Pe cine ajuta criza din piata auto? Pe potentialii cumparatori, desigur

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Luni, 9 februarie 2009, 17:45 Economie | Auto

In decurs de o saptamina, am fost nevoit sa ajung de doua ori la Porsche Bucuresti Nord. Prima data pentru revizia anuala (deh, un Polo care a facut aproape 6.000 de kilometri intr-un an), in speta pe motiv ca daca n-a facut 15.000 de kilometri, atunci macar la un an sa-i schimbe uleiul, iar a doua oara ca sa dreaga geamul spart in noaptea de miercuri spre joi de catre un drogat care, probabil, n-avea ce GPS sa vinda ca sa-si mai cumpere o doza (nu, GPS-ul nu era in geam, dar era suportul lipit de parbriz).


Preturi pentru masini noi

Ce am constatat? Ca Porsche Bucuresti Nord are lichidari de stoc la Volkswagen. Asta inseamna ca, in loc sa platesti in jur de 18.000 de euro pe un VW Golf VI cu motor de 2.0 TDI, cu nu-stiu-cite dotari incluse, pretul este de 13.800 de euro (TVA inclus, daca-mi aduc bine aminte). Adica vreo 4.000 de euro mai putin. Acelasi importator, Porsche Romania, mai are o promotie pentru leasing-urile la Seat. Adica Porsche Leasing a taiat definitiv dobinda pentru masinile cumparate pina la nu-stiu-ce data.

Mai departe, reduceri au aparut si la Gold & Platin, care are reduceri la Opel si la Chevrolet (pretul unui Aveo pleaca de la 6.300 de euro). La fel, reduceri se aplica si la Mazda (aici as fi adaugat si Toyota, dar ofertele de pe site lasa de dorit), care ofera reducere la 800 de euro pentru fiecare model in parte (la Mazda 2, cel putin). ca sa nu mai spun de AutoItalia, care face reducere de 3.000 de euro pentru Fiat Bravo cu motor diesel de 1,4, cumparat pina pe 12 februarie. Plus oferta prin care se doreste fentarea crizei, pe principiul “platesti acum jumate, restul din 2010, ca poate pina atunci scapam de criza“.


Preturi pentru masini la mina a tispea

Pe de alta parte, imi pun o intrebare oarecum logica: ce sens are sa imi cumpar o masina noua, sa rup zece mii de euro timp de vreo cinci-sase ani ca sa imi fac un leasing, cind la fel de bine pot sa imi cumpar un VW Golf la mina tispea, din 1995 sau 1996, cu 1.500-2.500 de euro?

E drept, aici intervine problema taxei de inmatriculare si, printre altele, infloreste industria inmatricularilor in Bulgaria. Pentru ca, la un motor diesel de 1,8 litri, dotat si cu filtru de particule (desi nu sint sigur ca diesel-urile din 1995 au asa ceva in dotare), taxa este de aproximativ 6.100 de lei. Adica, la un curs BNR considerat de aproximativ 3,7 lei per euro, asta inseamna inca 1.600 de euro. In cazul unei motorizari pe benzina, calculul este un pic diferit, in speta pentru ca se mai adauga minimum 25%.

Si totusi, nu stiu daca sint multi romani doritori sa-si inmatriculeze masinile in Bulgaria. Eu, unul, nu as face asta, poate si pentru ca n-am de unde sa stiu cu cine am de-a face daca negociez inmatricularea, poate si din cauza ca nu am chef sa merg pina la Ruse ori poate pentru simplul motiv ca n-am incredere in sistemul bulgaresc nici macar cit in cel autohton.


Ce e de facut?

In principiu, la fel ca in cazul crizei imobiliare, asteptam. Preturile pentru masinile la mina a nu-stiu-cita vor continua sa scada. La fel, pretul automobilelor noi. Nu va sta nici un dealer auto cu marfa nevinduta doar de dragul preturilor, iar ofertele vor continua sa apara. Nici nu e de mirare ca Porsche Bucuresti Nord are o reducere de aproximativ 4.000 de euro la Golf si de aproximativ 1.500 de euro la Polo.

In ceea ce priveste masinile vechi, azi am vazut, pe strada, un domn care tocmai ce modifica pretul unui Audi 100 pe care, acum vreo doua luni, intentiona sa-l vinda cu 3.200 de euro. Ieri, aceeasi masina costa 2.800 de euro, pret modificat undeva in ultima luna, in timp ce astazi a afisat inca o reducere. Masina, veche probabil de pe la inceputul anilor ‘90, costa acum 2.200 de euro. Aceeasi masina, daca nu se va vinde in urmatoarea luna, probabil ca va costa, prin martie, in jur de 1.500 de euro.

Avind in vedere ca, desi la noi nu prea se resimte la nivel de buzunar, este totusi criza, sint convins ca peste doua sau trei luni, in loc sa platesc 11.000 de euro pe o Mazda 2, voi plati in jur de 9.000 de euro. Pe de alta parte, Fiat 500 este ceva mai ieftin decit atunci cind l-am avut eu in teste si, probabil, se va mai ieftini.


Si totusi, eu ce masina imi iau?

Daca tot urmeaza sa-mi iau permisul, ma gindeam foarte serios sa imi iau o masina. Da, stiu, inca unul care va polua un oras deja poluat. Logan n-o sa-mi iau decit daca e diesel si mi-l da gratis Dacia-Renault. Poate un Fiat 500 daca imi ofera AutoItalia un discount de vreo 60% sau, in aceleasi conditii, m-ar tenta o Mazda 2 sau un Renault Symbol (oricit nu mi-ar placea mie masinile frantuzesti). Astept oferte! Glumesc, cine s-ar risca?

Prin urmare, ma uitam la un Golf III parcat la vreo doi pasi de mine, inmatriculat in Romania, pe care posesorul vrea sa il dea cu 3.500 de euro. Daca nu-l da in vreo doua luni, oare am sanse sa il iau la 2.500 de euro? Exista variante mai bune?

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.


Citeste mai multe despre   






















5089 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    visuri........ (Luni, 9 februarie 2009, 18:42)

    anonim [anonim]

    ia-ti tata ce rabla vrei nu mai bate toba ca se sparge......
  • 0 (0 voturi)    
    TATICU.... (Luni, 9 februarie 2009, 19:11)

    CIOMBE [anonim]

    Du-te si te cauta ca nu cred ca te mai ajuta memoria! Si eu am fost sambata 077.02.2009, au lichidari de stoc dar nu la VW VI (ala abia a aparut!) Nu mai prostiti lumea cu tampenii!
  • +3 (3 voturi)    
    mare reducere (Luni, 9 februarie 2009, 19:17)

    george [anonim]

    si daca faci un calcul la 3.6 cum era euro si 4.3 cum e acum nu e mare reducerea
    • 0 (0 voturi)    
      Poate pentru tine (Luni, 9 februarie 2009, 21:28)

      eu [anonim] i-a raspuns lui george

      Eu in schimb castig in euro, deci e mare reducerea!.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 10 februarie 2009, 10:42)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui george

      A calculat euro la 3.7, care este cursul oficial valabil pe tot anul 2009 in ceea ce priveste taxa auto.
      Greseste si autorul cand spune ca va da 1600 EUR de fapt va da 1400 pe care ii schimba la 4.3 sa plateasca 6100 RON calculati la 3.7, deci avantaj client.
      PS Nu compara VW nou la 17000 eur cu VW din 1995 la 1500 EUR, pentru ca articolul sa fie mai aproape de realitate compara cu un VW din 2003. Tu cand te duci la magazin sa cumperi salam de sibiu de 50 ron kg, cumperi pana la urma un kg de morcovi de 1 ron kg?! Comparatie aiurea.
  • +3 (3 voturi)    
    vise? (Luni, 9 februarie 2009, 19:58)

    mihai [anonim]

    Ce ai spus tu cuprinde o multime de inexactitati, vis-a-vis de reduceri fantastice si feti frumosi... Si mai am o alta nedumerire: usurinta cu care treci de la achizitionarea unei masini noi cu a unei second hand.Doar banii sa conteze?Dar calitatea, siguranta,confortul? Subscriu opiniei tale in ceea ce priveste marca nationala. Dar , cu toate aceasta, criza incepe sa-si arate coltii si in Rom. iar puterea noastra de cumparare se duce ,,,,,:(
  • +4 (4 voturi)    
    Scrii ca sa ocupi biti degeaba (Luni, 9 februarie 2009, 21:06)

    Vishu [anonim]

    Mai omule, daca nu ai habar, nu mai scrie doar ca sa te aflii in treaba.

    Textul tau nu are nici o noima si se vede clar ca vorbesti de prin auzite, fara sa stii despre ce e vorba.

    Daca n-ai permis, cum te-ai dus tu cu masina la revizie?

    Daca te uiti un pic pe "gugle", o sa vezi si ce inseana filtru de particule si faptul ca s-a pus doar in ultimii ani pe masini, nu in 1995. Si de asemenea faptul ca pe golf III nu au existat motoare diesel decat de 1900 cmc.

    Ai rabdare sa mai cresti si sa vb despre masini bazandu-te pe ceva experienta.
  • +1 (1 vot)    
    reduceri pe dracu (Luni, 9 februarie 2009, 21:39)

    Ciomberon [anonim]

    Am urmarit cu atentie evolutia preturilor la masinile noi la aproape toate marcile.Preturile nu au scazut aproape deloc.Praf in ochi.
    Iau un exemplu- Toyota Yaris: Diesel-ul 1,4 de 90CP a fost 14.225 in 2008 (nivelul de echipare "Luna") ,tot atat e si acum...O scurta perioada (probabil ce au mai avut pe stoc) a avut un discount de 750 de euro, anulat rapid de cresterea euro de la 3,6 la 4,3 lei.
    La alte masini au trecut unele din dotarile standard in optionale si tot acolo e,chiar daca ti se da un pret bombastic la TV (pt. benzinarul de 1,0).Aceeasi veche poveste - cine vrea masina, o cumpara indiferent de asa-zisele "discount-uri".
  • +1 (1 vot)    
    putin distorsionat (Luni, 9 februarie 2009, 21:45)

    Iulian [anonim]

    Este intr-adevar lichidare de stoc la VW Golf VI (si EOS), insa pretul pe care l-ai vazut este pentru motorizarea cea mai slaba si echiparea cea mai chioara. Un 1.9 TDI trendline este aproape 19k cu TVA cu tot....

    Este acel mic asterisc care ne aduce cu picioarele pe pamant dintr-o reclama foarte promitatoare
  • 0 (0 voturi)    
    Masina noua (Luni, 9 februarie 2009, 22:33)

    Symbol [utilizator]

    Mi-am luat un Renault Symbol cu plata cash.Beige poivre.Sunt cum nu se poate mai multumit!
    • 0 (0 voturi)    
      Multumit de Renault Symbol? (Vineri, 13 februarie 2009, 12:20)

      K4 [anonim] i-a raspuns lui Symbol

      Ok ...
  • -5 (5 voturi)    
    femei...masini...anvelope (Luni, 9 februarie 2009, 22:58)

    festina [anonim]

    Pana cand ma voi hotari ce masina sa imi iau din nou...k de metrou m-am saturat...mi-am luat niste anvelope tari de tot de la anvelopefestina.ro apropos...: sunt tari baietii de-acolo...stiau ce vreau inainte sa deschid gura...
    • 0 (0 voturi)    
      Las-o moale... (Marţi, 10 februarie 2009, 14:23)

      colegu99 [anonim] i-a raspuns lui festina

      Asta e reclama mascata ca poate nu ne prindem...cum sunt multele anunturi ca facatoarele de minuni carora le multumesc clientii. Si cum masina nu ai ai inceput cu cauciucurile ca sa ce? ...sa imbatraneasca pe balcon pt cand ti-oi lua masina...
  • 0 (2 voturi)    
    tot masina noua e mai buna (Marţi, 10 februarie 2009, 1:04)

    jiji [anonim]

    Mi-am vandut masina cu jumate din cat am dat pe ea acum 3 ani si imi iau alta noua. Ceea ce va urez si voua.
    • -3 (5 voturi)    
      Sa-ti fie de cap! (Marţi, 10 februarie 2009, 7:41)

      Sarbu S [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Nu merci,eu nu am bani de aruncat pe fereastra,
      prefer una ingrijita de la un neamt care sa coste un sfert din cat ai dat tu pe aia de care zici ca e noua !.
      A...si apropo, ce am eu de acum 10 ani si nu se mai fabrica,e masina,ce ai tu noua e plastic si materiale reconditionate.
      • +3 (3 voturi)    
        ce bine de tine... (Marţi, 10 februarie 2009, 9:35)

        puiu' [anonim] i-a raspuns lui Sarbu S

        Ce bine de tine, ca mai crezi in povesti. Iti propun sa cauti la "nemti", o masina de 10 ani, care a fost a unei babute, care nu a folosit masina deloc, aceasta a stat in garaj, babuta a murit, iar spiritul ei s-a intors de pe lu mea celor drepti, sa iti vanda masina cu 1000 euroi. Daca tu crezi ca nemti au grija de masini ca sa iti vanda tie ieftin esti foarte naiv... Lucru bun in lumea de azi, ca poate asa treci mai usor de criza :)
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Marţi, 10 februarie 2009, 15:43)

      gcorneille [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Sunt perfect de acord, si eu astept sa faca 3 ani sa o dau. Masina noua, o tii cat are garantie, o dai la altul sa bage el bani si timp de service in ea. Diferenta de bani pe care o adaugi sa iti iei una noua oricum ai da-o pe reparatii la cea veche, asa ca?
    • 0 (0 voturi)    
      am uitat ceva (Marţi, 10 februarie 2009, 23:05)

      jiji [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Am uitat sa va spun ca asta nu se intampla in Romania, ci in tara in care fara masina esti mort iar mersul la service costa cam cat mersul la cazino + curve si hotel de lux.
      Daca as sta in Romania mi-as lua masina de 4-5 ani din Germania. Sic.
  • +2 (2 voturi)    
    Cate aberatii! (Marţi, 10 februarie 2009, 8:34)

    VaideCapuTau [anonim]

    Volkswagen Golf VI 2.0 TDI la 13 mii si ceva Euro cu tot cu TVA :))) si mai era si dotat... 50% reducere la VW, romani la atac! :))
  • 0 (0 voturi)    
    Pe cine ajuta criza din piata auto? (Marţi, 10 februarie 2009, 8:34)

    AlinN [anonim]

    Cred ca aceasta criza din piata auto va stimula noi inventii. Spre exemplu masinile electrice cu autonomie de peste 100km. Masinile care consuma extrem de putin combustibil.
  • +1 (1 vot)    
    masini noi (Marţi, 10 februarie 2009, 8:46)

    lemn [anonim]

    nu cred ca cineva poate sustine ca o masina veche e mai buna decat una noua (comparand aceeasi marca si acelasi model, nu logan cu audi de ex). problema e ca in romania leasing-ul costa excesiv de mult, conditiile de garantie sunt asa cum sunt, si service-urile isi bat joc de clienti.
    ncestea fiind spuse, alegerea trebuie sa fie a cumparatorului. sunt banii lui, deci ar trebui sa fie liber sa aleaga intre o masina second-hand si una noua.
    problema grava apare atunci cand acestui cumparator ii este refuzata una din variante prin introducerea unei taxe prohibitive.
    aceasta taxa nu are nimic de-a face cu principiile democratice, cu libertatea pietei sau cu economie sanatoasa.
    restul (bisnitari, samsari, protectia productiei interne, etc) sunt povesti.
    adevarul este ca fostul guvern si-a batut joc de dreptul fundamental de proprietate si actualul guver se face ca ploua.
    • -2 (2 voturi)    
      Fiecare cu experienta lui! (Marţi, 10 februarie 2009, 10:03)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui lemn

      Eu mi-am cumparat din din Germania, din showroom VW , un polo diesel model Cricket (care nu s-a comercializat in Ro). Cu 38.000 km la bord, 2 ani vechime, valoare de nou 17.500 eur. Am platit 10.500 eur cu tot cu taxe si placute (gata de plecare catre Ro). Cam atat as fi platit si pentru una noua din Ro, dar cheala si cu finisaje interioare care nu suporta comparatie.
    • 0 (0 voturi)    
      da si nu (Marţi, 10 februarie 2009, 23:07)

      goe [anonim] i-a raspuns lui lemn

      In Romania service-ul e ieftin, asa ca daca faci socoteala la bani iesi mai bine cu o masina veche, dar nu foarte veche.
  • +1 (1 vot)    
    filtru de particule (Marţi, 10 februarie 2009, 9:05)

    Catelu [anonim]

    Filtru de particule in '95 :-) Mai aveti esperti din astia care sa ne dea sfaturi despre masini?
  • +4 (4 voturi)    
    reduceri (Marţi, 10 februarie 2009, 9:53)

    anonim [anonim]

    Nu stiu de unde ai luat preturile astea, deoarece in showroom-uri n-ai fost si nici macar internetul nu ti-a fost de mare folos. Am sa presupun ca ai vorbit cu baietii la bloc. Oricum, daca la SH-uri te poti astepta la reduceri substantiale, deoarece toti care vand sunt persoane fizice ce nu sunt obligate sa se supuna anumitor legi (vezi faptul ca nu poti sa vinzi un produs pe minus) la dealerii auto nu e foarte mult loc de dat in jos. Este doar un mit faptul ca un dealer castiga mii de euro pe masina. S-au dus de mult vremurile acelea. Piata concurentiala din Romania i-a obligat sa raduca la maxim marja, iar acum in cel mai fericit caz le raman cateva sute cu care trebuie sa sustina un business (investitii, cladiri, angajati, linii de finantare etc). Este foarte adevarat ca in aceste momente dau la maxim in jos pentru a vinde masina, insa eu cred ca mai jos decat atat nu au unde sa se duca. Deci daca aveti in plan sa cumparati o masina, acum este momentul de a profita de oferte avantajoase (vezi Ford Fiesta cu 25% in jos). Iar cand comparati o oferta de SH cu una noua, nu priviti subiectiv numai la pret... ganditi-va si la intretinere, garantie, certitudinea ca este o masina noua si corecta (nu "aranjata" de baieti) etc. Iar daca spui ca de banii pe care ii dai pe un Accent nou, iti cumperi un BMW din Germania, e bine sa te gandesti daca iti "permiti" sa intreti un BMW (service, piese etc). In cocluzie, nu va asteptati sa cumparati o masina noua de la un dealer cu 50% discount, pt ca nu se va intampla. Im cel mai rau caz dealerul da faliment si masinile vor fi vandute de executor, dar tot la valoarea contabila.
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 10 februarie 2009, 11:23)

    eu [anonim]

    nu se merita nici mort sa dai peste 10.000 euro pe o masina… numai daca te dau banii din casa afara.

    golfuri 4 gasesti in ardeal in prostie, in satu mare, salaj, oradea, aduc baietii pe banda, daca te uiti pe autovit, cele mai bune preturi au astea.

    un golf 4 din 2002 cu vreo 100.000km neinmatriculata, 5700 euro, mai negociezi la un sub 5000, si platesti taxa de 850 euro, ca e motor euro 4 si are 75CP cu un consum de 6 mixt

    de polo nu mai zic, e plina germania, masini solide, sanatoase, rar ai probleme la ele, depinde cat de sofer bun esti, si daca caraie cand schimbi vitezele si trepideaza cand dai drumul la ambreiaj.

    oricum concluzia e una, in romania gasesti masini second decente, DAR (ATENTIE!) dar romanul nostru e un carutas notoriu. Drumurile sunt jalnice, masina e tremurata din toate incheieturile. Am si acum colegi la servici, care sunt anti-talent la soferie, dupa 3 ani de condus, inca tremura masina cand schimba vitezele, numara gropile cu roata, si cand porneste masina, intai aprinde luminile, si apoi da la cheie!!!!!

    Pe mine sincer ma trece un junghi in spate cand vad astea, si cand stiu ca 60% din masinile rulate in romania sunt abuzate si trase de ele.

    Si de aceea prefer sa platesc inca aproape 1000 euro, si sa ma duc in germania, sa ma obosesc chiar si o saptamana sa-mi caut o masina, decat sa cumpar de la carutasii din romania.

    P.S. si ca fapt divers,
    Romania 2008 = 150km de autostrada,
    Germania 1938 = 3000+ km de autostrada

    Romania 1938 = noi ne luptam cu furcile, si aveam carute trase de cai
    Germania 1938 = nemtii se plimbau pe autostrazi facute de Hitler

    Concluzia: romanul a sarit brusc in ultimii 20 de ani, din caruta, direct la volan, cum naiba sa nu moara pe capete pe strazi, cum sa stie ei sa exploateze o masina ????
  • 0 (0 voturi)    
    Toyota (Vineri, 13 februarie 2009, 12:18)

    Alex [anonim]

    La Iasi Toyota are reduceri interesante - am primit 2000 de euro la pretul cu TVA pentru avensis-ul pe benzina si inca 1500 de euro la a doua masina, spre deosebire de Skoda si Honda care nu mi-au dat nimic la prima si 2% la a doua. Honda mi-a dat in schimb ceva beneficii. Unii sunt afectati de criza, altii nu, se pare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi