Dacia creste productia cu 10%, datorita cererii din Germania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2009, 14:16 Economie | Auto

Dacia va creste cu 10% productia zilnica de masini din 9 martie, ca urmare a cererii venite din Germania, unde in programul Rabla se ofera 2.500 euro ca avans pentru achizitionarea unei masini noi. Pe de alta parte, in Romania, producatorul a vandut luna trecuta pentru prima oara mai putine masini decat in Franta.

Dacia redusese cadenta de productie la inceputul anului, de la peste 1.300 de masini pe zi, la 1.085, insa a decis sa o creasca la 1.200 de masini/zi din 9 martie. Nemtii au aratat un interes imens pentru modelele Dacia in programul Rabla, mai ales ca, datorita primei oferite de stat, isi pot lua masini Dacia de la 5.000 de euro in sus.

Dacia estimeaza ca numarul comenzilor venite din Germania ar putea ajunge la 30.000 pana la sfarsitul lunii acesteia, iar asta indeparteaza, cel putin pe termen scurt, perspectiva eliminarii celui de-al treilea schimb. Conducerea Dacia anuntase ca e posibil sa renunte la peste 3.000 de oameni, daca piata nu-si revine pana in primavara, insa comenzile din Germania sunt o gura de oxigen.

Dacia vandut anul trecut 25.000 de masini in Germania.

Totusi, interesul aratat de nemti nu poate masca realitatea de pe piata romaneasca, unde vanzarile marcii nationale au scazut luna trecuta cu 70%, pana la 1.900 de masini. Si pentru prima oara in istorie, vanzarile Dacia in Franta (3.500 masini) au fost mai mari decat in Romania.

Ar trebui remarcat ca nemtii si-au dovedit seriozitatea cand a fost vorba de programul Rabla, l-au inceput rapid cu o prima de casare generoasa. La noi, se vorbea acum cateva luni de posibilitatea incepeerii programului la 1 ianuarie, insa lucrurile au fost decalate cu doua luni.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2963 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    Management de nota 10 (Joi, 19 februarie 2009, 14:33)

    rsbl [utilizator]

    Cat de inteligenti pot fi cei de la Dacia sa opreasca productia in conditiile in care cererea la export creste? Cat de nesimtiti sunt sa se planga doar de conditiile din Romania cand vanzarile la export cresc in permanenta?
    • +8 (8 voturi)    
      Concluzie (Joi, 19 februarie 2009, 15:17)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      Tu de aia nu ai fi bun de manager, ca ii critici pe altii fara sa gandesti.
      Dacia are capacitate de productie cam 240.000 de masini pe an daca nu ma insel. Asta inseamna 20.000 pe luna. Ti se pare ca ar vinde atat de mult la export?
  • -2 (14 voturi)    
    Mediu aseptic (Joi, 19 februarie 2009, 14:36)

    sadwank [anonim]

    Probabil ca nemtii au fost crescuti intr-un mediu aseptic si la ei "gut und billig" (bun si ieftin) chiar asta inseamna.
    Sa nu dea dracu' insa sa invete si ei sintagma "sintem prea saraci sa ne luam lucruri ieftine" ca asta chiar ar fi lovitura de gratie pentru Renault si altii care fac masini cind ar trebui sa faca biciclete.
  • +1 (5 voturi)    
    meticulozitate (Joi, 19 februarie 2009, 14:37)

    Bogdan [anonim]

    "Nemtii si-au dovedit meticulozitatea si au inceput rapid programul..." Meticulozitatea nu implica viteza, ba mai degraba dimpotriva.
  • +9 (11 voturi)    
    O veste foarte buna (Joi, 19 februarie 2009, 14:40)

    Oltean [anonim]

    1. Nu va mai fi nici un somer la Dacia in urmatoarele luni, asta inseamna salarii, inseamna consum sau economie, inseamna lichiditati pt. economia locala.

    2.Rasufla usurati zeci de mii de oameni care lucreaza la furnizorii Dacia si care depind de vanzarile grupului.

    3.Inseamna un nivel de productie apropiat de cel record de anul trecut, adica o contributie aproape la fel de importanta la crearea PIB. ceea ce poate compensa pierderi la alte industrii locale.

    4.Are o influenta foarte pozitiva asupra exportului si deci se reduce astfel deficitul comercial si cel de cont, poate ca anul asta se va trece la sub 10% din PIB, ar fi o performanta in conditiile actuale din Europa.

    5.Consecinta pentru imaginea Dacia in Germania e foarte buna, creste notorietatea si se castiga parti de piata in segmentul masinilor mai ieftine. Presa germana vorbeste despre interesul pt. Dacia si asta e suficient pentru ca alti zeci de mii de germani sa se intereseze. 30.000 de Dacii vandute doar in ianuarie e foarte mult.

    6.Faptul ca s-au vandut 3.500/luna pe o piata in cadere ca aceea din Franta si unde cumparatorii sunt extremi de rigizi, cu greu schimba de masina sau marca, e si asta foarte promitator. Exportul trebui incurajat, ajuta si la notorietatea marcii.
    • +1 (3 voturi)    
      este (Joi, 19 februarie 2009, 16:35)

      shadow [anonim] i-a raspuns lui Oltean

      Obiectez la punctul 4 daca imi permiti. Renault exporta capitalul in Franta. Iti explic si cum: Dacia nu face motoarele ci le cumpara de la Renault. Ai sa ramai uimit cand ai sa afli ca motorul costa aproape 3800 euro. In fapt deficitul export import nu prea se modifica de pe urma exportului de masini Dacia decat intr`o proportie extrem de mica. Castigul statului roman se rezuma strict la faptul ca (virgula) cateva mii de oameni au locul de munca asigurat si isi pot plati taxele. Si sa nu uitam ... imaginea Romaniei mai castiga statul.
    • 0 (0 voturi)    
      tot punctul 4 (Joi, 19 februarie 2009, 20:18)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Oltean

      nici eu nu sunt de acord la pct. 4: influenta nu poate fi "foarte pozitiva" :)
  • +3 (3 voturi)    
    rabla (Joi, 19 februarie 2009, 14:45)

    eu [anonim]

    pai la noi s-a decalat cu inca 2 luni pentru ca avem politicieni pe care nu-i intereseaza nimic decta buzunarul lor. Hahalele ce sunt...nesimtiti!!!
  • +5 (7 voturi)    
    super (Joi, 19 februarie 2009, 14:48)

    Radu [anonim]

    Foarte bine. Important e sa fabrice si sa vanda ca oamenii sa nu fie disponibilizati. Nu conteaza unde. Nemtii nu mai au bani de Mercedesuri si BMW-uri si trec acum la Loganuri.
    Romanii nu mai au bani nici de Loganuri!
    La noi, probabil, se vand inca bine WV Touareg si Q7.
    • +3 (3 voturi)    
      Romanii (Joi, 19 februarie 2009, 15:58)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Sunt de fapt niste tembeli car emai traiesc cu idea ca tot ce e romanesc nu e bun, chit ca e dezvoltat de francezi.
      Noroc ca s-au gasit sa cumpere nemtii masinile ieftine, ca romanilor le sta capul doar la masini scumpe luate pe credit pe ani multi.
  • +4 (4 voturi)    
    Rabla (Joi, 19 februarie 2009, 14:50)

    Stoewer [anonim]

    Programul Rabla din Germania are un succes enorm, vanzarile crescand la masinile din categoria 10-12.000. La cei 2500 Euro se mai adauga si alte oferte promotionale ale producatorilor, aproape fiecare adaugand de la cateva sute pana la cateva mii de euro. Plus ca anumiti producatori iti si preiau partea de birocratie. Dai rabla veche, iti iei alta rabla (dar macar noua) si platesti nimic la inceput (exista si oderte de leasing cu 0% avans si 0% dobanda).
  • +3 (7 voturi)    
    pret (Joi, 19 februarie 2009, 14:59)

    george [anonim]

    stie cineva cum sunt preturile la nemti fata de cele de la noi ?
    • 0 (0 voturi)    
      Era un exemplu (Joi, 19 februarie 2009, 18:24)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui george

      Sandero cel mai ieftin de la ei = 7500 EUR - 2500 prima pt rabla
  • +5 (11 voturi)    
    Stupizi (Joi, 19 februarie 2009, 15:31)

    vio [anonim]

    Stupizi mai sunt nemtii astai!!! Pai cu 5000 E iti iei Golf SH rulat in Germania sau un Audi cu 300.000 reali dar ca nou, ca doar abia si -a facut rodajul! Si ei isi iau Golan-sifonier!!!! Stupizi, cum ziceam.

    D-aiia sunt nemtii prosti si romanii destepti. D-aia sunt nemtii unde sunt iar romanii unde sunt!
    • +2 (2 voturi)    
      mi-a placut (Joi, 19 februarie 2009, 15:42)

      darth [anonim] i-a raspuns lui vio

      "...Audi cu 300.000 reali dar ca nou, ca doar abia si -a facut rodajul!"

      Ce ai scris d-ta e fantastic. :)) Acum ii momentul sa-ti iei un Audi nou cu doar 300.000km la bord.
    • -1 (1 vot)    
      Cocalar (Joi, 19 februarie 2009, 16:46)

      C [anonim] i-a raspuns lui vio

      Aceasta este strict gandire de cocalar feroce care se da cocos la gagici cu golfuri care au sute de mii de km la bord, dar el are golf mancatz-ash, masina de masina, nemteasca de la mama ei, hai papushe nu te duc eu pana la prima sa vezi cum e la mine in golf
      • +2 (2 voturi)    
        Ironia, ah, ironia (Joi, 19 februarie 2009, 19:35)

        vio [anonim] i-a raspuns lui C

        e o arma ascutita, dar al carei ascutis il simt tocmai cei inteligenti.
    • +1 (1 vot)    
      corect! (Vineri, 20 februarie 2009, 13:10)

      kanne [anonim] i-a raspuns lui vio

      korekt!
  • 0 (0 voturi)    
    somn usor in continuare... (Joi, 19 februarie 2009, 20:23)

    anonimus [anonim]

    Oare nici acum nu realizeaza romanii cum gandesc occidentalii, in speta nemtii? .. intrebarea e pur retorica, romanul edevarat e convins ca face cea mai buna afacere cumparand o rabla nemteasca, ba chiar incearca sa te convinga ce afacera grozava a facut; iar daca-i spui ca e pe dinafara cu mentalitatea, cu modul de gandire, e bulversat... crede ca ai ceva personal cu el.... din nefericire e valabila chestia asta si la cumparat masini, si la politica, si la economie, si la fotbal... la prea multe... Brucan a vrut sa fie dragut cu noi, n-am invatat nimic in 20 -aproape - de ani; as vrea sa fiu optimist daca propun 100 de ani...
  • -2 (2 voturi)    
    banii, la bani trag...rabla... la rabla... (Joi, 19 februarie 2009, 20:43)

    soranus [utilizator]

    Tot asa si cu Dacia, marca romanilor.... Numai un astfel de program mai salveaza praful de pe Dacii, fie ele Logan sau Sandero. Cum orice minune care tine doar 3 zile, cam asa va fi si pt Dacia!!!! Warum?! Pt. ca si criza asta nu o sa tina la infinit.
    Iar nemtii, dar nu chiar toti, adeptii acelui "gut und günstig", adica bun si rentabil, o sa isi dea seama ce teapa imensa au luat cu DACIA. Si fereasca sfanftul (sau sa dea!) sa mai vorbeasca si altii de Dacia si sa o vada asa cum o vedem noi, romanii!!! Sa vezi atuncii criza la marca asta sinistra care ar trebui rasa de pe suprafata pamantului, pana nu mai face si alte victime...
    • +2 (2 voturi)    
      Chiar asa? (Vineri, 20 februarie 2009, 11:38)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui soranus

      In primul rand nemtii nu se arunca cu ochi inchisi la aruncat cu banii. Se informeaza in detaliu inainte de a cumpara o masina. Apoi in Germania faci un test drive inainte de a te hotari sa cumperi masina respectiva.
      Ce zice presa de specialitate despre Logan?
      Numai de bine. Cica e in topul satisfactiei clientilor alaturi de Jaguar si Subaru.
      Uite aici daca nu crezi:
      http://www.dacia.de/dacia_sandero_presse.php

      "Sa vezi atuncii criza la marca asta sinistra care ar trebui rasa de pe suprafata pamantului,".
      Cred ca ti-a murit familia rapusa de o haita de loganuri:), alfel nu-mi explic ura ta fata de marca asta.
  • +2 (2 voturi)    
    Cel mai tare compliment pentru Dacia (Vineri, 20 februarie 2009, 11:49)

    Alui [anonim]

    "Der wahre Volkswagen" (adica adevaratul Volkswagen"
    revista Auto Strassenverkehr 09.07.2008.

    http://www.dacia.de/dacia_sandero_presse.php

    ADAC zice ca Dacia are intre cei mai multumiti clienti.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia imbratisata de nemti (Vineri, 20 februarie 2009, 14:01)

    popys [anonim]

    Intebare: Cit vor mai lua si nemtii dacia ? Cam cit va dura aceasta absorti de dacii cam in cit timp va ajunge la saturatie ? Daca stiti sau banuiti va rog raspundeti .
    • +2 (2 voturi)    
      Dupa modelul Hyundai si Kia... (Vineri, 20 februarie 2009, 15:08)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui popys

      Cat se produce.
      Cand au intrat mercile respective pe piata, nemtii se uitau la ele cu un zambet condescent in coltul gurii.
      Acuma cu criza asta sunt mai pragmatici si chiar le apreciaza.
  • 0 (0 voturi)    
    D'acia (Marţi, 3 martie 2009, 23:48)

    doc [anonim]

    Stimabililor tineti cont si de drumurile noastre toate...
    O masina rulata in Jermania e ca noua multi ani. Una rulata prin hartoapele noastre se duce dracu repede. Poate ca Gologanu nu se strica asa repede la nemtzalai pe soselele lor ca-n palma. La asta v-ati gandit? Ca doar nu cred eu ca o natzie asa pragmatica ar arunca cu marcile in vant dupa cosciuge pe roti.
    Deci daca iti faci treaba cu el si e ieftin (ca pe ei oricum nu-i chinuie curiozitatea masinii din curtea vecinului) de ce sa nu si-l cumpere cu salariul pe 2 luni jumate? De ce sa dea treijdamii pe un passat, ca doar n-au ce sa demonstreze cu el, daca e sa si-l cumpara si-l cumpara pentru placerea lor personala nu pentru a-l arata pipitzei sau vecinului de alaturi. Opinia mea, hâc!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă