Dacia pledeaza pentru taxa auto. Din aprilie ar putea  fi disponibilizati 15.000 de oameni in Arges

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 14 ianuarie 2009, 8:55 Economie | Auto

Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, se intalneste, miercuri, cu reprezentantii Guvernului roman pentru consultari, cu o zi inainte ca autoritatile sa anunte decizia pe care au luat-o in cazul modificarii controversatei masuri de triplare a taxei auto pentru masinile second-hand din import, anuntata in decembrie 2008 de guvernul Tariceanu.

Intr-un interviu la RFI Romania, Fourmont a explicat ca nu este de acord cu afirmatia Comisiei Europene ca taxa incalca legislatia UE, Comisia aplicand standarde duble in acest caz: pe de o parte Comisia spune ca trebuie protejat mediul si favorizeaza introducerea primei de casare pentru masinile vechi existente in circulatie si, pe de alta parte, in numele concurente, considera ca trebuie sa transporte masinile vechi din Franta si Germania in Romania.

"Guvernul roman trebuie sa discute cu Comisia Europeana, care nu poate juca la doua capete", a explicat directorul general al Dacia.

Directorul companiei a declarat ca asteapta doua masuri din partea actualului guvern: aplicarea programului rabla cat mai rapid posibil, cu prima de casare de 4.000 de lei, si, adoptarea unor masuri la cumpararea de masini noi cu dobanzi mai putin descurajante.

Francois Fourmont a afirmat ca nu este cazul sa fie modificata masura triplarii taxei auto pentru masinile care polueaza si care au invadat piata auto in ultimele luni.

El a adaugat ca in contextul crizei actuale, constructia  de masini este unul dintre factorii principali ai relansarii economice si ca ceea ce este valabil in Franta si Germania trebuie sa fie valabil si in Romania.

Francois Fourmont a mai adaugat ca, Dacia va incerca sa reziste crizei auto in ianuarie, februarie si martie prin intreruperi temporare ale productiei, dar, daca persista criza actuala se va trece la disponibilizarea unei ture intregi: 3.000- 4.000 de oameni, insa cifra va fi mult mai mare la nivelul furnizorilor ceea ce va duce la aproape 15.000 de disponibilizati in toata regiunea Arges.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2055 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    logan (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:08)

    Andy [anonim]

    Stimate d-le Fourmont, nu cunoasteti sau ignorati mecanismele pietei.

    UMBLATI LA PRET!!!!!!!!!!!
    • +4 (12 voturi)    
      bine andy (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:30)

      razgandeanu` [anonim] i-a raspuns lui Andy

      asta este singura solutie...pretul.....mie sincer nu imi convine sa dau aprox. 10.000eur pe un cotetz de Logau ......cu banii aia prefer sa imi iau una sh din Germania care e mult mai buna si sigur are si mai multe dotari!
      • +2 (8 voturi)    
        Arama pe fata (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:46)

        mosu [anonim] i-a raspuns lui razgandeanu`

        V/ati dat arama pe fata. Se tot codea guvernul Tariceanu ba ca e taxa de poluare, ba ca e de inmatriculare, ba ca e pentru parcul auto romanesc. Insa acum e clar, si clar e cum functiona sub guvernul Tariceanu fabrica de legi: vine clientul (in cazul de fata Renault), plateste X euro sau trage Y sfori de influenta politica si primeste masura facuta pe masura lui - sau poate vine chiar cu textul scris de-acasa. Guvernul, care este in slujba poporului bineinteles, nu intreaba pe nimeni daca e de acord sau nu, el executa, chiar daca asta inseamna ca cetatenii vor trebui sa plateasca bani grei pentru a face acest favor unui "client". Rezulta o piesa de teatru grotesca numita "Politica clientelara", cu decor oriental si cu actori cat se poate de occidentali si de "moderni", "educati" chiar (i.e. economisti ultraliberali). Spectatori bineinteles, alegatorii si cetatenii.
        • -1 (1 vot)    
          platitori de bilete (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:40)

          STEVE [anonim] i-a raspuns lui mosu

          bun...si care e problema? peste tot se procedeaza la fel, diferenta sta in procent, mai mult in buzunarul lor decat al societatii (oamenilor)
      • 0 (2 voturi)    
        10 mii de euro (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:35)

        qwerty [anonim] i-a raspuns lui razgandeanu`

        Cu putin mai mult de 10 mii de euro imi cumpar BMW 118. Care masina e mai buna? Un BMW folosit 2-3 ani pe drumuri fara gropi sau un Logan nou?

        Francezule, pina nu reduci pretul nu vei mai pupa nici o vinzare. Lumea s-a trezit, oamenii nu mai vor dricuri facute din otel de olita.

        Si apropo, de ce nu inchizi fabricile care produc Logan din Asia si America de Sud?
    • 0 (2 voturi)    
      cata naivitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:10)

      io [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Bai baiete, stii ce inseamna "umblati la pret"? Inseamna mutarea productiei in tari mai ieftine: India, China, sau, in cel mai bun caz Bulgaria sau Ucraina. Nu stiu daca e in interesul nostru sa avem pe cap zeci de mii de someri.
      • 0 (2 voturi)    
        nu zau? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:37)

        qwerty [anonim] i-a raspuns lui io

        Stii cumva cit este costul de fabricatie? Poate are profit de 100% nesimtitul.
    • +1 (1 vot)    
      au umblat (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:39)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Lasa, ca la pret au umblat: in 3 luni s-au scumpit Daciile cu 16%:37000RON->43100RON

      Pot reduce costurile daca muta productia in India, unde salariile sunt ceva mai mici si, daca au noroc si nu le arunca nimeni uzina in aer, scapa doar cu costul de transport pana aici + 10% taxa vamala.
      Dar daca ar reduce marja de profit la cea practicata in Europa, oare ce-ar fi?
  • -3 (11 voturi)    
    Importul de masini second hand (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:10)

    Radu Sinescu [anonim]

    Ar trebui si Romania sa aplice o restrictie de inmatriculare a masinilor second hand aduse din alte tari la fel ca si in Austria. Cel mai bine ar fi ca masinile mai vechi de trei ani ( 3 ani) de la data fabricatiei sa nu mai poata fi inmatriculate in Romania. Ar fi astfel oprita bisnita cu autoturisme vechi.
    • +2 (4 voturi)    
      mare esti gradina (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:45)

      superior [anonim] i-a raspuns lui Radu Sinescu

      Si o masina de 4 ani de ce sa nu se poata inmatricula in Romania dupa spusele tale? La firma conduc una de 5 ani cu revizii ok si merge struna. Cate masini sunt in Romania din total parc sub 3 ani?
      Nu vezi ca taxa asta este mica pentru masinile foarte vechi si de aceea se orienteaza "romanii" sa aduca golf 1 la 500 euro ca platesc cateva sute de euro prima inmatriculare. Guvernantii spun ca va mai circula putin dar romanii "pastreaza" o masina 30 ani.
      Cine te despagubeste daca ai platit o taxa in avans pe toata durata de exploatare a unei masini si din cauza unui accident nu se mai repara, si implicit nu mai polueaza.
      Ce ai cu masinile din Germania de 3-8 ani ca la poluare toate sunt cu minim euro 3 si noxe sub Logan la aceasi capacitate?
      Eu am un SH cu care sotia duce fetita la gradinita ... crezi ca merita o investitie de 11000 euro in Logan sau crezi ca un polo de 4000 euro verificata si testata este destul.
      Te invit sa raspunzi la aceste intrebari atat tu cat si cei care sustin taxa...dar nu cu aberatii ca gura mare pot avea multi dar din pacate taxa nu loveste in samsari, precum am spus vor aduce masini vechi si ieftine.
      Nu imi place cum arata Loganul si daca ai nevoie de masina dar nu umbli mult 11.000 euro e prea mare investitia.
    • +2 (4 voturi)    
      restrictie (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:50)

      bisnitarul [anonim] i-a raspuns lui Radu Sinescu

      Nu stiu de unde ai scos-o pe aia cu 3 ani in Austria fiindca nu este asa! Importul de masini SH poate fi si civilizat nu numai facut de bisnitari.Si mare atentie-este vorba de taxa de poluare nu de bisnita sau incurajarea importatorilor de masini noi sau subansamble.Un calcul simplu imi spune ca mai putina valuta iese din tara pentru o masina SH decat pentru una noua sau asamblata aici din piese turcesti.Ca sa vezi cat de competitiva este masina asamblata la Pitesti treci o data prin parcarea din fata uzinei si numara cate masini straine vezi in comparatie cu cele autohtone-o sa ai o mare surpriza.
    • +1 (1 vot)    
      taxe (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:36)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Radu Sinescu

      Mai bine ar pune impozite mari pe firmele care importa masini gen Citroen a lui Tariceanu. Marele prim ministru si-a marit veniturile de 50 de ori in 4 ani din firma ce face concurenta Loganului. S-a imbogatit pe seama saracirii noastre.
      Ceausescu a fost impuscat pentru subminarea economiei nationale. Lui Iuda Tariceanu nu-i spune nimeni nimic.
      Sa-i impoziteze veniturile capatate pe mai nimica cu 80 - 90 % dupa cum se spunea in programul de guvernare.
  • +3 (9 voturi)    
    Taxa auto (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:12)

    Un cetatean [anonim]

    Bai nene eu nu inteleg ce treaba are taxa auto pt masinile sh cu Dacia...Criza in acest sector a influentat totate companiile producatoare de masini chiar daka in tarile respective nu exista taxe asa mari pt masinile sh!
    Acum ei ce cred k daka taxa ramane triplata ...totzi romanii or sa se inghesuie sa cumpere LIGHEAN?...NU ...or sa se orineteze in mod sigur spre alte marci ..mult mai bune si nu cu mult mai scumpe Loganul.
    --- Francezul din cate imi aduc aminte cand a lanasat proiectul logan ...anuntase un pret de pornire de 5000 de Euro...dar s-a calicit si a prostit romanu cu o masini care fara nimik pe ea costa 6500 Euro...Akum nu ii mai convine ...s-a mai desteptat si omu nu mai cupara Lighean...
    • 0 (2 voturi)    
      mai cititi pana sa scoateti cifre (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:52)

      dealer [anonim] i-a raspuns lui Un cetatean

      cel mai ieftin logan e 6400 ,nu mai bagati cifre din burta ,iar cel mai scump 10700 ,daca tot intrati pe net verificati preturile reale pe www.dacia.ro nu din auzite
  • +6 (8 voturi)    
    ajutor dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:14)

    george [anonim]

    de ce primeste dacia ajutor de la stat atata timp cat e o societate privata?
    taxa auto trebuie urgent modificata,trebuie introdusa la impozit in cote anuale crescatoare
    • -2 (6 voturi)    
      Zau (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:31)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui george

      Dar AIG, GM, Ford etc. nu sunt companii private? Alea de ce au primit bani de la stat in cea mai liberala economie din lume?
      • +4 (6 voturi)    
        bani da, taxa de protectie nu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:47)

        gresealasauprostie.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        Diferenta e ca in SUA banii s-au dat pe fata, cu votul conducatorilor de acolo. Nu s-au inventat taxe de protectie si nici nu au fost fortati ( de astfel de taxe ) americanii sa cumpere doar masini americane si sa foloseasca doar banci de-ale lor.

        Multe tari au planuri de salvare pentru industria lor auto, dar nici una nu a introdus taxa "de poluare". In alte parti de ce poate sa se faca totul pe fata? Numai la noi se incearca prostirea poporului cu o taxa de poluare care iti incaseaza mai mult pe un euro 3 decat pe un euro 2.
      • +3 (5 voturi)    
        AIG, GM, Ford (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:03)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        sunt companii americane care primesc ajutor de la statul american (puteai da exemplul Opel care va primi ajutor de peste 1 mld de la statul german). Totul tine de prioritate, asa cum am spus-o si in cazul gazelor, mai intai trebuie ajutate firmele romanesti care aduc bani in Romania si apoi firmele romanesti care exporta capitalurile.
      • +1 (1 vot)    
        oare (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:04)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Acolo statul nu da ajutoare ci preia o parte din pachetul de actiuni.

        Ai nostrii vor garantii de stat, adica ei iau imprumut din banci si daca nu ii pot rambursa ii platim noi datoria,
      • +1 (1 vot)    
        exact (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:16)

        me [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        + Mercedes, BMW, VW de la guvernul german, 2 miliarde e euro, prin ultimul plan de relansare, anuntat ieri.
        Pt cel cu taxa de protectie, nu vad de ce o "taxa de protectie" cum ii spui tu, si care se aplica numai celor care cumpara masini oricum, e mai rea decat bani dati de la buget, pe care ii platesc toti cetatenii, vor nu vor. Si stai linistit ca nu i-a intreabat nimeni pe americanii de rand sau pe nemtii de rand daca vor sau nu vor sa dea bani. Daca intrebi prostimea, vei primi un singur tip de raspuns: prost!
  • +5 (11 voturi)    
    logan < masina second hand (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:19)

    gresealasauprostie.blogspot.com [utilizator]

    Am mai spus si repet: e GRAV daca Fourmont si Dacia se tem de masinile second-hand de 6-7.000 de euro. Inseamna ca sunt si ei constienti ca un second-hand e mai bun decat Loganul nou cumparat cu aceiasi bani.

    Incep sa se termine facilitatile oferite de stat ( scutiri de taxe, amanare plata tva ) si frantujii se trezesc ca nu pot supravietui pe picioarele proprii.

    Nu inteleg ce cauta sefii unei firme private la Ministerul Mediului ca sa sustina taxe CARE NE AFECTEAZA PE foarte multi dintre noi... Ar trebui sa-l dea afara ministrul, asta e taxa de protectie pe fata si sfidare a bunului simt.

    Am mai scris si ca pe muncitorii de la Dacia nu ii doare de noi daca ne pierdem locurile de munca. Dar noi ar trebui sa fim solidari si sa sarim in apararea lor.
    • -2 (8 voturi)    
      Logic (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:34)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui gresealasauprostie.blogspot.com

      Pentru ca Romanul isi ia un SH de 6000 Eur nu ca e mai bun decat o masina noua ci de fudulie.
      Isi cumpara SH si nu are cu ce sa-l intretina. Nu e mai bine o masina noua cu garantie si cu piese ieftine?
      • +4 (6 voturi)    
        ilogic (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:43)

        gresealasauprostie.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        Si atunci hai sa-l fortam pe roman, sa-i bagam cu forta loganul pe gat! Cum sa facem asta? A, stiu, punem o taxa babana pe tot ce inseamna second hand!

        De ce si de cand e treaba statului sau a firmelor private straine din ce motive isi ia romanul masina second hand?
      • +6 (6 voturi)    
        nu e logic...deloc (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:45)

        bullet dodger [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        eu chiar am luat un sh cu 6000 de euro, pentru ca asta era bugetul meu atunci si nu imi permiteam nici chiar cel mai ieftin logan!!!
        si da, reusesc sa intretin masina foarte usor, pentru ca piesele sunt mai ieftine decat la o masina noua. numai cine e comod si nu se pricepe zice ca e invers.
        am masina de 2 ani, timp in care chiar si un logan ar fi iesit din garantie si nu am avut nici o problema majora. ba da, recunosc ca mi s-a ars un bec de la farul stanga. m-a costat 20 lei becul.
        in rest am facut doar schimbul de ulei, filtre si cureaua de alternator, operatiuni ce se fac indiferent daca masina e sh sau noua...:P
        • +2 (2 voturi)    
          asa e (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:10)

          mda [anonim] i-a raspuns lui bullet dodger

          Un catalizator pt Solentza merge in 9 milioane, unul pt VW in 3. Care masina e mai convenabila ca intretinere?
          • -1 (1 vot)    
            Esti destept rau n-am ce zice (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:28)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui mda

            Catalizator pentru VW 300 lei. :) O turbina face 500 lei nu?
            Cand faci o comparatie fa-o cum trebuie, nu compara pretul din magazin (original) cu pretul de la taraba (contrafacut)
      • +1 (1 vot)    
        lol (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:08)

        lol [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Ai fost in service cu o Dacie :)) Ma refer la un service Dacia nu la un atelier clandestin.

        Pe mine m-au programat peste 2 saptamani ca sa vada ce are masina. Asa ca am fost la un service privat care m-a rezolvat in max o ora,
      • 0 (0 voturi)    
        amatorule (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 20:52)

        superior [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Te-am vazut cum "pozezi" ca un aparator al dreptatii, al Daciei (simt ca ai un Logan, nu trebuie sa-ti fie jena) si al populismului si nu inteleg de ce?
        Zici de rable...ce sunt alea? SH egal cu rabla?
        Lucrez la o multinationala si am avut patru masini noi, schimbate la doi ani, dar dupa prima luna erau SH...corect? Am adus in 01.12.2008 un polo euro 3 din 2002, 1,4 tdi din germania de la o reprezentanta, carte service la zi si itp germania pana in decembrie 2009, km putini si am dat 4200 euro...pentru sotia mea sa poata duce fetita la gradinita si sa nu mai mearga cu plasele de cumparaturi cu taxi (stau departe de mijloace de transport in comun). Pe drumul spre casa taricelul anunta triplarea taxei, masina era cumparata si rar-ul peste 2 luni...este corect? Trebuie sa dau mai mult cu 1000 euro la prima inmatriculare...este corect?
        Problema nu sunt acei bani, poti sa ma crezi, ci unde ajung...in copaci, sunt sigur dar la figurat nu la propriu.
        Crezi ca merita sa dau cu 6000 euro mai mult pe un Logan pentru aceasta achizitie?
        Crezi ca acest polo pe care voi plati 60 milioane taxa prima inmatriculare m-ar fi facut sa ma razgandesc...,apropo, am testat la masina tot, directie, suspensie, noxe...impecabil pana voi rula prin Romania...daca esti curios iti pot trimite toate diagramele (facute la reprezentanta si fara "spaga" pentru ca este in interesul meu sa fie cat mai obiectivi cu starea masinii) sa vezi cum o masina de 6 ani polueaza mai putin decat un Logan nou la aproximativ aceasi motorizare de o zi.
        Hai salutari...se vede ca esti novice
    • +6 (6 voturi)    
      doar dacia? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:54)

      stix [anonim] i-a raspuns lui gresealasauprostie.blogspot.com

      De ce nu si Nokia, sa ceara masuri protectioniste, sa nu se mai aduca telefoane din afara, sau Arctic, sa se taie importul de 'concurenta'...Aia de la Arcelor, de la Alro, toata industria romaneasca nu face scandal cat fac astia de la dracia...
      Intr-adevar, reduceti voi furmontilor din profitul ala dolofan de 200-300% sa vedem ca faceti eforturi si vedem dupa aia cum sta treaba. Eu cred ca ati avea vanzari daca ati vinde loganul cu 3-4000 de euro, cu profit!
      Si daca pana la urma romanul nu mai vrea masini, care e problema? Producem ce se cere, sau cerem ce se produce?
    • 0 (2 voturi)    
      locuri de munca? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:57)

      dealer [anonim] i-a raspuns lui gresealasauprostie.blogspot.com

      si cum iti pierzi tu locul de munca? daca Dacia lucreaza lucreaza furnizorii de echipamente ,lucreaza combinatele siderurgice ,daca lucreaza combinatele lucreaza transportatorii si tot asa ,deci cum iti pierzi tu locul de munca?
  • +6 (8 voturi)    
    capra vecinului (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:20)

    geto-dacul [anonim]

    Reprezentantii guvernului nu au alta treaba decat sa piarda timpul cu discutii inutile? Pentru pomana ar trebui sa se mearga la Patriarhie sau la Becali.
  • +4 (8 voturi)    
    taxa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:21)

    sebi [anonim]

    de ce sa sustinem o firma din afara, pe noi romanii cine ne mai protejeaza, oricum era de asteptat, exact ca afara cum piata auto a cazut sa cada si la noi, dar asta cu taxa este numai un pretext, jos taxa de poluare care este ilegala, cum este taxa de poluare daca pentru un euro 2 platesti mai putin ca la un euro 3 ???
  • +3 (5 voturi)    
    mentinerea hotiei (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:27)

    fulop szabolcs [anonim]

    Pai asa vreti voi sa va mai cumpere masinile cineva?
    daca ramane taxa de poluare ,de ce pe logan ,ori pe alte masini nu se imtroduce ? loganul nu polueaza? si noi nu suntem in europa ca sa fie legea valabila si pt noi.la sapa cu voi ca prea va-ti obisnuit sa castigati bine facand rable.
  • +3 (5 voturi)    
    la o masina cumparata, a doua e 99 de centi (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:36)

    gresealasauprostie.blogspot.com [utilizator]

    Aveti tot aici pe hotnews un articol despre solutiile disperate la care recurg dealerii auto din SUA. Unul saracul iti ofera a doua masina cu 99 de centi daca ii cumperi una...

    Si "ai nostri" ( ai Frantei de fapt ) nu ar da o reducere neam! Nu de 100%, nu de 50%, dar macar 1.000 de euro. Care cumulata cu prima de casare ar face mai atractiv un logan.

    Daca nu pricepeti ca trebuie scazut si pretul ca nu mai are lumea multi bani, daca nu pricepeti ca taxa, chiar daca ramane triplata, nu o sa creasca vanzarile Dacia, atunci va doresc sa ajungeti sa vindeti Logan 1 + 1 gratuit ! Altii o fac deja ( Subaru, Dodge Avenger, Kia Magentis )...
  • +3 (5 voturi)    
    Citesc si ma crucesc (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:36)

    Alexandru C [utilizator]

    Cata prostie e in tara asta. Nu-i de mirare ca avem conducatorii pe care-i avem.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti prietene (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:07)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Alexandru, fiecare este liber sa gandeasca asa cum considera de cuviinta! Nu e nimeni prost daca nu iti impartaseste ideile.

      Reciproc, ceilalti pot avea aceeasi parere despre tine...

      Nu ai de ce te cruci, deoarece solicitarile managementului Dacia nu mai este intalnit nicaieri in lume.
      Producatorii auto americani s-au impacat cu ideea si incearca sa faca fata crizei FARA TAXA DE POLUARE.
      Mai mult, iti vand a doua masina cu 99 centi.
      Dacia NU REDUCE PRETURILE... pentru ca stie ca isi permite.

      Este criza, iar vanzarile Dacia sunt mai puternic corelate cu incetinirea creditarii, si prea putin cu taxa de poluare.

      Directorul Dacia spune ca scaderea vanzarilor este influentata in proportie de 45% de taxa de inmatriculare, 30% activitatea de creditare si 20% politica de preturi proprie.
      Eu sunt curios sa vad modelul economic care afirma asta, pentru ca lucrez cu modelare economica, si crede-ma ca nu vad cum ai ajunge la concluzia asta, cu minim 30 variabile.
      Mai mult, peste 60% din productia Dacia este exportata, asa incat NU vad cum taxa de poluare influenteza in proportie de 45% vanzarile pe PIATA INTERNA si pe PIATA EXTERNA.
  • +6 (6 voturi)    
    toata chestia asta cu criza incepe sa puta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:36)

    teo [anonim]

    A devenit un motiv pentru orice firma sa ceara ajutoare, sa disponibilizeze sau sa mareasca preturile. Sincer, incep sa cred ca totul este o facatura si ca de fapt adevarata tzeapa acum se da.

    Salariatii de la Dacia cer pastrarea unei taxe discriminatorii pe motiv ca asta le asigura locul de munca iar Renaul va putea invoca oricand faptul ca e "criza" si sa-i puna pe drumuri..ce tampenie. Iar atunci vom ramane si cu taxa si cu someri.

    De acord ca nu toate harburile trebuie sa intre in tara. Dar daca guvernul tot se erijeaza in aparatorul mediului, sa puna restrictii si la "cazanele" deja inmatriculate
  • +4 (4 voturi)    
    Taxa mondiala pro Dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:43)

    George [anonim]

    Ce-ai cu noi, bah? Francois Fur-Mult, am o idee por tua: Ia baga matale o taxa in toate tarile in care se produc ligheane de nu le mai cumpara nimeni: Rusia, Columbia, India, Iran, Brazilia, sa vedem, merge? S-au oferta ta e numai pentru Romania? Mai bine inventezi o taxa pentru toate tarile lumii, ca sa se invete minte populatia globului si sa nu mai cumpere altceva. Cat tupeu!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Unde minte Dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:44)

    Catalin [anonim]

    Taxa auto 0 pentru Dacia, euro 4. Taxa auto tripla pentru masina second-hand, euro 4.
    Pai ambele polueaza identic.
    Asa ca ambele trebuie sa plateasca o taxa auto identica. Asta spune si Comisia Europeana. Fiindca nu poti ingradi un PRINCIPIU FUNDAMENTAL al UE: Libera circulatie a capitalului, a marfurilor si a fortei de munca.
    Orice taxare care ingradeste asa ceva este aspru sanctionata de UE. Pe intelesul tuturor - Marele RENAULT si ultimul negustor de masii second hand au drepturi egale in fata legii, daca ambii comercializeaza o marfa cu aceleasi caracteristici (euro 4). Concurenta va decide care din cei doi supravietuieste, conform principiilor capitaliste a economiei de piata.
    Si inca o precizare. Cumparatorul de second hand e diferit de cumparatorul de dacia. Cine da 10000 euro pe un BMW second hand in veci nu va lua o Dacia - se va descurca si va plati si taxa auto.
    Eu inca sustin ca inasprirea conditiilor de creditare, din octombrie au lovit Dacia, nu taxa auto. Pentru ca profilul cumparatorului de Dacia e romanul, "middle age", 39-59 ani, cu serviciu bunicel (venit net intre 1600 RON - 3600 RON), care are deja casa (luata in vremuri mai bune), are familie cu 1-2 copii si isi lua Dacia in rate, intre 5-10 ani (pe principiul ca Romanul traditional isi ia masina care sa-l tina "o viata"). Cat timp relaxarea creditelor nu se va produce, acest cumparator nu-si va mai permite masina.
    In schimb cumparatorul de auto second hand (si nu vorbim de rable, ca sunt masini second hand care oricand dau clasa Daciei) in veci nu-si va lua o Dacia.
  • +4 (4 voturi)    
    taxa auto (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:46)

    dan [anonim]

    sa fac si dacia masini de calitate sa cumpere romani nu niste sicrie pe roti fara nici o siguranta si de ce ma rog sa platesc eiu taxa auto triplat sa aibe ionescu si popescu si visinescu servici???nu e corect
  • +5 (5 voturi)    
    Gandire comerciala, NU. Intins mana, DA. (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:50)

    alexknicks [anonim]

    Skoda -2000EUR, Ford -25%, Opel -3000EUR... toti producatori se bat in reduceri sa faca fata crizei. De ce sa dai 10.000 EUR pe un Logan cand poti sa mai strangi 2.000 EUR pentru o Octavia Tour noua care-i o masina mai bine desentata, mai fiabila, mai cum vreti voi decat Loganul? ... si exemplele pot continua.
  • +3 (5 voturi)    
    reduceri de pret (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:58)

    lucian11 [utilizator]

    mi s-a parut mie sau dacia a fost singura care nu a avut reduceri de pret in ultimele luni asa cum am vazut pe la toti ceilalti producatori auto?

    in schimb au scumpit dacia in RON. o dacie de 10mii euro costa acum 43mii RON, fata de 37-38 anul trecut.

    si se mai lauda ca e masina romaneasca.

    astia cu tupeul lor ar fi in stare sa ceara interzicerea comercializarii celorlalte marci, doar ca sa isi vanda ei marfa.

    in momentele astea un manager bun ar trebui sa vina cu idei noi ca sa mearga vanzarile, nu sa mentina pretul fix si sa ameninte cu disponibilizarea.

    dar e mai usor sa nu faci nimic si sa astepti ajutor de la stat nu?

    asa cum si bancile au realizat ca e mai profitabil sa nu dea credite si sa astepte "ajutor" de la stat, decat sa dea credite si sa astepte dupa aia plata ratelor.

    profit sigur cu investitii zero
    • -2 (2 voturi)    
      stii ce vorbesti? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:32)

      dealer [anonim] i-a raspuns lui lucian11

      orice masina noua are un pret fix in euro care se echivaleaza in lei la cursul de la bnr ,la fel cum abonamentul la mobil este 5 euro dar cand iti vine factura platesti in lei ba nene ca moneda nationala e leul ....cata prostie ... nu mai scirieti tampenii ....ganditi inainte de a scrie
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:05)

        lucian11 [utilizator] i-a raspuns lui dealer

        asa e.. orice masina, dar dacia se pare ca nu vrea sa fie orice masina, vrea sa fie o masina romaneasca sustinuta de legi speciale, ca tot se poarta mai nou.

        si orice roman are salariul in euro?

        ia zi-mi si mie ce scrie pe pagina asta?
        http://www.skoda-auto.cz

        eu doar vroaim sa spun ca pentru romani, care sunt majoritatea platiti in lei, dacia s-a scumpit

        tu daca gandesti numai in euro*curs bnr esti mai destept ca stii sa faci inmultirea sau cum?
        geniule...
  • -2 (4 voturi)    
    dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:03)

    filotas [anonim]

    http://ron-eur.blogspot.com/

    Dacia a vandut destul in ultimii ani si acum nu mai poate sa tina trend-ul

    e normal sa dea inapoi; din pacate oamenii nu sunt de acord, mai ales avand in vedere si problemele pe <a href="http://ron-eur.blogspot.com">cursul de schimb</a>...
  • -1 (3 voturi)    
    eu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:03)

    antigelu [anonim]

    Propun instituirea unei taxe de poluare pe ouale SH importate. Adica de ce sa le luam noi dupa ce le-au frecat vesticii?
    Era un domn pe-aici pe forum foarte afectat de criza, care nu mai putea sa-si vanda ouale autohtone, oua noi noutze dealtfel.
    Pe el de ce sa nu-l sprijinim?
    Mai ales ca daca statul nu instituie aceasta taxa in cel mai scurt timp, afacerea lui va da faliment si astfel rindurile somerilor se vor ingrosa cu inca 3 gaini.

    gudbai
  • +3 (3 voturi)    
    nimic nou (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:39)

    gigi [anonim]

    am lucrat la Dacia in Floreasca si sentiment mai pregnant ca lucrez intr-o fabrica de pe vremea lui Nea Nicu n-am trait la niciun loc de munca. francezii " specialisti" directorasi ( unii cu liceul la baza ) aveau vile inchiriate in Baneasa pe 5.000 de euro, salarii de la 5.000 in sus, adusa toata familia, ajutor ca nevasta-sa sa stea acasa plus, la vremea aceea, Renault Scenic pt ele ( ei trebuiau sa vina cu Solenza la munca, de ochii lumii ). Toti si-au luat amante dintre colegele mai dornice de afirmare. Ei se deplasau in tara cu elicopterul si noi avem ordin intern sa punem hartia in fax si pe partea cealalta. semnam de primire pentru un top de hartie o data pe luna. toti din showroomul din Floreasca aveau contracte perioada determinata de 3 luni care se mai prelungeau cu inca 3 samd. programul era de 8- 19 seara fara sa fie prevazuta pauza de masa. au fost facute sesizari la ITP dar ti-ai gasit sa se ia vreo masura. petrecere de Craciun am vazut doar cand a coincis cu plecarea unui francez la sfaristul contractului si i-au facut party de adio. nu au inchiriat nicaieri si au preferat sa goleasca showroomul de mobila si masini ca deh..scump. Directorul de comercial era recomandat de experienta sa de vanzator de mobila in Franta prin telefon, adica telemarketing. Toti injurau Romania dar cand se apropia contractul de sfarsit, se dadeau peste cap sa si-l prelungeasca. Comisioanele pt vanzari erau fixe si neschimbate de ani de zile ( 750 mii impozabili daca vindeai Solenza Scala de 5600 euro). Bonusurile pt depasirea planului erau bonuri de masa la, ati ghicit, Carrefour. dar aveau ei grija sa nu le incasezi . Tu iti faceai planul, dar daca nu-l facea intregul departament nu luai nimic, decat salariul de baza - 7 mil. la vremea aceea. deci puteai vinde 50 de masini ca, ghinion un coleg n-a reusit sa treaca de bariera de 45. lunar mareau targetul ca sa nu-l mai atingi.
  • +3 (3 voturi)    
    Faliment Dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:50)

    Alexu [anonim]

    De ce le e frica de faliment ??
    Cand scriam ca la asta se pricepe cel mai bine Renault , nu a raspuns nimeni. O firma care a fost privatizata si natianalizata de cateva ori in Franta , nu stie decat sa santajeze guvernul cu inchiderea daca nu primeste ajutoare, cand are profit , il pastreaza si il fura( vezi ilegalitatile privind platile pentru proiecte catre Franta.).
    Daca tot va fi ajutata , macar statul roman sa preia 50 % din actiuni, nu sa dea pomana si sa ingrase porcul francezilor.
    Cat despre taxa pe care o platesc romanii ca sa aiba salarii cei de la Dacia , este cea mai mare prostie !! Sa faca masini si sa le exporte la fraieri , nu sa ceara spolierea romanilor pentru asta. Din faptul ca functioneaza Dacia si romanii cumpara masini ( fortat ) cat % ajunge la salarii ??? Un procent mic din taxa. Prefer sa o numeasca taxa de solidaritate, sa platesc 200 euro pentru masina straina , dar banii sa se duca la un muncitor roman in totalitate. Nu sa platesc 3000 euro , sa ia francezii din start 1000 si sa mai ia inca 1000 managerii incompetenti ( romani sau francezi ) , iar statul sa mai linga si el niste taxe de vreo 700 -800 . DE CE ?
    Sa dea faliment !!
  • +2 (2 voturi)    
    masura protectionista (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:53)

    Amsterdamer [anonim]

    Reiese clar ca taxa este o masura protectionista si nu una ecologica.
  • +1 (1 vot)    
    partea a 2a (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:57)

    gigi [anonim]

    exportau mascat in tari arabe si africane prin cada masini noi care sunt vandute de particulari la pret inferior celui convenit prin contractul de reprezentanta. La vremea aceea, un dealer roman din retea castiga 3% din val. masini, urmand sa va arda la piese, revizii si reparatii pentru ca asa era sistemul: profit maxim pt Renault. amaratii astia scosi in strada acum sunt doar o masa de manevra si atat. Statul asta ticalos va cumpara din nou pacea sociala ca nu are chef de miscari de strada si francezii santajisti stiu bine asta, ei fiind un popor de perpetuu grevisti. Au fost scutiti, de impozit, de catalizatoare, impusa noua regula cu 8 ani etc..Voi credeti ca votul Frantei pt aderarea la UE a fost moka? Daca da, bine ati venit in terorismul corporatist care dicteaza statelor slabe, folosindu-se de sprijinul statului actionar. scuze pentru postul lung dar sper ca v-a cam lamurit care e treaba cu Dacia. toata simpatia pt amaratii din fabrici dar nu asta e calea.Acum cateva luni demonstrau pt salarii. pacat ca acum au fost deturnati spre altceva. Dacia n-o sa faca nicio reducere niciodata. Daca o firma lua 100 de masini, avea 2% dar daca venea un francez, sa zicem de la Orange, avea 3% la o masina, prin ordin intern.
    ce sa mai zic..toti furnizorii au contract pe spaga, nu pe merit sau calitate. orice poti vinde Daciei daca dai cui trebuie. doritorii ma pot
  • +3 (3 voturi)    
    in ce tara traim (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:57)

    ionut [anonim]

    nu se mai poate .vine un patron franceaz sa dicteze legi in romania.helloooo trezitiva.domnule bos spunei ca scoti taxa de tot in campanie.ce s a intamplat a venit francezul cu cateva milioane spaga.esti un fel de tariceanu 2.trebuie sa respectam legislatia europeana de asta suntem in ue.dupa atatea facilitati date dacia acum vor si o taxa aberanta.pe mine cine ma protejeaza.de ce sa dau 2500 de euro taxa.chiar nu va ganditi.nicaieri in lume nu exista asa ceva.toti de aici critica aceasta interventie.sper sa fie impartiali guvernantii ca altfel o sa plec din tara asta de 2 lei.
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:06)

    Vladutz [anonim]

    e clar...s e fac presiuni asupra guvernului pentru protejarea... intereselor, atat.

    am si eu o intrebare... de ce renault are reduceri de pret si dacia nu? raspunsul zic eu ca e simplu totusi: se doreste mentinerea taxei triplate (care e total idioata si data mai mult la misto).
    in ideea asta ameninta statul ca va disponibiliza nspe mii de oameni, ca pleaca de aici... s-o faca!

    e mai bine asa.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa auto (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:16)

    John [anonim]

    Ce cauta Guvernul sa se consulte cu o firma privata in momentul in care trebuie sa modifice o lege? Astia chiar ne cred prosti pe toti. Vom iesi din nou in strada pentru a ne apara drepturile , iar in cazul in care acest Guvern nu are de gind sa urmareasca interesul intregului popor vom face o noua Revolutie. Ei cred ca romanii sint prea comozi pentru a se ridica impotriva lor,dar nu este asa,se poate organiza o noua Rvolutie chiar daca Serviciile Secrete urmaresc tot timpul aceste discutii;exista si alte mijloace de comunicare.
  • +2 (2 voturi)    
    UE sau Franta? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:44)

    Ucsi [anonim]

    Nu stiu ce cauta un guvern la tratative cu conducatori francezi ai Daciei intr-o discutie care are ca subiect mentinerea triplata a taxei de poluare? Daca se va mentine taxa vor fi nedreptatiti cca.150.000 de persoane si nu 15.000, care oricum nu vor putea fi salvati prin mentinerea acestei porcarii. Am speranta ca guvernanti actuali vor respecta recomandarile uniunii si nu a unei firme franceze, in caz contrar inseamna ca si ei au un interes major in circul acesta impusi de niste francezi, care la ei in tara ne numesc tigani ori de cate ori se iveste ocazia. Citind cele 38 de comentarii de mai sus nu am gasit nici una care sa vina in sprijinul Daciei. Aceste comentarii ar trebui sa ajunga pe masa guvernantilor mai ales cel trimis de Gigi, care explica cum lucreaza francezii. Stati pe picioarele voastre stimati guvernanti, macar o data ascultati cetatenii nedreptatiti, prinsi intr-o capcana pusa de anumite persoane motivate de propriul interes.
    • -1 (1 vot)    
      vai, cata logica pe capul tau ! (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:24)

      io [anonim] i-a raspuns lui Ucsi

      Ignori total faptul ca francezii astia imputiti iti creaza tie in Romania peste o suta de mii de locuri de munca, daca iei in considerare industriile pe orizontala, siderurgia, transporturile etc. Iti mai platesc si taxe la buget iar statul roman mai are si 49% din Dacia.
      Deci daca ai bani sa-ti iei masina ii ai indirect si pt ca economia merge, si datorita francezilor astia care ne sug sangele si vand Dacia prin Europa. Da ce sa intelegi tu, traiasca poporul proletar !
      • +1 (1 vot)    
        Renault joaca pentru interesul propriu (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:48)

        Adrian E [anonim] i-a raspuns lui io

        Iar tu ignori complet mecanismele economiei de piata.
        De cand o companie dicteaza unui guvern ce masuri sa adopte pentru ca beneficiile sa se rasfranga asupra ei ??.In tara asta nu sunt numai constructori de automobile,noi nu traim datorita Renault Pitesti si mai ales nu moare nimeni daca francezul isi ia jucariile si pleaca!.
        De altfel daca stam si ne amintim,la asta si faceau aluzie cand muncitorul de la Dacia a facut greva pentru amaratul ala de salariu.Oamenii se recalifica,agricultura e in nevoie de mecanizare de forta de munca...etc.
  • +2 (2 voturi)    
    Noi si conducatorii nostrii (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 12:30)

    Adrian E [anonim]

    Din nefericire,pana acum,toti cei care au fost la conducerea Romaniei au fost comunisti,nimeni dar nimeni nu a fost interesat de principiile DEMOCRATIEI adevarate si de legile ECONOMIEI de PIATA autentice.Ce am primit pana acum in Romania,iar toti cei ce citesc aceste randuri si au ajuns prin Europa Occidentala,pot confirma,este doar produsul unei tranzitii neocomuniste indreptate spre inbogatirea unora care sunt legati mai mult sau mai putin de neagra perioada comunista.Uitati-va numai la cei ce ne conduc,majoritatea sunt fii sau nepoti de nomenclaturisti(mai sunt si exceptii) fie politici fie cadre ale vechii securitati,clasa noastra politica abunda in asemenea exemplare iar modul in care e condusa tara si principiile sunt nu tocmai bazate pe democratie si dreptate ci indreptate ca efect spre buzunarele unor clienti ai puterii sau chiar catre cei ce ne conduc.Un exemplu elocvent e si aceasta taxa creata pentru buzunarul propriu a lui Tariceanu,ai dealerilor de masini noi si in ultimul rand spre producatori dar intrucat nu ia in considerare nevoile populatiei si mai ales nivelul veniturilor ei, loveste adanc tocmai in cei pe care ar fi trebuit,normal,intr-o tara democratica,sa-i serveasca !.
  • 0 (0 voturi)    
    adevaruri (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 19:55)

    dan [anonim]

    am citit cu mare atentie comentariile de mai sus.daca ar face acest lucru si francezii de la dacia,ar intelege exact de ce,"afacerea" lor,se duce in faliment fara ajutorul statului.ei nici macar nu au inteles care este tinta reala ptr harburile pe care le produc.mai vorbim de industrie auto nationala........acum se vede adevarata valoare a acestei industrii.adaug:desi vreau sa cumpar o masina noua,nu o sa cumpar logan
  • 0 (0 voturi)    
    Legea trebuie sa fie egala pentru toti ! (Joi, 15 ianuarie 2009, 3:03)

    JUSTITIARUL [anonim]

    Sa dea faliment dacia daca nu stie sa-si administreze afacerea!
    Asta este regula intr-o economie de piata normala,sanatoasa.
    Daca eu am probleme cu societatea mea unde am 400 de angajati , de ce statul nu ma ajuta?
    Dacia si pana nu demult a fost finatata cu multe milioane de euro din partea statului, dar chiar nu ajunge??????????
    Favoritisme tip comunist!
    Oameni buni , ROMANI , cat mai suportati batjocura asta din partea guvernelor?
    Ori nu vedeti ca si bulgarii sau saturat si au iesit in strada , protesteaza ca nu mai pot trai asa.
    Romanii de ce nu au curajul asta?
    Ori in 1989 de decembrie nu am avut curaj? sau nu a fost revolutie?
    DACA ROMANII STAU CU MAINII IN SAN SI SE UITA CUM GUVERNUL ISI BATE JOC DE EI , INSEMNA CA NOI TOTI ROMANII NE MERITAM SOARTA !!!
    si in concluzie suntem un neam de iepurasi fricosi !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică