General Motors a cedat Trezoreriei americane brevetele de inventie ale Opel, ca garantie pentru a primi ajutoare de stat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 6 martie 2009, 13:23 Economie | Auto

General Motors a cedat patentele obtinute de filiala sa Opel catre Trezoreria americana, ca garantie pentru primirea de ajutoare de stat, scrie Bild-Zeitung, citat de AFP.

In plus, Dow Jones Newswires a citat o sursa din guvernul german care spune ca GM a vandut brevetele de inventie ale Opel, in speranta ca le va putea rascumpara in viitor.

Toate brevetele de inventie ale Opel au fost transferate catre GM, iar Opel nu mai este proprietara uzinelor de productie, mai spune sursa guvernamentala citata.

Autoritatile de la Berlin se gandesc in ce mod pot sa ajute Opel, care are 28.000 de angajati in Germania. Compania are nevoie de peste 3 miliarde euro ajutor, insa autoritatile germane privesc cu raceala ideea, deoarece puternica dependenta a Opel fata de GM poate insemna ca ajutorul va ajunge in America, nu in Germania.

Ministrul german de interne Wolfgang Schaeuble declara vineri ca in situatia data, Opel ar trebui sa se gandeasca foarte serios la intrarea in faliment, pentru ca asta nu ar insemna distrugerea marcii, ci conservarea valorii sale economice.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1870 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Germany vs SUA (Vineri, 6 martie 2009, 14:38)

    BPM [utilizator]

    La cum s-a procedat se pare ca americanii degenereaza intr-o lupta SUA vs Germania - care puna mana pe Opel - americanii au obtinut un pas inainte (cred ei) prin preluarea know-how-ului (unde nemtii sigur au avut cea mai mare contributie) ...in caz de nationalizare in Germania, nemtii raman doar cu niste active corporale.
    Din pacate (pentru ei) americanii nu pot lua un singur lucru din Germania si acela este cel mai important - capacitatea nemtilor de a construi masini bune.
    Cu sau fara documentatiile tehnice de la Insignia sau alte modele nemtii vor face intotdeauna printre cele mai bune masini (mult mai bune decat ale americanilor) asa ca acel avantaj este probabil unul temporar ...
  • +5 (5 voturi)    
    melteni (Vineri, 6 martie 2009, 15:24)

    Arkan [utilizator]

    Ce jigodii. Adica ei vand ceva ce nu-i al lor. GM n-a ajutat niciodata Opel, ci invers.
    Sper ca Opel sa fie nationalizat si uzinele cumparate de la mamelucii aia de americani.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 6 martie 2009, 19:03)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui Arkan

      Si eu sper acelasi lucru. Americanii nu au facut nimic singuri!

      Mare parte din ce au ei acum se bazeaza pe tehnologie germana.

      (si cei care au chef de contradictii sa se documenteze bine inainte)
    • -2 (4 voturi)    
      Oare? (Vineri, 6 martie 2009, 23:52)

      iancu [anonim] i-a raspuns lui Arkan

      Cum adica vand ceva ce nu e a lor? Opel apartine de GM! Nu iti e clar! Sa fie nationalizat?! Asa s-a intamplat dupa razboi in Romana! Ai o gandire de comunist ieftin! Jigodia esti tu!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Ce tot maninci c..at cu polonicu? (Sâmbătă, 7 martie 2009, 14:07)

        Satul de GM [anonim] i-a raspuns lui iancu

        Ce tot maninci c..at cu polonicu?
        GM si atitea companii ca ea sint niste sugatori ordinari de banii publici care nu au produs o masina buna, ieftina fara a fura de la nemtii.
  • 0 (0 voturi)    
    dar daca... (Sâmbătă, 7 martie 2009, 1:45)

    vikingu [anonim]

    ... s-ar gasi un producator german care sa cumpere Opel pe 1 Euro? Oare ar vinde GM? Sau ar scoate si ultimul cent din vanzarea de fier vechi? Din pacate nici Porsche, BMW sau Mercedes nu sunt chiar pe roze acum, dar mi se pare mai buna solutia decat o nationalizare. Pacat... oricum se pierd valorile marcii si, chiar daca nu erau ei prea grozavi intre nemti, aveau ceva masini bune... Astra, Corsa, Zafira, Insignia...

    @iancu: nu ii vorba de nationalizarea aia cu CAP-urile. Din moment ce statul o sa dea o gramada de bani, o sa vrea si ceva actiuni in schimb, ca asa dau toti "faliment" ca sa isi niste bani pe nimic. Si atunci cum ii zici cand status achizitioneaza o firma? nu nationalizare?

    GM-ul ala ii varza. Pierd 20-30 miliarde pe an!!! Opel nici nu se compara cu ce se intampla peste ocean. Si acum in loc sa iasa cu fruntea sus, mai baga zeci de mii in somaj si in Europa. Opel parca mai aveau vreo 25.000 de angajati... Ce nationalizare frate? Poate de datorii...

    Aici se vede diferenta Ford/GM. Ambele la baza americane cu fabrici in Europa...
    • 0 (0 voturi)    
      confuzie (Luni, 9 martie 2009, 11:26)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui vikingu

      Atat Ford cat si GM lucreaza intr-un sistem corporatist cu grupuri mai mult sau mai putin independente.
      Ford Europa are profit de cel putin 8 ani de zile de cat imi amintesc eu si in aceasta perioada au produs si cele mai fiabile masini din istoria lor.

      Opel era deja proprietatea GM inca de dinainte de WW2.

      Patentele acelea cantaresc enorm deoarece Opel a fost si este considerata cea mai prolifica companie auto din lume la inventii si imbunatatiri.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri