Dacia va creste cu 10% productia zilnica de masini din 9 martie, ca urmare a cererii venite din Germania, unde in programul Rabla se ofera 2.500 euro ca avans pentru achizitionarea unei masini noi. Pe de alta parte, in Romania, producatorul a vandut luna trecuta pentru prima oara mai putine masini decat in Franta.

Dacia redusese cadenta de productie la inceputul anului, de la peste 1.300 de masini pe zi, la 1.085, insa a decis sa o creasca la 1.200 de masini/zi din 9 martie. Nemtii au aratat un interes imens pentru modelele Dacia in programul Rabla, mai ales ca, datorita primei oferite de stat, isi pot lua masini Dacia de la 5.000 de euro in sus.

Dacia estimeaza ca numarul comenzilor venite din Germania ar putea ajunge la 30.000 pana la sfarsitul lunii acesteia, iar asta indeparteaza, cel putin pe termen scurt, perspectiva eliminarii celui de-al treilea schimb. Conducerea Dacia anuntase ca e posibil sa renunte la peste 3.000 de oameni, daca piata nu-si revine pana in primavara, insa comenzile din Germania sunt o gura de oxigen.

Dacia vandut anul trecut 25.000 de masini in Germania.

Totusi, interesul aratat de nemti nu poate masca realitatea de pe piata romaneasca, unde vanzarile marcii nationale au scazut luna trecuta cu 70%, pana la 1.900 de masini. Si pentru prima oara in istorie, vanzarile Dacia in Franta (3.500 masini) au fost mai mari decat in Romania.

Ar trebui remarcat ca nemtii si-au dovedit seriozitatea cand a fost vorba de programul Rabla, l-au inceput rapid cu o prima de casare generoasa. La noi, se vorbea acum cateva luni de posibilitatea incepeerii programului la 1 ianuarie, insa lucrurile au fost decalate cu doua luni.