)

    dan [anonim]

    daca ar face masini bune,nu ar fi nevoie de protectionism...jafurile lor nu merita nici jumate din banii(cu taxa sau fara taxa).sunt in situatia sa mi cumpar o masina noua,dar nu o sa cumpar "dacia",pentru ca e doar o dacie si eu vreau sa mi cumpar o MASINA.punct
    • 0 (0 voturi)    
      pai (Marţi, 13 ianuarie 2009, 23:30)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ia-ti audi rs, passat, etc. Crucile si alte alea de la oglinda retrovizoare incluse in pret. Be happy, dar macar mergi la tine in ograda, nu iesi pe sosele.
  • +1 (1 vot)    
    Criza si la Dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:26)

    Etienne [anonim]

    Incepe sa ne afecteze si pe noi criza si din pacate acestea (scaderile vanzarilor auto) sunt doar primele efecte. Nu e nici un mister aici: cand nu ami ai de lucru, iti faci griji in legatura cu plata intretinerii nu cu achizitionarea unui automobil. Poate niste reduceri ar ajuta, insa nu poti face reduceri de 25% (cum face Ford pentru a lichida stocurile de Fiesta de generatie mai veche) la o masina de 7000 euro; Dacia e totusi cea mai ieftina masina fabricata in Europa, poate doar in India si China gasesti masina noua mai ieftina si in ciuda comentariilor injurioase zilnice Loganul meu merge fara nici o problema de 4 ani (nici o cheltuiala in plus pentru reparatii, doar reviziile obigatorii cat a fost in garantie). Poate ca printr-un noroc chior si acatiste as fi gasit un Golf IV care sa se poarte la fel, dar prefer sa nu ma bazez pe divinitate in cazuri din acestea. Desigur ca Logan se strica (cum ar face de altfel orice masina) in conditii de exploatare ''barbare'' , vezi "raliurile de amatori'' ale multor baietasi prin trafic zi de zi; insa in conditii de exploatare corecte (e totusi o masina de doar 75 cp- cazul meu- deci nu vreun bolid de curse) masina tine cu bugetul casei. Asa ca problema Daciei tine de situatia internationala, iar managerii trebuie sa gaseasca solutii pentru supravietuire caci asta ne va astepta pe majoritatea in urmatoarea vreme.
  • -1 (1 vot)    
    Piata din Romania (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:59)

    coco [anonim]

    Piata din Romania nu trebuie adaptata la politica Renault, politica lui Renault trebuie adaptata la Piata din Romania.
    N-am bagat de seama au crescut brusc veniturile in Euro ale populatiei???
    Si chiar asa ati observat cumva ca am intrat in UE, io nu chestia cu auto second hand era beneficiu, da vezi ca nu convine la multi asta, mai mai. ii fain in capitalism da io sa fiu capitalistu, si restu sa fie fraieri, slugi si prosti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică