Grupul Renault a solicitat ajutoare de circa 170 milioane euro de la statul roman, dintre care 40 de milioane pentru Dacia si unii furnizori

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 12 martie 2009, 14:32 Economie | Auto

Grupul Renault a solicitat din partea statului roman ajutoare totale de aproape 170 milioane euro, atat sub forma de subventii pentru Dacia si o parte din furnizori si subventii pentru centrul de cercetare de la Titu, cat si sub forma de garantii pentru un imprumut de 100 milioane euro de la BEI, a declarat directorul general Dacia, Francois Fourmont.

Grupul Renault a solicitat ajutoare in trei domenii: primul e o subventie de 28 milioane euro pentru centrul tehnologic de la Titu, RTR, ce va fi acordata in anii urmatori, 2009, 2010, 2011.

In al doilea rand, tot legat de finantarea centrului de cercetare de la Titu s-a pus problema unei garantii din partea statului roman pentru un imprumut de 100 milioane euro de la Banca Europeana de Investitii. In al treilea rand am solicitat subventii pentru Dacia si o parte dintre furnizorii Dacia si Nissan in valoare totala de 40 milioane euro pentru proiecte de investitii a caror valoare totala se ridica la peste 200 milioane euro, a spus seful Dacia.

Fourmont a precizat ca grupul Renault a investit 1,5 miliarde euro in tara, iar ajutoarele si subventiile primite de la statul roman, fie sub forma de scutire temporara de la plata TVA, fie sub alta forma, se ridica la 75-78 milioane euro.

Si celalalt producator auto national, Ford, care va incepe constructia de masini in a doua parte a anului la Craiova, a cerut ajutorul statului. Ford va lua un credit de 600 milioane euro de la BEI, din care statul roman va garanta 320 milioane euro.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1463 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Nu e corect (Joi, 12 martie 2009, 14:53)

    Handrews [utilizator]

    Grupul Renault sa ceara subventii de la statul francez, ca acolo se duce profitul realizat de Dacia, nu? Ce, grupul Volkswagen ar cere ajutor pentru Skoda statului ceh?? Din contra, in vremurile astea statul suedez, de ex, se gandeste sa-si ia inapoi SAAB de la GM.
    Iar paralela cu 1,5 mld investiti vs ajutoare si subventii de 75 mil. nu are nici un sens. Grupul Renault a facut investitiile in subsidiara lor Dacia exclusiv pentru profitul lor (modernizari, retehnologizari, etc.). Cum sa platim noi pt. asta?? Asta e hotie! Pina acum 3 luni trambitau profituri peste estimari. Asta inseamna ca au bani, nu? De ce mai vor si banii nostri?
    • -1 (1 vot)    
      E foarte corect (Joi, 12 martie 2009, 15:54)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Handrews

      Inainte sa te aprinzi atat de tare ai face bine sa iti verifici afirmatiile. Incepand cu cea privind faptul ca Skoda nu ar fi beneficiat de ajutoare din partea statului ceh. poti dovedi asta? Astept sa vad un link catre o sursa verificabila.
      Apoi, as vrea sa vad si un link catre sursa care arata ca Renault a expatriat pana acum profitul realizat la Dacia.

      Pentru informarea ta, statul slovac a oferit subventii de 150 milioane de euro grupului Hyundai ca sa atraga o investitie de 700 milioane de euro.
      • 0 (0 voturi)    
        Ma vad nevoit sa insist (Joi, 12 martie 2009, 19:55)

        Handrews [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

        Inainte sa te 'racesti' atat de tare ai face bine sa iti verifici afirmatiile. Nu am gasit link pentru un eventual ajutor primit de VW de la statul ceh. Daca il ai, posteaza-l.

        Pentru informarea ta, iata linkul cu structura actionariatului Dacia:

        http://www.daciagroup.com/category.php?id=53

        Da click pe Capital si structura actionariat si o sa vezi ca Renault detine 99,426938% din capitalul Dacia. Lamurit?

        PS: lucrezi la Dacia? Ca vad ca esti singurul care le tine partea... Io nu ard de nerabdare sa le dau bani.
        • 0 (0 voturi)    
          Re: (Joi, 12 martie 2009, 20:30)

          Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Handrews

          Nu tin partea nimanui. Intamplator insa nu cred ca repatrierea profitului ar fi imorala sau ilegala, dupa cum nici subventiile nu sunt nimic deosebit - le acorda absolut toata lumea, incepand cu americanii si japonezii si termand cu nemtii.
          Nu m-am lamurit insa de unde rezulta ca pana acum au fost repatriati bani din Romania catre Franta. In documentul cu structura actionariatului nu am gasit nicio referire la modul in care a fost utilizat profitul realizat pana acum de Dacia.
  • +1 (5 voturi)    
    Serios ? (Joi, 12 martie 2009, 14:55)

    Gologan [anonim]

    De cand statul raman subventioneaza SRL-uri franceze?
    La munca tovarasi
  • 0 (4 voturi)    
    oportunisti (Joi, 12 martie 2009, 14:56)

    MG [utilizator]

    oportunisti, cand vanzarile cresteau, n-au majorat salariile muncitorilor, acum, cand sunt destul de putin afectati, vor bani, dupa ce primisera la infiintare f multe facilitati si scutiri..? Pa d'acia... SUbventionam statul francez, daca tinem cont ca dacia are cea mai mare marja de profit din grupul renault.

    Mai subtirel cu pretentiile
    • +1 (1 vot)    
      Muhahaha (Joi, 12 martie 2009, 16:18)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui MG

      C'est un bordel ! - cum zicea un mare filozof francez . Pai cum , monsieurs dans le France vor bani de la gitanes roumaines ? Pentru ce , sa ne mai produca vreo 10 ani cotetul numit Logan si apoi sa ni-l vanda cu 8000 euro ? Non merci !
  • +1 (1 vot)    
    ce au facut astia pana acum cu profitul? (Joi, 12 martie 2009, 15:03)

    Codruta N [utilizator]

    A fost reinvestit in Romania? A fost repatriat? In fine... in general - ce au facut cu el?

    Dat fiind ca riscul e mare (adica e cat se poate de probabil ca industria auto sa mearga din ce in ce mai rau), deci ca acele 100 mil. se pot pierde (de catre NOI !) ce primesc romanii, ca sa isi asume acest risc?
  • +1 (1 vot)    
    Mars acasa ... (Joi, 12 martie 2009, 15:12)

    BP [anonim]

    Sa ceara bani guvernului francez.. Ce treaba avem noi cu firmele frantuzesti. Sa ceara bani si buticu din colt, daca tot e promotie cu banii romanilor.

    Aer conditionat nu gasesti in Romania pe Logan sau Sandero decat la varful de gama, asta in timp ce in Franta poate fi configurat pe orice nivel de echipare.

    Toti vor sa traga Romania in piept. Culmea e ca si reusesc de cele mai multe ori cu ajutorul unora puti sa ne ”pazeasca de hoti”.
  • 0 (0 voturi)    
    unde sint gurile mari (Joi, 12 martie 2009, 15:13)

    ctp [anonim]

    asa se fac privatizarile ma, o dam cu o 100 si o luam cu 1000. cine plateste? ursul ma...asa e cind punem oameni bitonci in fruntea statului...o sa fie si mai rau....mamaligo
  • 0 (0 voturi)    
    Cine a aprobat imprumutul? (Joi, 12 martie 2009, 15:13)

    Anonim [anonim]

    Ca Renault cere nu e nimic, corect ar fi sa nu primeasca nimic, problema este cine a aprobat garantarea imprumutului Ford.
    Astia sunt cu un picior in groapa, si garantarea inseamna niste bani aruncati.
  • 0 (0 voturi)    
    subventii? ce gluma buna... (Joi, 12 martie 2009, 16:09)

    benicio [utilizator]

    Oamenii astia nu au auzit de obligatiuni? Sa emita obligatiuni pe care sa le cumpere statul roman, asa se face. Subventii sa ceara de la statul francez. Ce tupeu hilar...
  • -1 (1 vot)    
    Buna dimineta, mioriticilor (Joi, 12 martie 2009, 16:39)

    frederic [anonim]

    Ha, ha, ha!
    Ati vrut capitalism?
    Ati vrut privatizare?
    Ati vrut "investitori" straini?

    Acum le aveti!
    Si v-ati trezit sa sunteti SCLAVI la voi acasa. Ca toti astia au venit ca sacalii sa prade, sa suga, sa care cu sapte maini.

    Buna dimineata, fraieri!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce sa sa dea bani industriei auto? (Joi, 12 martie 2009, 16:57)

    minos [utilizator]

    daca industria auto este in criza, este pentru ca nu se cumpara masini. Daca masinile nu se cumpara, ce rost are ajutorul? Ce o sa faca aia cu banii, masini care o sa stea pe stoc?
    Nu am inteles nici in America ce fac fabricantii aia cu miliardele alea.
  • 0 (0 voturi)    
    nu zau!!!!! (Joi, 12 martie 2009, 17:48)

    cp [anonim]

    mineritul dispare,agricultura dispare(in romanica).de ce dracu sa dam bani pt ind. auto? o sa mincam ceva tobe de esapament sau nescaiva spoilere???sint prioritati mai mari si mai urgente:agricultura(ca importam 80% din papa),sanatatea(pt ca murim cu zile pe la portile spitalelor,nici macad nu mai ajungi in ele) invatamintul(pt ca ne conduc niste analfabeti) locuinte (pt ca in mai toate casele locuiesc deja 2 familii sau cite 3 generatii) ...sa bagam banii in masini?!!??!!eu cred ca este imperios necesar sa mai dispara din producatori(sint deja prea multi si prea lacomi)
    • 0 (0 voturi)    
      De acord (Joi, 12 martie 2009, 21:54)

      Adrian E [anonim] i-a raspuns lui cp

      Bine zis..!. Sunt 100% de acord cu tine !.
  • +1 (1 vot)    
    impozitele populatiei nu trebuiesc folosite pentru (Joi, 12 martie 2009, 22:18)

    Ana [anonim]

    Pe ce baza vrea Renault bani de la statul roman si de ce? Ce s-ar intimpla, daca apoi toate firmele (sub motiv ca au probleme din cauza crizei si creaza locuri de munca) ar cere bani de la statul roman? In Germania sau in alte tari au fost ajutate in special bancile sau institutiile, care sunt considerate sistem relevante adica o banca importanta in urma falimentului ar putea pune in pericol tot sistemul financiar. Ajutorul a avut loc sub in special forma de garantii sau pur si simplu au devenit proprietate de stat. Opel de ex. are probleme mari, iar General Motor asteapta bani de la statul german pentru a nu ajunge la faliment. Politicienii germani considera, ca Opel nu este sistem relevant (adica daca Opel da concurs nu e pusa in perico toatea industria auto si nu pot interveni pentru toate firmele, care ar avea probleme. Economia de piata si concurenta neloiala nu ar permite interventia statului. Asta e economia de piata unele firme dispar si apar altele noi. Firmele profitabile si cu viitor reusesc sa treaca de criza. Banii contribuabililor nu pot fi folositi pentru a acopeir pierderile proprietarilor, la fel cum nici ei nu impart profitul cu altii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version