Pesimism in industria auto: 100.000 de oameni isi pot pierde locurile de munca

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 ianuarie 2009, 13:32 Economie | Auto

Pesimism in auto
Foto: HotNews.ro
Piata masinilor noi s-ar putea injumatati anul acesta, iar 100.000 de angajati din cei 220.000 care lucreaza in sector risca sa ramana fara locuri de munca daca taxa auto va fi eliminata si criza continua, au spus reprezentantii APIA la conferinta de bilant pentru 2008. Producatorii de componente au grave probleme financiare pentru ca nu prea au comenzi, dealerii vand tot mai putin, iar piata auto a scazut anul trecut cu 12%, desi prognozele initiale indicau crestere. In aceste conditii, Dacia ia in calcul reducerea pretului masinilor, dar nu trebuie sa ne asteptam la un val de reduceri ale preturilor la toate marcile.

Criza si taxa ar putea injumatati piata auto

"Situatia e critica, atat la nivelul general al pietei, cat si la importatori si la producatorii de componente. Piata masinilor noi e dimensionata pentru un volum anual de vanzari de 300.000 de unitati, dar e posibil ca anul acesta sa se vanda 150.000 de masini, astfel ca exista riscul pierderii a 100.000 de locuri de munca", spune Brent Valmar, vicepresedintele APIA. El adauga ca modificarea taxei auto la 15 decembrie este legala si benefica pietei auto, iar o noua schimbare, care sa favorizeze intrarea masinilor vechi, ar fi un act criminal impotriva industriei auto.

"Cu taxa, solutia buna este cea dinainte de 1 iulie 2008, pana atunci industria auto si-a putut sustine toate programele de dezvoltare, insa in ultimele luni asistam la undezastru si tot mai multi si-au pus lacatul pe usa", adauga Valmar.

Si Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia si sef al asociatiei care reprezinta producatorii de componente auto (ACAROM), spune ca taxa auto nu trebuie modificata din nou. El spune ca ordonanta data de guvernul Tariceanu in decembrie, prin care s-a triplat taxa auto la masinile SH, este benefica, iar noul Guvern ar trebui sa-i multumeasca pentru aceasta decizie, nu sa incerce s-o schimbe.

Cei de la APIA au tinut sa precizeze ca nu sunt porniti impotriva masinilor second-hand, in 2007 cand s-au adus in tara 124.000 de masini vechi nu a fost o problema, insa anul trecut s-au adus peste 300.000, din care jumatate mai vechi de 10 ani - nivel ingrijorator.

Reprezentantii APIA spun ca taxa, in valoarea ei de acum, este un compromis, nu e varianta ideala, dar e singura viabila. Asociatia spune ca, daca noul Guvern vrea neaparat sa modifice taxa auto trebuie sa tina cont si de parerea APIA, altfel piata auto romaneasca s-ar putea prabusi.

Dacia se gandeste sa reduca preturile, dar nu va fi o tendinta generala in industrie

Lumea se intreaba de multa vreme de ce Dacia, ale carei vanzari vor atinge minime istorice lunare in ianaurie, nu reduce preturile la masini. Vicepresedintele companiei spune ca se ia in calcul acest lucru. "Dacia va aplica un procent de reducere a preturilor masinilor din marja de profit", spune Constantin Stroe. Tinta este o reducere de 1.500 - 2.000 euro la clientul final, dar suma cuprinde si 1.000 de euro din programul Rabla, deoarece, spune Stroe, o reducere doar din partea Dacia, fara a o cumula cu alte masuri, nu ar fi eficienta.

Brent Valmar, vicepresedinte APIA si director general Porsche Romania, averrtizeaza ca nu trebuie sa ne asteptam la un val de reduceri la toate marcile. Preturile au scazut anii trecuti cand concurenta s-a intetit, insa acum in criza nu puteam astepta scaderi la infinit. "O scadere a preturilor, fara incasari, inseamna faliment", crede Valmar.

Presedintele APIA, Ernest Popovici avertizeaza ca si dealerii care au investit multe milioane in dezvoltarea de concesiuni in ultimii ani, au acum probleme financiare, iar daca piata nu isi revine vor urma falimente.

APIA mai spune ca in prezent piata auto e blocata, exista un sentiment de asteptare, pentru ca niciun client normal la cap nu-si cumpara masina acum, stiind ca peste o luna sau doua va putea plati o taxa ma mica.

Minus de 12% pentru piata auto in 2008, scaderi pe toata linia la marcile de volum

Criza si taxa auto introdusa la 1 iulie au dus piata masinilor noi cu 12% mai jos decat 2007. Astfel, s-au vandut 324.000 de automobile, fata de 366.000. La autoturisme, scaderea a fost de 14%, spre 271.000 de masini, iar la multe marci de volum scaderile au fost importante. Astfel, vanzarile Renault s-au dus in jos cu 34%, cele ale Chevrolet cu 28%, Peugeot s-a dus in jos cu 27%, iar Opel cu 14%.

Per toal, anul trecut vanzarile de masini din import au scazut cu 8%, dupa ce ani la rand crescusera cu peste 50%, in timp ce vanzarile de masini autohtone au cazut cu 26%.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2066 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    logica de automobilist (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:01)

    cVlad [anonim]

    "O scadere a preturilor, fara incasari, inseamna faliment"

    pai, daca nu sunt incasari (si dai faliment) dupa ce reduci preturile, atunci la ce incasari te astepti fara reducere??? nu tot in galeata esti?

    huh???

    ps: automobilist nu se vrea cu sens peiorativ...
  • +7 (7 voturi)    
    nehaliti lacomi (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:01)

    beneve [anonim]

    nehalitii nu vor sa reduca pretul.ei vor in continuare profit gras si usor.vor sa plateasca pentru criza doar consumatorii.piata ii va pedepsi pe cei lacomi
  • +7 (7 voturi)    
    Este firesc (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:02)

    marian [anonim]

    In perioada de criza lumea nu se mai gandeste la cumpararea unei masini ci cum sa faca fata cheltuielilor zilnice care devin mai mari pe zi ce trece si datorita scaderii leului.
    • +2 (2 voturi)    
      firesc mai e si altceva (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:40)

      a lu pigus [anonim] i-a raspuns lui marian

      in afara de acasta replica pe deplin logica, tin sa mai adaug un lucru.....si anume: toata lumea din jurul loganului tipa impotriva taxei auto si a importului de second hand-uri. Pun o intrebare logica: si industriile americana sau germana tot de taxa auto au fost bagate in colaps? Asadar nu va mai dati de ceasul mortii cu aceasta taxa ca nu din cauza ei nu se mai vand loganele......atea sunt vremurile pe care le traim. Oricum, personal, as fi impotriva acestui sistem de taxare la inmatriculare a unui auto importat si inlocuirea cu un impozit anual in functie de categoria de poluare euro1-1000euro, euro2-700euro......euro5-10 euro/an. Un exemplu nebatut in cuie, din care inclusiv statul castiga mai mult, iar people se vor gandi de doua ori cand vor lua o masina.....Succesuri!
  • +3 (5 voturi)    
    se plang dar inca n-am vazut nici o demisie.. (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:04)

    yo [anonim]

    daca planul managerial nu mai da roade iti faci bagajele si lasi pe altii!

    cu alte cuvinte sunt incompetenti adica previziunea lor cea mai sumbra e departe de realitate .. sa-si asume greseala si sa lase pe altii ..
    • -2 (6 voturi)    
      Pe tine (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:14)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui yo

      Si sa te angajeze pe tine mai Nostradamus ca toti "e" prosti si tu destept.

      Dupa tine ar trebui sa-si dea demisia toti directorii din lumea asta ca nu au fost in stare sa previzioneze criza mondiala nu?

      Mare om, ma mir ca nu te-a remarcat nimeni pana acum.
      • +1 (1 vot)    
        recesiunea economica actuala a inceput in 2001 (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:14)

        Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        si era bine sa se fi uitat peste ocean sa vada ce-i asteapta..
      • +1 (1 vot)    
        mentalitate de comunist (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:03)

        yo [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        si dupa parerea ta cine e responsabil?

        eu? ca nu-mi iau masina noua?

        daca vreau sa-mi iau dacia ca sa ajut ec romana imi iau pt ca asa vreau nu pt ca nu am alte optiuni ci pt ca asa vreau eu! Tu vrei sa-mi ingradesti libertatea si sa-mi impui cesa-mi cumpar

        Dacia ar putea exporta daca e o masina competitiva! euro e scump .. salariile sunt in lei..
  • +4 (6 voturi)    
    vrajeallllllllllllaaaaaaa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:06)

    ionut [anonim]

    ma lasati.anul trecut toti au fost pe plus.in toata lumea e criza.ce tot trag cu dintii de taxa asta.firme particulare sunt.trebuia sa ia in calcul si o scadere.peste tot in lume se fac concedieri.o sa vedem ce se intampla.o sa iesim si noi care avem de platit taxa in strada sa facem greva foamei.deci pana la urma toata de ce era taxa asta:protejrea hotilor din industria auto nic o treaba cu polurea cu mediul.si inca cev 800 de milioane la bugetul de stat.astai romania.nu mai am cuvinte is disperat de unde sa scot acum pe criz 2500 de euro sa platesc taxa auto.
    • 0 (6 voturi)    
      Taxa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:16)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      Daca vrei sa nu platesti taxa esti liber sa alegi orice masina noua cu motor sub 2000 cmc. De asta ce zici?

      Nu ai bani de SH si taxa de inmatriculare --> ca nu ai nici bani de benzina, asigurari, service asa ca apeleaza cu incredere la mijloacele de transport in comun.
      • +1 (3 voturi)    
        ce vorbesti? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:48)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Cistig cam 3500USD / luna in mina, NU vreau sa fac credit, vreau insa un model de masina vechi de 20 de ani la care vinzatorul imi da 2 ani garantie, motor de 5000 (cinci mii) de centimetri cubi, consuma 30 litri de benzina / 100 km, emite ca un Euro2, cu catalizator pe care insa RAR-ul nu mi-l baga in seama, am bani i de benzina, si de asigurari, si sa ma duc cu ea la service in Germania dar REFUZ sa platesc aceasta taxa de protectie si fac pariu cu tine ca o sa merg cu ea in Romania, cu numere de Germania sau Bulgaria.
        De asta ce zici?
        • +1 (1 vot)    
          mare mai esti, dom'le... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:19)

          sorin [anonim] i-a raspuns lui sadwank

          la cate pretentii ai de la o biata masina,
          imi pare inconsecventa sa te impiedici
          de o biata taxa...
  • 0 (6 voturi)    
    Cine? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:11)

    Alexandru C [utilizator]

    Cine a scos taxa? PDL + PSD.
    Si uite asa ne-am umplut de toate harburile. In luna august s-au inmatriculat de 3 ori mai multe masini SH decat in primele 6 luni ale anului la un loc.
    Ce si-ar fi cumparat oamenii astia? Dacia sau nu si-ar fi luat masina. In ambele cazuri efectele ar fi fost pozitive.
    Banii ar fi ramas in tara si ar fi contribuit pozitiv la balanta de plati, oamenii aia de la Dacia si nu numai ar fi avut de lucru, taxele si impozitele la stat ar fi fost mai mari pentru ca nu mai erau in somaj tehnic, cu salariu redus la 75% etc.

    Toti isi incurajeaza economia nationala, noi ii dam in cap pentru cativa ghertoi ca vor ei sa-si ia SH. Ce ei nu au dreptu la masina? Ba da mai baieti dar aveti dreptul atunci cand v-o permiteti.

    In Danemarca, inmatricularea este 100% din valoarea masinii. Daca nici aia nu au drepturi ...
    • +1 (1 vot)    
      Danemarca si taxele ei... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:01)

      Serban I [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Numai ca in Danemarca ...banii aia se duc in protectie sociala 100%,stiai ca Danezii nu platesc asistenta medicala,mare parte a medicamentelor e gratuita,la fel si spitalizarea si costurile ei,nu mai vorbim de protectia si facilitatile acordate pensionarilor ..
      Iti spune unul care a trait si muncit ceva timp acolo.
  • 0 (4 voturi)    
    Economie (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:16)

    Autogreen [anonim]

    Sunt 100 de mii in industria auto, dar nu vreau sa calculez cati sunt in industria conexa (tot felul de firme care aveau contracte de prestari servicii). oare cu cat scade contributia la bugetul de stat? are idee cineva. Numai TVA-ul insemna vreo 385 de milioane de euro numai la prima strigare
    • 0 (4 voturi)    
      Corect (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:30)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Autogreen

      La care se adauga contributiile salariatilor si companiilor la bugetul de stat.
      Daca te gandesti ca la un salariu mediu net de 1400 lei contributiile la stat sunt de vreo 840 iese o gaura meseriaza de vreo 20 milioane de Eur lunar.
  • +2 (4 voturi)    
    taxa auto (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:22)

    sebi [anonim]

    ce sa zic taxa auto tine in picioare industria auto :)), ma tavalesc de ras, ce mai scuze gasesc sefii industriei auto, se vede cat de competenti sunt !
  • +1 (3 voturi)    
    Masina de 5000 de EURO (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:24)

    Piciu' [anonim]

    Dacia ar putea sa faca o impresie daca ar reduce pretul la fix 5000 EURO ptr versiunea basic. Promisiunea ar fi indeplinita si eventual ar fi si ceva vanzari. E clar ca cei care aveau bani de second hand NU VOR CUMPARA Logan. O sa prefere sa astepte, ca taxa tripla nu o sa fie la infinit, mai ales ca UE a dat primul semn ca nu e legala.
    • -1 (3 voturi)    
      Gandeste intai (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:36)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      Pai pretul asta il va avea cand va fi lansat programul Rabla: 6400 Eur pretul de baza - prima de casare, se apopie de pretul asta.
      • +2 (2 voturi)    
        haiducie (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:51)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Mah, terminati cu haiduciile astea! Pai eu nu sint de acord ca statul sa dea din banii mei alora care au deja masina (o rabla) ca sa-si cumpere una noua. Uite, eu am un TV vechi, vreau sa-mi iau o plasma, ti-ar conveni ca statul sa ia bani de la tine sa-mi plateasca si mie 10% din televizorul nou?
    • +1 (3 voturi)    
      ma... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:41)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      taxa auto e aiurea pusa,,,
      asta e clar
      o taxa normala era in functie de cat de mult polueaza masina ... indiferent daca-i noua sau nu...
      dar UE zice ca e ilegala taxa auto nu pentru binele nostru... ci pur si simplu ca masinile care ei le arunca n-i le vand noua
  • +2 (2 voturi)    
    national si transnational (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:29)

    mihaiu [anonim]

    Domnule Vlad Barza ? Mai exista industrie nationala in tara noastra ? Eu cred ca putem adauga in titlul unui astfel de articol epitetul "national", doar atunci cand:
    -statul este proprietar sau actionar majoritar al industriei respective;
    - angajatii romani sunt actionari cu un un procent care sa le permita a lua decizii.
    Din pacate, aceste situatii nu cred ca au corespondenta in realitate. Si legat de aceasta, doresc sa adaug urmatoarele.
    Dupa evenimentele din 1989, statul roman aproape ca a eliminat sectorul de stat prin privatizarile efectuate. Justificarea comuna si permanenta a fost ca "statul este cel mai rau gospodar". Dar, daca acest argument este adevarat, atunci ma intreb: poate statul roman conduce in bune conditii administratia tarii, pentru ca - nu-i asa ? - nu este logic posibil sa fii manager bun si manager prost, in acelasi timp.
    Cat despre cel de-al doilea aspect, doresc sa va informez ca in perioada regimului Ceausescu a existat o lege care a stabilit participarea muncitorilor la profitul intreprinderii, dupa modelul iugoslav. Intr-un anume fel, acea lege ii transforma pe muncitori in actionari, existand si perceptia psihologica a controlului natiunii asupra intreprinderilor.
    Si atunci, sa concluzionam, domnule Vlad Barza.
    Industria auto nu pare a fi nationala, muncitorii sunt in real pericol - dar aceasta din cauza managementului defectuos al statului, care si-a introdus subiectii de drept intr-un context politic de capitalism neoliberal si unul economic de teorie a pietei libere, insa fara a lua pentru sine si ceilalti toate masurile de prevedere, in scopul garantarii securitatii sociale. Mai mult, acestia par manipulati, atunci cand racnesc din rasputeri asupra instaurarii unei taxe auto larg repudiate de cetatenii Romaniei.
    Va rog sa interveniti cu argumente, pentru a ma combate. Poate ca sunt in eroare.
    • +1 (1 vot)    
      si eu zic la fel (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:23)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui mihaiu

      Cum naibii industrie auto nationala cind statul francez are 14% din Grupul Renault care are 99,5% din Grupul Dacia? Da, industrie auto nationala franceza, cu asta sint de acord.
      Eu sint foarte curios cit la suta cistiga statul dintr-un Logan?
    • +1 (1 vot)    
      Neoliberal (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:54)

      Niko [anonim] i-a raspuns lui mihaiu

      Nu stiu ce intelegi tu prin liberal, dar un liberal clasic nu este versiunea bratiana de la noi.

      In general liberalismul considera ca proprietatea privata este esenta cresterii economice, omul fiind foarte interesat sa isi mentina capitalul functional deoarece este sursa de trai si, deloc de subestimat, motivul demnitatii sale.
      De asemenea intr-un regim liberal nu exista securitate sociala din simplul motiv ca nu e nevoie: individul este cel care se ingrijeste de el si de familia sa, iar actiunile filantropice sunt de obicei mult mai frecvente intr-un mediu liberal decat intr-unul unde statul este un tatuca mare care are grija de toti.
      Ce se intampla la Dacia este exact exemplul esecului securitatii sociale, oamenii cersind practic mancare ca sa nu le moara copii de foame, o zona mentinuta in dependenta de o singura industrie si impiedicand omul sau neobligand omul sa isi gaseasca alte surse, sa se diversifice si asa mai departe.

      SIncer, sper sa nu se ajunga niciodata la ce promovezi tu aici, fiindca atunci o sa murim de foame.
      • 0 (0 voturi)    
        sursa deminitatii e banul??? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:28)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Niko

        capitalul, sursa deminitatii tale?
        adica importa ce ai, nu ce esti??
        Cand pleci undeva, ce iei cu tine in primul rand?
        cardul de credit, sau pe tine insuti?


        PS: se poate si muri de foame cu demnitate;
        nu stiu daca eu as putea, dar in istorie au fost
        multe cazuri...
        • 0 (0 voturi)    
          Drago Sorin (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 23:23)

          Niko [anonim] i-a raspuns lui sorin

          Capitalul este ceea ce esti si care se reflecta in ceea ce ai. Daca ai 2 ha de parloage cu siguranta esti o investitie mai proasta decat un om care are 5000 mp de teren f bine cultivat. Cat despre a muri sau a trai cu demnitate, eu o prefer pe a doua. E o chestie de gust.
  • +3 (3 voturi)    
    ne intoarcem in urma cu 25 de ani (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:33)

    tyty [anonim]

    nimeni nu sesizeaza ca ajunsesem la o dementa a consumului, ca aceasta criza ar trebui sa ne faca mai cumpatati. cate masini noi sa producem, si cate alte lucruri, cu care sa mai incarcam planeta asta pe care o parazitam? ma intristeaza soarta oamenilor de la dacia, dar nu mai vreau sa-i vad in romania pe majoritatea cu dacii si cativa cocalari cu bmw si jaguar. sa producem piese la pitesti pentru opel, vw si audi, nu e musai sa incarcam musai tara de dacii, sunt deja destule iar productia este suficient de mare. iar vrajeala cu poluarea s-o spuna lui mutu, dupa ce observati cat fum scoate un logan diesel euro 4, si cat scoate o masina pe benzina euro 2. prea multa minciuna si prea multi prosti care o inghit. solutia pentru geambasii de masini este ca atunci cand vand un sh, sa faca un contract de service pe cel putin 6 luni cu ub service serios, si o sa fie si taxe la stat, si locuri de munca, si siguranta sau garantia ca n-ai dat banii degeaba. va multumesc, sper ca n-am scris degeaba...
  • +2 (2 voturi)    
    muncitorul sau profitul, pesimism sau santaj (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:36)

    lucian11 [utilizator]

    nu ii intereseaza pe ei soarta muncitorului din fabrica. profitul e cel care conteaza.
    toate firmele fac concedieri ca sa nu scada profitul.
    se fac concedieri si inainte sa ajunga pe pierdere.
    iar in pierdere daca ar merge o perioada, n-ar fi un dezastru, ca doar pana acum au mers pe plus.

    mie mi se pare santaj, nu pesimism.
    gen... ne oferiti avantaje, sau 100mii de oameni isi pierd locul de munca.

    as fi foarte curios sa vad la sfarsitul anului o situatie a firmelor care au concediat oamenii, ce profit au avut.

    pentru ei profitul e MULT mai important decat muncitorul.

    deci de ce sa imi pese de dacia? sa dau eu bani din buzunar pentru ca ei sa aiba profit?

    sa angajeze manageri mai capabili si sigur gasesc o solutie. asta de acum vad ca e cersetor nu manager.
    • +1 (1 vot)    
      CORECT! (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:33)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui lucian11

      Subscriu observatieie tale: e santaj.

      Ma bucur ca producem dacii acceptabile
      (indiferent ce spun cei ce prefera strainezele
      mai performante),
      dar as vrea sa vad cum producem si cosuri de gunoi, servetele umede de calatorie, si o mie de alte maruntisuri din care IMM-urile ar putea subzista
      mult si bine. Fara a exporta neaparat,
      ci acoperind cererea interna!!
  • +3 (3 voturi)    
    incurajarea economiei nationale (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:37)

    cineva [anonim]

    ok, sa se faca dar nu prin masuri restrictive cum este taxa actuala

    nu va iesi nimic bun prin obligarea populatiei sa cumpere produsul x mai ales intr-o tara in care oamenii abia au gustat democratia dupa ce au scapat de zgarda comunista

    situatia trebuie tratata si rezolvata altfel, oamenii trebuie sa aleaga de buna voie loganul si produsele romanesti dar acest lucru se va intampla doar cand raportul calitate/pret va fi corectat

    eu daca inainte de introducerea taxei poate as fi cumparat logan acum, din scarba, nici nu mai iau aceasta optiune in calcul...si cum alte marci vin cu tot felul de oferte atractive ar fi si pacat
  • +4 (4 voturi)    
    O sugestie... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:38)

    Bazil [anonim]

    O varianta de sustinere a productiei autohtone de automobile ar fi renuntarea de catre institutiile statului (parlament, guvern, institutiile administrative locale, politie, etc) la achizitionarea masinilor din import (Mercedes, VW, Audi, etc) pentru parcul de autovehicule propriu si inlocuirea acestora cu masini provenite de pe piata interna (Dacia)... Buna gluma nu?????
    • +2 (2 voturi)    
      Criza ..preferentiala (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:00)

      M-Teo [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      Criza e numai pentru astia multi si prosti. Pentru cei amintiti de tine mai sus nu e criza. Vor continua sa isi cumpere masini scumpe din banii nostri. Cei 100.000 de oameni vor fi dati afara cu tot cu taxa tripla in vigoare si cu tot ajutoarele statului. Vor spune: E criza ! Simplu.
    • +2 (2 voturi)    
      ar fi solutia perfecta (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:01)

      :) [anonim] i-a raspuns lui Bazil

      s-ar reduce si cheltuielile institutiilor statului si in acelasti timp lumea si-ar lua logan ca sa mearga in aceeasi masina ca presedintele, prim ministrul etc
      • 0 (0 voturi)    
        dacia (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 20:02)

        superior [anonim] i-a raspuns lui :)

        Asta doar daca nu se cumpara logan pentru politie la 85.000 euro bucata
    • 0 (0 voturi)    
      Logan la 70.000 de euro (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 17:07)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui Bazil

      Nu merge, ai vazut, politistii au scos Loganul de 70.000 de euro, de ce nu ar face parlamentarii/ministri la fel.
  • +1 (1 vot)    
    problema cea mai grava... (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 14:40)

    liviu_ [utilizator]

    e ca daca chiar o sa ramana someri 100k oameni o sa fie naspa de tot ... ca trebuie sustinuti de stat + criminalitate etc....
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa fara rost (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:03)

    radu [anonim]

    Costul social agregat al minunatei taxe, in toate formele aprobate-revocate-modificate pana acuma, a depasit cu siguranta c/v sumelor incasate. Piata auto s-a blocat iar soselele s-au umplut de rable. Nu puteam ramane la vechea regula - clara si fara complicatii, care interzicea importul si inmatricularea autovehiculelor sub o anumita norma de poluare (Euro 4) ?
    • 0 (0 voturi)    
      noxe????/ (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 20:12)

      superior [anonim] i-a raspuns lui radu

      si ce te faci cu un euro3 care are nivel de noxe mai mici ca un euro 4 loganel la aceasi motorizare?
      asta de ce nu poate veni in romania?
      toate masinile din romania sunt euro4 sau a incercat cineva sa protesteze ca basculele roman inca sunt pe sosele la un consum de 60litri la 100km?
      de ce la un polo euro 1 de 15 ani taxa este de 4-600 euro? crezi ca nu se incurajeaza rablele cu asemenea taxa?
      de ce taxa pe euro 4, un audi de 2 ani care este scump si in germania este exorbitanta? ca doar nu poti zice ca polueaza daca te uiti la noxe.
      pana taxa este mice pe masinile foarte vechi si mare pe masinile mai noi de 2-4 ani nu putem vorbi de poluare, ci de protectia potentialilor concurenti la masinile noi, egal ce marca.
  • 0 (0 voturi)    
    BUN PROVERB (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:40)

    knalia [anonim]

    Cand USA stranuta, EUROPA se imbolnaveste
    • 0 (0 voturi)    
      Stai tu linistit (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:19)

      lolo [anonim] i-a raspuns lui knalia

      Ca USA are penumonie ,acum e la tratament cu penicilina.
  • 0 (0 voturi)    
    @Niko (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:12)

    mihaiu [anonim]

    Niko,
    Apreciez cele spuse de tine. Poti fi sigur, si eu sunt convins ca doctrina liberala si economia de piata apartin astazi "celei mai bune lumi posibile". Dar, nu sunt sigur ca, la noi, cele 2 sisteme sunt integrate in realitate, in asa fel incat sa culegem roadele. Daca nu sunt create conditiile corespunzatoare, atunci nimic nu merge. In alta ordine de idei, trebuie sa stii ca si in tarile capitaliste exista minime sisteme de securitate sociala (private, publice sau combinate.
    Poate ca nu m-am facut prea bine inteles. Cand am vorbit de securitatea sociala intr-un stat capitalist nu am facut referire la vechile sau noile metode socialiste, ci m-am gandit la emergenta securitatii sociale prin asigurarea conditiilor generatoare de piata, capitalism si un umanism, fie acesta si burghez. Mai concret, ar fi :
    - crearea de catre stat prin sistemul legislativ a conditiilor pentru cresterea comertului international (ceea ce inseamna educatie, inventivitate, competente, multe produse cu valoare de schimb si competitivitatea produselor, diplomatie), mobilitatea muncii (formare profesionala continua, posibilitati de munca orizontale si verticale-cariera)
    si a bunurilor (sisteme ieftine si facile de transport);
    - guvern puternic, competent si incoruptibil;
    - autoprotectia cetateanului prin renuntarea la multele taxe si impozite obligatorii;
    - minim de planificare economica combinata cu masuri rapide de adaptare la cerintele pietelor (ceva din societatea cunoasterii + facilitarea actiunilor intreprinzatorilor pentru eventuala conversie a productiei ) in perioada noastra de tranzitie.
    - masuri proactive de informarea a intreprinzatorilor despre dezechilibrele economice
    - stimularea competitiei intre bancile de credit, asa incat economiile populatiei sa fie investite in productie si nu depuse la alte banci, intr-o serie teoretic fara sfarsit.
    - facilitarea capitalizarii cetatenilor, pentru formarea unei extrem de largi clase mijlocii.
    Sper ca m-am facut inteles.
  • 0 (0 voturi)    
    ce fel de taxa? (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 18:38)

    Europeanu [anonim]

    Pai sa se puna taxa pe telefoanele mobile second-hand !!!! Sa protejam fabrica Nokia de la Cluj!

    Hai sa fim seriosi. Asta-i taxa de poluare? E taxa protectionista. In UE se garanteaza libera circulatie a bunurilor. De asta taxa e ilegala. Daca nu va convine, cereti sa iesiti din UE.

    In fond, vanzarile Dacia au scazut mai mult decat alte altor competitori pe piata romaneasca. Deci nu este competitiva.

    Rationamentul sefilor de la Dacia, precum ca ei nu scad preturile intrucat vand in rate arata si punctul slab al strategiei lor: bancile nu mai dau credite asa usor. Cei cu bani gheata au multe oferte atractive de unde alege. Si Dacia nu este printre ele.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version