Toyota anunta ca va termina exercitiul 2008-2009 cu pierderi enorme

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 6 februarie 2009, 8:51 Economie | Auto

Gigantul auto japonez Toyota a revizuit vineri in puternica scadere previziunile pentru exercitiul 2008-2009, care se va incheia in martie cu o pierdere neta de 350 miliarde yeni (2,9 miliarde euro) si o pierdere de exploatare de trei ori mai mare decat cea prevazuta, scrie AFP.

In previziunile anterioare, publicate in decembrie, Toyota estima pentru 2008-2009 un profit net de 50 de miliarde yeni si o pierdere de exploatare de 150 miliarde. Acest indicator ar urma sa ajunga la nivelul de 450 miliarde yeni, admite Toyota, intr-un comunicat de presa.

Daca previziunile se adeveresc, acestea vor fi primele pierderi anuale ale constructorului, care a reusit recent sa devina numarul unu mondial, dupa 70 de ani de activitate.

In ultimul trimestru 2008, Toyota a suferit o pierdere neta de 164,7 miliarde yeni (1,4 miliarde euro), comparativ cu un profit net de 458,6 miliarde yeni in acelasi trimestru al exercitiului 2007-2008.

Pierderile de exploatare au ajuns la 360,6 miliarde yeni (3 miliarde de euro), in conditiile in care cifra de afaceri a scazut cu 28,4% pe ansamblul anului, la 4.800 miliarde yeni.

"Aceste rezultate negative se datoreaza in mare parte volumului de vanzari de masini in scadere, in conditiile unei piete dificile, in special in SUA si in Europa, dar si rapidei aprecieri a yenului fata de dolarul american si de euro", explica vicepresedintele executiv Toyota, Mitsuo Kinoshita.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1143 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    asa le trebuie (Vineri, 6 februarie 2009, 9:29)

    Catalin [anonim]

    la cum tin de preturi...
    toti producatorii si dealerii de masini au coborat preturile, macar in perioada asta iar ei nu, sau daca da, prea putin. Oricum preturile la masinile lor sunt un pic mari fata de competitie, sub pretextul fiabilitatii, dar daca concurenta lasa pretul nu e corect sa respecti trendul?
    • +5 (7 voturi)    
      Nu e normal (Vineri, 6 februarie 2009, 10:07)

      Un cititor [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Dragul meu, NU E NORMAL SA SCADA PRETURILE. In schimb e decizia ta sa achizitionezi sau nu de la ei. Politica de preturi si-o face fiecare, decizia de achizitie iti apartine.

      E o mare gogomanie din partea clientilor sa ceara superdiscounturi doar pentru ca e criza. Daca e criza si nu-ti permiti.....nu cumpara. Producatorii vor vinde oarecum in pierdere pana la lichidarea stocurilor, dupa care isi vor dimensiona productia astfel incat vor vine eventual numai la comanda, cu avans achitat initial.

      Vezi inchiderea temporara a fabricii Dacia.

      Aparuse la un moment dat in presa stirea ca un dealer din Marea Britanie vindea o masina, iar a doua era gratuita. TOTAL FALS!

      Pretul unei bucati era de 20.000 lire, iar el dadea doua cu 30.000. Ti se pare ca era chiar doua la pret de una?

      Stirea, facuta in stilul jurnalistic de acaparare a audientei....a creat un curent in piata, astfel incat clientii chiar deveneau isterici daca nu le dadeai o masina la jumatate de pret.

      De ce? Pentru ca asa au auzit ei la televizor.

      Gratis nu e nimic in lumea asta si daca esti suficient de matur, stii deja asta!
      • 0 (2 voturi)    
        Bati campii! (Vineri, 6 februarie 2009, 10:51)

        Horia Popa [anonim] i-a raspuns lui Un cititor

        Observatia lui Catalin e pertinenta: preturile la masinile fabricate de Toyota sunt mai mari ale competitiei. Nu stiu de unde ai dedus ca, Cosmin vrea masina gratis.
        • +1 (3 voturi)    
          lasa-l in pace (Vineri, 6 februarie 2009, 11:39)

          The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui Horia Popa

          la cat a scris e cu siguranta un baietas de la Toyota.
          Nu inteleg de ce daca vreau un super discount inseamna ca nu imi permit! Im permit, dar nu vad de ce sa nu negociez, daca imi permit. adica clientul sa dea mereu banul si sa taca, iar dealerul sa iasa mereu pe plus. Se mai schimba roata si puterea merge si la cumparator.
          drept dovada Toyota pierde.
          Sincer eu sunt un mare fan Toyota, dar asta nu inseamna sa arunc banii pe fereastra.
  • +1 (1 vot)    
    Cand te intinzi mai mult decat e plapuma (Vineri, 6 februarie 2009, 12:43)

    b09d4n [utilizator]

    Preturile la autoturismele Toyota sunt mult peste cele ale competirorilor directi. Eu am renuntat sa-mi mai iau o masina de la ei pentru ca au dovedit inflexibilitate in negociere. Degeaba m-au sunat dupa un an sa-mi propuna MEGA discount.

    Toyota se vrea masina populara. Au inclusiv divizie de lux, Lexus. Atunci ar trebui ca preturile Toyota sa fie acceptabile. Din pacate s-au intins prea mult. Din ambitia de a deveni numarul 1 mondial au cazut in aceleasi greseli pe care le-a facut GM. Acum sunt si ei confruntati cu situatia stocurilor, capacitatii de productie supradimensionate etc.

    Oricum, din cei pe care ii cunosc si au vrut sa-si cumpere Toyota si-au luat pana la urma Honda. E service-ul mai gol iar relatia firma-client este alta. Nici Honda nu negociaza discount-uri dar nu au pretentia sa fie numarul 1 mondial.

    Adancind analiza, modelul Auris care trebuia sa tina greul vanzarilor s-a dovedit a fi un inlocuitor nefericit pentru Civis. Este o masina mediocra, de aceiasi calitate si performante ca un 308 spre exemplu.

    Yaris este un model imbatranit, cu un design depasit si face parte dintr-o gama de modele unde este o concurenta acerba.

    Avensis si-a schimbat designul in acest an. Noul model are niste preturi exagerate iar in aceasta perioada un factor de decizie este si pretul.

    Si atunci eu, ca si fan al masinilor japoneze de ce nu mi-as lua o Mazda Zoom Zoom sau un Subaru sau chiar un Mitsubishi ?! Si daca as vrea benzina as indrazni chiar si un Nissan. Si daca as fi mai pretentios m-as uita la o Honda.

    Imi pare rau pentru Toyota, au reclame frumoase insa nivelul de inteligenta al clientilor catre care se adreseaza este un pic mai ridicat pentru a judeca doar dupa imagini.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă