Producatorul german de componente auto Leoni inchide fabrica de la Mioveni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:32 Economie | Auto

Producatorul german Leoni va inchide unitatea de productie de la Mioveni din cauza scaderii drastice a comenzilor in industria auto, dar va pastra fabrica de la Pitesti, au anuntat marti reprezentantii Dacia. In urma acestei decizii, 230 de angajati vor ramane fara locuri de munca, pana in luna iunie.

Compania germana Leoni va disponibiliza pana in iunie cei 230 de angajati care produceau cabluri si cablaje la Mioveni, dar isi va concentra activitatea pe uzina de la Pitesti, care insa si-a redus si ea masiv, in ultimul timp, activitatea, din cauza scaderii comenzilor.

Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, a afirmat ca producatorul a sustinut financiar, in ultimele luni, companiile care livreaza componente pentru uzina, platindu-le uneori in avans pentru produsele livrate.

El a precizat insa ca Dacia nu va mai putea face mult timp acest lucru, in conditiile in care trebuie sa-si pastreze resursele pentru desfasurarea activitatilor curente.

Dacia a anuntat luni a cincea suspendare a productiei in mai putin de trei luni, in perioada 26 ianuarie - 8 februarie. Aceasta ar putea sa nu fie insa si ultima, directorul uzinei neexcluzand noi intreruperi ale productiei, in februarie si martie, daca piata auto nu-si revine.

Dupa luna martie, Dacia va lua masuri mai dure, intentionand sa renunte la un schimb din cele trei, adica aproximativ 3.000 de muncitori.

Intrebat de HotNews.ro de ce Dacia nu reduce preturile masinilor, in conditiile acestor scaderi record de comenzi, Fourmont a raspuns ca oamenii cumpara in principal pe baza de credit, iar efectul pozitiv asupra clientului este mai mare daca scade pretul creditului decat daca Dacia ar taia, simbolic, cate sute de euro la pretul de baza al masinilor.

Producatorul deruleaza actiuni promotionale legate de costul creditelor, deoarece, spune seful Dacia, pentru client este mult mai importanta rata lunara pe care o plateste ani buni.

La partea de lansari, Dacia va aduce in lunile urmatoare motorizari diesel pentru modelul Sandero, iar Fourmont a confirmat ca va fi disponibila si o motorizare de 1,2 litri, 75 CP, pe benzina, pentru Sandero, insa data lansarii nu a fost stabilita inca.

Aceasta motorizare va fi mai bine primita in tari precum Franta, unde oamenii primesc scutiri importante de taxe la achizitionarea unor masini cu emisii reduse de CO2. 

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1050 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    credit dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:30)

    popys [anonim]

    Aloo.. musiu Fourmont de ce nu vinzi dacia cu credit fara dobinda vrei sa ma bagi dator si la banci(camatari) sa platesc si acolo dobinzi comisioane intetineri cont si alte speze sa ma rupa in doua si voi si banca asta vrei musiu... ma mir ca nu-mi pui pistolu la timpla sa-ti cumpar dacia ta ...musiu cred ca iti fuge scaunu de sub fund cit de curind dupa mintea mea te schimbam imediat . Cind ati luat bani cu sacu cum a fost . Sper sa falimentati cum cind fieru a scazut cu 70% voi vreti sa scumpiti si mai toate materiale care intra intro dacie nu stiti sa va adaptati musiu si asta o sa va coste . Da ceci pasa matale musiu ti-ai luat cascavalu cind a mers treaba si-l mai iei si acuma pina oi zbura din romanica ca te schimba fratujii tei pina la urma sint sigur .Vom vedea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version