Fuziunea intre cei trei ar crea al treilea mare producator auto mondial

Surse: Dupa acordul cu Chrysler, Fiat pregateste o fuziune cu Peugeot

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 22 ianuarie 2009, 14:54 Economie | Auto

Producatorul auto italian Fiat a raportat joi o scadere a profitului cu 71% in al patrulea trimestru din 2008, informeaza Bloomberg, citata de NewsIn. Potrivit unor informatii pe surse aparute in cotidianul italian La Repubblica, citate de Reuters, familia Agnelli, fondatoarea Fiat, ia in calcul o majorare de capital de circa doua miliarde euro, pentru a facilita o posibila fuziune cu PSA Peugeot Citroen, anunt care vine la doua zile dupa ce Fiat a anuntat ca va prelua 35% din Chrysler.

Cel mai mare producator auto din Italia a anuntat ca nu va plati dividende pentru 2008 persoanelor care detin actiuni ordinare. Profitul net a scazut la 163 milioane euro (212 milioane dolari), fata de 570 milioane euro, in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei. Analistii chestionati de Bloomberg estimasera un profit de 157 milioane euro.

Per total, profitul a scazut cu 17%, la 1,6 miliarde euro in 2008, sub obiectivele companiei, ce aratau un profit intre 2,4 miliarde euro si 2,6 miliarde euro. Fiat si Chrysler au semnat marti un acord preliminar pentru o alianta strategica in cadrul careia Fiat va prelua 35% din actiunile Chrysler, in schimbul accesului la tehnologia sa.

Chrysler a anuntat ca afacerea, ce nu implica investitii in numerar, este o componenta cheie a planurilor de asigurare a viitorului companiei si ca ii va oferi acces la tehnologia Fiat, ce permite fabricarea unor autoturisme cu un consum mai redus de carburant. Acordul dintre Fiat si Chrysler ii va oferi fabricantului italian marimea necesara pentru a supravietui, in timp ce gama de autoturisme Chrysler se va putea extinde pentru a include modele mai mici, mai putin poluante.

Fuziunea intre Fiat, Chrysler si Peugeot ar crea al treilea mare producator auto din lume

Tot joi, cotidianul italian La Republica, citat de Reuters, a relatat ca familia Agnelli, fondatoarea Fiat, pregateste o majorare de capital pentru o posibila fuziune cu PSA Peugeot Citroen, informeaza NewsIn.

Majorarea de capital, efectuata prin intermediul companiei de holding Exor, ce apartie familiei Agnelli, are ca scop mentinere unei participatii semnificative in grupul rezultat in urma fuziunii, a anuntat joi La Repubblica, fara sa citeze surse. Familia Agnelli detine circa 30% din Fiat prin intermediul Exor.

Cele doua companii au refuzat sa comenteze.

Cotidianul italian Il Sole 24 Ore a anuntat, de asemenea, joi, ca Fiat incearca de o luna sa obtina un credit sindicalizat de pana la 5 miliarde euro.

"Capitalizarea Peugeot este in prezent de 3 miliarde euro, iar o preluare completa de catre Fiat ar putea fi finantata prin posibilul credit de 5 miliarde euro", a precizat Sven Kreitmair, analist in cadrul UniCredit.

Potrivit acestuia, "combinatia dintre Fiat, Chrysler si Peugeot ar crea cea de-a treia companie auto din lume, dupa  Toyota si General Motors, cu o productie totala de 8,8 milioane vehicule".























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1524 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mda, asta se numeste globalizare (Joi, 22 ianuarie 2009, 18:50)

    Silv [anonim]

    Se pare ca acesta este destinul - totul se globalizeaza. Ma intreb cat o sa reziste Mercedes si BMW pana le preia cineva.
    Si de Aro ce se mai aude? RIP :(


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi