Franta planuieste o retea nationala extinsa pentru incarcarea masinilor electrice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2009, 12:50 Economie | Auto

Guvernul francez a lansat un plan pentru crearea unei infrastructuri la nivel national care sa permita incarcarea masinilor electrice in diferite locuri publice si nu numai, noteaza AFP. Presedintele francez vrea ca in 2012 sa existe 100.000 de masini electrice in Franta, dar pentru moment numarul lor e nesemnificativ.

Planul prevede ca autoritatile regionale vor colabora cu producatorii auto si cu companiile de utilitati pentru crearea unei infrastructuri standardizate la care soferii sa isi incarce viitoarele masini electrice, in public, la locul de munca sau la domiciliu.

Vestea e buna pentru Renault care vrea sa lanseze in Franta o masina electrica in 2012. Si Mitsubishi va aduce un model pur electric, chiar mai repede, iar General Motors si Toyota vor veni cu modele hibride ce vor putea fi incarcate si la priza.

Despre masinile 100% electrice s-a vorbit mult in ultima vreme, dar intrarea lor pe piata in volume mari se lasa asteptata. Cele cateva modele care se vand in Occident costa peste 10.000 de euro, sunt mici, autonomia nu prea trece de 50 de kilometri, iar majoritatea cumparatorilor nu le considera practice.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

788 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Veste buna (Joi, 19 februarie 2009, 13:35)

    ion [anonim]

    Chiar daca sunt pasi mici, acestia vor duce in final la inlocuirea masinilor acutale cu unele mai bune din toate punctele de vedere dar in primul rand vor fi mai putin poluante si sa speram ca si mai ieftine ca utilizare.
    • 0 (0 voturi)    
      Poluarea (Joi, 19 februarie 2009, 18:19)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui ion

      nu rezulta numai pe teava de esapament. O masina mai trebuie si construita, are nevoie si de cauciucuri, acumulatori, ...

      S-ar putea ca acei acumulatori sa fie mai poluanti dupa ce ies din uz decat noxele degajate de un motor clasic.
      • -1 (1 vot)    
        In plus, energia electrica de unde provine? (Joi, 19 februarie 2009, 22:58)

        CrisS [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Provine... din centrale nucleare (in Franta).
        Problema reziduurilor nucleare este inca deschisa...Exista numai solutii temporare...
  • +2 (2 voturi)    
    sa ia si americanii exemplu (Joi, 19 februarie 2009, 14:40)

    mircea [anonim]

    Pai da, aici ar trebui investiti bani nu numai in sacul fara fund al idustriei auto.
  • +1 (1 vot)    
    Păi așa da (Joi, 19 februarie 2009, 14:56)

    Wasile [utilizator]

    Franța parcă are vreo 40% (sau mai mult) din energia electrică asigurată de centrale nucleare, fac cercetări (avansate) de fisiune... dacă ai atâta curent, normal că vrei să folosești mașini electrice.
  • -1 (1 vot)    
    Asa si asa. (Joi, 19 februarie 2009, 16:46)

    hidrogen [anonim]

    Nu e un lucru rau, dar nu cred ca masinile electrice, sau hibride din ziua de azi sunt solutii viabile pt viitor. Mie nu mi-ar conveni sa stiu ca trebuie sa depind de o priza de curent ca sa merg mai departe. Se elimina esenta automobilului si anume mobilitatea. Sunt curios ce inseamna infrastructura ca sa incarci masina la domiciliu. Adica iti monteaza o priza in perete sau cum? Si apropos, de unde vine curentul cu care incarci bateria? Nu cumva de la vreo electrocentrala, care la randul ei polueaza?
    Parerea mea e ca mai bine ar dezvolta o infrastructura pentru alimentarea cu hidrogen, pt ca masinile respective elimina doar apa pe teava de esapament, iar hidrogenul nu se va epuiza vreodata. O masina cu hidrogen iti asigura si o autonomie asemanatoare celor cu benzina sau motorina, nu doar 50 km - 80 km daca nu pornesti vreun consumator electric (becuri, stergatoare, AC etc). In Norvegia , parca, exista o retea de alimentare cu hidrogen de cativa ani si merge OK. Mai bine s-ar reorienta spre asa ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca e doar "asa" (Joi, 19 februarie 2009, 18:54)

      stf [anonim] i-a raspuns lui hidrogen

      ... si hidrogenul ala cam de unde ar trebui sa vina, ma rog???
      imi pare rau ca sunt eu cel care trebuie sa iti spuna asta, insa: Nu exista Mos Craciun!
      • -1 (1 vot)    
        H2O (Joi, 19 februarie 2009, 21:50)

        hidrogen [anonim] i-a raspuns lui stf

        Chimistul lui peshte, hidrogenul il iei din apa (formula apei este H2O), pe baza unor reactii chimice. Oricum e mai simplu, mult mai simplu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version