Saab si-a prezentat declaratia de insolventa, primul pas catre faliment

de E.M.     HotNews.ro
Vineri, 20 februarie 2009, 11:01 Economie | Auto

Producatorul suedez de autovehicule Saab, filiala a grupului american General Motors, si-a prezentat declaratia de insolventa, inainte de falimentul propriu-zis. Deocamdata insa, Saab continua productia de autovehicule, informeaza agentia EFE.

Anuntul facut vineri de Consiliul de control al firmei Saab vine dupa ce statul suedez a refuzat din nou, miercuri, sa devina actionar. Guvernul a acceptat totusi sa acorde garantii pentru un imprumut de la BEI de 450 milioane de euro. Analistii estimeaza ca suma este insuficienta si ca Saab nu mai are decat doua posibilitati: sa vanda fie uzina, fie marca. De intreprindere nu este interesat nimeni, asa ca nu mai ramane decat marca.

Abandonat pe marginea soselei de gigantul american General Motors, Saab va fi, probabil, prima companie auto care va da faliment in urma crize actuale. De 20 de ani, firma inregistreaza aproape exclusiv pierderi.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3267 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    bla (Vineri, 20 februarie 2009, 11:17)

    beeci [anonim]

    Inregistreaza pierderi 20 de ani? si inca functioneaza? Mancatoare de bani, ca altceva nu face. Trebuia restructurat de mult.
  • +2 (2 voturi)    
    trist... (Vineri, 20 februarie 2009, 11:20)

    roman [anonim]

    ...este faptul ca va disparea o marca de prestigiu cu merite deosebite in dezvoltarea industriei auto (primul motor turbo,prima masina dotata cu centuri de siguranta).Se pare insa ca guvernul suedez nu are loc pentru sentimentalisme,lasand loc pragmatismului,si lasa sa moara SAAB,chiar daca este unul dintre simbolurile tehnice ale Suediei.
    Nu stiu cate sanse are SAAB sa se mai salveze,eu sper insa in continuare sa se intample o minune,si sa apara un investitor interesat macar de marca.
    • +1 (1 vot)    
      Taxeeee (Vineri, 20 februarie 2009, 11:35)

      G [anonim] i-a raspuns lui roman

      Sunt prosti ca nu baga taxe de prima inmatriculare pe orice altceva decat Saab!
    • 0 (0 voturi)    
      wrong business (Vineri, 20 februarie 2009, 11:46)

      nedumeritu' [anonim] i-a raspuns lui roman

      Pai asta poate sa insemne ca nu au facut afacerea la care se pricepeau cel mai bine: inovarea. Probabil puteau incerca sa traiasca din vanzarea tehnologiilor/patentelor, fara sa se chinuie sa produca masini si sa arunce bani aiurea 20 de ani!?
    • 0 (0 voturi)    
      pragramism... (Vineri, 20 februarie 2009, 11:52)

      titirica [utilizator] i-a raspuns lui roman

      cam greu totusi sa vorbim despre pragmatism suedez daca ne referim la o firma ce inregistreaza pierderi de aproape 20 ani...

      daca intr-adevar asta e situatia cu pierderile...atunci e o mare surpriza faptul ca a ajuns pana aici...trebuia inchisa de multi ani..

      despre marca ..numai de bine...

      despre pragmatism suedez...nu prea de bine...
    • -1 (1 vot)    
      primii (Vineri, 20 februarie 2009, 19:51)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui roman

      volvo au pus primii centura de siguranta si sunt sceptic si in privinta motorului turbo, oricum daca o tine in pierderi de 20 de ani trebuie sa dispara :)
  • -3 (3 voturi)    
    definitie (Vineri, 20 februarie 2009, 11:39)

    Ylia [anonim]

    Insolventa=faliment
    • +2 (2 voturi)    
      definitie 2 (Vineri, 20 februarie 2009, 11:56)

      Saab [anonim] i-a raspuns lui Ylia

      Falimentul este un proces, declaratia de insolventa este primul pas din acest proces. Este vorba de declaratie si nu de insolventa, deci nu este gresit.
  • +1 (1 vot)    
    masini Saab (Vineri, 20 februarie 2009, 15:43)

    max [anonim]

    Masinile Saab sunt bune, insa nu reusesc sa le faca rentabile din cauza conditiilor din Suedia - salarii, legislatie stricta, etc. Cei care mai sunt profitabili sunt cei care au fabricile in tari mai ieftine ca Slovacia, Ungaria, Romania, etc.

    N-au mai facut profit de cand au trecut la GM, integrarea marcii in oferta de produse GM nu a mers bine.

    Inainte mergeau mai bine, dar asta se datora mai mult masurilor protectioniste ale statului suedez.

    Sa vedem, sub protectia falimentului se pot restructura si apoi poate ii cumpara celalalt Saab, sa reintegreze divizia auto cu restul Saab, sau sa se uneasca cu Volvo, care are cam aceleasi probleme.
  • +1 (1 vot)    
    Unde isi baga GM coada... (Duminică, 22 februarie 2009, 23:25)

    Andrei [anonim]

    se alege prafu'. Saab avea inainte sa intre sub 'umbrela' GM o baza de clienti mica dar constanta, de nisa, era inovatoare si exclusivista. Nu o duceau nici atunci pe roze, dar macar era o marca demna de tot respectul. Politica de expansiune a celor de la GM - a se citi lacomia - a anonimizat Saab-ul printr-o doza otravitoare de globalizare , vezi platforme si piese comune intre marcile grupului, si a dus GM - ul spre faliment. Sper sa nu ajunga si marca asta pe mainile chinezilor.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 23 februarie 2009, 16:25)

      Handrews [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      este exact ceea ce s-a intamplat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri