Progozele pentru industria auto europeana sunt extrem de pesimiste si e posibil ca unii producatori importanti sa nu supravietuiasca in aceasta perioada de criza, spune Comisarul European pentru Industrie Guenter Verheugen. Reprezentantii statelor UE discuta la Bruxelles despre masurile ce ar trebui luate pentru salvarea sectorului.

"Prognoza pentru industria auto europeana este cel putin brutala. Am asistat la o scadere dramatica a vanzarilor, in special in ultimul trimestru din 2008, cu un minus de 20% si ne asteptam tot la o cadere cu 20% in 2009, astfel ca sute de mii, sau chiar milioane de muncitori vor fi afectati", spune comisarul pentru industrie.

Verheugen a vorbit inaintea unei intalniri la care reprezentantii statelor membre discuta vineri despre masurile de salvare a industriei.

"Nu e nicio garantie ca toti marii producatori auto pot supravietui crizei", avertizeaza Guenter Verheugen. Tocmai de aceea, e nevoie de un pachet de masuri adaptat momentului. O solutie ar fi extinderea programelor stil Rabla, prin care oamenii sa fie stimulati sa renunte la masinile vechi. Comisarul spune ca astfel de programe sunt viabile, insa banii primiti de cei care renunta la masinile vechi variaza mult pe teritoriul UE, ceea ce poate afecta concurenta.

O alta idee pentru impulsionarea industriei auto este ajutarea firmelor de finantare care sa ofere pachete avantajoase celor care doresc sa cumpere o masina.

Toti producatorii importanti au intrerupt saptamani intregi activitataea la unele uzine si au fost anuntate concedieri. Piata auto europeana a cazut cu 8% pe intreg anul 2008, insa exista tari unde scaderea a trecut de 40%.