Seful Peugeot - Citroen spune ca industria auto e intr-o situatie catastrofala pe tot globul

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 10 februarie 2009, 15:37 Economie | Auto

Industria auto e prinsa intr-o catastrofa care s-a raspandit pe tot globul si pana si piete emergente precum China si Brazilia, unde producatorii mizau pe cresteri - stagneaza acum, declara Christian Streiff care conduce PSA Peugeot-Citroen. In aceste conditii, el estimeaza o scadere cu 20% a vanzarilor PSA in 2009 si nici 2010 nu e promitator, noteaza Reuters.

Christian Streiff spune ca pana si piete care cresteau sustinut - Brazilia, China, Rusia, si-au oprit avansul, la fel ca si piata europeana, astfel ca o scadere de 20% e extrem de posibila. Din toamna anului trecut vanzarile auto s-au prabusit, pe fondul crizei creditelor si a climatului economic tot mai nefavorabil. In plus, cei mai multi producatori auto se feresc sa faca prognoze pentru 2009, semn ca ori nu stiu ce va fi, ori se tem de rezultate dezastruoase.

Vanzarile de masini au scazut cu 37% in ianuarie, in SUA, iar in Europa se asteapta o scadere de doua cifre. Seful PSA a facut declaratiile dupa ce guvernul francez a dat grupurilor PSA si Renault acces la imprumuturi avantajoase in valoare de trei miliarde euro pentru fiecare companie. Una din conditiile puse este pastrarea fortei de munca din Franta.

Streiff a spus ca daca situatia nu se imbunatateste, Peugeot- Citroen va fi nevoita sa reduca productia fabricilor. Alte tari UE au criticat planul francez de protectie a fabricilor auto pe timpul crizei.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1296 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Problema se pune gresit (Marţi, 10 februarie 2009, 16:17)

    Armando [anonim]

    Pina cind vor sa mai vanda masini? Unde vor merge toate? La un moment dat tot va exista o stagnare, un sfirsit. Acum masinile distrug clima, acum e panica pt ca nu se mai vind... Sa modifice liniile de fabricatie si sa faca tractoare, combine si alte utilaje care sa asigure piinea pt toata planeta. Ce i asa greu? Eee, adevarul este ca sintem manevrati dupa cum au stapanii chef si interes...
    • 0 (2 voturi)    
      ai mare dreptate (Marţi, 10 februarie 2009, 18:21)

      mikaela82 [utilizator] i-a raspuns lui Armando

      Cred ca industria auto nu va mai avea niciodata incasarile din ultimii 2-3 ani.Sau poate ca da.Sa nu uitam ca planeta are mare nevoie de schimbarea parcului auto ca necesitate a schimbarilor climatice.Masinile electrice sau cele cu biocombustibil sunt viitorul industriei auto si al terrei in general.Asadar constructorii ar trebui sa isi reprofileze productia,sa mai lase din preturile mult prea umflate si sunt sigura ca astfel totul va reintra in normal.Cum zicea si Armando, pana una alta hai sa producem utilaje pentru sectorul agricol, ca l-am neglijat cam mult.
      • +1 (1 vot)    
        Capcana schimbarii (Marţi, 10 februarie 2009, 19:26)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui mikaela82

        Mikaela, oare nu e mai poluant sa produci un vehicul nou (ma refer la otelul, plasticul, sticla, cauciucul care trebuiesc produse - nu mai vorbim de bateriile ultrapolunte cu care se echipeaza noile hibride) decat sa mentii unul vechi in circulatie? La intrebarea asta guvernantii nostri cu taxa pentru poluare si programul Rabla nu raspund corect.
        • 0 (2 voturi)    
          da (Marţi, 10 februarie 2009, 20:53)

          mikaela82 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

          dar trebuie sa ne gandim ca petrolul este pe terminate, iar cum masina a devenit o necesitate, trebuie sa trecem la cele hibride.Si chiar daca petrolul nu s-ar termina tot cred ca pe o perioada mai indelungata, masinile eco ar diminua efectele poluarii.
  • 0 (0 voturi)    
    no shit... (Marţi, 10 februarie 2009, 16:27)

    Chris [anonim]

    Citat:
    Seful Peugeot - Citroen spune ca industria auto e intr-o situatie catastrofala pe tot globul

    S-a gandit singur sau l-a informat cineva? Oare nu este evident acest lucru?
  • 0 (2 voturi)    
    Daca si astia sint prosti, de altii ce sa mai zic? (Marţi, 10 februarie 2009, 16:41)

    micu [anonim]

    Astia nu vad nimic din ce se intampla:

    1)sint prea multe automobile mari, de 5 locuri; 90% din auto circula numai cu soferul=risipa; viitorul e al scuterelor sau al masinilor de 2 locuri.

    2)Sint prea multe fabrici auto in lume, produc pe stoc.

    3)Preturile actuale sint prea mari, includ profituri prea mari, si deci trebuie sa scada, dar ei inca nu vor.

    4)cumparatorii au rabdare, ca si la imobiliare sa scada preturile, ei nu.....in loc sa le scada acum sa scape de stocuri, or sa le scada cu 80% peste vreo 2 ani de stocare.
  • +3 (3 voturi)    
    sugativa plange (Marţi, 10 februarie 2009, 16:47)

    ady [anonim]

    nu mai sunt piete de desfacere..vanzarile nu pot creste la infinit..masinile nu se schimba ca pe sosete..mai multe argumente?..problema e ca majoritatea firmelor de automobile au primit miliarde de la stat si inca vor sa mai suga..
  • +3 (3 voturi)    
    amuzant ... (Marţi, 10 februarie 2009, 17:31)

    calin [anonim]

    jur ca-s mai destepte comentariile decat articolul :)
  • 0 (0 voturi)    
    electric! (Marţi, 10 februarie 2009, 19:02)

    donache [anonim]

    sa faca masini mici (2, max. 4 locur), electrice, la preturi normale ptr. o lume in criza (eu as zice ca in jur de 5000euro ar fi acceptabil) si sa vezi ce vanzari vor avea. La ce-ti trebuie in oras masina cu viteza mai mare de 80km/h, cu 5 locuri? Sa fie folosite cele cu ardere interna doar ptr. in afara orasului.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 10 februarie 2009, 21:57)

    pamfletaru [utilizator]

    Sa faca masini competitive si pe urma sa ridice glasul! Nu exista masina frantuzeasca peste o japoneza sau germana!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri