Daca in cele mai bune luni, in tara se vindeau peste 30.000 de masini noi, iata ca in ianuarie abia s-a depasit nivelul de 7.000, scadere de 63%. Multe marci de volum, cum ar fi Dacia, Ford, Opel Skoda si Chevrolet au afisat scaderi consistente, de peste 70%, iar productia de automobile a cazut puternic, cu 62%, din cauza intreruperilor de la Dacia, arata datele APIA.

Criza, incertitudinea legata de taxa auto si greutatea cu care se dau creditele a dus piata masinilor noi in jos cu 64% in ianuarie, la putin peste 7.000 de masini, fata de aproape 20.000 in prima luna a anului trecut.

Dacia a avut cel mai mult de suferit in ianuarie, vanzarile au cazut la 1.600 de masini, fata de aproape 6.000 in ianuarie anul trecut. Ford, care in lunile bune trecea de 2.000 de masini, n-a reusit sa vanda decat 322, scadere de 77% fata de ianuarie 2008. Opel trecea lejer de 1.500 de masini pe luna, insa scaderea de 76% a dus-o la mai putin de 300. Nici "colega" de alianta Chevrolet nu e pe roze, scaderea de 73% a dus vanzarile marcii la sub 200 de masini.

Si Skoda s-a confruntat cu scaderi fara precedent, dupa ce a avut luni in sir vanzari de peste 2.000 de unitati, luna trecuta au coborat la sub 600, trase in jos de un regres de 72%.

Inedit este si topul vanzarilor de masini noi. Dupa ce Clio a fost cel mai vandut model mult timp, iata ca in ianuarie, cel mai cautat model nou de import a fost supermini-ul Hyundai i10 produs in India. Apoi urmeaza Renault Clio, Skoda Octavia, Renault Megane si Volkswagen Jetta.