UPDATE Guvernul nu a luat nicio decizie legata de renuntarea la triplarea taxei auto

de M.M.     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:27 Economie | Auto

"Guvernul nu a luat deocamdata nicio decizie in privinta taxei de poluare auto, ci a decis sa analizeze in continuare variantele de modificare a regimului de taxare a proprietarilor de vehicule", a anuntat premierul Emil Boc dupa sedinta Executivului de vineri. Ministrul Mediului a anuntat ca va propune Executivului suspendarea taxei auto, in varianta reglementata de Guvernul Tariceanu in decembrie, urmand ca, 'intr-un termen rezonabil', sa elaboreze o lege care sa reglementeze taxarea, pana la definitivarea acesteia masinile urmand sa fie taxate la valorile valabile inainte de triplare (varianta din iulie 2008).

"Voi propune Guvernului suspendarea aplicarii ordonantei din decembrie si, in acelasi timp, demararea procedurilor de elaborare a unei legi care sa treaca prin Parlament si care sa tina cont de normele europene de taxare, si care sa respecte principiul european 'poluatorul plateste'", a declarat, joi, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

Intrebat cum vor fi taxate importurile de masini in perioada in care ordonanta din decembrie privind triplarea taxei auto va fi suspendata si pana la aparitia noii legi, Nemirschi a raspuns ca va opera varianta stabilita de Guvern in iulie 2008.

Ministrul Mediului a prezentat, in sedinta de Guvern, un memorandum continand variantele posibile de reglementare in privinta taxei auto, variante rezultate in urma discutiilor avute in cadrul comisiei interministeriale.

"Voi merge in Guvern cu aceste variante si imi voi sustine si propriul punct de vedere asupra unuia dintre ele. Va rog sa nu imi cereti sa va spun care este acesta. Deciziile de acest gen se iau si se comunica in Guvern", a afirmat Nemirschi inainte de sedinta, refuzand sa dea orice detalii despre numarul sau continutul variantelor de lucru.

Nemirschi a mai anuntat ca a avut deja discutii cu reprezentantii producatorilor autohtoni de masini - Dacia si Ford - si cu cei ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1560 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    taxa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:02)

    lemn [anonim]

    Puteam sa pun pariu ca asa se va intampla. Au avut nevoie de bani la sfarsit de an, au triplat taxa, toata lumea s-a grabit sa plateasca inainte de majorare. Acum, dupa alegeri, era evident ca vor scoate acea aberatie cu triplarea, mai ales ca le da peste bot si UE. Si, eivident, romanii vor fi bucurosi ca s-a "micsorat" taxa. News-flash: nu s-a micsorat nimic, platim in continuare o taxa aberanta, care sprijina importul de rable (cea mai mica taxa este la masinile f vechi) si descurajeza importul de masini bune (vechi de 3-4 ani), care de fapt reprezinta concurenta pentru citroen si renault. Asta a fost de fapt ideea: marim taxa, ii speriem pe romani, care vor fi dupa aceea multumiti ca am redus-o la valoarea din iulie si ne vor multumi vesnic. Acum se va trage din nou de timp: "urmand ca, 'intr-un termen rezonabil', sa elaboreze o lege care sa reglementeze taxarea". In cazul in care nu este evident: de la 1 ianuarie 2007 se tot trage de timp cu aceasta taxa de protectie ca de mediu nu e, pentru a proteja interesele citroen si renault. S-a reusit blocarea pieteti auto, si din pacate singurele masini care s-au vandut au fost "rablele", adica masinile mai vechi de 15 ani. La o taxa de aprox 150 de euro si un pret in Germania de pana la 1000 de euro, era normal sa se intample asa. Cum se explica aceasta taxa "de mediu" in conditiile in care incurajeaza importul de masini foarte vechi dar pentru o masina de 4 ani se plateste mult mai mult?
    • 0 (0 voturi)    
      lemnule (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:35)

      piatra [anonim] i-a raspuns lui lemn

      nu esti foarte bine informat in ceea ce priveste taxa.
      News-flash:
      - UE le da peste bot nu din cauza valorii taxei (fiecare tara e libera sa dicteze sistemul propriu de taxare si impozitare) ci din cauza discriminarii aparute in noua lege care spune ca masinile EUR4 ar fi scutite de taxa
      - taxa se aplica si la Renault si la Citroen deci nu au fost/sunt ei foarte avantajati de taxa.
      - aparitia noii reguli cu triplarea a aparut datorita celor peste 200.000 masini care urmau a fi inmatriculate
      - "favorizarea" masinilor vechi este oarecum normala daca pleci de la ideea ca viata unei masini e in jur de 15 ani. guvernantii nostri au considerat ca o masina se duce la casat dupa aceasta perioada. deci una de 12 ani polueaza 3 ani pana o casezi, una de 3 ani polueaza 12 ani pana o casezi. din pacate, guvernantii nostri nu au iesit prin orase sa vada ca la romani, durata de viata a unei masini e de 30 de ani de fapt...

      Concluzie1: cele 200.000 de masini vor putea fi inmatriculate, traficul si poluarea vor creste exponential.
      Concluzie2: dupa ce toata lumea isi va plati taxa micsorata, se va introduce o noua taxa anuala, de data aceasta aplicabila tuturor masinilor care va fi in jur de 100 EUR pe an si va creste in functie de cat polueaza fiecare masina in parte.
      • 0 (0 voturi)    
        bolovanule (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:39)

        superior [anonim] i-a raspuns lui piatra

        La 30 de ani ai dreptate....se vede ca mai circula inca pe sosele Roman si Dacia1300.
        Dar acest avans pentru miile de masini care se distrug in accidente si nu se mai repara (implicit nu vor mai polua) iti pare corecta?
        De ce avans si nu anual? Si asta in conditiile in care cei care au platit in avans sa aiba "deduceri", ca altfel se ajung la procese interminabile si tot noi platim "inspiratia" politicienilor.
        Taxa nu se aplica la Renault si la Citroen noi, deci nu esti prea bine informat. Si UE sesizeaza faptul ca discriminarea apare intre aceleasi genuri de masini (inmatriculate in Romania sau UE din care facem intamplator si noi parte)...mai explicit daca as achizitiona un auto din Germania inmatriculat de 3 luni (la care pretul poate a scazut cu cateva procente si asta imi convine) nu vad de ce trebuie sa platesc o taxa in conditiile in care daca as cumpara acea masina de aici acea taxa nu exista (daca are sub 2000cc si clar euro 4 daca este practic noua). Asta in conditiile in care majoritatea banilor oricum se vor duce la producator in Germania, in Romania ramane doar diferenta de pret pusa de dealer. Aici este discriminarea, mai ales ca ambele masini vor polua la fel si in aceeasi durata de viata.
        Pana la urma probabil ca Bulgaria va fi solutia pentru multi, probabil ca astia sunt "mai in UE decat noi".
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt prietenii mei (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:28)

      bisinitar [anonim] i-a raspuns lui lemn

      Eu vand masini secand hend. Consider ca sunt in acelasi grup de interese cu cei de la guvern. Ma reprezinta!!

      Sa traiasca bisnita .... bine! Care este!

      La multe cazane de afara... aici!

      O sa avem nevoie de fier mai tarziu. Le vindem inapoi nemtilor. La pret dublu frate.
    • 0 (0 voturi)    
      rabla= masina mai vechi de 15 ani ? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 15:49)

      george [anonim] i-a raspuns lui lemn

      Lemnule ,
      cine stabileste ce inseamna rabla ?
      Corsa mea de 14 ani nu este inca rabla ?

      E bine sa stiu daca o scot la vinzare .
      O masina buna trebuie sa fie mai tinara de 5 ani deci .
      Unde se incadreaza masinile intre 5-15 ani ?
  • +1 (1 vot)    
    Ruleta? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:15)

    G [anonim]

    Deja incep sa ma exaspereze aceste "ar putea" apropo de orice decizie a guvernului.

    Nu ar trebui ca marea majoritate a actiunilor guvernului sa poata fi anticipate clar? Nu ar trebui ca ele sa fie discutate, analizate, fundamentate?

    Nu mi se pare un fapt bun ca guvernul joaca ruleta ruseasca, dupa mottoul, poate nimereste, poate nu!
  • +2 (2 voturi)    
    eu sunt curios... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:27)

    liviu_ [utilizator]

    cate forme o sa mai ia legea asta pana o sa o gandeasca calumea??!?!
    deja e penibil... nu mai intelege nimeni nimic (mai aales ei)
  • +2 (2 voturi)    
    taxa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:49)

    vasile [anonim]

    Sper sa se intimple macar lucru asta ,revenirea la cea veche,si apoi e normal sa se plateasca in functie de poluare....bravo nemirchi ,hai sa te vedem....schimba ceva ca tariceanu nea inebunit
  • +2 (2 voturi)    
    Circ (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:54)

    MariusMuc [utilizator]

    Nu se mai termina circul asta odata? De un an de zile vin cu enspe mii de variante ale taxei auto. Prin asta dovedim cat suntem de seriosi ca natie.
  • 0 (0 voturi)    
    as (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:41)

    ccp [anonim]

    si alaturi de Miorita,Pacala si Elodia; si taxa auto intra in folclorul romanesc;si incalecai pe-o sa.....etc etc
  • 0 (0 voturi)    
    Superficialitate (Luni, 26 ianuarie 2009, 13:27)

    Paul Atreides [anonim]

    Sunt ingrozit doar la gandul multor altor legi care s-au dat fara a fi analizate de catre profesionisti.
    Nu dovedim nimic altceva decat non-profesionalism si superficialitate.
    E destul sa privim "politicienii" (scris cu litere mici), si sa le ascultam limbjul de lemn ca sa ne dam seama ca de fapt nu spun nimic, sau cel putin nimic contructiv.
    Exceptia o fac bineinteles scandalurile pentru posturi si putere (a se citi: "influenta), ohh da, telenovela noastra zilnica...
    Tara asta are nevoie de administratie, nu de politica!!!
    Dar...cui ii pasa de tara asta de fapt...?
    Intrebare retorica evident.
    Over & out


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică