Vanzarile de automobile noi au scazut in Romania cu 63% in primele doua luni ale anului, de la peste 51.000 de unitati anul trecut, la sub 19.000 anul acesta, iar marcile Dacia, Ford, Skoda si Opel s-au dus in jos cu mai mult de 70%. Marea exceptie este Hyundai care a fost pentru prima oara cea mai vanduta marca de import, vanzarile urcand cu aproape 80%, datorita modelelor i10 si i30, conform datelor APIA.

In primele doua luni s-au vandut in tara 18.702 automobile, dintre care 16.190 autoturisme, aproape 2.400 de vehicule comerciale si 124 de autobuze. Dacia a ramas marca numarul unu, dar vanzarile sale sunt in mare suferinta - scadere de 70%, de la peste 13.000 de masini, la sub 4.000.

Marci de volum care pana acum cateva luni erau lejer pe plus, au cazut puternic in primele doua luni. Astfel, vanzarile Skoda s-au dus in jos cu 72%, cele ale Opel cu 73%, cele ale Ford cu 78%, iar la Chevolet scaderea a fost de 75%.

Marea surpriza este Hyundai, care face nota discordanta, cu vanzari ce au urcat cu 79% in primele doua luni, pana spre 1.950 de masini. Cel mai vandut model a fost supermini-ul i10, cu 600 de unitati, urmat de i30, cu peste 400 si Accent, cu circa 350 de masini.

Coreenii, cu cele aproape 2.000 de masini vandute, conduc clasamentul marcilor de import, urmati de Volkswagen, cu peste 1.800 de masini si Skoda plus Renault, cu mai mult de 1.100 fiecare.

Berlina Logan a fost cea mai vanduta masina in primele doua luni, cu aproape 1.900 de unitati, urmata de Sandero, cu peste 1.300. La masini de import, Renault Clio a fost cel mai cautat model, urmat de Hyundai i10, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.

Vanzarile de SUV-uri s-au dus puternic in jos, cu 50%, la 1.468 de masini, cele mai vandute modele fiind Volkswagen Tiguan, Mitsubishi Outlander si Hyundai Tucson.

Si marcile germane premium sunt pe tobogan. Audi a scazut cu 51%, spre 204 masini, BMW s-a dus in jos cu 59%, la vanzari de 152 de masini, iar Mercedes a scazut cu 56%, spre 151 de masini.