Dacia facuta praf de TAZ: „Fara podoabe, invechita, ieftina“

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Miercuri, 25 februarie 2009, 22:21 Economie | Auto

TAZ spune ca Dacia s-a impus prin reclame-traznet
Foto: Captura Youtube.com
Suparat ca Dacia a inregistrat vanzari record in luna ianuarie, Tageszeitung din Berlin sare la capul masinii noastre populare. „Fara podoabe, invechita, ieftina“ o numeste autoarea Natalie Tenberg, in articolul din 25 februarie, din TAZ.de.

Dacia si-a marit de sase ori vanzarile, datorita pretului scazut si programului Rabla din Germania. Pentru Reinhard Zirpel, de la  divizia nemteasca a Renault, e o victorie. Pentru altii, un afront la calitate, ideologie si politica sociala.

Pe ce-i suparat TAZ: ca, in ciuda „calitatilor“ de mai sus, Dacia are succes. Ca masina asta „banala“ da fata erei pe care-o parcurgem. Ca, in timp ce masinile mamei-Renault se prafuiesc, Dacia din Romania inunda Europa scuturata de criza. Ca acest „insotitor ieftin“ sparge piata, desi „se comporta ca furculitele de plastic, in comparatie cu tacamurile WMF“. 

Mai e suparat ca Dacia Logan, intrata initial „pe cai gri“, in Germania, ulterior a prins aripi, ajutata de o reclama-traznet. E vorba de reclama cu Fidel si Che, „dam oamenilor ce au nevoie“ si „it`s time for another revolution“.

Comunista, spune TAZ, care s-a lansat ca publicatie de stanga, acum 30 de ani. Inspirata, spune lumea, care de la spotul TV umoristic a aflat ca, cu 2.500 de euro prima de rabla si cu inca pe atata, banii jos, isi poate trage in garaj o masina noua si cu toate standardele de mediu bifate.  

TAZ zice ca nu. Adica, chiar daca standardele sunt indeplinite, „sigur nu-i o masina cu care sa pornesti la drum in viitor“. „Seaca“, „vehicul maruntel“, „ruda ciunga din Est“ a elegantului Renault. Cadru de reclama nu pentru o Carla Bruni, ci pentru Cindy din Marzahn (vezi video la final

Epitetele curg garla, pe langa supararile de fond ale doamnei sau domnisoarei Tenberg: ca Franta duce zilele astea o politica economica protectionista, pe cand la VW in Germania timpul de lucru s-a scurtat. Colac peste pupaza, as zice, in vremurile astea grele Dacia circula libera, de capul ei. 

 Pardon, nu Dacia, ci „das da“, adica „asta“, lucrusorul care ne ia painea de la gura. „E un simbol al vremurilor noastre?“ se intreaba TAZ. „Poate, pentru un timp scurt si trist. Nu mai mult“, isi raspunde singur.


Reclame la Dacia Renault-cu Fidel si Che


Reclame la Dacia Renault-cu fierastraul care taie o masina


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

20005 vizualizari

  • +16 (32 voturi)    
    articol corect (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:37)

    ratza.antipatica [anonim]

    avand in vedere ca TAZ a aparut ca o publicatie de stanga, este normal un articol protectionist, mai ales pe timp de criza.
    bravo nemtiolor ca au spirit nationalist. lucru care s-ar fi intamplat si la noi daca am fi avut istoria industriei auto a lor.
    bravo pentru noi pentru ca am reusit, alaturi de renault, usor usor, sa ne creem ca brand in europa.
    • +10 (10 voturi)    
      VW (Joi, 26 februarie 2009, 11:00)

      un anonim [anonim] i-a raspuns lui ratza.antipatica

      Cele mai vandute masini din toate timpurile sunt vw beetle si trabant. Ambele sunt nemtesti, ieftine si facute special pentru a fi cumparate in vremurile de criza de dupa al doilea razboi mondial.
      Ce-i oftica pe ei este ca renault a avut o masina ieftina pe care sa o promoveze masiv in vremuri de criza iar nemtii au pierdut startul. Cumva isi merita soarta tinand cont ca cele mai ieftine masini ale lor vw polo si skoda fabia au preturi de pornire mult peste 10k euro. S-au lacomit iar oamenii s-au saturat sa plateasca 5 ani credit pentru o masina.
    • -5 (7 voturi)    
      Bravo germanilor, aveti dreptate !!! (Joi, 26 februarie 2009, 11:03)

      geo [anonim] i-a raspuns lui ratza.antipatica

      In ROmania, spiritul civic si nationalist este practic inexistent. Nu acelasi lucru se intampla si in Germania, Bravo!!!!
    • +1 (9 voturi)    
      articol tipic pt o natie mica si frustrata (Joi, 26 februarie 2009, 11:18)

      meh [anonim] i-a raspuns lui ratza.antipatica

      cum scrie cineva ceva de rau (sau care nu e 100% de bine) despre romani/romania/produse romanesti etc, imediat e catalogat dusman al poporului, e infierat cu minie proletara si acuzat ca reprezinta interese obscure, angenturilii straine samd.

      nu conteaza ca persoana respectiva poate are dreptate (pina la urma dacia nu e cine stie ce bijuterie tehnica si nu are cine stie ce dotari), vorba aia "dai in mine, dai in tine, dai in fabrici si uzine". si ce mai conteaza ca poate daciile vindute in germania nici nu-s produse in ro si tot profitul generat de vinzari nu ajuta romania deloc.


      genul asta de inflamare rapida din orice e tipic pt natiile mici. natiile mari nu se simt amenintate sau deranjate de un articol sau de o emisiune. americanii, nemtii, francezii si englezii fac constant glume unii pe seama altora la tv si in presa scrisa. si daca erau canadienii asa de sensibili ca romanii, pina acum declarau razboi US la cita bascalie se face pe seama lor in state. insa ei nu au complexe de inferioritate care sa le alimenteze paranoia, asa ca privesc toate astea cu mult mai mult calm.

      in plus, in cazul de fata mai inflamati ar trebui sa fie aia de la renault, ca lor le sunt amenintate interesele financiare si profitul. ei ar trebui sa raspunda cu o campanie de presa daca cred ca articolul ala le afecteaza imaginea. sau cumva chiar asta fac si tot ei au platit si articolul asta ???
      • +3 (3 voturi)    
        postare tipica pentru un complexat (Joi, 26 februarie 2009, 12:44)

        psihologul tau [anonim] i-a raspuns lui meh

        1. Articolul apare exact in momentul in care Dacia vinde mult peste "asteptarile" unora mai aroganti si siguri de valoarea lor "da nemti" :) E clar ca e un articol facut la comanda, spune multe si asta despre "deontologia ziaristului german" care procedeaza ca ala dambovitzean "da sefu, facem sefu, sa traiti"!

        2. Dacia nu e o masina de lux si niciodata nu a avut pretentia asta, insa la 5.000€ nu gasesti absolut nimic mai bun si nou in Europa, e o evidenta.

        3. Si germanii sunt oameni normali si sunt satui sa plateasca ani de zile credite pentru o masina. De ce sa nu-si ia ceva utilitar cu echivalentul a doar 2 salarii? Dovedesc ca stiu sa se adapteze unei situatii de criza, nu se sparg in figuri ca nu e momentul, tara lor e in criza.

        4. Romanii sa invete din asta, ca nu e necesar sa aiba masini foarte scumpe pentru a circula 10 km dus intors de la servici, o masina ieftina si simpla e suficient. "Mertzanul" poate fi luat pentru a impresiona in vacante, la rude sau la invitati adusi de la aeroport/gara:))

        5. Felicitari Dacia, reclamele sunt excelente si "buzz"ul mediatic e pe masura, inclusiv produs de articole ostile, important e ca se vorbeste mult de Logan, asta va incita si alti germani sa vina sa vada despre ce e vorba.
        • 0 (2 voturi)    
          bun titlu ai pus, te descrie (Joi, 26 februarie 2009, 14:46)

          meh [anonim] i-a raspuns lui psihologul tau

          1. vw a avut PROFIT si in vremuri de criza, cind industria auto americana bate la portile falimentului iar cea japoneza nu sta nici ea pe roze.

          2. 5000 ?? care 5000 ? daca te uiti si in reclama o sa vezi ca pretul este de 8400.

          3. nu stiu daca platesc "ani de zile" ca la ei nu-s atitia idioti care sa isi ia masina scumpa si dupa aia sa manince 10 ani eugenii. in principiu isi iau masina daca au nevoie si daca si-o permit. iar acolo sunt muuult mai putine masini scumpe decit in ro (comparat cu nr total de masini si cu nivelul de trai).

          4. daca iti iei masina pt a impresiona in vacante, rudele sau invitatii atunci esti frustrat

          5. asta e corect. de fapt, mai bine zis, felicitari renault. apropo - in unele tari din cite stiu nici nu apare "dacia" pe masina, apare direct renault logan.
          • 0 (0 voturi)    
            mai meh (Joi, 26 februarie 2009, 18:41)

            gore [anonim] i-a raspuns lui meh

            Tu ai pierdut sensul articolului, de fapt aici e vorba despre nationalism economic. Aste e o chestie pe care nemtii o au, iar romanasii intelighenti nu. Sunt sigur ca daca nemtii ar fi produs inca Trabantul se gaseau o gramada de teste prin reviste de specialitate si o alta gramada si mai mare de editoriale unde sa se demonstreze negru pe alb ca e mai bun decat Dacia by Renault... Chiar si asa, vanzarile Dacia in Germania nu depasesc 3000 de autoturisme pe luna, ceea ce e doar o mica fractie din ce face VW, iar asta arata ca majoritatea nemtilor au in sange nationalismul economic si preferea sa dea un ban in plus pe ce fac ei. Astept cu nerabdare momentul in care romansul nostru fie manelist sau intelighent o sa zica, nu-mi iau Golf la mana a 7-tea ci dau aceeasi bani pentru o Dacie noua si asa tin si ceva din industria romaneasca in picioare. Ce ne trebuie noua acum e un pic de nationalism, altfel o sa ramanem intotdeauna in fundul Europei.
      • +1 (3 voturi)    
        Asa e capitalistule (Joi, 26 februarie 2009, 13:11)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui meh

        suntem o natie mica si frustrata, furata, tavalita de vre-o 2000 de ani. Si daca vrea cineva sa ridice capul atunci da-i una sa nu indrazneasca.Ai perfecta dreptate. Daca natia asta frustrata nu alimenta cu petrol (adica i s-a furat petrolul) in timpul celui de-al 2lea macel, nemtii tai, natie faina, arieni cu sange turcesc, ieseau de mult din istorie.
        Asa e, las-i sa isi bata joc de orice e romanesc, de mama, sora, tata! E corect sa bagi capul in pamant si sa bauigui: scuze ca sunt roman! Asta e rezultatul a sute de ani de tavaleala aici la portile orientului ca sa traiasca altii demni. Ma intreb daca natia aia demna va mai carai cand se va vorbi ruseste de la atlantic la pacific!!! Si nu mai e mult!
        • -1 (1 vot)    
          ramine cum ziceam."furata de altii"-scuze ieftine (Joi, 26 februarie 2009, 14:34)

          meh [anonim] i-a raspuns lui dorel

          de arbitrii, de straini, de banci, de turci, de unguri, de evrei, de americani, de nemti, de martieni samd.

          romanii sunt mereu furati de altii, niciodata nu e vina lor, niciodata nu-si asuma responsabilitatea. ca urmare nu realizeaza niciodata nimic, ramine in mocirla, dar are scuzele mereu pregatite.

          dupa cum de altfel faci si tu in postul tau: dai vina tot pe altii.

          si ca sa pui cireasa pe tort, ne arati cit esti de penibil si cita istorie stii. in WW2, cu sau fara petrolul romanesc nemtii tot au pierdut. nu petrolul romanesc i-a impiedicat sa fie stersi de pe harta. si uite ca 50 de ani mai tirziu au revenit si sunt motorul europei.

          dar tu dorele, ramii sa dai cu ascutitul si cu impresia ca esti al mai dajtapt din galaxie. si ai ajunge sef peste toti de bun ce esti daca nu ti-ar fura altii realizarile tale marete (sau tirnacopul)
          • 0 (0 voturi)    
            istorie (Joi, 26 februarie 2009, 15:53)

            hinkel [anonim] i-a raspuns lui meh

            Tata lasa oamenii in pace si nu te mai da istoric, nu ar fi o problema ca esti incult, dar se vede din avion cat esti de prost, vorba aia prostul nu e prost destul pana nu e si fudul. Tirada cu natie mica e tipica pt. complexatii care se viseaza titrati, ai dat copy/paste. Natiile mari pe care le admiri tu sunt cele mai nationaliste, iar de cand a aparut tiparul tot le baga in cap la toti fraierii ca ei sunt cei mai civilizati, cei mai corecti, cei mai democratici si ataca mereu alte state si tu daca reactionezi, vai de mine esti complexat esti sovin, extremist etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Pai tocmai asta e (Joi, 26 februarie 2009, 22:33)

        releu [anonim] i-a raspuns lui meh

        ca natia asta mare germana se simte amenintata de o Dacia, si elitistii sunt dati peste cap in aprecierile lor privind suprematia si maretia germana pt. ca acum neatul se "coboara" sa cumpere astfel de masini...
  • +14 (30 voturi)    
    Logan (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:39)

    MBB [anonim]

    Mor nemtii de ciuda... Las' sa crape! Au mai mancat asta cand s-a lansat Loganul, cand au bagat aiurea ca e instabila, ca se rastoarna & stuff. Au uitat cum se rasturna Mercedes A1...
  • -13 (15 voturi)    
    nichts (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:44)

    cocosila [utilizator]

    nu se pomeneste absolut nimic de dacia in clipul de mai sus
  • +20 (30 voturi)    
    Ce va mirati? (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:48)

    cronco [anonim]

    Opel intra in faliment si o masina romaneasca se vinde ca painea calda in Germania? Era normal ca cineva sa spele pe jos cu Dacia. E normal in perioade de criza sa se manifeste tendinte nationaliste, protectioniste, etc.
    • +3 (5 voturi)    
      au facut calcule gresite (Joi, 26 februarie 2009, 10:47)

      c [anonim] i-a raspuns lui cronco

      Problema e ca ne-au bagat in UE ca pe o piatza de desfacere. Insa nu si-au dat seama ca bancile care baga banii aici ca sa putem consuma de la ei, o sa vrea sa ia si banii inapoi si ca o sa trebuiasca dupa aia sa sprijine economia noastra ca sa-si poata lua banii inapoi.
  • +5 (11 voturi)    
    globalizare (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:52)

    Thheo [utilizator]

    si Dacia si Tata motor vor avea succes inclusiv in tari mai dezvoltate, pentru ca efectele globalizarii se resimt. Adica: din ce in ce mai putini oameni lucreaza ( corporatiile duc la "optimizarea" resurselor umane ), dar asta inseamna ca scade puterea de cumparare per total, fiind oameni mai putin angajati sau platiti mai prost, si atunci solutia este sa faci chestii mai ieftine si mai proaste ca sa iti poata cumpara oamenii in continuare marfa..
    Tot ei au inventat corporatiile, ei sa ne scape de ele acum..
    • +1 (1 vot)    
      Tata cica vinde doar cu 5.000€ (Joi, 26 februarie 2009, 12:37)

      Indian de Ferentari [anonim] i-a raspuns lui Thheo

      Chiar astazi, firma Tata din India, a anuntat ca faimoasa sa "Nano" (vanduta 1.500€ in India) nu va fi mai ieftina de 5.000€ in Europa.
      Se pare ca indienii de la tata sunt foarte incurajati de succesul Dacia Logan, care se vinde cu zecile de mii in Germania, la 5.000€.
      • 0 (0 voturi)    
        prostii (Joi, 26 februarie 2009, 13:55)

        tibirk [anonim] i-a raspuns lui Indian de Ferentari

        adica ...gargaritza de la tata costa sa coste 5000 in europa si dacia tot 5000? pai tata falimenteaza instantaneu in conditiile astea
  • +6 (22 voturi)    
    nu mai inteleg nimic (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:01)

    Logan Sandero [anonim]

    pe toate forumurile, bravii romanashi urla ca vor neaparat SH nemtesti, ca Logan&Co sunt niste jeguri, ca mai bine un BMW din 98 decat un Logan nou! nemtii au capiat? de ce nu-si iau SH nemtesti si ei, ca romanii?
    • +30 (32 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:47)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Logan Sandero

      TCO este mult mai bun pe un LOGAN.

      Si la calitatea drumurilor lor, chiar nu isi fac probleme.
      In plus in occident exista o pronuntata miscare de downshift in toate aspectele vietii: Oamenii isi cauta fericirea mai putin prin mijloace materiale (probabil si-au dat seama ca nu banu' o obtine)!
      Se calatoreste mai mult, se socializeaza mai mult, isi satisfac cele mai ciudate pofte, asta este...

      Noi suntem pe la inceputurile capitalismului cand sa ai X5 este echivalent cu juisarea perpetua....NU GENERALIZEZ.
      • 0 (18 voturi)    
        downshift (Joi, 26 februarie 2009, 0:39)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        mi-e teama ca ai dreptate: din pacate ceea ce numesti "downshift" este cel mai prost lucru care se poate intampla pentru o civilizatie. Daca dureaza mai mult ne vom trezi din nou in copac. Daca inlocui o masina buna cu una mai putin buna si faci asta in toate domeniile atunci unde este progresul?! Pe fiecare din noi ne ajuta progresul tehnologic si investitia in toate "trucurile tehnice". Cred ca cel mai bine ar fi sa invatam sa producem si noi la standardele de calitate si de performanta a BMW decat sa ne multumim sa producem pentru vecie la standarde "renault down-shifted"... parerea mea...
        • +14 (18 voturi)    
          alta calitate... (Joi, 26 februarie 2009, 1:14)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui atreus

          Cred ca este vorba de exact ceea ce se spune in reclama: face ceea ce face o alta masina dar la jumatate de pret. Asta au inteles si nemtii:te duce unde te duce un BMW dar iti mai raman bani si pentru o calatorie in jurul lumii sau mai mult...Cum spunea Ovidiu,iti mai raman bani si pentru alte pofte, ca viata e scurta,chiar si in Germania...
          • -9 (21 voturi)    
            progres (Joi, 26 februarie 2009, 1:36)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui dami365

            eu ma refeream la progresul tehnologic si stiintific nu la pofte, dar ma rog, e si asta un criteriu. O calatorie in jurul lumii nu contribuie la extinderea cunoasterii dar toata electronica si GPS-urile si senzorii dintr-un BMW DA!
            • +3 (5 voturi)    
              ei na (Joi, 26 februarie 2009, 7:45)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui atreus

              eu zic ca la progresul tehnologic contribuie la fel de mult ca electronica dintr-un BMW si electronica din aparatul meu de facut paine. ambele au componentele din china.
              • 0 (0 voturi)    
                remember (Joi, 26 februarie 2009, 14:15)

                atreus [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                dar PLANUL acelor componente a fost dezvoltat initial intr-un institut de cercetare!!!
            • +7 (9 voturi)    
              ba contribuie (Joi, 26 februarie 2009, 8:42)

              LazDan [utilizator] i-a raspuns lui atreus

              O calatorie in jurul lumii CONTRIBUIE la extinderea cunoasterii.
              • 0 (2 voturi)    
                nu si cu turkish airlines..... (Joi, 26 februarie 2009, 15:20)

                ispy [utilizator] i-a raspuns lui LazDan

                .... catre amsterdam
            • +9 (9 voturi)    
              Say what ? (Joi, 26 februarie 2009, 9:19)

              Helfdane [anonim] i-a raspuns lui atreus

              La extinderea cunoasterii contribuie cartile pe care le citesti! GPS si electronica din BMW nu te fac din cocalar om de cultura, te fac cocalar cu BMW. Las-o mai moale cu textele filozofico-progresiste, astea sunt pentru oamenii cu carte.
              • 0 (0 voturi)    
                gresit (Joi, 26 februarie 2009, 14:02)

                atreus [anonim] i-a raspuns lui Helfdane

                gresit, cartile pe care le citesc si calatoria in jurul lumii contribuie la extinderea (eventuala) a cunoasterii celui care practica aceste activitati. Cititul de carti nu face decat sa repete cunostiinte deja existente la nivelul speciei. Observatia de noi posibilitati tehnice in schimb e altceva, mult mai important. Nu ma refeream la individul care conduce BMW-ul (care poate fi o nulitate stralucitoare) ci la faptul ca sumele platite de el aduc progres tehno-stiintific fara ca el sa constientizeze acest fapt.
            • 0 (0 voturi)    
              Progresul lui atreus (Joi, 26 februarie 2009, 17:16)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui atreus

              Draga Atreus,
              Traieste, dragule, intr-un BMW, respira intr-un BMW, dormi in el, invata din suvoiul lui infinit de intelepciune electronizata.
              Cine ar sti germana si ar citi comentariile la articolul original din TAZ ar vedea ca ABSOLUT TOATE sunt negative la adresa articolului. Nemtii se dovedesc de mare bun simt, si spun, fara exceptie, ca prefera o masina mai simpla, mai ieftina, decat super navetele cu brizbrizuri pe care incearca sa le bage pe gat VW & Co. IN anii 80, Golful era un fel de Logan mai mic. Acum e un fel de Boeing mult mai mic.
        • +8 (10 voturi)    
          downshift tine de bun simt (Joi, 26 februarie 2009, 9:56)

          vyv [anonim] i-a raspuns lui atreus

          Cum ti se pare ca neamtu intotdeauna poarta cu el o plasa de panza(ori rucksack) pentru a transporta alimente in loc sa cumpere o punga noua de plastic de fiecare data cand are de transportat alimente ???!!!
          Dupa mine tine de respectu fiecaruia pentru planeta asta numita Pamant si grija de a nu face risipa chiar pe banii tai.
          Dupa altii este o chestiune de lipsire voluntara de confort.

          Pana la urma esanta lucruriilor nu este banu. Esenta este respectu fata de tot ceea ce este in jurul tau si sa nu distrugi doar pentru ca poti si esti ignorant.

          Daca nu iti trebuie auto decat sa te transporte de la A la B un Logan este minunat.
          Nemtii au drumuri bune, si oricum Loganu a fost contruit ca sa rezite in Romania pe drumuri proaste. Astfel chiar lipsit fiind de confortul unu Golf, nemtu este convins aca merita in investitia unui Logan.
          Decat sa dea banii aiurea pe un Golf nou super accesorizat si high tech iata ca investeste in Logan, cu care isi face treaba si ii raman bani si de 2-3 vacante de vis cu familia.
          Ramane cu amintiri frumoase si masina nici macar nu trebuie sa o poarte prin service-uri mega-scumpe.

          Think again!
          • 0 (4 voturi)    
            filosofie (Joi, 26 februarie 2009, 14:07)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui vyv

            exemplul cu punga de plastic este neconcludent : dezvoltarea unei pungi "high tech" care sa se descompuna in mediu in 2 zile si sa nu aiba impact ecologic aduce avans tehnico-stiintific. E adevarat ca intretinem niste mofturi in randul populatiei dar asta are si efecte benefice pentru specie. Ecologia pentru mine este extrem de importanta si sper sa ajungem la un respect mai mare pentru natura. Totusi, asta va contribui la cresterea cunoasterii deoarece avem nevoie de o tehnologie noua. Ideea este ca stagnarea intr-o civilizatie duce la decadere iar orientarea spre trecut nu este utila. (am o atitudine ultra-progresisa azi...)
        • +2 (2 voturi)    
          Mai putin buna vs. buna? (Joi, 26 februarie 2009, 15:07)

          Ariel [utilizator] i-a raspuns lui atreus

          Cred ca este vorba de ratiuni practice: a prefera ceva practic si strict necesar in loc de ceva la ruperea gurii altora si in mare parte inutil (de ex. un suv de trei litri folosit 90% in oras la serviciu si inapoi). N-are nimic cu progresul! Dar nici progresul nu este un scop in sine, el trebuie sa serveasca unor nevoi fara a afecta mediul.
          • 0 (0 voturi)    
            high tech (Joi, 26 februarie 2009, 17:18)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui Ariel

            nu m-am referit niciodata la consum si nu cred ca suv-urile sunt o optiune (nu avem nevoie de tancuri pe strazi). M-am referit la toata electronica din masini, toate dispozitivele mai mult sau mai putin inteligente de navigatie, reperare de obstacole, toata puterea de calcul introdusa intr-o masina, asta duce la progres si la inovatie. Chiar si consumul redus este o provocare. Masini electrice sau cu celule pe hidrogen, concepte noi, navigare tip retea si noi sisteme de evitare a blocajelor in trafic, controlul electronic al directiei (eventual inlocuirea volanului si pedalelor cu un joystick) si toate traznaile care pot sa le treaca inginerilor prin minte. Se pare ca sunt un admirator al noilor tehnologii...
      • +8 (12 voturi)    
        performanta (Joi, 26 februarie 2009, 0:41)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        nu ma intelegeti gresit, ma bucur ca Dacia aduce crestere economica in romania dar ar fi cazul sa ne apucam si noi de performanta nu doar de "downshift"...
    • -5 (13 voturi)    
      pentru ca (Joi, 26 februarie 2009, 0:30)

      ddddd [anonim] i-a raspuns lui Logan Sandero

      au de platit de ii indoaie pe masura ce masina se invecheste, motiv pt care UNII sunt tentati sa cumpere un mijloc de transport (dacia) nou si conform cerintelor de poluare.
      Cand vor vedea in ce hal arata interiorul unui logan si in ce hal se parcheaza si demareaza o astfel de "masina" se vor linisti.
      • +6 (8 voturi)    
        pai daca tu demarezi (Joi, 26 februarie 2009, 7:47)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ddddd

        daca tu trebuie sa demarezi in loc se pleci de pe loc cu masina inseamna ca abia ai terminat cu soldateii de plumb si joaca in groapa cu nisip. cu cucu te mai joci?
      • +6 (6 voturi)    
        paralel (Joi, 26 februarie 2009, 8:43)

        eu [anonim] i-a raspuns lui ddddd

        sincer 1.5 dci-ul de 85 de cp si 200 cuplu (parca atat are) mi se pare ca trage mai mult decat suficient si face fata cu brio - iar daca preferi benzina cred ca cel de 105cp si 16 valve e chair sprinten - parerea mea, avand in vedere ca masina n-are o tona jumate.
        daca tu esti printre aia care compara loganu cu nu stiu ce masina de 20K de euroi atunci mai bine abtine-te.
        • 0 (0 voturi)    
          1.100-1.160 kg (Joi, 26 februarie 2009, 10:19)

          Je2 [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Nu o tona jumate.
    • -1 (1 vot)    
      Re:nu mai inteleg nimic (Joi, 26 februarie 2009, 10:26)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Logan Sandero

      pai ai gandit gresit ... si la noi in romania dacia este pe primul loc la vanzari dar de aici nu rezulta ca "romanii prefera dacia in locul sh" ... la fel si la ei. Faptul ca un procent mai mare isi cumpara masini noi este datorat primei de casare mari, de 2500 eur. Si sa nu mai vb ca dacia din germania este mai buna decat cea de la noi.
    • +1 (1 vot)    
      SH germana (Joi, 26 februarie 2009, 14:48)

      Assisis1 [anonim] i-a raspuns lui Logan Sandero

      romanii sunt snobi...nemtii nu ! :)
      asta e diferenta. noua ne place sa ascultam manele in bmw-ul sh..pt care nu avem bani de reparatii..ei vad doar partea practica a masinii.
      ii hulim pe tigani dar in romanica noastra totul se invarte in jurul lor...ne-am "tiganit" si noi..producem telenovele cu tigani, ascultam muzica lor avand impresia ca ne "creste valoarea" astfel..manelele sunt tot tiganesti (sa ma scuteasca cei care mentioneaza izul oriental)...romanul invata de la tigani sa-si etaleze ostentativ masina, femeia, banii si aurul... nu se gandesc la partea practica..masina e un mijloc de locomotie..o necesitate..noua masina ne arata "valoarea"
  • +6 (10 voturi)    
    N-ai cu cine..... Niste nemti! (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:10)

    Grigore [anonim]

    "................................
    Adevărat vorbeam,
    Că nu iubesc mândria şi că urăsc pe lei,
    Că voi egalitate, dar nu pentru căţei."
  • -6 (20 voturi)    
    Logan in Germania (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:17)

    xyz [anonim]

    Sigur ca exista si nemti frustrati - probabil din fosta RDG, care au avut numai Renault 5, Panda, Seicento si alte Mini-uri dupa caderea fostului regim.
    Iar acum a venit Logan-ul cel Umflat, care il aveau in visele lor de masini mari cand in buzunarul lor nu erau prea multi bani.
    In rest, cine a avut macar Opel Astra Classic sau Ford Focus, NU mai spun de VW sau alte marci mai sus, NU ISI VA CUMPRA NICIODATA LOGAN.
    Cei care au condus Opel, Ford, VW, STIU DE CE !
    • +11 (15 voturi)    
      depinde (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:38)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      depinde cati bani ai. eu zic ca cei care au condus Lamborghini, Ferrari sau Lotus nu-si vor cumpara niciodata Opel, VW sau Ford.
      • -3 (3 voturi)    
        poate.... (Joi, 26 februarie 2009, 8:35)

        CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        dar nici Logan n-o sa conduca ....
      • -5 (5 voturi)    
        pt gigel de luxemburg (Joi, 26 februarie 2009, 9:17)

        anti provincie [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        gigele nu ai de unde sa stii tu cum e sa conduci masinile amintite de tine
    • +10 (20 voturi)    
      Te inseli (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:46)

      abc [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Am condus si masini vest si dacia si am adunat ceva experienta la volan. La cat de proaste sunt drumurile si la cat de des ajungi in service e mai buna dacia, macar nu stai cate o luna sau doua dupa nu stiu ce nimic de piesa, altfel foarte scumpa, pe care bineinteles ca nu o are reprezentanta pe stoc.
      Si inca ceva, daca masina ta reprezinta mai mult de 10% din avere, atunci ai o problema.
      • -4 (8 voturi)    
        Mit fals (Joi, 26 februarie 2009, 8:04)

        Motanul Danila [anonim] i-a raspuns lui abc

        E fals ce zici. Cu Dacia ajungi in service mult mai des decat cu orice masina germana. A, ca platesti mai mult pe piese, asta asa e. Dar le si schimbi mai rar. Si asta, indiferent de cat de proaste-s drumurile.
        Adica, daca drumurile sunt de cacao, trebuie sa stau intr-o masina proasta si inconfortabila ! Destept rationament.
        • +2 (6 voturi)    
          prezumtie falsa (Joi, 26 februarie 2009, 11:06)

          dodu [anonim] i-a raspuns lui Motanul Danila

          nu stiu de unde ai informatiile astea.. dar sunt posesorul unei solenza de vre-o 4 ani si pana acum am fost in service de 6 ori din care de 4 ori pentru reviziile anuale... asa ca la cati bani a dat pe ea si la cat am investit pe reparatii comparativ cu utilitatea ei, masina asta isi face toti banii! restul e legenda! ;)
          • +1 (3 voturi)    
            Solenza :) (Joi, 26 februarie 2009, 12:02)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui dodu

            solenza este considerata cam cea mai reusita masina romaneasca, OK 80% romaneasca!
          • 0 (2 voturi)    
            service dacia (Joi, 26 februarie 2009, 13:45)

            nicola [anonim] i-a raspuns lui dodu

            si eu cu loganul am fost de 7 ori in service intr-un an ... nu mai suport ... am deja 78000km si tre sa ajung iar in service :)))) cost total service in euro ~960 think again ;)
            • 0 (0 voturi)    
              pai... (Joi, 26 februarie 2009, 14:40)

              dodu [anonim] i-a raspuns lui nicola

              matale ai mai multi km facuti intr-un an decat eu in 4.... si daca si conduci loganul ca ultimul ferari.... nu ma mir ca ai atatea vizite pe la service!!! ;)
      • -4 (6 voturi)    
        si tu te inseli ... (Joi, 26 februarie 2009, 8:38)

        CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui abc

        vrei sa zici ca piesele si manopera pt logan sunt ieftine ... ma faci sa rad ... sunt la aceleasi preturi ca pentru o masina din vest ... la calitate romaneasca ...
        a se vedea cazul cu primele serii de logan pentru care nu se mai fabrica piese ... trebuie sa iei piese de la generatiile noi si sa-ti modifici masina sa se potriveasca ... frumos nu ?
        traim in romania ... si asta ne ocupa tot timpul !
    • -5 (11 voturi)    
      evident (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:48)

      mda [anonim] i-a raspuns lui xyz

      tiai racit gura pe degeaba, stim cu toti diferenta intre cutia de chibrite byRenault si un opel, vw;

      numa guvernantii nu stiu; oricum felicitari celor care au votat, au ales schimbare, ar sa ramana la fel :(
      • +2 (2 voturi)    
        si tu stii? (Joi, 26 februarie 2009, 12:06)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mda

        pun pariu ca habar nu ai care este diferenta dintre o caroserie portata si una autoportanta, dar esti bun la critici!
        Ai o cifra anume?

        O mica intrebare pertinenta:
        - daca poti gasi o masina din vest din aceeasi nisa cu Loganul ai putea sa zici la ce este mai buna?
        Singura pe care o stiu acum este doar Fiat Albea.
        Mult succes!
        Nu am Logan, dar nu as avea nimic impotriva sa am unul.
        Intai condu o Dacie 1300 si pe urma comenteaza referitor la "carute".
    • +8 (8 voturi)    
      gresesti (Joi, 26 februarie 2009, 9:00)

      nae [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Masina nu este ca la romani o cale de a-ti arata potenta financiara sau sexuala. Acolo nu se agata parasutele cu marca masinii ca aici. Acolo masina este un necesar asa ca si masina de calcat, de spalat, de tuns iarba. Omul obisnuit nu are nevoie sa-si arate buzunarele la tot vecinul prin marca masinii ca la romani. Numai la noi oameni care stau cu chirie sau n-au ce pune pe masa se plimba cu masini de lux. Doar la populatia de culoare din SUA se mai intampla asa ceva. Loganul este o masina care merita fiecare euro pe care-l platesti pentru ca-ti ofera esentialul la un pret bun. Conduc masini de 22 de ani nici nu mai stiu cate marci si stiu ce spun.
      • +4 (4 voturi)    
        123 (Joi, 26 februarie 2009, 10:10)

        tzaranu anofel [anonim] i-a raspuns lui nae

        statutul socio-economic conteaza oriunde in lumea asta. diferenta e ca vesticii sunt mai discreti.

        cat despre statul in chirie si masina de lux
        de ce nu? poate omul vrea sa fie flexibil, poate se muta in fiecare an in alta parte.

        in cazul celor care n-au ce pune pe masa si-si cumpara cine stie ce masina, sunt de acord cu tine

        cat despre Logan da, e o masina excelenta pentru unii si proasta pt altii. depinde de fiecare caz in parte.
    • -3 (7 voturi)    
      shit (Joi, 26 februarie 2009, 9:08)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui xyz

      dacia vreti sau nu , o iubiti sau nu, va suparati pe mine sau nu, indiferent cum o numiti dacia este un rahat de masina,o porcarie , un "shit" mare si incompetent !!! daca i se poate spune masina.. este o porcarie idioata care nu are nici un fel de pretentie catre frumos,estetic,functional,sau confort.

      sorry ,dar asta e si stiu ca adevarul doare la multi.

      un singur lucru este adevarat, te duce -unde te duce si un audi (de exemplu) dar nu-i tot una cum ,cand si-n ce conditii.

      sa fiti iubiti!
  • +9 (15 voturi)    
    sa nu ne umflam in pene (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:40)

    ovidiu [anonim]

    NU noi am facut golanul...
    Ce am facut noi dupa 89 nova, supenova era sub nivelul anilor 80 (1971-1980), asa ca nemtii nici macar nu se leaga de noi, ci de francezi cu care au avut ceva de impartit dintodeauna.

    Sa nu ne umflam in pene.... ca le-am fi tras-o nemtilor!
    Romanii nu sunt in stare sa faca de capul lor o saiba, asa ca ciocu mic si la munca!
    • +5 (11 voturi)    
      asa e (Joi, 26 februarie 2009, 1:20)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

      Eu nu inteleg in ruptul capului de unde apare aceasta mindrie cu "masina noastra populara". Sintem ca niste copii de 7 ani care se dau mari cu vecinul de la scara B care are 17.
      Logan se produce pe te miri-unde:India, Rusia, pe undeva prin America de Sud, parca si in Africa de Sud. Singura deosebire e ca pe cea facuta in Romania scrie Dacia si are sigla aia haioasa. Deci, cu ce ne umflam in pene? Ca Loganurile facute aici au respirat aer romanesc? Ca le-au atins, cu dragoste, niste miini puternice si sensibile de romani, in procesul de fabricatie?
      • -1 (3 voturi)    
        .... (Joi, 26 februarie 2009, 8:40)

        CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

        am vazut ligheanele facute pentru francezi ... cele cu sigla reno ... nu pomenesc nicaieri ca ar fi dacie ... si pot zice ca se vede ca sunt finisate / aranjate cum trebuie ... nu ca cele pentru noi ...
        • +2 (2 voturi)    
          nu cred! (Joi, 26 februarie 2009, 12:08)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui CyberSky

          lucrez in industria auto si ce spui tu nu este real.
          Intreaga industrie auto (inclusiv furnizorii) lucreaza dupa standardul ISO TS 16949 si ce spui tu nu este posibil decat daca vor sa fie descalificati.
          • 0 (0 voturi)    
            zi-mi si mie, te rog (Joi, 26 februarie 2009, 14:34)

            Reshape [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

            Mie in postul anterior mi-a fost aiurea sa scriu, pentru ca nu stiam exact si nici n-am gasit repede pe net: e adevarat ca motoarele care se monteaza pe Daciile facute la noi sint facute in alta parte si ca Grup Dacia le cumpara de la Grup Renault dupa care le asambleaza aici?
            Adica: la Colibasi se fac Dacii Logan. Se produc si motoarele tot acolo?
      • -1 (1 vot)    
        macro (Joi, 26 februarie 2009, 15:57)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Reshape

        Nu stiu daca trebuie sa fim mandri de "masina populara", dar putem fi mandri ca exporturile cresc si ca lumea are de munca. E bine sa ne bucuram ca Daciile produse in Romania sunt masini de succes in Europa, asta se vede si in cursul de schimb sau in taxele pe care le plateste Dacia-Renault la stat. Capisci?
  • +5 (7 voturi)    
    Logan (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:41)

    marian [anonim]

    Am un vecin care are Opel Vectra model mai vechi si Logan MCV, iar altul care avea Q7 si-a cumparat si Logan probabil pentru scopuri diferite. La Supermarket merge cu Loganul.
    • +3 (5 voturi)    
      doo masini doo (Joi, 26 februarie 2009, 3:07)

      the [utilizator] i-a raspuns lui marian

      cu una merge la supermarket
      si cu ailalta se fotografiaza ?
      ca doar nu intra cu ea in traficul din Bucale ...
    • +2 (2 voturi)    
      sa isi cumpere sanatosi (Joi, 26 februarie 2009, 9:08)

      marius [anonim] i-a raspuns lui marian

      vecinii tai pot sa isi mai traga fiecare cate doua loganuri: unul pentru mers la tara si unu pentru mers la spalatoria auto.
      singura mea obiectie este ca fiecare sa isi parcheze cele 4 masini pe un singur loc de parcare.
  • +11 (17 voturi)    
    Masina noua (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:42)

    Bob [anonim]

    Mda, germanii sunt cat se poate ce cerebrali. Decat o masina la mana a 2-a in care bagi mai multi bani la reviziile >50.000 in care schimbi prin ea destule. Mai bine o masina noua care sa si-o permita.
    Dati exemple ca romanii prefere VW sau Opel, daca suntem prosti, stam in garsoniere dar vrem BMW. E o chestie de prioritati in viata si din punctul asta avem de invatat de la germani multe.
    Ce mai probleme ati auzit ca are loganul? Am un amic care are logan de 3 ani si nu a avut nici o problema cu masina. Dar asa este romanul, nu frate, vreau VW sau BMW. masina serioasa nu ca Dacia care e o mizerie. Luati-va mai toate sh-urile germanilor, vedem cati bani dati la revizii (asta daca le faceti ca la carte, cu schimbat tot ce trebuie si cu piese originale).
    La urma urmei de ce avem nevoie de o masina care sa ne duca din puntul A in B fara sa crape pe drum sau sa se rastoarne, si o Dacie face foarte bine lucrul asta. Ca nu arata ca o masina germana sau ca are plasticele mai ieftine inauntru este cu totul alta mancare de peste, dar nu mai strigmatizati atata Dacia in condtiile in care ar trebui sa fim totusi mandrii de ea.

    @xyz: te inseli amarnic: de cand a aparut loganul la germani au fost destul de incantati. Cu 10.000 EUR, cat era la inceput loganul parca, sa-ti iei o masina noua era ceva, si au si cumparat. Baieti destepti ce pot sa spun, mai bine iei frumos o masina noua si nu te mai doare capul, ai garantie, motorul e nou, etc. decat sa te incurci cu un sh.
    • +10 (10 voturi)    
      second-hand (Joi, 26 februarie 2009, 5:46)

      Xample [utilizator] i-a raspuns lui Bob

      pun pariu ca in cativa ani o sa cumpere romanul nostru locan la mana a doua din germania ptr. ca ... E DIN GERMANIA
      • +4 (6 voturi)    
        hahaha (Joi, 26 februarie 2009, 10:00)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Xample

        foarte buna asta....
        nu mas mira... da obligatoriu sa pastreze numerele de germania :D
      • +1 (1 vot)    
        :)) (Joi, 26 februarie 2009, 15:28)

        ispy [utilizator] i-a raspuns lui Xample

        foarte tare.
    • 0 (2 voturi)    
      la cat de sigure sunt drumurile noastre.. (Joi, 26 februarie 2009, 12:09)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Bob

      in cazul in care Doamne fereste intra unul in mine sau invers...prefer sa am un bmw, vw, audi SH decat o dacie
  • +13 (17 voturi)    
    Interesant! (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:45)

    XXX [anonim]

    Daca va uitati pe site-ul original toate comentariile nemtilor sunt favorabile Dacia si impotriva tipului de articol scris de respectiva "jurnalista".
    Unul chiar deplange faptul ca a ajuns sa citeasca in ziarul favorit cronici ale "Asociatiei Producatorilor de Autoturisme din Germania"...
    Interesant ca opinia publica din Germania este profund favorabila conceptului promovat de Dacia: adica o masian corecta la bani corecti...
    Majoritatea spun ca Dacia este acum cam ce a fost Volkswagen acum vreo 20 de ani in Germania, cu Beetle..adica exact ce inseamana numele: masina oamenilor...
  • +9 (15 voturi)    
    Dacia... (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:50)

    JH [anonim]

    Intr-adevar din articol se simte invidia...
    Insa am citi si comentariile cititorilor si din 16 comentarii doar unul era de acord cu autoarea articolului...
    In rest toti ceilalti aveau despre dacia o parere buna si criticau producatorii germani de automobile.
    Care de ani de zile fac masini tot mai mari, mai puternice si mai pline de electronica fara sa se gandeasca ca exista destui oameni pe care-i intereseaza doar o masina care sa-i duca de la A la B!
    Se spune ca o masina moderna germana are mai multa electronica decat primele rachete care au zburat pe luna....
    Si e posibill sa fie adevarat, cand ma gandesc la tot felul de senzori, la x airbags, la radio cu navigation cu cd cu dvd cu telefon, la climatronic, la zecile de kilometrii de cabluri care se afla in orice masina moderna!!!

    Insa din fericire mai existt si oameni pe care nu-i intereseaza asa ceva si care cumpara acum Dacia, pentru ca Dacia din ziua de astazi este Volkswagen ( Volk- adica popor si Wagen adica masina, intre ele exista s care indica genitivul, astfel ca Volkswagen inseamna masina poporului!) din ziua de ieri!
    Si cumpara Dacia chiar ci cei care au condus BMW sau Mercedes.... pentru ca dacia costa mai putin de 20 % din pretul unei astfel de masini! Si amai ofera si garantie pe 3 ani cum nu ofera nici un producator german!

    Una peste alta, mie dacia logan si sandero mi se pare una din cele mai mari realizari romanesti de dupa revolutie, asa ca nu-i de mirare ca bate la vanzari toate firmele nemtesti, firme care chiar au inventat autoturismele!!!
    • +7 (11 voturi)    
      Ai mare dreptate (Joi, 26 februarie 2009, 0:31)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui JH

      Dacia Logan si Sandero sint cele mai bune exemple de mari realizari romanesti de dupa Revolutie. Daca ar pica acum un extraterestru si ne-ar intreba: "ia, voi ce-ati facut?" si noi i-am raspunde: "Logan si Sandero" ar fi suficient pentru ca respectivul sa-si faca o idee.

      Dar pentru ca si noi, oamenii, sa ne facem o idee, sa reamintim publicului telespectator ca statul francez detine 14% din Group Renault care detine 99,5% din Grup Dacia.
      Intr-adevar, contributia romaneasca la Dacia Logan si Sandero este notabila: am vindut fabrica francezilor si acum muncim pentru ei pentru niste salarii de mizerie. Cum ziceam, edificator de-a dreptul!
      • 0 (0 voturi)    
        ++++ (Joi, 26 februarie 2009, 11:15)

        echos [anonim] i-a raspuns lui Reshape

        Din pacate printre singurele branduri romanesti de vaoare e DACIA... mai pot enumera aici UNILEVER... In ceea ce priveste actionariatul, nu ai sa gasesti nici un brand din Romania fara actionariat strain. Si situatia e la fel si in vest.- sunt putine firme cu actionariat si capital intregral national! Iar revenind la Romania, noi singuri ne-am trantit industria si agricultura la pamant! pentru ca infitele noastre cumparam cartofi din olanda, mere din grecia, salata din italia si ne este rusine de tot ce se produce in Romania! Asta e drama!
    • +1 (5 voturi)    
      daca ai fi avut norocul ... (Joi, 26 februarie 2009, 0:33)

      lkjlkj [anonim] i-a raspuns lui JH

      ... sa mergi intr-un golf 1 de prin 1979, sa vezi cam ce masini erau aceste Volks-Wagen-uri, nu ai mai spune ca loganul e VW-ul de azi. ca idee, ai dreptate, e masina ieftina a momentului, dar comparatia cu ce a insemnat in era aceea VW nu prea tine.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate... (Joi, 26 februarie 2009, 9:57)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui JH

      din pacate...
      dacia e frantuzeasca...
      adica scutiri de impozit, + salarii mici + profitu care se duce in franta ...

      gameloft face la fel ubisoft... avem oameni capabili, dar nu putem sa-i exploatam ca nu suntem in stare si vin strainii si fac acest lucru...
      • 0 (0 voturi)    
        Dacia e la fel (Joi, 26 februarie 2009, 13:13)

        JH [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        de frantuzeasca cum e si Opel masina americana.
        Pentru ca firma opel apartine de vreo 70 de ani concernului GM, insa nimanui nu-i trece prin minte sa spuna ca Opel e masina americana ci germana. Indiferent unde se face... in lumea asta.
        Din aceleasi motive e si dacia masina romaneasca!
        • 0 (0 voturi)    
          off... (Marţi, 3 martie 2009, 21:02)

          ollie [anonim] i-a raspuns lui JH

          ai vrea tu...si eu as vrea...da nu tine din pacate!
    • 0 (0 voturi)    
      120 de euro pentru un bec (Joi, 26 februarie 2009, 12:15)

      dani [anonim] i-a raspuns lui JH

      Multe masini ultra-perfectionate si ultra-compacte au dezavantajul ca, daca te duci la service sa-ti schimbe un bec de far, trebuie sa-ti demonteze jumate de motor, ca altfel nu ajunge mecanicul cu mana la becul de schimbat. Anul trecut s-a declansat in Germania o campanie de consumator, prin care se cerea rezolvarea problemei la nivel de proiectare a automobilelor. Nu se stie daca proiectantii auto si service-urile merg mana in mana, ca sa manance si ultimii o paine, pe chestia asta. Insa multi clienti sunt suparati, ca pentru schimbarea unui bec la farul din fata, sunt taxati de service-urile auto cu 2 ore de munca, ceea ce ajunge pana la 120 de euro.
      • 0 (0 voturi)    
        ha ha ha (Joi, 26 februarie 2009, 17:08)

        nero [anonim] i-a raspuns lui dani

        ce mecanic ai? Schimba-l iute! nu vezi ca te fraiereste!?
    • 0 (0 voturi)    
      haa... (Marţi, 3 martie 2009, 20:51)

      ollie [anonim] i-a raspuns lui JH

      cele mai mari realizari romanesti de prin franta sau brazilia....?...
  • +8 (12 voturi)    
    Cine intelege germana ... (Miercuri, 25 februarie 2009, 23:59)

    dan [anonim]

    ... sa citeasca cometariile articolului din TAZ. Pe scurt: nemtii care comentaza articolul sunt pragmatici, isi dau seama ca e vorba de un articol mizerabil si scris din invidie (poate chiar finantat ca sa fie scris) si apreciaza masina Logan la reala sa valoare comparand-o cu VW.
    Se pare ca multor nemti chiar le place masina - poate si chiar pentru faptul ca e mai putin dotata cu tot felul de 'Schnickschnack'-uri.
    • 0 (2 voturi)    
      chiar eram curios... (Joi, 26 februarie 2009, 9:54)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dan

      sa stiu ce au scris nemtii...

      spre rusinea mea, deci am facut vreo 6 ani de germana nu mai stiu o boaba :(
      • 0 (0 voturi)    
        Google (Joi, 26 februarie 2009, 14:42)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        translate.google.com
  • +3 (5 voturi)    
    ce chestie (Joi, 26 februarie 2009, 0:00)

    claudiu [anonim]

    bine ca pana mai ieri, sa zic asa, se plangeau ca e vai de ei si ca nu au vanzari si ca trebuie sa mareasca taxa de imatriculare ca sa poate sa supravietuiasca ... si acum hopa ca o duc chiar bine.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e asa... (Joi, 26 februarie 2009, 9:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui claudiu

      au zis ca nu o duc asa rau nu ca o duc bine...
      mai documenteaza-te

      degeaba au crescut in gemnania vanzarile cu 600% de la 10 000 la 60 000 sa zicem
      cand in romania au scazut de la 200 000 la 50 000
      bine cifrele sunt aerante :D
  • -5 (13 voturi)    
    Pt comparatie (Joi, 26 februarie 2009, 0:29)

    sile [anonim]

    Sa vezi Logan vandut in Germania (din motive financiare de care nu pomeneste nimeni pr hotnews), e ca si cum ai vedea ca se vand bilete la concerte cu manele in Viena lui Strauss.
    • +5 (7 voturi)    
      cat respect pt spatziul lui fritzl austriacul.... (Joi, 26 februarie 2009, 1:24)

      GIGI [anonim] i-a raspuns lui sile

      cata admiratzie.............noi romanii cred ca trebuie sa i ajutam financiar pe nemtzi sa si cumbere numai audi ca sa nu se injoseasca in mintile geto dacilor cumparand logan.............cum vor mai supravietzui mental romanii la gandul ca neamtzul nu ne stropeshte cu noroi din audi ul pe care noi,umili,il vom cumpara la mana a doua sa ne mandrim si noi cu ceva................patetic
    • 0 (0 voturi)    
      Pt Sile (Joi, 26 februarie 2009, 17:34)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui sile

      Prietene, in loc sa te bucuri ca oameni din tara ta au in continuare de lucru pe chestia asta, tu o arzi pe incongruente estetice pe forum! Romanii sunt SINGURII care dispretuiesc Dacia, nu ti se pare curios pentru o tara care a ajuns sa aiba un brand global, in sfarsit? Halal!
  • +9 (11 voturi)    
    dacia (Joi, 26 februarie 2009, 1:41)

    roman [anonim]

    sa nu le mai plangeti de mila nemtilor ca se scot ei. Sunt destui fraieri romani dornici sa ii scape de rablele lor.
    • +2 (4 voturi)    
      Foarte adevarat... (Joi, 26 februarie 2009, 8:45)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui roman

      Si sa porneasca in tromba de la stop in BMW lui de acum 20je de ani si sa zica pe ritm de manele ,,Io-te ba ce l-am facut p'ala cu Loganu'!"
    • 0 (0 voturi)    
      hehehe (Joi, 26 februarie 2009, 9:52)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui roman

      pai da e normal...
      cum sa se injoseasca sa conduca un logan...
      cand poate sa stea in garsoniera si sa conduca un X5 cumparat la mana a 2a cu 200 000 km la bord...

      ca doar au orgasm instantaneu toate gagicile cand ii vad masina, nici nu mai conteaza ca tipu e prost, si urat. + ca mor de ciuda toti vecinii
  • -1 (3 voturi)    
    sic! (Joi, 26 februarie 2009, 5:44)

    odorica ion [utilizator]

    sic ! sic ! sic ! Mor nemtii de necaz.
  • +1 (1 vot)    
    ww-dacia-logan-trabi............... (Joi, 26 februarie 2009, 5:56)

    Jon-Jony [anonim]

    Ordinea din ,,subiect" e aleatorie.
    dar daca faceti o analiza!veti recunoastemulte lucruri esentiale care au dus si duc la achizitionarea unei masini asa zis romanesti;
    adica:trabantul =masina saraculuiBUNA!-dacia=masina care a plimbat romanul fara probleme pe drumuri destul de rele si nu te-a lasat cu ochii in soare;ww =marca de renumepentru care ca sa mai zic..................Dar iata ca am ajuns la LOGAN !cu radacini de dacie si sange tanar de francez ! analizati bine si-mi veti da dreptate.
  • -3 (3 voturi)    
    caruta de la mioveni. (Joi, 26 februarie 2009, 6:15)

    sinastrie [anonim]

    Ce sar toti iubitorii de logan de bucurie in sus de parca le baga cineva bani in buzunar. Eu as propune o taxa asemanatoare cu cea de la noi raportata la salarii nemtilor pentru masini aduse din Romania. Sau cerinte Euro5 si scutire de taxa, oarecum similare cu cele de la noi. Prea ne indoaie guvernantii nostrii pentru mizeria de caruta produsa la mioveni. Nu este posibil sa existe liber schimb doar intr-o singura directie.
  • +1 (3 voturi)    
    Renault Logan (Joi, 26 februarie 2009, 6:58)

    Alex [anonim]

    Este cea maj corectă şi potrivită caracterizare a acestei maşini.
  • 0 (2 voturi)    
    de ce nu e si la romani fara protectionism?? (Joi, 26 februarie 2009, 7:43)

    gabriel [anonim]

    mda, Dacia e mortala, la propriu spus (scris), banuiesc ca nu aveti de gand sa comparati macar sarmaua asta cu o masina... Iar daca e asa de teribila, de ce trebuie sa se tripleze taxele in Romania pentru a proteja industria autohtona, si importurile lui Tariceanu, ce-i drept?? Apropo faliment, la Opel si fac ore suplimentare, GM e in buda si trage si Opel in jos. Eu locuiesc in München si am cautat in ultimele saptamani sa vad Dacii pe strada, degeaba, am vazut 2-3. Cat despre articolul din TAZ, e de rahat, ca dealtfel tot ziarul.
    • +1 (3 voturi)    
      in romania ? (Joi, 26 februarie 2009, 9:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

      fi serios....
      iti spun eu d c nu se vinde dacia in romania
      pentru ca e masina romaneasca si pentru ca nu te poti lauda ca ai masina "bengoasa"
      d-aia nu se vinde...
      romanii prefera un BMW la mana a 2-a de 5 ani... care e oarecum la fel ca dacia (anii, kilometrii etc), da scrie BMW frate pe ea...
    • +1 (1 vot)    
      protectionist (Joi, 26 februarie 2009, 9:49)

      hans [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Dar pe cine ai auzit incultule de meserie ca la romani e protectionism, la voi in lumea "civilizata" e protectionism la greu, la noi nici macar nu s-au dat niciun ban la banci. Fii sigur romanii vor fi ultimii care vor apela la protectionism, ca suntem prea blegi si corecti, cum am fost mereu dupa 1990, de ne-au tras teapa toti filfizonii vestici.
      • 0 (0 voturi)    
        hansi, hansi... (Joi, 26 februarie 2009, 16:25)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui hans

        halal cultura la tine, ce sa spun. Mai citeste, poate consulti si un dictionar. Cat despre faptul ca romanii sunt blegi si iau tapa de la toti fraierii, da, ai perfecta dreptate. Ca de corectitudine sa nu mai vorbim.
  • +1 (1 vot)    
    log-an (Joi, 26 februarie 2009, 8:33)

    mos ion roata [utilizator]

    Ce inseamna ca si-a marit vanzarile de 6 ori??? In ce perioada??Cate masini s-au vandut??Inainte una si acuma 6?Cat reprezinta fata de numarul total de masini vandute in aceiasi perioada?Fara aceste date articolul mi se pare o reclama ieftina!
    • 0 (0 voturi)    
      cifre de vanzare (Joi, 26 februarie 2009, 12:27)

      dani [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

      In 2008 vanzarile au fost evaluate la 25.000 de unitati pe teritoriul Germaniei, o medie de ca. 2.000 pe luna. Purtatorul de cuvant de la Renault-Gruppe Deutschland vorbeste de o crestere de 6 ori a cererilor de la clienti in ianuarie 2009, deducem ca s-ar fi vandut ca 12.000 de unitati.
  • +1 (1 vot)    
    Am ajuns s-o traim si p'asta (Joi, 26 februarie 2009, 8:51)

    Fritz Germanu [anonim]

    Toti cei de pa aici se bucura ca niste copii care inca n-au parasit gradinita....S-a ajuns la momentul in care Dacia e cea mai buna masina la ora actuala. De ce? Pentru ca e ieftina. Ce Audi, Toyota, Jaguar, volvo.... Astea or sa dea faliment. Dacia e cea mai cea. Ceea ce se uita este ca am putea ajunge sa consideram cea mai buna masina bicicleta Tohan. Deci nu e moment de bucurie. E de reflectie. Am impresia ca toti de pe aici s-ar bucura ca economia Germaniei Frantei si Angliei sa intre in recesiune adinca, ca sa ne fie noua mai bine.....cum ziceam , copilarii...
    • -1 (1 vot)    
      de ce nu? (Joi, 26 februarie 2009, 9:47)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Fritz Germanu

      poate ca nu are rost sa te bucuri pt realizarea tehnologica (eu zic ca merita), dar merita sa te bucuri pt ca ai 20-30000 de oameni care castiga o paine lucrand pt masina aia.
      Fiecare masina vanduta in plus inseamna inca 30 de minute in plus pana cand se anunta concedierea.
      Sunt destul de multi pasionati de masini care fac tuning si stiu sa aprecieze o masina la justa ei valoare. Nu o sa vezi la fel de multe masini noi sau foarte complexe care sa fie "tunate".
  • +1 (1 vot)    
    cei mai tari tot francezii (Joi, 26 februarie 2009, 9:17)

    Costin [anonim]

    Adica romanii muncesc pe bani putini si cumpara rablele nemtilor. Nemtii cumpara masinile ieftine si dau banii francezilor. Francezii stau cu burta la soare si fac greve de prea mult bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Am citit si eu... (Joi, 26 februarie 2009, 9:26)

    Stoewer [anonim]

    Am citit si articolul in original (ma rog, o publicatie care nu este neaparat lider de opinie in Germania, iar in domeniul auto absolut deloc), am citit si articolul doamnei Dani (care isi arata originile romanesti, altfel nu ar exagera atat) precum si comentariile (99% absolut prostesti, ca de obicei) ale forumistilor.

    Dacia are succes, dar nu atat de mare incat sa puna in pericol industria germana. In ianuarie 2009 a fost pe locul 21 la vanzari (in clasamentul marcilor) iar cel mai vandut model, Sandero, pe locul 50 la modele. Iar prima auto evident ca ajuta masinile cu preturi mici, lucru absolut evident la toti producatorii. Iar cei mai mari profitori in urma primei tot VW si Opel sunt. Nu are rost sa facem din tantar armasar. Mai ales ca Dacia este perceputa in Germania mai mult ca masina frantzuzeasca (ceea ce de fapt si este)
    • 0 (0 voturi)    
      origini si "romanul ieftin" (Joi, 26 februarie 2009, 12:36)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Cred ca imi arat originile romanesti cu fiecare articol scris in limba romana, pe Hotnews. Consider ca e un fapt firesc, sangele apa nu se face, chiar daca, in strainatate, primesti influente de la mediul in care locuiesti. Cat priveste perceptia Daciei ca masina frantuzeasca: o sintagma vehiculata e "der billige Rumäne aus dem Hause Renault" (romanul cel ieftin din casa Renault), in care tonul e in general de simpatie, nu condescendent.
  • +1 (1 vot)    
    relax! (Joi, 26 februarie 2009, 9:29)

    eu [anonim]

    articolul va avea un efect invers! dacia are astfel reclama moca intr-un ziar nemtesc!hahahahaha.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentarii din TAZ (Joi, 26 februarie 2009, 9:36)

    Neculai [anonim]

    Am citit articolul din TAZ si comentariile la el.
    Toate comentariile(pina acum 16) sunt contra articolului, nemtii criticand puternic ceea ce a scris duduia, unul chiar a scris ca tipa ar fi in pubertate si nu prea stie despre ce scrie.
    Toti recunosc ca masina este pentru pretul si garantia respectiva ok si ca si firmele germane ar trebui sa produca ceva asemanator . Intr-un
    alt comentar se intreaba de ce nu se scrie ca VW produce masini fara catalizator in China care este mult mai grav decit lipsa de siguranta a Daciei.
    In concluzie articolul este probabil la comanda scris si cineva a incasat ceva pt. asta se comenteaza mai departe, etc.
  • 0 (2 voturi)    
    MCV (Joi, 26 februarie 2009, 9:39)

    Marian [anonim]

    am un logan mcv 1.5 d de 2doi ani de care sunt foarte multumit. am parcurs mai mult de 40000km in aceasta perioada si nu am "bagat" in ea decat banii pentru schimbul de consumabile, care reprezinta mai putin de 1/4 din cei necesari pentru un vw.
    anul trecut, in concediu am parcurs mai bine de 12000km in scandinavia pana dincolo de cercul polar si sincer daca nu as avea ceva cunostiinte despre mecanica nici nu as fi stiut unde este motorul, iar consumul mediu pe toata perioada 5l/100km.
    este o adevarata realizare pentru industria auto romaneasca.
    • -2 (4 voturi)    
      cercul polar (Joi, 26 februarie 2009, 10:38)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Te cred,si eu mai mint cateodata!
      • -1 (1 vot)    
        Pt. Mosu (Joi, 26 februarie 2009, 23:30)

        gdtgg [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

        Moş Ion Roată, eşti cea mai proastă cunoştinţă virtuală de-ale mele.
        • +1 (1 vot)    
          coincidenta (Vineri, 27 februarie 2009, 8:03)

          mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui gdtgg

          gdtgg si tu tot de-ale mele?
  • +3 (3 voturi)    
    normal... (Joi, 26 februarie 2009, 9:44)

    liviu_ [utilizator]

    vor sa cumperi masinile nemtesti nu romanesti...

    Interesanta totusi declaratia: „Fara podoabe, invechita, ieftina“ -eu din acest lucru nu vad decat un defect... "fara podoabe" si "ieftina" mie personal m-i se par calitati nu defecte, dar ma rog...
  • 0 (0 voturi)    
    Super Tara - super patrioti (Joi, 26 februarie 2009, 9:45)

    SILVIU [anonim]

    Bravo lor nemtilor ca-si apara valorile nationale.Las' ca le cumparam noi toate rablele la acelasi pret ca Dacie noua.SUPER EXEMPLU DE PATRIOTISM.
    "Noi "suntem plini de fitze si nu ne putem urca intr-o Dacia noua.Mai bine sa vada lumea ca avem masina germana,chiar daca este "coapta"pe dedesupt...
  • -1 (3 voturi)    
    hopa (Joi, 26 februarie 2009, 9:47)

    tzaranu anofel [anonim]

    uite ca s-au ajuns rumanii
    gata, germania pute, masinile nemtesti sunt varza,
    loganul e in pole position...

    nu va mai incape un pai pe c*r
    catzi atzi fost mah in germania sa vedetzi cine cumpara logan ha? si care e ponderea?

    majoritatea nemtilor v-ar da cu ea de cap

    da' normal ca rumanu e inventiv si imediat invarte procentele ca sa dea bine

    adica vine unu jmecher si zice ashea frumos si pompos: peste 50% din cei care intra in programul rabla au ales logan.

    rumanu sare pe jam si urla: cincizeci la sutaaaaaaaaaaaaa. pfoai de capu meu. romania bate germania. loganu bate beamveuuuuuu. uraaaa....

    pai ia sa analizam putzin situatia si sa ne mai dezumflam

    la programul rabla nemtesc e vorba de aprox 600000 de masini iar in Germania sunt aprox 40 mil inmatriculate. rezulta un procent de 1,5% posesori de rable.

    acum, daca socotim 50% din 1,5% rezulta 0,75%
    care aleg loganu

    deci rezultatul ar fi: 0,75% dintre posesorii de masini din germania au ales loganu
    asta in cazul in care chiar e vorba de 50% din cei cu rable...insa si procentul asta e mult mai mic

    asa ca lasati-o mai moale
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai inteles (Joi, 26 februarie 2009, 11:02)

      john [anonim] i-a raspuns lui tzaranu anofel

      ..si...iti meriti si nickname-ul....nimeni nu se umfla in pene pe aici...lumea remarca altceva, se pare prea fin pentru mintea ta de meltean (sa citez in M. Badea)..lumea remarca diferenta de mentalitate intre romani si germani ..acea diferenta cara i-a ajutat sa ajunga o putere mondiala..simtul practic si util al germanului fata de simtul manelist si fitzos al romanului care ne impinge din ce in ce mai jos...as putea spune ca pe 50 % din nemtii (apreciere proprie si personala) ii doare in cot ce marca de masina conduce atata timp cat ii duce din pct. A in pct. B cu ABS 2 sau 4 airbaguri si aer conditionat , iar daca pretul acestei masini este de 5000 euro o va cumpara...el nu isi face grisji ce parere va avea vecinul cand el va parca Loganul in curte ...asta remarca majoritatea celor de pe aici...noi nu laudam Loganul dar nu putem sa nu observam fitzele din capul unora ca tine...

      sunt convins ca si, daca prin absurd vorbim, revista Top Gear ar spune ca este cea mai buna, frumoasa masina din lume...tot s-ar gasi unii sa spuna ca de fapt este vorba doar de 0,0001%...
      • 0 (0 voturi)    
        mdeah (Joi, 26 februarie 2009, 11:26)

        tzaranu anofel [anonim] i-a raspuns lui john



        si eu iti spun, pe baza experientei personale si nu a aprecierii, ca pe mai mult de 50% din nemti ii intereseaza si ce masina conduc si ce spun vecinii. ca nu fac atita caz de asta ca romanii, este cu totul altceva.

        si ca sa fiu si eu trendy, sustin ca nici mintea ta de meltean n-a priceput postul meu anterior

        ha ha ha
        • 0 (0 voturi)    
          ..wow.. (Joi, 26 februarie 2009, 17:11)

          john [anonim] i-a raspuns lui tzaranu anofel

          a experientei personale...deci sa inteleg ca cunosti toata populatia Germaniei????..astfel nu prea vad cum ai putea face o astfel de apreciere bazata pe propria experienta personala...

          deci revenind la situatie...daca cunosti 100 de germani, din care 50% sunt interesati de marca masinii...asta inseamna 50 de persoane...

          in situatia in care din cei 50% ..sa zicem (iar o apreciere personala ..fara sa am experienta necesara si nici data statistice la indemana)...10% nu au in proprietate o masina.....cred ca ai inteles ideea...sau cel putin sper...daca nu ....soarta...

          PS...imi cer scuze referitor la apelativul meltean...
    • 0 (0 voturi)    
      Calcule, calcule (Joi, 26 februarie 2009, 17:43)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui tzaranu anofel

      Prietene,
      Loganul a sarit pe piata nemteasca de la 0,1% la 0,75%, ok. Probabil va ajunge pe la un 1-2%.
      Tema: ia calculeaza tu cam ce cota de piata are o marca din segmentul mediu de pret, in Germania? Crezi ca Opel are mai mult de 10%, si e a doua cea mai populara marca! Ia uite aici:
      http://www.netzeitung.de/wirtschaft/unternehmen/1278277.html
      Ma rog, trebuie sa stii si germana.
      Asa ca e ceva sa vinzi, ca brand romanesc, chiar si a zecea parte din cat vindea Opelul in 2008 in Germania, deci inainte sa intre criza.
      Lovitura de pedeapsa:
      Userul tzaranu anofel va merge la Mioveni si isi va cere iertare in fata lucratorilor Dacia care, datorita nemtilor, au inca slujbe si nu-s nevoiti sa-i dea sus-numitului in cap pe strada.
      Dixi!
  • +2 (2 voturi)    
    Traducerea articolului facuta de DW (Joi, 26 februarie 2009, 9:54)

    George S [anonim]

    Daca priviti traducerea facuta de postul de radio Deutsche Welle aceluiasi articol, reiese alta nuanta a autorului din TAZ. Iat-o: "Din lectura unui articol publicat în cotidianul TAZ se poate deduce că mascota actualei crize ar fi automobilul „Dacia”: simplu, vetust, ieftin şi tocmai de aceea, o formulă de succes. Dacă era noastră poate avea o înfăţişare, atunci ea este cea a automobilului Dacia scrie ziarul berlinez, nu fără a sesiza că în timp ce autoturismele produse în occident se prăfuiesc în spaţiile de expunere ale magazinelor de prezentare, „Daciile” produse în România rulează pe întreg teritoriul Europei zguduită de criză. La volan se află două categorii de cumpărători: cei care nu-şi pot permite o maşină mai scumpă şi cei care nu sunt interesaţi să aibă un autoturism de mare marcă. Dacă automobilul Dacia poate îndeplini statutul de simbol al prezentului - se întreabă autorul articolului şi răspunde: Da, dar pe o perioadă scurtă şi tristă şi deloc mai mult.
    • +1 (1 vot)    
      comentariu (Joi, 26 februarie 2009, 10:21)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui George S

      As vrea sa comentez aceasta idee: "Da, dar pe o perioadă scurtă şi tristă şi deloc mai mult. "
      - aproape intotdeauna perioadele de criza sunt traversate de companiile de masa, low-cost. Aceasta criza va fi trecuta cu succes de Dacia si cu mult mai putin succes de brand-urile mai de fitze. Pentru ca tocmai la fitze se renunta cand nu mai ai suficienti bani, cand incepi sa-ti analizezi prioritatile. Dacia va trece cu brio criza, mai ales ca nu este o companie foarte mare; o parte din fabricile nemtesti s-ar putea sa nu supravietuiasca crizei pentru ca produc ceva care nu va mai fi cerut de piata; adaptabilitatea la piata isi permite sa supravietuiesti si piata acum lucreaza pentru Dacia. Faptul ca dupa criza s-ar putea ca Dacia sa produca masini cum produce Opel acum n-ar trebui sa mire pe nimeni :) ; faptul ca Opel s-ar putea sa nu mai existe atunci, iarasi s-ar putea sa nu mai mire pe nimeni :).
  • 0 (4 voturi)    
    atitudine de looser a romanului (Joi, 26 februarie 2009, 10:14)

    cetatean [anonim]

    din pacate multi romani au atitudinea asta idioata de a arunca cu rahat in tot ce inseamna fabricatie/realizare romaneasca; in loc sa-i sprijinim pe cei care muncesc, care realizeaza ceva, care vind si reusesc sa aiba un succes (cat de mare/mic o fi el) pe o piata consacrata, noi zicem ca produsele sunt de rahat. prostia asta ne costa mult; oare romanul nu intelege ca atunci cand generalizeaza ca produsele facute in Romania de romani, sunt proaste se includ si pe ei in aceeasi oala; ce ma face pe mine sa cred ca aceste persoane produc ceva mai de calitate decat cei de la Dacia; ce ma face sa cred ca ei stiu ce inseamna caliate/pret?
    Graba romanului de a sari peste etape, in loc sa lucreze metodic, si sa creasca valoarea incet si cu rabdare este infantila. Pun pariu ca si daca se facea Mercedes in Romania tot l-ar fi vorbit de rau destui; ca idee: o gramada de componente auto din masini de marca vestice sunt produse in Romania (inclusiv Porsche); din surse interne Porsche Romania va pot spune ca si masinile germane se strica cam la fel ca cele frantuzesti. Totul e sa ai noroc sa n-ai probleme cu ea; mai depinde si cum ai grija de masina.
    Romanii ar trebui sa se sprijine intre ei; sa-si sprijine propria industrie; si propriile produse. Daca e ceva a carei calitate e slaba raportata la pret, atunci toti trebuie sa aiba grija sa rezolve problema. Asta trebuie sa fie atitudinea! Eu sincer m-am saturat de atitudinea celor care doar stiu sa arunce cu cacat non-stop; sa critice, dar fara sa vina cu solutii si idei; fara atitudine constructiva.
    • -2 (2 voturi)    
      ajuta tu Dacia, atunci..... (Joi, 26 februarie 2009, 11:35)

      soranus [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      esti total deplasat cu ce spui. Chiar nu ai auzit nimic rau (ceea ce e si adevarat!!!!) de Dacia? Pe ce lume traiesti, frate?
      Nu pot sa cred ca sunt unii ca tine care scriu si gandesc asemenea ineptii.
      Gandirea ta e ca Dacia. O catastrofa de prost gust, adica.
      Sorry, dar tu nu stii ce inseamna o masina. Habar nu ai!!!
      • +1 (3 voturi)    
        ??!! (Joi, 26 februarie 2009, 12:15)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui soranus

        tu n-ai auzit nimic rau de Bentley, Mercedes sau BMW? Eu da si inca de foarte rau si de foarte multi bani.
        SI tot nu vad atitudinea asta la altii.
        Dupa ce inveti ce este un automobil poate ca o sa ai dreptul sa-ti dai cu parerea.
        Specialistu' lu' peste!
        Trol cu noroi.

        Tu mergi cu automobilul sa lucrezi sau sa te distrezi agatand pitipoance?
        • -1 (1 vot)    
          bine ca stii tu...the man... (Joi, 26 februarie 2009, 12:44)

          soranus [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          Sorry, but i am a little girl....
          Dar stiu ce inseamna o masina si ce inseamna o Dacia. Pt ca nu stau afectata, picior peste picior, pe scaunul din dreapta...
          Si nici nu ma intereseaza figurantii aia de duzina la care faci referire.
          Iar cu Dacia nu se poate cum mai mult de 150 km/h, daca nu vrei sa ti-o iei in bot...cu gratie. Cu alte MASINI se poate si cu ...mai mult daca stii sa conduci....semidoctule....
          Esti chiar stresant.
  • +3 (3 voturi)    
    Uita repede (Joi, 26 februarie 2009, 10:55)

    FLORIN [anonim]

    Tanti asta a uitat rapid ca Vw sau Trabant au vandut masiv in timp de criza tocmai datorita unor modele ieftine si relativ buna. Francezii ii bat acum pe nemti cu propriile arme.
    • 0 (0 voturi)    
      VW si in timpul acestei crize este top (Joi, 26 februarie 2009, 11:51)

      Walter [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      "Jubeln bei Volkswagen: Dank der Abwrackprämie soll der Wolfsburger Autobauer im Februar auf dem deutschen Markt so viele Autos wie nie zuvor verkauft haben"
      Programul "rabla"a facut ca VW sa vanda in februarie, atatea masini ca niciodata pana acum.
      In topul vanzarilori Dacia nu este (ocupa una din locurile din fata,dar nu primul rand)nu joaca un rol mai important decat un Fiat,Renault,pe care la cam aceasi suma ca Dacia poti sa "colectionezi".
      Topul este VW,ptr.ca ofera creditare mai buna,asigurare inclusiva,garantii mai sanatoase si unele firme locale,control tehnic gratuit in timpul garantiei.
      Sa nu ne imbatam cu apa chioara,ci sa cugetam mai profund asupra situatiei.Se vand Dacii mai multe decat acum cateva luni,dar Dacia (Logan si Sandero)se gaseste in loc.194 si 175(cifra exacta nu o mai cunosc) in preferitele nemtilori.
    • 0 (0 voturi)    
      corect !... (Marţi, 3 martie 2009, 21:25)

      ollie [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      perfect comentariul...trebuia doar sa subliniezi FRANCEZII....
  • +3 (3 voturi)    
    din Germania..de vest... (Joi, 26 februarie 2009, 11:01)

    marlene [anonim]

    e adevarat ..multi nemti prefera Dacia in locul unei masini germane (sau Nisan-dar e mai mica) pt. faptul ca e mai ieftina si ofera cam aceleasi lucruri...E normal sa apara articole de acest gen, Opel e pe cale de a se inchide (la Bochum-o parte din muncitori au fost avertizati ca fabrica are probleme serios-mai de acum un an)..Ce uitati insa sa precizati e ca drumurile din Germania nu se compara cu cele din Romania. Nu mai criticati aiurea..se pare ca pt. roman e mai important sa vada vecinu cu ce masina se afiseaza decat sa se gandeasca la ce ii trebuie si cum sa fie mai rational si econom (nemtul nici nu-i trece prin cap pe banii lui sa faca parada sa vada vecinu´...)
  • +1 (3 voturi)    
    lasati piata sa decida, ce atitea comentarii (Joi, 26 februarie 2009, 11:04)

    gheorghe [anonim]

    comentati atita cu sufletul si nu cu creierul ... Piata decide, cei care traiesc sa aiba o masina scumpa pt ca asa vor, o vor avea. Cei care vor o masina sa mearga din punctul A in B vor avea masina de care au nevoie ! Multi vor opta sa aiba 2 masini : una mai buna pt ocazii speciale, alta mai ieftina pt zi de zi, totul sa te tina punga, iar cei care se arunca la mai mult decit ii tine plapuma n-au decit s-o faca, de ce sa ne batem noi capu' cu asta !
    Pai dac aratam cu degetul la cei care au BMW ce sa mai zici de cei care si-au luat Ferari ?!
  • -4 (4 voturi)    
    dacia - das da.... (Joi, 26 februarie 2009, 11:26)

    soranus [anonim]

    Una peste alta, fata de la publicatia berlineza are perfecta dreptate.
    Sa vedeti valuri de scandaluri cand, una cate una, daciile vor face accidente dintre cele mai grave pe soselele lor. Procese, despagubiri, tot tacamul....
    Stati si asteptati, ca nu mai e mult pana atunci.
    Dacia e o catastrofa pentru orice om de bun simt care stie ce inseamna o masina.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu... (Joi, 26 februarie 2009, 11:47)

      X [anonim] i-a raspuns lui soranus

      ... masinile fac accidentele ci soferii. Cand masinile vor merge de capul lor atunci mai vorbim.
      • -3 (3 voturi)    
        si dacia.... (Joi, 26 februarie 2009, 12:15)

        soranus [utilizator] i-a raspuns lui X

        Mergi cu 140 - 150 km/h cu o Dacia si ai sa vezi ce simti......
        La viteza aia, ai senzatia ca Dacia nu mai este pe sosea si ca o poate lua in absolut orice directie. Nu e posibil asa ceva, la numai 140 la ora...
        Asa ca Dacia merge de capul ei, iar daca vrei sa o "stapanesti", nu ai decat sa o tii pe la 100. Iar demaraj de Dacia e inca ....ZERO.
        Plus ca in momentul in care te sui la volan, parca esti in tractor. Scaunul inalt, ca si garda masinii, ceea ce o face atat de instabila. Si in ultima instanta extrem de periculoasa.
        Apropos, ai termen de comparatie? Daca nu, am vorbit degeaba si am o banuiala ca asa e....Si atunci, ...nu mai vorbim, ca vorbim aiurea....
        • +1 (1 vot)    
          Daca... (Joi, 26 februarie 2009, 13:41)

          X [anonim] i-a raspuns lui soranus

          ... vrei sa mergi cu 140-150km/h si sa se tina pe drum ca la 60 km/h, sa ai demaraj ca din pusca, sa aiba garda joasa, confort si asta cu 8000 - 10000 de euro, ai gresit masina. De fapt nu cred ca exista masina in lumea asta ca sa-ti satisfaca cerintele. Din moment ce ti-ai luat o masina esti perfect constient de ce poate, care sunt minusurile si plusurile. Daca nu esti constient atunci poate ai o mare problema. Nu cred ca modelele concurente pot mai mult ( Chevrolet Aveo, Fiat Albea ). Daca vrei masina care sa poata mai mult atunci scoate mai multi bani din buzunar. Simplu. Si apoi, nu te supara, cu exceptia Germaniei pe anumite autostrazi, limita de viteza e undeva la 130 km/h daca e sa vorbim reguli. Oricum, prin ceea ce tocmai ai spus mi-ai dat dreptate: soferii fac accidentele si nu masinile.
          • 0 (0 voturi)    
            6 viteze...? (Joi, 26 februarie 2009, 14:08)

            soranus [utilizator] i-a raspuns lui X

            Mergi cu un Ford S-MAX, zum beispiel...
            Multi nemti asta au deja sau macar un C-MAX. Tot Ford. Si nu e scump, in raport calitate-pret.
            Marcile pe care le-ai amintit tu, sunt de cacao...
            Iar limita de viteza de care spui, e la 120, dar pe distante nu foarte mari, daca ai vazut traficul fin (adica fluent si civilizat) de acolo.
            Also...feel de diference.... si ai o asistenta electronica incredibila. Se poate sa ai masina daca stii ce sa alegi.
            Si soferul e de vina, asa e...dar si masina are un cuvant de spus....
            Asa ca Dacia, ca sa nu ne abatem de la subiect, e un autentic nonsens.
          • 0 (0 voturi)    
            apropos... (Joi, 26 februarie 2009, 14:22)

            soranus [utilizator] i-a raspuns lui X

            Sunt conştient (Ă)....
            Şi nu am făcut până acum nici un accident. Şi trec şi de ăia (si nu putini, aici in tara) care accelerează şi ei când văd ca la volan e una...şi nu unul....
            Iar viteza de croazieră 130 - 150 km/h.
            Aşa că ştiu tare bine ce vorbesc si sunt foarte conştientă.
            • 0 (0 voturi)    
              Atat... (Joi, 26 februarie 2009, 15:20)

              X [anonim] i-a raspuns lui soranus

              ... Ford S-Max cat si Ford C-Max nu sunt modele concurente pentru Logan iar preturile de plecare ale celor doua sunt cu mult peste pretul de plecare al Loganului. Deci comparam mere cu pere. Modelele de cacao pe care le-am enumerat mai sus sunt concurentele directe ale Loganului. Cat despre nonsens...sa fim seriosi. Daca Logan/ Sandero s-ar fi vandut in cateva mii de bucati, poate as fi intrat la banuieli ca este un esec. Faptul ca se vinde bine nu in Romania ci in occident nu ma face decat sa cred ca este un succes. Cat despre masina care te scoate din situatii periculoase...si asta e valabil pana la o anumita viteza si asta in functie de conditiile de trafic, meteo etc.. Dincolo de un anumit punct nu te mai scoate nimeni decat doar cei de la descarcerare. Faptul ca testele de siguranta EURONCAP se fac la 60 km/h si nu la 130 -150-180 km/h cred ca spune totul.
          • 0 (0 voturi)    
            nu inteleg (Joi, 26 februarie 2009, 14:46)

            echos [anonim] i-a raspuns lui X

            Da matale ce incerci sa faci cu loganul???? sa decolezi? ca la viteza aia un avion de agrement decoleaza(cam de acelasi gabarit ca si loganul)
        • -1 (1 vot)    
          pt soranus (Joi, 26 februarie 2009, 14:15)

          nicola [anonim] i-a raspuns lui soranus

          1) legal in romania nu ai unde sa mergi cu 140km.
          2)garda inalta te ajuta si te si limiteaza
          3) ce e rau in a merge cu 100km/h ? De cati ani conduci? Stii ce se poate intampla la 80 cu masina pe care o conduci?Tu ai nevoie de demaraj ??? .... altii nu. Te-ai simti frustrat cand conduci un logan? Crezi ca mai scapi la 150km/h ?? Macar dinamica unui accident la 50km/h il stii? Soferi ca tine am vazut destui,crede-ma, faci parte di tagma celor care cred ca e dreptul lor sa circule cu viteze uluitoare, sa ignore orice regula (ce dracu' e simplu sa calci o pedala)
  • +1 (1 vot)    
    si noi (Joi, 26 februarie 2009, 11:38)

    adytm [anonim]

    si la noi de ce nu apar replici?? sau marii nostri ziaristi nu se obosesc sa critice astfel de reactii prea mult sau sa plateasca cu aceeasi moneda nemtilor, ei au de scris stiri mult mai importante despre Jiji Becali si toate prostiile care le spune sau le face
    deci parerea mea este ca noi nu avem nici un ziarist care sa stie sa scrie ceva daca nu se cere de "sus"
  • -2 (4 voturi)    
    dar cam au dreptate (Joi, 26 februarie 2009, 11:40)

    florintiu [anonim]

    Dacia este chiar o porcarie de masina, o chinezarie a industriei auto si nu merita mai mult decat dai pe ea, nici un cent
  • +2 (4 voturi)    
    pentru soranus (Joi, 26 februarie 2009, 11:41)

    Damocles [anonim]

    Amice, nu mai bate campii! Dacia este o masina foarte buna. Am un Logan de aproape 4 ani si nu am avut nici cea mai mica problema cu ea dupa aproape 70000 de km rulati. ca masinile nemtesti sunt mult mai bune, este incontestabil. Sa faca si ei un VW , nu de 5900 Euro, dar macar de 9000 si atunci mai vorbim....
    • -3 (3 voturi)    
      sabia...cu doua taisuri... (Joi, 26 februarie 2009, 12:23)

      soranus [utilizator] i-a raspuns lui Damocles

      Sa fii sanatos cu dacia ta care poate te duce la un gratarel cu amicii de manele si mai lasati si mizerie in urma voastra....
      Iar cand sunteti la drum cu dacia asta de senzatie, va uitati cu jind la aia care , cu masini!, va depasesc fara nici un efort. Si apoi ii depasiti voi pe ei, prin localitati, cand, oamenii civillzati, adica aia care au masini si nu dacii, respecta regulile de bun simt...Pardon, regullile de circulatie...
      Bine ca...o alta regula de circulatie ar fi sa ai pur si simplu o masina in circulatie, nu dacie...
      PA!!!!!
      • +1 (3 voturi)    
        Esti dus.... (Joi, 26 februarie 2009, 12:52)

        Rali [utilizator] i-a raspuns lui soranus

        Ce legatura are ce spui tu cu ce spune el??
        • -1 (1 vot)    
          nimic! doar... (Joi, 26 februarie 2009, 15:08)

          dodu [anonim] i-a raspuns lui Rali

          ...ca insista in a-si impune parerea! Din punct de vedere psihologic, faptul ca nu gaseste sustinerea publica a propriilor idei, implica o temere de a acepta realitatea, fie ea prezentata si printr-o alta perspectiva sociala sau filozofica! Complexarea sexuala a d-lui soranus nu se poate refula decat intr-o masina neaparat germana second-hand. Pentru dansul orice posesor de Logan este un potential ratat si impotent si ca urmare nevoia de a-si mentine statutul de gigolo si cel de geniu social si intelectual, il impinge a impune aceaste idei tuturor celor care il contrazic. Numarul mare de postari ale d-lui soranus intareste aceasta impresie de incapacitate sexuala si intelectuala(ca si de altfel raspunsul pe care cu siguranta il va da)
          • +1 (1 vot)    
            Dodule... (Joi, 26 februarie 2009, 15:41)

            Gigi [anonim] i-a raspuns lui dodu

            ... soranus e o doamna/domnisoara :)))
      • 0 (2 voturi)    
        regulile de circulatie si daciile (Joi, 26 februarie 2009, 14:49)

        dddd [anonim] i-a raspuns lui soranus

        Ai dreptate... regulile de circulatie nu sunt facute decat pentru dacii! restul nu sunt obligati sa le respecte... ia verifica ultimele trei acidente publicate pe hotnews sau realitatea ... ce masini sunt implicate?
  • +2 (6 voturi)    
    Dupa reclama cu revolutia ma gandesc sa-mi iau Log (Joi, 26 februarie 2009, 12:49)

    Alui [anonim]

    Acu am un Jaguar S-Type si uneori imi doresc sa nu-l fi luat.
    Oamenii se holbeaza la el, si uneori mi-e chiar rusine sa merg cu el prin Romania.
    Cand il parchez, stau cu frica-n san sa nu mi-l zgarie vreun idiot sau o idioata (s-a intamplat deja, s-a reparat. scump, foarte scump). In plus trebuie sa gasesc un loc de parcare unde nu poate sa mi-l loveasca vecinul cand isi descide usa la masina lui. (si asta s-a intamplat, nu s-a reparat, se vede un pic urma, daca te uiti atent) Are piele bej in interior. Din cauza asta nu-mi convine sa iau pe nimeni in masina ca se pateaza, si se curata foarte greu. De condus oricum nu conduc cu mai mult de 180km/h in Germania, ca de se intampla ceva la viteza asta,cele 6 airbaguri sunt degeaba. Consum mediu oras 13l/100km (diesel), nu e o problema in sine, doar mi se pare nejustificat fata de o masina un pic mai mica (vechiul meu X-type de exemplu avea consumul de 8-9 l/100).
    Daca aveam Logan, mi se rupea de toate astea.
    Interiorul e chiar OK. Poti avea o culoare diferita de negru in interior, optiune care nu ti se ofera la multe masini mai scumpe. Spatiu in portbagaj cacalau.
    Am inteles ca cei de la Eurancap ar fi dat Sanderoului 4 stele daca masina testata ar fi avut airbaguri laterale. Pentru mine asta e OK, ca daca esti sofer prudent nici n-ai nevoie de ele. Aici, in Olanda, nu trebuie sa depesesti pe contasens niciodata, nici nu prea ai cum, ca sensurile sunt separate, asa ca cel mai rau accident care se poare intampla e sa te loveasca cineva din lateral (daca reci pe rosu, sau nu te asiguri) sau sa te loveasca cineva din spate, ceea ce nu e chiar asa periculos daca ai tetiere. De aia zic ca Loganul e masina oamenilor cu cap. Daca mi-as fi luat Logan in loc de Jaguar acum aveam 30000 mai mult in cont. Pe de alta parte, oricum n-aveam pe se sa-i cheltui, asa ca e OK.
    • 0 (2 voturi)    
      - (Joi, 26 februarie 2009, 15:56)

      ispy [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      are jaguar. hmmm, eu zic sa-i dam cit mai multe minusuri.
    • -1 (1 vot)    
      Un plus de la mine :) (Joi, 26 februarie 2009, 18:57)

      Sorin Blaj [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Alui. Ai dreptate in tot ce ai spus.
  • +1 (1 vot)    
    dacia (Joi, 26 februarie 2009, 16:13)

    popys [anonim]

    Pareri pro si contra ! respect opinia celor ce au postat si a tuturor cetatenilor romani cu privire la dacia si nu comparati germania cu romania masina asta este o bagatela pt neamt, deja incep discutiile cind o sa vinda loganul in ro cu 4000 eu fara rabla cu tot cu tva atunci am sa-mi iau logan . De ce sa dau 8500 eu pe un logan chel ? Ieri un prieten a schimbat chitul ambreaj la un logan si la costat 1400 lei manopera . Nu ma intereseaza logan decit la pretul mai sus mentionat .
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 26 februarie 2009, 18:13)

      chris [anonim] i-a raspuns lui popys

      8500 euro...are aproape de toate..de la onglinzi electrice si incalzite la abs ...are aproape tot ce se poate pune...

      cheala..e undeva pe la 6000 euro...
  • +1 (1 vot)    
    side effects (Joi, 26 februarie 2009, 20:44)

    citrus [anonim]

    Nu stiu daca a te bucura pt Dacia(Renault) inseamna sa fii patriot, bun roman.
    Am tot citit in ultima vreme ca Dacia impreuna cu partenerii si furnizorii asigura locuri de munca pt. zeci,chiar sute de mii de locuri de munca in Ro. Sincer mi se par exagerate aceste cifre. Cred ca numarul angajatilor de la Dacia si furnizorii ei, este cel mult egal sau mai mic cu numarul angajatilor din Romania care lucreaza pt firme producatoare de piese auto pt. marcile nemtesti.Sunt foarte multe asemenea firme in la noi,in tara, ex.: in Timisoara, Sibiu, Arad, Brasov, etc. Marea majoritate a angajatilor acestor firme trebuie sa faca fata acum unui program de lucru redus , temerilor privind siguranta locului de munca, datorita scaderii vanzarilor la unele marci "scumpe" nemtesti.
    Cu ce ii incalzeste pe acesti oameni care castiga acum mai putini bani, ca Dacia are vanzari record in Germania?
    P.S. Si acesti oameni platesc taxe si impozite din care statul acorda ajutoare francezilor de la Renault, pentru ca acestia sa sponzsorizeze echipe de fotbal in Italia si sa ameninte in fiecare saptamana cu disponibilizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version